Metal Dünyası

Maden

Alüminyum

Döküm

E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Mi̇sad Powermax Fi̇rmasının Sponsorluğunda Çi̇n Tekni̇k Gezi̇si̇ Düzenledi
Dokuz Gün Süren Teknik Geziye  Pekin Havalimanı’na Varış Ve Otele Yerleşmeyle Ve Akşam Yemeğiyle Başladık.
2.Güncıhte (China International Heat Treatment Expo) Fuarı Gezildi.
19:00 Akşam Yemeği.ikinci Gün Çin Seddi Ve Pekin Gezildi.
3.Günyasak Şehir Gezisi Ve Hızlı Tren İle Şangay’a Gidildi.
4.Gün  Powermax’a Firması Gezildi.
5.Gün  Suzhou’ya Hareket, Suzhou Ap Isıl İşlem Tesisi Gezildi.
6.Gün Fengdong Thermal Technology Co. Firması Gezildi.
17:00 Suzhou’ya Dönüş, Akşam Yemeği
7.Gün   Suzhou Çevresindeki Powermax Müşterileri Ziyaret Edildi.
8. Gün Powermax Müşterileri Ziyaret Edildi.

Mısad yönetim kurulu üyesi ve gezinin evsahipliğini yapan 3 E Endüstriyel Mühendislik Genel Müdürü Gökhan Lale gezi hakkındaki görüşlerini sorduk. -”Derneğimiz üyelerinden 3 E Endüstriyel Mühendislik temsilciliğini yaptığı Powermax’in daveti ve aynı zamanda sponsorluğu ile beraber 29 kişilik bir ekiple Çin seyahati gerçekleştirdik. 9 günlük seyahatimizde ağırlıklı olarak teknik ve zaman zaman da kültürel geziler yaptık.

Örneğin bu gezimizde Feng Dong firması bize sponsordu. Powermax zaten Feng Dong’un alt firmalarından bir tanesi. Feng Dong bir Japon firması ve yaklaşık 2.4 milyar dolarlık bir bütçesi var. Kamaralı atmosfer fırını dediğimiz fırınlardan yıllık 250 üzerinde üretim yapabiliyorlar. Bu rakam onların üretim hacmini gösteriyor. Avrupa’nın “çok büyük” diye tanımlayabileceğimiz firmalarında bu rakam 40 civarında. Tabi burada bir modelden bahsediyoruz. İç pazar öyle büyük ki, 50.000 tesise fırın üretmek için bu rakamlara çıkmak kaçınılmaz oluyor. Hatta biz oradayken önümüzdeki yıl 50 fırından oluşan bir tesisin açılacağının bilgisini verdiler. Bizi, 2 yılda bir fuarlara davet ettiler. İç pazarlarının büyüklüğünden ötürü, o bölgeden dışarı çıkma gereksinimi hissetmiyorlar.

Isıl işlem teknik olarak baktığınızda, farklı kıtalarda farklı yapılan bir iş değil. Evet iş hacminiz değişebilir fakat neticede müşteriler global ve uygulanan işlemler aynı. Önemli olan burada bu ısıl işlemi yaptığınız ekipmanların teknolojisi. Bu teknolojilerin ne kadar verimli kullanıldığı. Maliyetler ve işlemler noktasında Avrupa’ya kıyasla daha akılcı uygulamalar olduğunu gördük. Bu manada Çin gezisi, Türk Isıl İşlem Sektörü için çok faydalı geçti.

• Gezimizin son gününde Shangai Konsolosumuz ve Ticari Ataşemiz olan Sabri Tunç Algılı ile öğle yemeğinde bir araya geldik. Karşılıklı bilgi ve fikir alış verişinde bulunduk. Orada öne çıkan cümle ve fikir şu oldu: “Biz Çin’i, kendi Türkiye’deki ithalatçıların çalışma stratejilerine bağlı olarak tanıyoruz. Yani öncelik çok düşük kaliteli ucuz ürün getirmekse, Çin’den böyle ürünler sipariş ettik diye Çin’i de böyle bir ülke zannediyoruz. Halbuki Çin en yüksek kalitede de üretim yapan gelişmiş ekonomilerin başında geliyor. Dünya’daki bütün araba markalarının üretim tesisleri Çin’de var.