SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Uğur URKUT
Uğur URKUT
Ugur.Urkut@oerlikon.com
Sürekli Değişim Çağı
Kelebek bir defa kanatlandı mı, bir daha asla tırtıl haline gelmez.
 
Colin Wilson
 
 
Uzay çağı, bilgi çağı, dijital çağ derken içinde bulunduğumuz çağın adını bile koyamıyoruz. Kullandığımız teknoloji, dış çevremiz, iç çevremiz her şey büyük bir değişim içinde. Artık ürün ve hizmetlerimizi daha hızlı, daha ucuz ve daha kaliteli üretmek bile yetmiyor. Bir bakıyorsunuz ürettiğiniz şeyin modası geçmiş ya da bir yenisi çıkmış. Olan biteni ‘benim’ diyen bir yöneticinin bile anlamakta zorlandığı kuvvetli bir değişim rüzgârına karşı bilinmez uzak dalgalı sularda rotamızı bulmakta oldukça zorlanıyoruz. Her anımız belirsiz, her anımız ayrı bir deneyim… Sürekli değişiyoruz.
 
Değişim yönetimi, iç ve dış dünyada yaşanan gelişmeler doğrultusunda yöneticilerin kafasında oluşturduğu doğru stratejileri, politikaları ve süreçleri çalışanlara doğru ve planlı bir şekilde aktarması, çalışanların da bunları doğru bir şekilde anlaması ve günlük süreçlerinde uygulamasıdır. Dış dünya ile organizasyon arasında, ya da daha da ileri gidersek, liderle çalışanlar arasında karşılıklı bir etkileşim olmadıkça ve bir denge haline ulaşılmadıkça değişim rüzgârını arkamıza alıp yelkenlerimizi doldurmak güçleşir.
 
Eski yıllara göre frekansı giderek artan krizlerin en önemli nedeni yukarıda açıklamaya çalıştığımız bu denge bozukluğudur. Büyüme ve yatırım politikası dengeli olmayan, çok ağır hareket eden, düşük teknoloji ve bilgi(sizlik) seviyesi içeren sektörlerde faaliyet gösteren işletmeler için dış çevrede olan biten şeylere uyum sağlamak her zaman sıkıntılı olur.
 
 
Şimdi gelin işletmemizi sürekli değişim çağının güçlü bir aktörü yapabilmek için hangi noktaların üzerine önemle eğilmek zorunda olduğumuza kısaca bir göz atalım.
 
1. Organizasyonun Öğrenme Hızı: Herhangi bir yaşayan sistemin kendisini koruyabilmesi ve varlığını sürdürebilmesi için, öğrenme hızının, çevresinde meydana gelen değişimin hızına en az eşit olması gerekir. Aksi halde, organizasyonun gelişim hızı dış dünyada meydana gelen değişim hızının çok altında kalır ve organizasyonun yaşam eğrisinde sonun başlangıcı evresine girilmiş olur. Türbülansı yüksek bir dünyada, olağanüstü bir bilgi bombardımanı altında maalesef başlangıçta belirlediğimiz hiçbir stratejimizitam olarak gerçekleştiremeyeceğimiz için daima yeni şeyler denemek, yeni şeyler öğrenmek, en yeni bilgiler ışığı altında stratejimizi hızla güncellemek ve değişen koşullara uyarlayarak hedefimize giden başka güvenli yollar aramak durumundayız.
 
2. Dinamik ve Çevik Bir Organizasyon Yapısı: Öğrenen organizasyon kültürü bizi zinde tutar, daha yaratıcı ve daha yenilikçi (inovatif) yapar. Yenilikçilik (inovasyon) anlayışı sadece üst yönetimin ya da Ar-Ge bölümünün işi değildir. Bu kavramı organizasyonun en alt kademelerine kadar yaymadıkça, değişime uyum sağlayan ürün ve hizmetler meydana getirmedikçe rekabette öne çıkmak mümkün olmaz.Dinamik, esnek ve çevik bir organizasyon yapısının bir başka faydası da dış dünyada yaşanabilecek olası ani değişimler karşısında çok çabuk reaksiyon göstererek kendisini koruyabilmesidir.
 
3. Liderlik: İnsanoğlu doğası gereği başına bir şey gelmedikçe değişmek istemez. Özellikle “tatlı hayat” devam ederken çalışanları sürekli iyileşmeye doğru yönlendirmek ve değişime ikna etmek için güçlü bir liderlik gerekir. Bu amaçla, üst yönetim vizyonunu, işletmeyi nereye götürmek istediğini, değişimin gerekçelerini çalışanlara açık bir şekilde defalarca anlatmalı, kendilerini değişim sürecine dahil etmeli ve desteğini almalıdır.
 
4. Çalışanların Katılımı: Değişim denilince sadece dış dünyada olan teknolojik, ekonomik, politik ya da sosyal bir değişim anlaşılmasın. Bir başka deyişle, değişimin sadece dışarıdan içeriye doğru gelmesi yetmez. Çalışanlarının da bu değişime hazır olması ve değişimi istemesi gerekir. Bu anlamda, organizasyon kültürünün çalışanlara işletmenin değişme isteğine uygun iklimi sunabilmesi gerekir.
 
5. Müşteri Odaklılık: Günümüzün belirsiz ekonomik ortamı tüketicileri geçmişe göre daha tedirgin yapmaktadır. Herkesin ‘yarın kaygısı’ yaşadığı bir devirde para harcarken hissedilen bu ürkek tutum tüketici davranışlarını ve harcama alışkanlıklarını tamamen değiştirmiştir. Müşterilerimizi anlamak, ihtiyaç ve beklentilerini tespit etmek ve ne zaman nereye harcama yapacağını tahmin etmek düne göre gerçekten çok zorlaştı. Sözün özü, satış gelirlerimizi garanti altına almanın yolu sadece ve sadece müşterimizi anlamaktan ve müşteri odaklı olmaktan geçiyor. 
 
Değişim, bir sistemin, bir süreç veya ortamın belli bir durumdan başka bir duruma geçmesidir. Bu değişim plansız olursa organizasyon kendisini aniden farklı bir ortamda (örneğin, kriz, belirsizlik, ekonomik durgunlukvs.) bulabilir. Bu nedenle, işletmeler, bazen küçük iyileşmelerle bazen büyük sıçramalarla, sürekli kendisini yenilemeli, değişen çağa uyum sağlamalı, yeni özellikler, genç yetenekler ve yeni temel yetkinlikler kazanmalıdır.
 
Son söz: Değişimin lideri olabilmek için değişen dünyanın lideri olmak gerekir.

 

Paylaş Tweet
1505 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
GÜRİŞ TÜRKİYE’nin EN BÜYÜK DÖKÜM TESİSİ DÖKTAŞ’ı SATIN ALDI
TÜRKİYE’NİN LİDERİ, AVRUPA’NIN 5. BÜYÜK DÖKÜM TESİSİ “ DÖKTAŞ” IN %93,57 HİSSESİ; SANAYİ, ENERJİ, TURİZM, MADENCİLİK VE İNŞAAT ALANLARINDA ÖNEMLİ YATIRIMLARA İMZA ATAN GÜRİŞ GRU DEVAMI...
11. ÇİN ULUSLARARASI METAL GERİDÖNÜŞÜMÜ KONFERANSI YAPILDI
25-27 Nisan 2018 Tarihinde Çin Halk Cumhuriyeti’nin Suzhou Kentinde Düzenlenen (China Metal Recycling Conference). Konferansı Çin Metalurji Konseyi Uluslararası İlişkiler Kurumu (Metallurgical Council of China) d DEVAMI...
BERDAN CIVATA KONYA 15. ULUSLARARASI METAL İŞLEME MAKİNELERİ, KAYNAK, DELME, KESME TEKNOLOJİLERİ, MALZEMELER, EL ALETLERİ FUARI’ndaydı
40 YILLIK DENEYİMİNİ MEGA PROJELERE VE ÜLKE EKONOMİSİNE KATKI SAĞLAMAK ÜZERE YOĞUNLAŞTIRAN BERDAN CIVATA MODERN TEKNOLOJİ İÇİN ANADOLU’NUN ÜRETİM ÜSSÜNDE KONYA 15. ULUSLARARASI METAL İŞLEME MAKİNELERİ, K DEVAMI...
2. KATMANLI İMALAT TEKNOLOJİLERİ ÇALIŞTAYI FORM MAKİNE TARAFINDAN GERÇEKLEŞTİRİLDİ
3 MAYIS 2018 TARİHİNDE TOSB (TOSB OTOMOTİV YAN SANAYİ İHTİSAS ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ) KONFERANS SALONUNDA GERÇEKLEŞTİRİLDİ.  Bu yıl ikincisi  düzenlenen çalıştayda; 3 Boyutlu yazıcıların endüstride DEVAMI...
GÜÇLÜ ORTAK, GÜVENİLİR SONUÇLAR… İNCEKARALAR & BUEHLER
METALOGRAFİK NUMUNE HAZIRLAMA EKİPMANLARI ALANINDA BİR DÜNYA MARKASI OLAN BUEHLER’İN TÜRKİYE’DEKİ YENİ TEMSİLCİSİ İNCEKARALAR. Sektörde 67 yılı geride bırakan İncekaralar, Buehler markası ile Endüstri DEVAMI...
TALSAD TÜRKİYE ALÜMİNYUM SANAYİCİLERİ DERNEĞİ OLAĞAN GENEL KURULUNU GERÇEKLEŞTİRDİ
YÖNETİM KURULU BAŞKANI SN. ALİ KİBAR  KISA BİR AÇILIŞ KONUŞMASI YAPARAK TOPLANTI AÇILIŞINI YAPMIŞTIR. TOPLANTIYI YÖNETMEK ÜZERE DİVAN BAŞKANLIĞINA ALİ NATIK BUDA, ÜYELİKLERE İSE METİN YILMAZ VE GÜR DEVAMI...
DİJİTAL ESNAF OLMANIN 7 KURALI
TİCİMAX E-TİCARET SİSTEMLERİ KURUCUSU, TOBB E-TİCARET MECLİSİ ÜYESİ CENK ÇİĞDEMLİ, DİJİTAL ESNAF OLMANIN 7 KURALINI AÇIKLADI. DİJİTALLEŞMEYEN İŞLERİN ÖNÜMÜZDEKİ YILLARDA YAŞAMA ŞANSININ OLMAYACAĞINA İŞARET E DEVAMI...
Ege Bölgesi Sanayicileriyle Bir Araya Geldik
ENDÜSTRİYEL FIRIN SANAYİCİLERİ VE İŞ İNSANLARI DERNEĞİMİZ VE ÖNDER MÜHENDİSLİK TARAFINDAN İZMİR’DE EN 746-2 GÜVENLİK TEDBİRLERİ VE ENERJİ TASARRUFU SEMİNERİ DÜZENLENDİ. 10 Mayıs 2018 perşembe günü DEVAMI...
GÜVENLİK AÇIKLARINA DUVAR ÖRMEYİN
GÜNÜMÜZÜN EN POPÜLER SİBER SALDIRI TÜRÜ OLAN, ANİ VE YOĞUN TRAFİK OLUŞTURARAK ONLİNE AĞLARIN ERİŞİLEBİLİRLİĞİNİ ENGELLEYEN DDOS SALDIRILARINI HER GÜN YAŞANAN VERİ İHLALİNDEN AYIRAN ŞEY NEDİR? DDOS SALD DEVAMI...
İHRACATTA OLUŞTURULACAK İSTİKRARLI YAPI, ORTA GELİR TUZAĞINDAN KURTULMAK İÇİN TEK YOL OLACAK!
Hatipağaoğlu; “Bugünkü İhracat Yapısının Acilen Değişmesi Gerekiyor”   TÜRKİYE GİBİ GELİŞMEKTE OLAN BİR ÜLKEDE AR-GE EKSİKLİĞİ, ÜRETİM BİÇİMİ VE ESKİ İŞ MODELLERİNİN BIRAKILAMAMASINDAN DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM