Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Uğur URKUT
Uğur URKUT
Ugur.Urkut@oerlikon.com
Süreçlerle Yönetim Organizasyon Şemanızda Müşterinize Bir Yer Ayırın
Her şirketin iki organizasyon şeması vardır: Resmî olanı duvarlarda asılıdır. Diğeri ise
organizasyon içindeki kişilerin her gün yaşadığı gerçek iletişimi gösterir.
 
Harold Geneen
 
 
Organizasyon şeması bir firmadaki fonksiyonel ve hiyerarşik işleyiş yapısını ortaya koyan klasik ve görsel bir araçtır. Firma yapısındaki tüm unsurlar, bu unsurların yöneticileri ve bu yapı içinde çalışan tüm kişilerin birbirleriyle olan bağıntısını gözler önüne sererek görev tanımlarına ışık tutar. Bu büyük labirentin içinde ismimizi bir kutucuğun içinde görünce birçoğumuz kendimizi mutlu ve önemli hissederiz. En önemlisi, kime rapor vereceğimizi kimden rapor alacağımızı bilmek birçok belirsizliği ortadan kaldırır.
 
Oysa gerçek hayat çok başkadır. Yöneticinin otokratik veya demokratik bir yönetici yapısına sahip olduğunu bu “fotoğraf albümünden” anlamak olanaksızdır. Daha kötüsü pek çok işletmede kişiler arasındaki gerçek ilişkiler, iyi veya kötü anlamda, burada yazılan durumdan çok başkadır. Çizgilerin ucundaki oklar, bizleri, içimizi dökeceğimiz ya da önerilerimizi götüreceğimiz bambaşka kutuların kapısına götürür. 
 
Departman yöneticileri organizasyon içinde yürütülen işlerin tamamını ve resmin bütününü görmekten ziyade kendi alanına giren konulara odaklanmayı diğer bölümlerle bir etkileşim içinde olmayı pek istemezler. Bir anlamda kendilerini ve ekibini izole edip diğer bölümlerle arasına kalın bir duvar örer. Şüphesiz bu noktaya gelen bir organizasyon için en büyük zorluk ise farklı departmanların bu çabasını armonize etmek ve ahengi sağlamaktır.
 
Tüm bu sorunların çözümü ise müşteri odaklı bir işletme için çok açıktır: Organizasyon şemaları otoriteyi göstermekten çok operasyonu göstermelidir. Süreç odaklı olmalıdır. Birden fazla fonksiyonel bölümü kapsayacak şekilde müşteriye ulaşacak iş süreçlerini doğal bir iş akışı halinde sıralamalıdır. Kısaca organizasyon içindeki tüm departmanlar ve dolayısıyla tüm çalışanlar bu süreç boyunca sıra kendilerine geldiğinde meydana getirdikleri ürün ve hizmette kendi sorumluluğuna giren görevleri ve müşterinin beklentisini iliklerine kadar hissetmelidir. Müşterinin bir anlamda organizasyon şemasının her halkasında saygın ve vazgeçilmez bir yeri olmalıdır. 
 
Süreç Tasarımı için Küçük bir İpucu
Aslında müşteri odaklı süreç tasarımı için müşterimiz çoğunlukla bize bir ipucu verir. Müşterilerimiz organizasyonumuzun performansını dört temel gösterge ile mercek altına alır.  Bunlar;
a) Sunulan ürün veya hizmetin etkin bir şekilde ve en uygun maliyetle meydana getirilmesi
b) Çok geniş bir müşteri portföyü içinde çok çeşitliliğin yönetilmesi
c) Kalite seviyesinin sözleşme üzerinde yazılan normlara ya da reklamlarda verilen vaatlere uygunluğu
d) Organizasyonun müşteri isteklerine gösterdiği reaksiyon zamanı ve hız.
 
Maalesef müşteri açısından bu dört temel boyutun mükemmel bir şekilde aynı anda elde edilmesi mümkün değildir. Eğer müşterimiz çok yüksek bir kaliteyi çok kısa bir zaman içinde bizden istiyorsa ürün veya hizmetin yüksek fiyatına razı olmak zorunda kalır. Ya da çok düşük bir fiyatla ve çok hızlı bir şekilde bir siparişin yerine getirilmesini bekliyorsa büyük bir kalite riskini göğüslemek zorunda kalabilir.  Özetle, rekabette bir fiyat avantajı elde etmek isterken diğer üç performans boyutundan birisi risk altına girebilir.
 
Akıllı bir şirket bu dört temel boyutu esas alarak süreçlerini oluşturmak zorundadır. Bu aslında tam bir stratejik tercih meselesidir. Hedef kitlesini bu strateji doğrultusunda oluşturmalı ve oluşturduğu bu kitlenin beklentilerini organizasyon şeması dahil tüm iç süreçlerine yansıtmalıdır. 
 
Farklı Bir Yaklaşım - Organigraf
Klasik organizasyon şemalarının bu yetersizliği karşısında ilk defa Henry Mintzberg ve Ludo Van der Heyden tarafından tasarlanan “Organigraf“ şeması bir işletmenin nasıl çalıştığının gerçek resmidir. Kişiler, ürünler ve bilgiler arasındaki kritik etkileşimi ortaya çıkartır. Firmadaki ilişkilerin, ürünlerin, rekabet fırsatlarının ve başka bir yerde karşınıza doğrudan çıkmayacak başka önemli detayların üst yöneticiler tarafından fark edilmelerine yardımcı olur. Firmanın genel süreç haritasını görsel bir şekilde ortaya koyar.
 
İş hayatı çok hızlı değişiyor. Firmaların bu değişime uyum sağlamasını kolaylaştıran yeni yönetim ve organizasyon modelleri geliştiriliyor. Bu çağın gereği olarak artık sadece kişileri ve pozisyonları göreceğimiz geleneksel organizasyon şemaları yerine insan ilişkilerini, bilgiyi, en önemlisi müşteriyi ve müşteriye giden yoldaki tüm süreçleri görebileceğimiz dinamik organizasyon şemalarını kullanmalıyız. Müşterimizin varlığını attığımız her adımda ve aldığımız her kararda gerçek anlamda içimizde hissetmeliyiz.
 
Paylaş Tweet
34326 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
9. Uluslararası Alüminyum Sempozyumu Toplantısı Yapıldı
10-11 Ekim tarihlerinde CNR Expo Center'da gerçekleştireceğimiz 9. Uluslararası Alüminyum Sempozyumu'nun Bilim Kurulu ve Danışma Kurulu Toplantıları yoğun katılımla, 9 Şubat Cumartesi günü yapıldı. Sabah kahvaltıyl DEVAMI...
Yeni Nesil Suv Araçlar Türk Mühendislerinin İmzasını Taşıyacak AVL Teknolojisine Sahip İlk Suv Araç İstanbul’da Teste Hazır
Otomotiv sistemleri konusunda dünyanın en büyük mühendislik firması olan AVL’nin İstanbul’daki merkezi AVL Araştırma ve Mühendislik Türkiye, 2019’da hayata geçireceği yeni teknolojilerini d DEVAMI...
Fransız Dev Türk Teknolojisiyle Büyüyecek!
Proceed Labs tarafından Türkiye’de üretilen teknoloji, başta Romanya olmak üzere, 19 ülkede satınalma süreçlerini dijitalleştirerek, şirketlerin kar ve verimliliğini artıracak.   • Küre DEVAMI...
15,7 Milyar Dolarlık İhracat Yaptık, 222 Ülkede Türk Makineleri Kullanılıyor
Yılın ilk 11 ayı itibarıyla ihracatını 15,7 milyar dolara taşıyan makine sektöründe, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 16,8 ihracat artışı gerçekleşti. Türk makine sektörünün bu DEVAMI...
TALSAD Genel Kurul’da Üyeleri ile Biraraya Geldi
TALSAD Genel Kurulu 21 Şubat 2019 tarihinde değerli üyelerimizin yoğun katılımıyla Raffless Otel’de gerçekleştirildi. Toplantı, saygı duruşunu müteakip TALSAD Yönetim Kurulu Başkanı Ali KİBAR’ın açılış k DEVAMI...
Türkiye Çelik Üreticileri Derneği Değerlendirme
Ocak ayında çelik sektöründe yaşanan gelişmelere ve değerlendirmelere ilişkin olarak Türkiye Çelik Üreticileri Derneği tarafından hazırlanan değerlendirme raporu aşağıdaki gibidir.   ÇELİK &Uu DEVAMI...
Tim “İhracatta Sıfır Atık Seferberliği” Başlatıyor
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan himayesinde gerçekleştirilen “Sıfır Atık Projesi”ni, ihracata taşıyor. Türkiye Ekonomisine sağlayacağı katma d DEVAMI...
Sanayi - Üniversite İşbirliğinde Yeni Bir Sayfa! Borçelik ve Bursa Teknik Üniversitesi Arasında İşbirliği Protokolü İmzalandı
Borçelik ve Bursa Teknik Üniversitesi geniş kapsamlı işbirliği hedefleyen bir protokol imzaladılar. Anlaşma Ar-Ge alanında ortak çalışmaların yanı sıra öğrencilerin proje ve stajlarında Borçelik tarafından destekl DEVAMI...
Küresel Siber Güvenlik Personeli Açığı, Endişe Verici Boyutta, Dünyanın 3 Milyon Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var
Yeni teknolojiler gelişiyor, siber tehdit alanı genişliyor ama buna cevap verecek siber güvenlik becerilerine sahip kişilerin sayısında büyüme sancıları yaşanıyor. ESET Kıdemli Güvenlik Araştırmacısı Stephen Cobb’un de DEVAMI...
5M Türkiye Genelinde Satış, Servis ve Yedek Parça Ağını Genişletiyor...
2002 yılında kurulan 5M yılların deneyimi ve yeni teknolojilerle ürettiği indüksiyon sistemleri ile kısa bir süre içinde dünya döküm sektörünün en hızlı büyüyen firması oldu. Kuruldu DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM