Günümüzde çalışanlar, yöneticiler en çok da üst yönetici ve patronların konuşma başlıklarından biri: İNOVASYON. Herkesin İNOVASYON ile ilgili bir fikri var. Herkes İnovasyon’dan yanında olmasını istediği, hatta çok yakından tanıdığı ve değer verdiği arkadaşı imiş gibi konuşuyor. Hatta onu tanımış ve bilmiş olmanın gurunu yaşayıp diğerlerine hava atıyor. “Bana daha yakın, beni daha çok seviyor” diye. Bense bu sahte arkadaşların söylemelerini duydukça çok ama çok korkuyorum. Kim için biliyor musunuz? İNOVASYON için. Çünkü onun eski bir arkadaşı vardı, KALİTE.
Kalite’nin hayatımıza girişi ile İnovasyon’un girişi çok benzer olduğundan “aynı kaderi paylaşacaklar” diye korkuyorum. Yıllar önce tıpkı ‘İnovasyon’un sahnelere çıkışı gibi ‘Kalite’ de sahne aldı. Birileri zaten insanlığın başlangıcından beri hayatımızda olan Kalite’nin halkla ilişkiler yönetimini üstlendi. ‘Kalite’, rekabetin arttığı dünya gerçeğinde üretici ve tüketici arasında bir garanti idi. Bu kampanyada Kalite, dünya ile tanıştırılırken standartları, araçları, teknikleri ile tanıtıldı. Hatta daha sonraları aynı ailenin diğer fertleri ‘Bakım’ ve ‘Verimlilik’ de tanıtıldı. Bazıları ise Kalite’yi sırf başkaları istiyor, “başkalarının var, benim de olsun” diye hayatlarına kattı. Kalite standartlarını “bizimde olsun, yok demesinler” diye uyguladılar, sertifikalarını alıp duvarlarına astılar. Bu yapmacık ilişki her iki tarafa da kaybettirdi. Bu arkadaşlığın tek göstergesi duvardaki levhada hapsolmuştu. Ama asıl gerçek olan bu ilişkinin büyük bir yalan olmasıydı. Aslında ‘Kalite’ o ilişkiyi çoktan terk etmişti de kuruluş yetkilileri kendilerini, çalışanlarını ve müşterilerini duvardaki sertifika ile kandırmakla zaman kaybediyorlardı. Gün geldi o ilişkinin yaşandığı işletmelerde Kalite’yi tekrar canlandırmak, onu hayatlarına tekrar almak için yeni yöntemler denediler (Toplam Kalite Yönetimi, 6 Sigma, Toplam Verimlilik Yönetimi, Toplam Bakım Yönetimi, 5S vb.) ama o yöntemler dahi bu sağlıksız başlayan, samimiyetsiz, magazin dolu ilişkiyi kurtaramadı. Çünkü Kalite’ye yaklaşıp onunla yola çıkmak isteyenler, Kalite’nin kıymetini bilmeden ona inanmadan yol aldılar ve bu ilişki başlangıcında taahhüt edilmiş sözleri tutmadılar. Yazılı kalite politikaları, misyonlar, vizyonlar, değerler geçersiz kaldı. Halkla ilişkilerin yürüttüğü bu kampanyada tanıtılan ‘Kalite’ karakteri kimileri tarafından ise tam olarak anlaşıldı, Kalite’nin kıymeti bilindi, ‘Kalite’ çok iyi tanındı ve bu ilişkide her iki taraf da kazandı.
Doğa konuşur, hayvanlar konuşur, bitkiler konuşur, insanlar konuşur. Konuşmak iletişim kurmak için gereklidir. Konuşmak, en karmaşık süreç ve nimetlerden biridir. Beyin düş&uum DEVAMI...
Bir var mış, gökten bir taş düşmüş; Yaklaşık 2 milyon yıl önce Tanzanya’nın kuzeyinde Olduvai Gorge’da ilk kesici aletler Oldowan taşları markası ile üretilmiş ve DEVAMI...
“Önce hayaller ölür, sonra insanlar” der William Shaskpere. Hayal kurmak ve gerçekleştirebilmek insanlığa verilmiş en büyük hediyelerdendir. İnsan; d&uum DEVAMI...
Zeka nedir? Kaç çeşit zeka vardır? Yapay zeka nedir, yaratılabilir mi? Zeka ve akıl arasında fark var mıdır? Kurumların zekası olur mu? Kurumsal zeka ölçülebilir mi? DEVAMI...
İnsanın ilk inovasyonu, insanlığını bulup ortaya çıkarmak yani benliğininin (egosunun) farkına varmak olmalıdır. İnovasyonun doğasındaki değer yaratma kavramını sadece kazanıl DEVAMI...
Hiç düşündünüz mü aynı tür varlığın bireyleri olarak, bizlere “İnsan nedir?” sorusu sorulmuş olsa nasıl cevaplarız? Veya diğer varlıklar bizi &ldquo DEVAMI...
Enerjimizi değer yaratmak için harcayalım. Ne zaman üniversite öğretim üyeleri ile sanayici veya çalışanları bir araya gelse konu “ülkemde üniversit DEVAMI...
Pek çoğumuz İnovasyon’la tanıştıdığımızı sanıyoruz da pek azımız İmovasyon’u tanımak istiyor. Hatta öyle ki İnovasyon’u tanıdığını sananlar, bu tanışıklığı gururla dil DEVAMI...
Günümüzde çalışanlar, yöneticiler en çok da üst yönetici ve patronların konuşma başlıklarından biri: İNOVASYON. Herkesin İNOVASYON ile ilgili bir fikri v DEVAMI...
Değişim. Değişmeliyiz, değişmezsek olmaz. Zamanı geldi geçiyor, hadi değişelim. Neden değişmek ister insan? Değişmekten kastımız daha iyi olmak, gelişmektir. Her birey, kendi DEVAMI...
Türkiye otomotiv tedarik sanayinin çatı kuruluşu Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği’nin (TAYSAD) 45’inci Olağan Genel Kurul toplantısı düzenlendi. Toplantının açılış konuşmasını yapan TAYSAD DEVAMI...
Konusunda Avrasya’nın en büyük fuarı olan Maden Türkiye Fuarı için geri sayım başladı. Maden sektöründe hizmet veren yerli ve yabancı firmalardan gelen yoğun talepler üzerine alan satışı tamamlanan f DEVAMI...
09-12 Ekim 2024 tarihlerinde, İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek olan "13. Kontrol, Otomotiv, Havacılık ve Uzay Teknolojileri Test Ekipmanları, Metroloji ve Endüstriyel Yazılım Fuarı" için hazır mısınız DEVAMI...
Savunma havacılık, uzay ve denizcilik sektörlerinde faaliyet gösteren firmalara yönelik hayata geçirilen “DAMISE” hem dijital bir pazaryeri hem arama motoru hem de dijital ihracat süreçlerinin y&o DEVAMI...
Makina Mühendisleri Odası (MMO) İstanbul Şubesi ile Hannover Fairs Turkey Fuarcılık A.Ş., sanayi ve mühendislik alanında öncü niteliğinde bir iş birliğine imza atarak MAKİNA HANGAR Mühendislik ve Teknoloji Merkezi&rsq DEVAMI...
Otomotiv satış sonrası endüstrisinin Türkiye ve çevre ülkeleri kapsayan bölgedeki en büyük ticaret platformu Automechanika Istanbul, 23 - 26 Mayıs 2024 tarihleri arasında İstanbul TÜYAP Fuar ve Kongre DEVAMI...
Yüksek Basınçlı Alüminyum Enjeksiyon Döküm Sektörü’nün öncü firmalarından biri olan Adöksan, 11.000 m2 kapalı alana sahip 4. fabrikasının açılış törenini gerçek DEVAMI...
Hayatlarımız giderek daha fazla dijital dünyada yaşanıyor. Bu durum birçok faydayı beraberinde getirirken bizi aynı zamanda veri hırsızlığı tehdidine de maruz bırakıyor. Hassas, kişisel, tıbbi veya finansal bilgiler kötü DEVAMI...
Her gün milyonlarca kişi sosyal medya platformlarını kullanıyor; alışveriş yapıyor, fotoğraf ve haber paylaşıyor, gönderi ve yorumları beğeniyor, özel mesajlar gönderiyor. Dijital güvenlik şirketi ESET, internet kulla DEVAMI...
Sanayide kadın girişimci olarak İhracatın Metalik Yıldızı 1.lik ödülü ADÖKSAN CEO ve Genel Müdürü AJDA ŞENER’ in oldu. ADÖKSAN 2023 yılında gösterdiği üstün ihracat perform DEVAMI...