Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Çimento İhracatı Azaldı, Seramik ve Cam Değer Olarak Arttı
Üretim ve ihracatta dünyanın en büyükleri arasındaki üç sektörün çatı örgütü Çimento, Seramik, Cam ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği’nin ocak ayı ihracatı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2 azalarak 248 milyon dolar oldu.   
 
Birlik bünyesindeki çimentonun ihracatı miktar bazında yüzde 16, değer bazında yüzde 20 azaldı. Seramik ihracatında da miktar bazında yüzde 16 düşüş oldu.  Seramik ve camda ise değer bazında ortalama yüzde 18 artış kaydedildi.  
 
Üretim ve ihracatta dünyanın en büyükleri arasındaki üç sektörün temsil edildiği tek koordinatör birlik olan Çimento, Seramik, Cam ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği ÇCSİB), ocak ayında geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 2 düşüşle 248 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Üç sektör ihracatı, aynı dönemde miktar bazında yüzde 13 azalarak 1 milyon ton oldu. Son 12 aylık performansta ise ÇCSİB, değer bazında yüzde 1 artışla 3 milyar 358 milyon dolar ihracata imza attı. Miktar bazında satışlar ise yüzde 7 azalarak 16,7 milyon ton olarak gerçekleşti.
 
Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri’ne bağlı ÇCSİB bünyesindeki sektörlerden çimentonun ocak ayı ihracatı, miktar bazında yüzde 16 azalarak 852 bin ton, değer bazında ise yüzde 20 azalarak 49 milyon dolar oldu. Sektör ocak ayında en fazla ihracatı Libya, Irak, İsrail, Ekvator Ginesi ve Gana gibi ülkelere gerçekleştirdi.
 
Seramik ve cam ihracatı değer bazında arttı
ÇCSİB ihracatından yüzde 35’lik oranı ile en fazla pay alan seramik sektörü ise miktar bazında kayıp yaşarken değer bazında artış kaydetti. Seramik sektörünün ocak ayı ihracatı miktar bazında yüzde 16 azalarak 158 bin tona geriledi, değer bazında ise yüzde 13 artarak 90 milyon dolar seviyesine ulaştı. Seramik sektörünün en çok ihracat yaptığı ülkeler; Almanya, İngiltere, İsrail, Irak, Fransa ve ABD olarak sıralandı. 
 
Seramiğin alt gruplarından seramik kaplama malzemelerinde ihracat değer bazında yüzde 18 artışla 52 milyon dolara, seramik sağlık gereçleri ihracatı ise değer bazında yüzde 24 artarak 16 milyon dolar seviyesine ulaştı. 
 
ÇCSİB bünyesindeki ihracattan yüzde 27 pay alan cam sektörü ise miktar bazında yüzde 15, değer bazında da yüzde 24 artış gösterdi. Ocak ayında ürünlerini en fazla Almanya, İtalya, İngiltere, Azerbaycan-Nahcivan ve Bulgaristan gibi ülkelere ulaştıran cam sektörü, 68 milyon dolar değerinde toplam 45 bin tonluk ihracat kaydı gerçekleştirdi. 
 
Gelişmiş pazarlar umutları artırıyor
Yerli kaynakları en fazla kullanan stratejik sektörleri barındıran ÇCSİB’in Yönetim Kurulu Başkanı Ali Özinönü, dünya ekonomisinde yaşanan sorunların ihracatı olumsuz etkilediğini söyledi. Bu yıl Türkiye’nin ihracatta yeniden atağa kalkmasını hedeflediklerini kaydeden Ali Özinönü, “ABD ve AB ülkeleri başta olmak üzere büyük pazarlardaki görece iyileşmeler, ihracat artışına yönelik umutlarımızı artırıyor” diye konuştu. 
 
 
Paylaş Tweet Paylaş
3328 kez okundu
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
Döküm Demir / Çelik Otomotiv Sanayi
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM