Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Şener MUTER
Şener MUTER
sener.muter@yeniasir.com.tr
Kaliteli Ürünler Konusunda Yanılgılar

Yabancı ürünlere duyulan talep her geçen gün artmaktadır. Ülkemizde hemen hemen her yabancı ürün satılmaktadır. Özellikle marka imajı, model çeşitliliği, yeni tasarım, kalite ve dayanıklılık beklentileri yabancı ürünleri daha çekici yapmaktadır. Yabancı ürünlerin bir özelliği daha bulunmaktadır. Yabancı ürünlerin, onları kullananlara farklı bir imaj kazandırdığına inanılmaktadır. Öyle ki, yabancı ürünle birlikte marka imajı da satın alınmaktadır. Bu nedenle daha fazla para ödenmektedir. Bunlardan niçin söz ediyorum? Yabancı ürünlerle ilgili kimi zaman karşılaştığımız yanılgıları belirtmek istiyorum.

Tüketici Hakları
Bir kısım yabancı ürünler üretildikleri ülkelerde çeşitli nedenlerle talep fazlası olmaları nedeniyle ithalatta ayrıntılı teknik engeller uygulamayan ülkelere ihraç edilmektedir. Her yabancı ürünün kaliteli olacağı varsayımı doğru değildir. Yabancı ürünleri satın alırken de dikkatli olmak gerekmektedir. Öte yandan Türkiye’de kaliteli yerli ürünlerin üretimi ve ihracatı hızlı bir şekilde artmaktadır. Öyle ki, yabancı bir ülkeden getirdiği bir hediyenin Türk malı olduğunu gören vatandaşlarımızın sayısı giderek artmaktadır. Ayrıca tüketici hakları konusunda toplumun bilinçlenmesi gerekmektedir. Özürlü bir ürün satıcı ve üretici şirketlerin sorumluluğu altında bulunmaktadır.
 
Ülkemizde satışa sunulan ürünlerin kalite güvencesi ve marka imajı ile ilgili konularda daha duyarlı olmak gerekmektedir. Yabancı ürünlerin uluslararası pazarlarda serbest dolaşımı yaygınlaşmakta ve pazara sunulan ürünlerin çeşitliliği artmaktadır. Tüketicilerin seçme alternatiflerinin artması üretici kuruluşlar arasındaki rekabeti daha da zorlaştırmaktadır. Bir yandan tüketici haklarının korunmasına çaba harcarken, öte yandan da yerli üretici kuruluşların yabancı ürünlerle haksız rekabet içinde olmaması için önlemler almak gerekmektedir.
 
Tüketici haklarından ve kalite güvenliğinden ödün verilmemelidir. Ayrıca bilinçsiz uygulamalarla sanayimizin rekabet gücünün olumsuz yönde etkilenmesine karşı dikkatli olmak gerekmektedir. Bu nedenle tüketicilerle, üretici ve satıcı kuruluşlar arasında sağlıklı bir diyalog kurulması büyük bir önem taşımaktadır. Şirketlerin işsiz kalmalarının ve zor duruma düşmelerinin nedeni sadece ekonomik kriz ya da müşteri taleplerinin azalması değildir. Kaliteli üretim ve rekabetçi tasarım gücünü kaybeden şirketler müşteri de kaybetmektedir. Mevcut durumu sürdürmeye çalışmanın hiçbir güvencesi bulunmamaktadır. Rakip şirketler bizden daha hızlı gelişiyorsa, biz geriye gidiyoruz demektir. O nedenle yeniliklere açık olmak ve yerli ürünleri daha etkili bir biçimde tanıtmak gerekmektedir.
 
Uluslararası Standartlar
Dünyayı saran küreselleşme akımı ekonomik ve sosyal hayatı yoğun bir şekilde etkilemektedir. Ürün ve hizmet tasarımında, üretim, satış ve pazarlama süreçlerinde, müşteri memnuniyeti sağlama konularında uluslararası standartlara uyma zorunluluğu bulunmaktadır. Uluslararası pazarlarda daha fazla kalite, daha hızlı hizmet, daha yeni ve ucuz ürünler talep edilmektedir. Yeni ekonominin güçlü kuruluşları, kendilerini yeniden örgütleyen ve uluslararası rekabet koşullarına uyum sağlayabilen kuruluşlar olacaktır. Yeni tasarımları, kaliteyi ve verimliliği ön plana çıkarmadan, dinamik ve çağdaş bir kuruluş olabilmek söz konusu değildir.
Paylaş Tweet Paylaş
3374 kez okundu
YAZARIN DİĞER HABERLERİ
ÖZGÜN TASARIM VERİMLİ ÜRETİM
İş dünyasında başarılı olmak için yoğun çaba harcayan kimselerde bulunması gereken önemli niteliklerden bir tanesi de insanlarla olumlu iletişim kurma ve karşılıklı güv DEVAMI...
Yerli Malı Üret ve İhraç Et
Bu yazıyı hazırlarken 30 Kasım 1998 tarihinde, bundan 18 yıl önce, Yeni Asır’da yayımlanan “Yerli Malı” başlıklı köşe yazıma bir göz attım. Son yıllarda iş dün DEVAMI...
Dünyanın Öteki̇ Ucundaki̇ Rakipler
Dünyanın içinde bulunduğu küresel değişim ve dönüşüm süreci iş hayatını, sosyal ve ekonomik altyapıyı hızlı bir şekilde etkilemektedir. Ülkemizde büy& DEVAMI...
İş Yerleri̇nde Esnek Yöneti̇m Anlayışı
İş dünyasında kuruluşların katma değeri yüksek ürünler üretebilme yeteneklerinin artırılması büyük bir önem taşımaktadır. Ekonomimizin gelişimi öncelikl DEVAMI...
İş Dünyasında Yenilik Yapmak
Günümüzde yeni teknolojilerin etkisiyle iş dünyasında hızlı bir değişim süreci yaşanmaktadır. 4. Sanayi Devrimi internetin çevremizdeki verilerle daha çok etk DEVAMI...
Geleneksel Kültürümüzde Eki̇p Çalışmaları
Bir yöneticinin en öncelikli görevleri arasında ekip çalışmaları yaparak iş hedeflerini ve performans kriterlerini belirlemek, çalışanların bilgi ve yeteneklerinin geli DEVAMI...
İstihdamı Arttırma
İş dünyasında yaşanan yoğun rekabet nedeniyle iş gücünün daha verimli çalışması ve maliyetlerin azaltılması günümüzde kritik bir önem taşımaktadır. Bi DEVAMI...
Yenilik ve Atılım Süreci
Yapmakta oldukları ürünleri geliştirmeye ve üretimin verimliliğini artırmaya kafa yoran elemanlar iş hayatında daha başarılı sonuçlar almaktadır. Kuşaklar arasında algılama ve DEVAMI...
Küresel Değişim ve İstihdamın Artırılması
Dünyayı saran küreselleşme süreci ülkelerin ekonomisi ve sosyal hayatı üzerinde etkili bir rol oynamaktadır. Küreselleşme süreci kimi uluslararası kuruluşların pa DEVAMI...
“İş Hayatı Bir Filme Benzer” Diyebilir miyiz?
İş hayatı, üretim ve yönetim süreçleri sinemalarda izlediğimiz filmlere benzemektedir. Öyle ki, günümüzde üretim, yönetim ve satış süre&cced DEVAMI...
Kariyer Planı ve Geleceğe Hazırlık
İçinde bulunduğumuz rekabet ortamı yöneticileri ve tüm çalışanları farklı olmaya zorlamaktadır. Artık alışılmış düşünce kalıplarının dışında, yenilik ve farklılık DEVAMI...
SEKTÖREL HABERLER
ASAŞ’a Yeşil Dönüşüm Alanında Önemli Ödül
ASAŞ, T.C. Sanayi Ve Teknoloji Bakanlığı Stratejik Araştırmalar ve Verimlilik Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen Verimlilik Proje Ödülleri Yarışması’nda, “Otomotive Uygun Alaşımlarda Boyalı Hu DEVAMI...
Türkiye Çelik Üreticileri Derneği Değerlendirme
ÇELİK ÜRETİMİ  2024 yılının Ocak ayında Türkiye’nin ham çelik üretimi, geçen yılın aynı ayına göre %24,7 artışla 3,2 milyon tona yükseldi.    ÇELİK TÜKETİMİ Nihai DEVAMI...
Otomotiv Sanayii Derneği 2024’ün İlk İki Aylık Verilerini Açıkladı!
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2024 yılının ilk iki aylık verilerini açıkladı. Geçen yılın aynı dönemine göre toplam üretim yüzde 8 artarak 241 bin 861 adet olarak gerçekleşti. Geçen yılın aynı d DEVAMI...
Çelik Sektörü Litvanya’da Bir Araya Geldi
Çelik İhracatçıları Birliği (ÇİB), Baltık ülkelerindeki etkinliğini artırmak, pazardaki varlığını güçlendirmek ve yeni iş birlikleri amacı ile Litvanya’nın başkenti Vilnius’a Ticaret Heyeti d& DEVAMI...
TAYSAD Sektöre Örnek Çalışmalarıyla Ödüllendirilmeye Devam Ediyor!
Firmaların dönüşüm süreçlerine liderlik etmek ve rekabetçiliklerini artırmak adına stratejik bir rol oynayan TAYSAD, sektörü destekleyici çalışmalarını sürdürüyor. TAYSAD&rsquo DEVAMI...
Türkiye Çelik Üreticileri Derneği Değerlendirme
ÇELİK ÜRETİMİ  2023 yılının Aralık ayında Türkiye’nin ham çelik üretimi,  geçen yılın aynı ayına göre %21,2 artışla 3,2 milyon ton oldu. Yılın tamamında ise ham çelik üretim DEVAMI...
TürkTraktör 70. Yılında 1.111.111’inci Traktörünü Üretti
Türkiye otomotiv sektörünün ilk üretici kuruluşu TürkTraktör, kuruluşunun 70. yılında 1.111.111’inci traktörünü banttan indirerek yeni bir eşiği daha başarıyla geçti. Türkiye DEVAMI...
Bursalı Mubitek Türkiye İkincisi Mubitek, İnovalig’den İkincilik Ödülüyle Döndü
Mubitek, Türkiye’nin ‘inovasyon şampiyonlarının seçildiği İnovaLİG’te “İnovasyon Stratejisi” kategorisinde ikincilik ödülünü kazandı.   Daha önce de İnovaLİG’ten DEVAMI...
Çelik Servis Hizmetiyle Dev Endüstrilere Çözüm Ortağı Oluyor
Türkiye’deki ilk ve tek çelik, ısıl işlem, desen ve PVD kaplama sağlayıcısı konumuna sahip voestalpine High Performance Metal Türkiye, başta otomotiv, enerji, altyapı, ulaştırma olmak üzere çok sayıda end&uu DEVAMI...
OSD, Türkiye Otomotiv Sanayisinin AB Yeşil Mutabakat Hedeflerine Uyumu Projesi ile AB IPA III Dönemi Proje Desteği Almaya Hak Kazandı!
Otomotiv Sanayii Derneği, IPA III Avrupa Yeşil Mutabakatı (AYM) için Sivil Toplum Eylemi (Civil Society Action Towards European Green Deal) çağrısına, “Türk Otomotiv Sanayiinin AB Yeşil Mutabakat Hedeflerini Gerç DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
Döküm Demir / Çelik Otomotiv Sanayi
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM