Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Cavit SOY
Cavit SOY
Satış ve Satınalmada Değişik Bakış Açıları

Bakmakla görmek farklı şeylerdir. İnsan bir yöne baktığında odaklandığı şeyi görür. Veya gördüğü şeyin detayları sorulduğunda dikkatlice tekrar bakması gerekir. Başka bir şey daha görmek istediğinde yeniden bakması veya bakış açısını değiştirmesi icap eder.

 

Sadece görerek çözebileceği problemler, dikkatlice odaklandığında yapabileceği işler, bakış açısını değiştirdiğinde ise halledebileceği sorunlar vardır. Mesela geometride bir soruyu çözmenin en kolay yolu verilenleri görebilmekten geçer. Satrançta galip gelmek isterseniz beş hamle sonrasını hayalinizde görüyor olmanız gerekir.

 

Satınalmada da değişik bakış açıları vardır. 

 

Üç ayrı yerden fiyat alıp en uygun verene sipariş geçmek bir bakış açısıdır. Fiyatın yanı sıra termine, ödeme vadesine ve firmanın sizinle çalışma geçmişine bakarak sipariş geçmek te ayrı bir bakış açısı.

 

Diğer yeni bir bakış açısını da ben kendimce şöyle buldum: Siparişi vereceğiniz firmanın geleceğine bakmak. Yani on yıl veya yirmi yıl sonra o firmayı nerde görüyorsunuz? Ürettiği malın yedek parçasını veya servisini, gerektiğinde tamir ve revizyonunu on yıl sonra sorun çıktığında yapabilecek mi? Gerek satarken gerekse alırken artık kısa süreli şirket hikâyelerini bir tarafa atıp elli yıl ve daha uzun ömürlü şirketler oluşturmamız ve yaşatmamız lazım diye düşünüyorum.

 

Satın alırken en baştan fiyatı biraz yüksek te olsa kaliteli malzeme satın alıp unutmak bir bakış açısıdır. Kalitesi malzeme tercih edip her yıl hatırlamak ve malzemeyi değiştirmek için ekstra maliyet ve zaman harcamak da başka bir bakış açısı.

 

Fiyat odaklı ve gelen fiyatların üzerini çizip hayali indirim istemek bir bakış açısıdır. Ne aldığını öğrenmeye, araştırmaya, kendini geliştirmeye, malzemeyi ve hizmeti tanımaya ve gerçekçi maliyetler çıkarmak suretiyle bilinçli indirim istemek te ayrı bir bakış açısı.

 

Her alışverişte kısa vadeli düşünüp en uygun fiyatı veren seninle ilk defa çalışma isteği içerisindeki yeni tedarikçilerden satın almak bir bakış açısıdır. Fiyatı biraz fazla da olsa mevcut tedarikçinden almaya devam etmek ve yılsonunda yakaladığın yüksek ciroyu daha büyük indirime dönüştürmek ise ayrı bir bakış açısı.

 

Tekliflere yeterince dönüş olmuyor diye teklif vermeyi kesmek bir bakış açısıdır. Ümitle ve sabırla teklif vermeye devam etmek ve yıllar sonra bile olsa sipariş almak ta başka bir bakış açısı.

 

Satıcıların önce yüksek teklif vermesi ve sonucu beklemesi, alıcının başka yerden sipariş geçtiğini öğrendiğinde “keşke benden alsaydın ben de sana indirim yapacaktım zaten” demek bir bakış açısıdır. En baştan verebileceği en uygun teklifi vermek ise başka bir bakış açısı.

 

Yine satıcılar için; ilk birkaç alışverişte çok uygun fiyatlar verip müşteriyi alıştırdıktan sonra gizlice fiyatları yavaş yavaş artırmak bir bakış açısıdır. Yıllarca hep uygun fiyat çizgisini koruyarak müşteriye güven vermek ise ayrı bir bakış açısı.

 

İnternet ve sosyal medya üzerinden reklam vererek müşterilere ulaşmak bir bakış açısıdır. Yerinde ve yüz yüze görüşmeler yaparak samimi diyaloglar kurmak ayrı bir bakış açısı.

 

Müşterisinin sürekli aldığı malzemeler için stok bulundurmak bir bakış açısıdır. Stoklu çalışmamak ta başka bir bakış açısı.

 

Sadece satış ekibi bulundurmak ve satışa odaklanmak bir bakış açısıdır. Satışın yanı sıra çözüm odaklı teknik eleman istihdam etmek başka bir bakış açısı.

 

Peşin satıştan asla taviz vermemek ve neler kaçırdığını bilememek bir bakış açısıdır. Sürekli alım yapan müşterisini kazanmak ve otuz, altmış gün vadelerle çalışmak, vade dolduğunda ise artık her hafta ödeme almak ayrı bir bakış açısı. (Kredi kartı mantığı) 

 

Aynı şekilde dövizle satmaktan asla taviz vermemek ve neler kaçırdığını bilememek bir bakış açısıdır. Sürekli alım yapan müşterisini kazanmak ve TL ile çalışmak, biraz riske girerek sürümden kazanmak ise ayrı bir bakış açısı.

 

İhracat imkânları olduğunda hemen oraya yönelmek, iç piyasadan daha uygun fiyata ihracat yapmak, bu arada iç piyasaya mal arzını tamamen durdurmak ve yokluğa mahkûm etmek, satınalmacıları bir daha asla geri dönmeyecekleri şekilde yeni alternatif tedarikçi arayışına itmek bir bakış açısıdır. İhracatı yaparken iç piyasayı da kaptırmamayı düşünerek hareket etmek ve ihracatta dengeli olmak ayrı bir bakış açısı.

 

Satış yapmak veya firmaya girmek için direkt patronla muhatap olup satınalmacıyı pas geçmek bir bakış açısıdır, satınalmacı ile temasa geçip iyi ilişkiler geliştirmek ise başka bir bakış açısı.

 

Şu sıralar ekonomik anlamda zor bir dönemden geçiyoruz. Piyasada bir daralma ve nakit sıkıntısı mevcut. Eminim tüm firmaların satınalmaları alım yaparken fiyata, vadeye, termine daha çok dikkat ediyorlardır. Önceliği stoklarını eritmeye ve stoklu alım yapmamaya, günlük ihtiyaçlara göre alım yapmaya yönelmişlerdir. Emin olun bu dönemde yıllar içinde sürekli çalışılan ve sizi ödeme konusunda çok sıkıştırmamış firmalar tercih edilmektedir. Nihayet zor bir dönem gelmiş ve onlar daha çok tercih edilir hale gelmişlerdir. Yani ektiğini biçen, sabırlarının sonunda meyvelerini toplayan firmalardır bunlar.

Paylaş Tweet Paylaş
55 kez okundu
YAZARIN DİĞER HABERLERİ
Satış ve Satınalmada Değişik Bakış Açıları
Bakmakla görmek farklı şeylerdir. İnsan bir yöne baktığında odaklandığı şeyi görür. Veya gördüğü şeyin detayları sorulduğunda dikkatlice tekrar bakması gerekir. Başk DEVAMI...
“Ben Nerde Yanlış Yaptım”
Hayatta bazen durup nefes almak, arkaya dönüp bakmak ve geçmişe dair muhasebe yapmak gerekir. Bu durum imalatçımız ve üreticilerimiz için de geçerlidir. İş DEVAMI...
Redüktör Nedir ve Nerelerde Kullanılır?
REDÜKTÖR; “Elektrik motorlarının yüksek dönüş hızlarını makineler için gerekli olan dönüş hızlarına düşürmek için tasarlanan kapalı diş DEVAMI...
Her Fabrika Bir Üniversitedir
Fabrikalarda çalışan, üreten, geliştiren birçok lisans mezunu mühendis arkadaşlarım çalışmakta. Birçok fabrikamız ürettikleri malzemeleri ve makineleri s&uum DEVAMI...
Endüstriyel Fırın İmalatında Refrakter & İzolasyon Uygulaması
Son yıllarda enerji maliyetlerinin artması ile enerji verimliliği gibi kavramları daha çok duyar olduk. Özellikle yüksek enerji talebi olan endüstriyel tesisler, maliyetlerini d& DEVAMI...
İmalatta Alternatif Arayışlar
Makina imalatının oluşumu proje kısmında başlar. Çelik, elektrik, pnömatik, hidrolik, gaz gibi tüm devre şemaları hazırlanır. Tüm ekipmanlar yerlerine yerleştirilir. Makinadaki t DEVAMI...
Cumhuriyetin 100. Yılında Atatürk’ü Anmak
İnsan üzülmeli mi, yoksa anmalı mı bilemiyor. Tabi ki bir enkaz devralarak, nice savaşlarda yurdu dört bir koldan saran düşmanları yenip zaferler kazanarak yeni bir devlet kuran At DEVAMI...
Cumhuriyetin 100. Yılında Atatürk’ü Anlamak
Atatürk’ü anlamak demek; vatanını, milletini ve bayrağını çok sevmektir.  Yaşı, cinsiyeti, görevi, işi, mesleği ne olursa olsun devletine bağlı, çalışkan ve d& DEVAMI...
Fabrikalarda Güvenlik -Geniş Perspektiften Bakış-
İşyeri ve fabrikalarda güvenlik deyince ilk aklımıza gelen klasik olarak bekçi, hırsızlık, kamera, alarm sistemi konularıdır. Ancak bunların çok ötesinde yapmamız ve almamız ge DEVAMI...
Kalite Ayrıntıda Gizlidir Endüstriyel Fırın İmalatında Püf Noktaları -Boya-
Endüstriyel fırınlarda işin içinde hem makine imalatı hem de yüksek ısı girdiğinden boya konusu çok hassastır. Endüstriyel boyama, imalatın son, satışın ise ilk basamağını DEVAMI...
Verimli Fabrika
Bu yazımda bir fabrikanın verimli imalat yapabilmesi için yapması gerekenleri hiçbir yerden alıntı yapmadan, sadece kendi tecrübelerim, okumalarım, yaşadıklarım ve gördükl DEVAMI...
SEKTÖREL HABERLER
34.Bı-Mu, 9 - 12 Ekim Arasında Fieramilano Rho’da Robotheart: Tüm En İyi Oyuncular Etkinlikte Olacak
RobotHeart’ın ikincisi robotik sektörünün en önemli oyuncuları, 9 - 12 Ekim 2024 tarihleri arasında fieramilano Rho’daki 34.BI-MU salonlarında ürünlerini sergilenecekler.   ABB, ABL AUTOMAZIONE, DEVAMI...
Yeşil Çelik ‘Tosyali V-Green’ ile Daha Az Karbon Ayak İzi
Dünyanın önde gelen yeşil çelik üreticilerinden biri olan Tosyalı, dünyanın en önemli çelik fuarı olan Tube & Wire Fuarı’na damgasını vurdu. Almanya’nın Düsseldorf şehrinde düze DEVAMI...
Yaşayan Ama Görünmeyen Botnet Tehlike Saçmaya Devam Ediyor
ESET Research, halen büyümekte olan ve en az 15 yıllık faaliyeti boyunca yüz binlerce sunucuyu ele geçiren, en gelişmiş sunucu tarafı kötü amaçlı yazılım kampanyalarından biri olan Ebury grubuna yön DEVAMI...
Makine İhracatı İlk 4 Ayda 8,9 Milyar Dolar
Makine İhracatçıları Birliği (MAİB) tarafından paylaşılan makine imalat sanayi konsolide verilerine göre, yılın ilk dört ayında Türkiye’nin serbest bölgeler dâhil toplam makine ihracatı 8,9 milyar dolar ol DEVAMI...
Türk Çeliğinden Afrika Çıkarması Türk Çeliğinde Hedef Yeni İhracat Pazarları
Çelik İhracatçıları Birliği (ÇİB), sektörün Kuzey Afrika ülkelerindeki etkinliğini ve ticaret hacmini artırmak, Tunus ile bağları güçlendirmek için 24 Türk çelik ihracat&ccedi DEVAMI...
Yapay Zeka Yoldan Çıkarsa Ne Olur, Nasıl Durdurulur?
Yapay zekanın (AI) okul ödevleri için basit sohbet sorularını yanıtlamasını, New York metrosundaki silahları tespit etmeye çalışmasını gördük; haberdar olduk. Şimdi ise deepfake ile çocuk cinsel istismar i& DEVAMI...
100 Milyon Avroluk Kaynak Makineleri Sektörü 2024’e Odaklandı
2023 yılında 100 milyon avroluk bir ciroya ulaşan kaynak makinaları sektörü, bu yıl durağan bir dönem geçiriyor. Kaynak makinelerinin çoğunlukla yatırım aracı olarak değerlendirildiğini, bu nedenle sektör&uum DEVAMI...
San Malzeme Teknolojileri ve Kanthal’dan Endüstriyel Isıtmada Karbon Ayak İzinin Düşürülmesi İçin Elektrikli Çözümler Semineri Gerçekleştirildi
21 Mayıs 2024 tarihinde Workinn hotelde EFSİAD’ın destekleriyle San Malzeme teknolojileri ve kantal firmaların ortaklaşa düzenlediği seminere ilgi büyüktü.   Endüstriyel elektrikli fırın uygulamalarında m DEVAMI...
GALSİAD Yönetim Kurulu ve Üyeleri, TEİ Eskişehir Tesisleri’ni Ziyaret Etti
Dernek yönetimi ve üyeleri ile TEİ Eskişehir Tesisleri’ni ziyaret eden GALSİAD kuruluna,  TEİ Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Fahrettin ÖZTÜRK eşlik etti.   TEİ Eskişehir Tesisleri ziyaret ve gezi p DEVAMI...
Focus Academy Eğitimleri Büyük İlgi Görmeye Devam Ediyor
Focus Endüstri firmasının sektörde öncü olarak oluşturmuş olduğu Focus Academy markasına olan ilgi gün geçtikçe artıyor. Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi yeni yılda da eğitimlerine hız kesmeden dev DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
Döküm Demir / Çelik Otomotiv Sanayi
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM