SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
K. Fatih BİRBİLEN
K. Fatih BİRBİLEN
kfbirbilen@gmail.com
Rekabet Stratejilerinde Odaklanmanın Önemi
Globalleşmenin ekonomi içindeki kıt kaynakları eskiye oranla daha hızlı tükettiği bir gerçek. Dünyanın dört bir yanından gelen rekabetçi baskıya karşılık kıt kaynakları en iyi şekilde kullanmak durumunda olan sektörümüz oyuncuları, önceki yazılarımızda da belirttiğimiz gibi faaliyet stratejileri, şirket politikalarını yeniden gözden geçirmek durumundadır. Zira uzun süreli yüksek tempolu koşuya alışık olmayan bünyeler, bir süre sonra organ iflasları ile karşılaşmakta ve koşuyu tamamlayamamaktadır. Şirketlerin bu tempolu koşuda sağlayacakları en büyük kazanç, şirketlerini küresel pazarda temsil etmek, sundukları ürün ve hizmetleri tanıtmak olduğu gibi bu faaliyetler orta vadede şirket değerini artışı olarak sonuçlanmaktadır. Şirketlerin değer artışı başlangıçta kıt finans ancak ciddi bilgi ve deneyim sermayesi ile maratona başlamış firmaların sağlayabilecekleri en iyi performanstır.
 
 
Yukarıdaki yaklaşım tarzında endüstri yapımızın KOBI sisteminde oluştuğunu düşünürsek, kanımızca yapılması gereken en ivedi aktivite hizmet vermeği hedeflediğimiz pazar sayısını daraltmak ve tüm kaynakları buraya odaklamaktır. Zira odaklama, tüm enerjinin benzer talep yapısı, miktar, geometri, kalite standart seviyesi ve ilgili standart talepleri, ticari koşulları, dağıtım kanalı ile firmalarımıza ciddi fayda sağlayacaktır. Bir firmanın beyaz eşya, otomotiv, ziraat, çimento, gıda, enerji sektörlerine aynı anda hizmet verme gayreti içinde olması entelektüel enerjinin, sermayenin ve diğer kaynakların israf edilmesi anlamına gelmektedir ki yukarıda saydığımız hiçbir sektörde kalıcı, güvenilir bir tedarikçi kimliği de kazanılamaz. Ticari koşullardan dolayı salt belirli bir coğrafi alana yönelik olarak ihracat odaklı çalışmak bir seçenek olduğu gibi salt çimento ve enerji ya da otomotiv ve dayanıklı tüketim ürünleri pazarına çalışmak ta bir seçenektir. Ancak kendi pazarını yaratmak, ticari koşulları belirleyen taraf olmak en arzu edilen durumdur. Bunun için örneğin yakın ve uzak tarihimizde günlük hayatta kullanılan eşya ve objelerin yeniden üretilmesi ile yepyeni bir pazar oluşturulmuş olur ki burada son ürün ciddi yurtdışı satış potansiyeline de ayrıca sahip olur. Bunlara örnek vermek gerekirse; kuzineler, sobalar, şehir mobilyaları, çeşmeler, mono blok ferforjeler ile Roma ve Bizans dönemine ait objeler ve gereçlerin üretimi ciddi pazara sahiptir ki sektör özelinde yer kalıplamasına müsait küçük kapasite ocaklarla çalışmaya imkânı vardır. Burada yapılacak iş üniversiteler ve tasarım ofisleri ile irtibat sağlamak ve onlarla ortak proje geliştirip yepyeni kanallarda ürünleri satmaktır. Yine önerdiğimiz odaklanma stratejisine dönersek;
 
Odaklanma stratejileri aşağıdaki durumlar göz önünde bulundurulduktan sonra takip edilmeli ve bu noktalar üzerince yeterince ön görüde bulunulmalıdır. 
 
• Pazara yeni giriş yapabilecek yeni firmaların tehdidi
• İkame malların yarattığı tehdit
• Tedarikçilerin pazarlık gücü
• Müşterilerin pazarlık gücü
 
Paylaş Tweet
2401 kez okundu
YAZARIN DİĞER HABERLERİ
Gemi-Deniz İlişkisi
Gerçekte nasıl rüzgârın şiddeti ve geldiği yön ağaçları şekillendiriyorsa ve böyle ortama uygun ağaçlar bu coğrafyalarda yaşayakalıyorsa, yerel sanayiler i DEVAMI...
Gidişi Okumak
Taş da yumurtanın üstüne düşse, yumurta da taşın üstüne düşse, olan yine yumurtaya olur. İçinde bulunduğumuz dönemde kanaatimizce sadece üzerinde d&uu DEVAMI...
İlerleme
Ulaşılabilir teknoloji, insan kaynağı, ucuz sermaye ve teşvikli enerji maliyeti ile orta vadede sektörümüzü beklenmedik rekabetler bekliyor.    Mal, hizmet ve DEVAMI...
Değerlendirmeler (II)
Dünya yeni bir stratejik ekonomik çekişme ile daha karşı karşıya. Orta ve Doğu Avrupa, nasıl enerji olarak Rusya’ya bağımlıysa, benzeri bir bağımlılık durumu da, bu defa tüm DEVAMI...
Üretkenlik ile Karlılık
İşin doğası ve kişilere göre büyük değişkenlik gösteren üretkenlik, günümüz dünyasında karlılığın saklı bulunduğu en önemli kavramlardan biridir. M DEVAMI...
Primum Non Nocere
Yazımıza başlık olan Latince özdeyiş tıp okullarında öğrencilere öğretilen ana kurallardandır ve hekime her şeyden önce herhangi bir tıbbî müdahalenin yol açab DEVAMI...
Sular Yükseldikçe
Taş da yumurtanın üstüne düşse, yumurta da taşın üstüne düşse, olan yine yumurtaya olur. İçinde bulunduğumuz dönemde kanaatimizce sadece üzerinde d&uu DEVAMI...
Rekabet Stratejilerinde Odaklanmanın Önemi
Globalleşmenin ekonomi içindeki kıt kaynakları eskiye oranla daha hızlı tükettiği bir gerçek. Dünyanın dört bir yanından gelen rekabetçi baskıya karşılık kıt kay DEVAMI...
Değerlendirmeler (I)
1950’de başlayıp üç yıldan fazla süren iç savaş sonrasında Güney Kore, dünyanın en fakir noktalarından biri durumundaydı... 1960’lı yılların başında, T DEVAMI...
Çözüm Yönetimi Yaklaşımı
Günümüz dünyasının genel ticaret ortamında artık mal yerine çözüm ticareti yapılmaya başlandığını görmeye başlamış durumdayız. Zira çözüm DEVAMI...
Sis Kalktığında
Belirsizlik yönetilen değil, şikâyet edilen bir kavram olarak karşımıza çıkagelmiştir. Ancak, her ortamda belirsizliğin kaçınılmaz olduğunu kavrayıp, onu bir problem kaynağ DEVAMI...
SEKTÖREL HABERLER
TÜRKİYE’NİN SAVUNMA SANAYİ DEVLERİ METKON İŞ BİRLİĞİ İLE ODTÜ’DE BULUŞTU.
16 Ekim 2018 tarihinde ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Kaynak Teknolojisi ve Tahribatsız Muayene Araştırma Uygulama Merkezi’nde Türkiye’nin Savunma devleri “Savunma Sanayinde Kullanılan Malzemelerin Karakterizasyonu&rd DEVAMI...
ÇELİK İHRACATI 12 MİLYAR DOLARI AŞTI
Türkiye’nin ihracatta en önemli sektörleri arasında yer alan çelikteki artış devam ediyor. Türkiye çelik ihracatı, Ocak-Ekim dönemini kapsayan 10 aylık periyotta geçtiğimiz yılın aynı dön DEVAMI...
TEST TEKNOLOJİSİNDE GÜVENİLİR MARKA DYCOMETAL…
İncekaralar, test teknolojisi alanında güvenilir çözümler sunan Dycometal ile endüstri ve yaşam bilim sektörüne katkı sağlamaya devam ediyor.   1988 yılında İspanya’da kurulan Dycometal; sıc DEVAMI...
FUAR BEKLENTİLERİMİZİN ÜZERİNDE GEÇTİ
Ekonomideki durgunluk ve dövizdeki aşırı dalgalanmaların etkisiyle tüm piyasalarda daralmalar yaşanırken ziyaretçi profili ve katılımı bakımından ankiros 2018 fuarı bizim açımızdan beklentilerimizin üzerinde bir ilg DEVAMI...
“Enerjİ, elektrİk ve elektronİk sektörlerİ WİN EURASIA’da buluşacak”
Industrial Energy Systems EURASIA, 2019’dan itibaren yenilenen ve geliştirilmiş konseptiyle hem katılımcıların hem de ziyaretçilerin WIN EURASIA deneyimlerine değer katacak. 360 derece imalat sanayii için buluşma noktası ola DEVAMI...
“CUMHURİYETİMİZİN 95. YILINI İHRACAT REKORU İLE TAÇLANDIRDIK”
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre Ekim ayında ihracat geçen yılın aynı ayına göre yüzde %13,1 artışla 15,7 milyar dolar oldu. Böylece tarihimizdeki en yüksek aylık ihracat rekoruna im DEVAMI...
Mİllİ & yerlİ, yüzde 100 elektrikli: TRAGGER
Mobilite ürün ve hizmet platformu CDMMobil bünyesinde üretilen TRAGGER markalı araçlar, 27-30 Eylül tarihlerinde gerçekleştirilecek olan İstanbul Airshow 2018’de boy gösteriyor.   Otu DEVAMI...
Valans, Ankiros 2018 fuarında JSCAST Sİmülasyon Yazılımını zİyaretçİlere sundu
2018 Şubat ayında imzaladığı distribütörlük anlaşması ile, JSCAST Döküm Simülasyon Programı’nın EMEA distribütörlüğünü alan VALANS, ANKIROS 2018 ‘te 16’ncı versiyonu ile J DEVAMI...
MİSAD ÜYELERİNE YÖNELİK, “ARTAN SATINALMA MALİYETLERİ VE REKABETÇİLİĞİN KORUNMASININ FORMÜLLERİ” SEMİNERİ GERÇEKLEŞTİRDİ
Son dönemde artan satınalma maliyetleri şirketlerimizin karlılıklarını olumsuz yönde etkiliyor. Bir yandan satınalma maliyetleri artan tedarikçiler, diğer yandan bu maliyetleri satış fiyatlarına yansıtamamanın sıkıntısını yaşıy DEVAMI...
Eylül Ayı Maden İhracatı 364 Mİlyon Dolar
İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İmib) Başkanı Aydın Dinçer, 2018 Yılı Eylül Ayı Sonu İtibariyle Gerçekleşen İhracat Rakamlarını Açıkladı. Yılın İlk Dokuz Ayında Maden İhracatının Bir Önceki Yılın Aynı DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
Döküm Demir / Çelik Otomotiv Sanayi
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM