SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
K. Fatih BİRBİLEN
K. Fatih BİRBİLEN
kfbirbilen@gmail.com
Rekabet Stratejilerinde Odaklanmanın Önemi
Globalleşmenin ekonomi içindeki kıt kaynakları eskiye oranla daha hızlı tükettiği bir gerçek. Dünyanın dört bir yanından gelen rekabetçi baskıya karşılık kıt kaynakları en iyi şekilde kullanmak durumunda olan sektörümüz oyuncuları, önceki yazılarımızda da belirttiğimiz gibi faaliyet stratejileri, şirket politikalarını yeniden gözden geçirmek durumundadır. Zira uzun süreli yüksek tempolu koşuya alışık olmayan bünyeler, bir süre sonra organ iflasları ile karşılaşmakta ve koşuyu tamamlayamamaktadır. Şirketlerin bu tempolu koşuda sağlayacakları en büyük kazanç, şirketlerini küresel pazarda temsil etmek, sundukları ürün ve hizmetleri tanıtmak olduğu gibi bu faaliyetler orta vadede şirket değerini artışı olarak sonuçlanmaktadır. Şirketlerin değer artışı başlangıçta kıt finans ancak ciddi bilgi ve deneyim sermayesi ile maratona başlamış firmaların sağlayabilecekleri en iyi performanstır.
 
 
Yukarıdaki yaklaşım tarzında endüstri yapımızın KOBI sisteminde oluştuğunu düşünürsek, kanımızca yapılması gereken en ivedi aktivite hizmet vermeği hedeflediğimiz pazar sayısını daraltmak ve tüm kaynakları buraya odaklamaktır. Zira odaklama, tüm enerjinin benzer talep yapısı, miktar, geometri, kalite standart seviyesi ve ilgili standart talepleri, ticari koşulları, dağıtım kanalı ile firmalarımıza ciddi fayda sağlayacaktır. Bir firmanın beyaz eşya, otomotiv, ziraat, çimento, gıda, enerji sektörlerine aynı anda hizmet verme gayreti içinde olması entelektüel enerjinin, sermayenin ve diğer kaynakların israf edilmesi anlamına gelmektedir ki yukarıda saydığımız hiçbir sektörde kalıcı, güvenilir bir tedarikçi kimliği de kazanılamaz. Ticari koşullardan dolayı salt belirli bir coğrafi alana yönelik olarak ihracat odaklı çalışmak bir seçenek olduğu gibi salt çimento ve enerji ya da otomotiv ve dayanıklı tüketim ürünleri pazarına çalışmak ta bir seçenektir. Ancak kendi pazarını yaratmak, ticari koşulları belirleyen taraf olmak en arzu edilen durumdur. Bunun için örneğin yakın ve uzak tarihimizde günlük hayatta kullanılan eşya ve objelerin yeniden üretilmesi ile yepyeni bir pazar oluşturulmuş olur ki burada son ürün ciddi yurtdışı satış potansiyeline de ayrıca sahip olur. Bunlara örnek vermek gerekirse; kuzineler, sobalar, şehir mobilyaları, çeşmeler, mono blok ferforjeler ile Roma ve Bizans dönemine ait objeler ve gereçlerin üretimi ciddi pazara sahiptir ki sektör özelinde yer kalıplamasına müsait küçük kapasite ocaklarla çalışmaya imkânı vardır. Burada yapılacak iş üniversiteler ve tasarım ofisleri ile irtibat sağlamak ve onlarla ortak proje geliştirip yepyeni kanallarda ürünleri satmaktır. Yine önerdiğimiz odaklanma stratejisine dönersek;
 
Odaklanma stratejileri aşağıdaki durumlar göz önünde bulundurulduktan sonra takip edilmeli ve bu noktalar üzerince yeterince ön görüde bulunulmalıdır. 
 
• Pazara yeni giriş yapabilecek yeni firmaların tehdidi
• İkame malların yarattığı tehdit
• Tedarikçilerin pazarlık gücü
• Müşterilerin pazarlık gücü
 
Paylaş Tweet
1772 kez okundu
YAZARIN DİĞER HABERLERİ
Gemi-Deniz İlişkisi
Gerçekte nasıl rüzgârın şiddeti ve geldiği yön ağaçları şekillendiriyorsa ve böyle ortama uygun ağaçlar bu coğrafyalarda yaşayakalıyorsa, yerel sanayiler i DEVAMI...
Gidişi Okumak
Taş da yumurtanın üstüne düşse, yumurta da taşın üstüne düşse, olan yine yumurtaya olur. İçinde bulunduğumuz dönemde kanaatimizce sadece üzerinde d&uu DEVAMI...
İlerleme
Ulaşılabilir teknoloji, insan kaynağı, ucuz sermaye ve teşvikli enerji maliyeti ile orta vadede sektörümüzü beklenmedik rekabetler bekliyor.    Mal, hizmet ve DEVAMI...
Değerlendirmeler (II)
Dünya yeni bir stratejik ekonomik çekişme ile daha karşı karşıya. Orta ve Doğu Avrupa, nasıl enerji olarak Rusya’ya bağımlıysa, benzeri bir bağımlılık durumu da, bu defa tüm DEVAMI...
Üretkenlik ile Karlılık
İşin doğası ve kişilere göre büyük değişkenlik gösteren üretkenlik, günümüz dünyasında karlılığın saklı bulunduğu en önemli kavramlardan biridir. M DEVAMI...
Primum Non Nocere
Yazımıza başlık olan Latince özdeyiş tıp okullarında öğrencilere öğretilen ana kurallardandır ve hekime her şeyden önce herhangi bir tıbbî müdahalenin yol açab DEVAMI...
Sular Yükseldikçe
Taş da yumurtanın üstüne düşse, yumurta da taşın üstüne düşse, olan yine yumurtaya olur. İçinde bulunduğumuz dönemde kanaatimizce sadece üzerinde d&uu DEVAMI...
Rekabet Stratejilerinde Odaklanmanın Önemi
Globalleşmenin ekonomi içindeki kıt kaynakları eskiye oranla daha hızlı tükettiği bir gerçek. Dünyanın dört bir yanından gelen rekabetçi baskıya karşılık kıt kay DEVAMI...
Değerlendirmeler (I)
1950’de başlayıp üç yıldan fazla süren iç savaş sonrasında Güney Kore, dünyanın en fakir noktalarından biri durumundaydı... 1960’lı yılların başında, T DEVAMI...
Çözüm Yönetimi Yaklaşımı
Günümüz dünyasının genel ticaret ortamında artık mal yerine çözüm ticareti yapılmaya başlandığını görmeye başlamış durumdayız. Zira çözüm DEVAMI...
Sis Kalktığında
Belirsizlik yönetilen değil, şikâyet edilen bir kavram olarak karşımıza çıkagelmiştir. Ancak, her ortamda belirsizliğin kaçınılmaz olduğunu kavrayıp, onu bir problem kaynağ DEVAMI...
SEKTÖREL HABERLER
Değerli Müşterilerimiz. EUROGUSS Fuarına ücretsiz giriş kartınız bizden bu kodu kullanmanız yeterli
Aşağıdaki Linke Tıklayınız ve Kodu Giriniz : https://www.euroguss.de/en/visitors/tickets/voucher   Kod : come2EG18   Not : Kod ile tek günlük giriş kartı bastırılabilir, 3 günlük fu DEVAMI...
Uzak Doğu Ülkeleri̇ni̇n Gözdesi̇ Türk Çeliği
Türk Çelik Sektörü 2017’Nin İlk Yarısını Yükselişle Tamamladı. Çelik İhracatçıları Birliği Verilerine Göre Yılın İlk Yarısında Çelik İhracatı Miktarda Yüzde 16 Artışla 9,7 Milyo DEVAMI...
“İthalata Dayalı Büyüme İle ‘Sanayi̇ Devri̇mi̇’ Olamaz
Makina İmalatçıları Birliği Başkanı Ahmet Özkayan:     Makine Sektörünün Avrasya Coğrafyasındaki En Büyük Buluşma Noktalarından Biri Olan Ve Sektöre Yön Veren En Öneml DEVAMI...
A new dimension of efficiency
The MSP series from Schuler allows efficient production of formed parts for a low acquisition cost Schuler has expanded its MSP series with the addition of a newly developed servo press. In addition to its 100 and 200 ton stamping presse DEVAMI...
Gümrüklerde Keyfi̇ Alınan Ordi̇no Bedeli̇ Uygulaması Son Buluyor
Türkiye’de Nakliye Acenteleri Tarafından Firmalardan Gümrük İşlemleri Sırasında Kanun Dışı Bir Şekilde Tahsil Edilen Ve Sanayicilere Yükü Yıllık 700 Milyon Lirayı Bulan “Ordino” Bedeli Kaldırıldı. G DEVAMI...
Türk İş Güvenli̇ği̇ Ve Sağliığı Fuari, Tos+H Expo Üçüncü Kez Düzenleni̇yor
Messe Düsseldorf Gmbh Ve Yerel Ortağı Tezulaş Fuar  Oluşturdukları Yakın Işbırlığını Sürdürüyor Ve Fırmaları 6 – 9 Mayıs 2018 Tarıhlerı Arasında Düzenlenecek 3. Türk İş Güvenlığı Ve Sağlığı Fuarı DEVAMI...
Askaynak Automati̇on, Robot Yatırımları İçi̇n Hi̇be Programlarına Di̇kkat Çekiyor
Türkiye’nin Önde Gelen Otomasyon Ve Robot Sistemleri Geliştiricisi Askaynak Automation, Kurumsal Gücü Ve Önemli Sektörlerde Ortaya Koyduğu Otomasyon Ve Robot Projeleri İle Edindiği Tecrübeyi Bu Alanla DEVAMI...
Ayda 1.1 Mi̇lyondan Fazla Si̇steme Bulaşan Siber Suç Ağı Çökertildi
Global Antivirüs Yazılım Kuruluşu Eset, Microsoft, Abd Federal Polisi Fbı, Uluslararası Polis Teşkilatı Interpol Ve Avrupa Polis Teşkilatı Europol İşbirliğiyle, Gamarue Olarak Bilinen Büyük Bir Botnet İşlevsiz Hale Getirildi. DEVAMI...
Madenci̇ler Çalıştay’da Bir Araya Gelecek “Hayatımız Maden” Mesajı Verecek
Maden Sektöründe 4 Yıl Sonra Gelen Dostluk   TÜRKİYE’NİN İHRACATTA KATMA DEĞERLİ SEKTÖRLERİN BAŞINDA GELEN MADEN SEKTÖRÜ 4 YILLIK ARANIN ARDINDAN AYNI MASANIN ETRAFINDA TOPLANDI VE GÜ&Cce DEVAMI...
İTO’nun yeni Başkanı Öztürk Oran
 İstanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu, Başkan İbrahim Çağlar’ın vefatının ardından yaptığı ilk toplantıda, Öztürk Oran’ı İTO’nun yeni Yönetim Kurulu Başkanı olarak seçti. İstanbul DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM