SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Şener MUTER
Şener MUTER
sener.muter@yeniasir.com.tr
Yerli Malı Üret ve İhraç Et
Bu yazıyı hazırlarken 30 Kasım 1998 tarihinde, bundan 18 yıl önce, Yeni Asır’da yayımlanan “Yerli Malı” başlıklı köşe yazıma bir göz attım. Son yıllarda iş dünyasında pek çok şey değişti. Özellikle küreselleşme ve dijital teknoloji iş dünyasının düşünce kalıplarını değiştirdi. Yeni teknoloji geliştirme, farklı ürün tasarımları, otomasyonla üretim konuları sürekli önem kazandı. Ülkemizde insan kaynaklarını ve yerli üretimi motive etmek için sağlıklı bir altyapı ihtiyacı sürekli gündemde oldu.
 
Yıllarca önce bir Avrupa kentinin sokaklarında sık sık gördüğüm “Çocuklarının işsiz kalmasını istemiyorsan yerli malı kullan” yazılı duvar duyuruları hafızamdan hiç silinmedi. Bunun nedeni, yerli malı üretiminin bizim ülkemiz açısından da çok önemli bir konu olması. Yerli malların üretimi ülke ekonomisinin temelini oluşturuyor. İstihdamın artması, işsizliğin azalması, ulusal gelirin artması ve ülke ekonomisinin güçlenmesi hep yerli malı üretimin, yurtiçi tüketimin ve ihracatın artmasına bağlı bulunuyor. Yerli mallara olan talebin ve ihracatın artması sonucu şirketler de ülke ekonomisi de daha güçleniyor.
 
Ülkemizde üreticilerin bir beklentisi de yerli malı üretimin yabancı ürünlerle haksız rekabet içinde olmaması. Bunun için önce bir ulusal vizyona ve ortak bir hedefe sahip olmak gerekiyor. Uluslararası düzeyde tasarımı, üretimi, tanıtımı, pazarlamayı yapabilecek bir altyapının ülkeye kazandırılması da zorunlu. Güçlü şirketler araştırma geliştirme harcamalarına fon ayırabiliyor, yeni ürünlerin tasarımını yapabiliyor, ekonomik üretim kapasitesine ulaşabiliyor ve uluslararası pazarlara açılabiliyor. Kendi pazarında güçlü olmayan bir şirketin dış pazarlarda güçlü olabilme şansı hemen hemen hiç yok. Güçlü şirketlerin sayısı arttıkça ülke ekonomisi daha da güçlenecek.
 
Yerli üretimin kapsamı sadece sanayi ürünlerinin üretimiyle sınırlı değil. Tarım ve hayvancılık sektörü ürünleri de yerli üretim kapsamında yer alıyor ancak: Türkiye gibi yüzölçümü ve nüfusu büyük olan ülkeler kişi başına ulusal geliri artırabilmek için sınai üretimi de artırmak zorunda. Böyle ülkelerin tüm sınai ürün gereksinimlerini ihracat gelirleriyle karşılayabilmeleri söz konusu olamıyor. Bu durumda dış ödemeler dengesi açık veriyor. Dünya ekonomisinde bunun birçok örneği bulunuyor.
 
Bugün ülkemizde pek çok ürün uluslararası standartlarda üretiliyor ve bu ürünlerin ihracatı da yapılıyor. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanan dış ticaret verilerinden derlenen bilgilere göre, 2016 yılının eylül ayında ihracat 11 milyar 659 bin dolar, ithalat ise 15 milyar 401 milyon dolar düzeyinde gerçekleşti. Böylece söz konusu dönemde ülkemizde ihracatın ithalatı karşılama oranı yüzde 75,7 oldu. Bu oranın yıllık dönemde yüzde 65-70 bandında dengeleneceği hesaplanıyor.
 
Ülkemizde üretilen ürünlerde kullanılan her girdinin yerli olması gerekmiyor. Üretim için gereken girdiler nerede daha ucuz ve daha kaliteliyse oradan sağlanması hedef alınıyor. Yeter ki, üretilen ürünler pazarda yabancı ürünlerle rekabet edebilsin. Bu düşünce yapısı çerçevesinde hafızamdan silinmeyen 35 yıl önceki yazılı duvar duyurusunun bugünkü karşılığı: “Çocuklarının işsiz kalmasını istemiyorsan kaliteli ve ucuz yerli malı üret, onları hem kullan, hem de ihraç et” olmalıdır.

 

Paylaş Tweet
2048 kez okundu
YAZARIN DİĞER HABERLERİ
ÖZGÜN TASARIM VERİMLİ ÜRETİM
İş dünyasında başarılı olmak için yoğun çaba harcayan kimselerde bulunması gereken önemli niteliklerden bir tanesi de insanlarla olumlu iletişim kurma ve karşılıklı güv DEVAMI...
Yerli Malı Üret ve İhraç Et
Bu yazıyı hazırlarken 30 Kasım 1998 tarihinde, bundan 18 yıl önce, Yeni Asır’da yayımlanan “Yerli Malı” başlıklı köşe yazıma bir göz attım. Son yıllarda iş dün DEVAMI...
Dünyanın Öteki̇ Ucundaki̇ Rakipler
Dünyanın içinde bulunduğu küresel değişim ve dönüşüm süreci iş hayatını, sosyal ve ekonomik altyapıyı hızlı bir şekilde etkilemektedir. Ülkemizde büy& DEVAMI...
İş Yerleri̇nde Esnek Yöneti̇m Anlayışı
İş dünyasında kuruluşların katma değeri yüksek ürünler üretebilme yeteneklerinin artırılması büyük bir önem taşımaktadır. Ekonomimizin gelişimi öncelikl DEVAMI...
İş Dünyasında Yenilik Yapmak
Günümüzde yeni teknolojilerin etkisiyle iş dünyasında hızlı bir değişim süreci yaşanmaktadır. 4. Sanayi Devrimi internetin çevremizdeki verilerle daha çok etk DEVAMI...
Geleneksel Kültürümüzde Eki̇p Çalışmaları
Bir yöneticinin en öncelikli görevleri arasında ekip çalışmaları yaparak iş hedeflerini ve performans kriterlerini belirlemek, çalışanların bilgi ve yeteneklerinin geli DEVAMI...
İstihdamı Arttırma
İş dünyasında yaşanan yoğun rekabet nedeniyle iş gücünün daha verimli çalışması ve maliyetlerin azaltılması günümüzde kritik bir önem taşımaktadır. Bi DEVAMI...
Yenilik ve Atılım Süreci
Yapmakta oldukları ürünleri geliştirmeye ve üretimin verimliliğini artırmaya kafa yoran elemanlar iş hayatında daha başarılı sonuçlar almaktadır. Kuşaklar arasında algılama ve DEVAMI...
Küresel Değişim ve İstihdamın Artırılması
Dünyayı saran küreselleşme süreci ülkelerin ekonomisi ve sosyal hayatı üzerinde etkili bir rol oynamaktadır. Küreselleşme süreci kimi uluslararası kuruluşların pa DEVAMI...
“İş Hayatı Bir Filme Benzer” Diyebilir miyiz?
İş hayatı, üretim ve yönetim süreçleri sinemalarda izlediğimiz filmlere benzemektedir. Öyle ki, günümüzde üretim, yönetim ve satış süre&cced DEVAMI...
Kariyer Planı ve Geleceğe Hazırlık
İçinde bulunduğumuz rekabet ortamı yöneticileri ve tüm çalışanları farklı olmaya zorlamaktadır. Artık alışılmış düşünce kalıplarının dışında, yenilik ve farklılık DEVAMI...
SEKTÖREL HABERLER
TÜRKİYE’NİN SAVUNMA SANAYİ DEVLERİ METKON İŞ BİRLİĞİ İLE ODTÜ’DE BULUŞTU.
16 Ekim 2018 tarihinde ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Kaynak Teknolojisi ve Tahribatsız Muayene Araştırma Uygulama Merkezi’nde Türkiye’nin Savunma devleri “Savunma Sanayinde Kullanılan Malzemelerin Karakterizasyonu&rd DEVAMI...
ÇELİK İHRACATI 12 MİLYAR DOLARI AŞTI
Türkiye’nin ihracatta en önemli sektörleri arasında yer alan çelikteki artış devam ediyor. Türkiye çelik ihracatı, Ocak-Ekim dönemini kapsayan 10 aylık periyotta geçtiğimiz yılın aynı dön DEVAMI...
TEST TEKNOLOJİSİNDE GÜVENİLİR MARKA DYCOMETAL…
İncekaralar, test teknolojisi alanında güvenilir çözümler sunan Dycometal ile endüstri ve yaşam bilim sektörüne katkı sağlamaya devam ediyor.   1988 yılında İspanya’da kurulan Dycometal; sıc DEVAMI...
FUAR BEKLENTİLERİMİZİN ÜZERİNDE GEÇTİ
Ekonomideki durgunluk ve dövizdeki aşırı dalgalanmaların etkisiyle tüm piyasalarda daralmalar yaşanırken ziyaretçi profili ve katılımı bakımından ankiros 2018 fuarı bizim açımızdan beklentilerimizin üzerinde bir ilg DEVAMI...
“Enerjİ, elektrİk ve elektronİk sektörlerİ WİN EURASIA’da buluşacak”
Industrial Energy Systems EURASIA, 2019’dan itibaren yenilenen ve geliştirilmiş konseptiyle hem katılımcıların hem de ziyaretçilerin WIN EURASIA deneyimlerine değer katacak. 360 derece imalat sanayii için buluşma noktası ola DEVAMI...
“CUMHURİYETİMİZİN 95. YILINI İHRACAT REKORU İLE TAÇLANDIRDIK”
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre Ekim ayında ihracat geçen yılın aynı ayına göre yüzde %13,1 artışla 15,7 milyar dolar oldu. Böylece tarihimizdeki en yüksek aylık ihracat rekoruna im DEVAMI...
Mİllİ & yerlİ, yüzde 100 elektrikli: TRAGGER
Mobilite ürün ve hizmet platformu CDMMobil bünyesinde üretilen TRAGGER markalı araçlar, 27-30 Eylül tarihlerinde gerçekleştirilecek olan İstanbul Airshow 2018’de boy gösteriyor.   Otu DEVAMI...
Valans, Ankiros 2018 fuarında JSCAST Sİmülasyon Yazılımını zİyaretçİlere sundu
2018 Şubat ayında imzaladığı distribütörlük anlaşması ile, JSCAST Döküm Simülasyon Programı’nın EMEA distribütörlüğünü alan VALANS, ANKIROS 2018 ‘te 16’ncı versiyonu ile J DEVAMI...
MİSAD ÜYELERİNE YÖNELİK, “ARTAN SATINALMA MALİYETLERİ VE REKABETÇİLİĞİN KORUNMASININ FORMÜLLERİ” SEMİNERİ GERÇEKLEŞTİRDİ
Son dönemde artan satınalma maliyetleri şirketlerimizin karlılıklarını olumsuz yönde etkiliyor. Bir yandan satınalma maliyetleri artan tedarikçiler, diğer yandan bu maliyetleri satış fiyatlarına yansıtamamanın sıkıntısını yaşıy DEVAMI...
Eylül Ayı Maden İhracatı 364 Mİlyon Dolar
İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İmib) Başkanı Aydın Dinçer, 2018 Yılı Eylül Ayı Sonu İtibariyle Gerçekleşen İhracat Rakamlarını Açıkladı. Yılın İlk Dokuz Ayında Maden İhracatının Bir Önceki Yılın Aynı DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
Döküm Demir / Çelik Otomotiv Sanayi
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM