Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

E-Dergi SECTORS NEWS PRODUCT DEMONSTRATIONS TECHNICAL ARTICLES FILES INTERVIEWS SUCCESS STORIES EXPERT OPINION AUTHORS FAIRS EVENTS PROFILES From the Editor Tag EDITORIAL BOARD ARCHIVE SUBSCRIPTIONS KVKK CONTACT
Şener MUTER
Şener MUTER
sener.muter@yeniasir.com.tr
Bilişim Teknolojileri ve Eğitim Kalitesi

Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı’nın (OECD) üyeleri arasında; ABD, Japonya, Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Kanada, Belçika, Danimarka, Finlandiya, Yunanistan, İrlanda, Lüksemburg, Hollanda, Norveç, Portekiz, İspanya, İsveç, İsviçre, Türkiye, Avustralya ve Yeni Zelanda bulunmaktadır. OECD üye ülkeler arasında birlik, dayanışma ve işbirliğini sağlayan, ülkelerin ekonomik ve siyasal konularda görüşlerini belirleyip uyumlaştırmaya aracılık eden bir kuruluştur.

 

OECD üye ülkelerin ekonomileri hakkında temel ekonomik bültenler yayınlamaktadır. Ayrıca çevre kirliliği, enerji sorunları, uluslararası para sorunları, sermaye hareketleri, bilim, eğitim, teknoloji ve istihdam gibi konularla ilgili raporlar hazırlamaktadır. OECD ülkelerinde öğrencilerin bilgi ve iletişim teknolojileriyle ilişkilerini inceleyen “Öğrenciler, Bilgisayarlar ve Öğrenme” konulu değerlendirme programının PISA 2012 Raporu’nda eğitim teknolojileri ve bunların akademik performans üzerindeki etkileri incelenmektedir.
Üniversite öncesi eğitim döneminde, öğrencilerin kapsamlı düşünme ve kavrama yeteneklerini geliştirmeleri açısından öğretmenleriyle yüz yüze ilişkide olmaları gerekmektedir. Öğrencilerin dijital teknolojiyi kullanarak kes-yapıştır yöntemiyle standart cevaplar aramaları bireysel gelişimlerine çok sınırlı bir katkı sağlamaktadır.
 
PISA 2012 Raporu’na göre öğrencilerin daha iyi yetişmelerini sağlamak için öğretim yöntemlerine ve pedagojik yeniliklere daha fazla önem verilmesi gerekmektedir. Sadece Türkiye’de değil öteki OECD ülkelerinde de eğitimde bilişim teknolojilerine yatırım yapan ülkelerde eğitim kalitesinin yeterli düzeyde artmadığı gözlenmektedir. Ayrıca bilgisayarı uzun süre kullanan öğrencilerin öğrenme performansı azalmaktadır. Öte yandan bilgisayar kullanımında sürekli artış öğrencilerin okuma alışkanlığında azalmaya neden olmaktadır. Okulda bilgisayarı ölçülü düzeyde kullanan öğrencilerin az kullanan öğrencilere göre daha başarılı oldukları görülmektedir. Ancak sürekli bilgisayar kullanımı öğrencilere zarar vermektedir.
 
PISA 2012 Raporu’nda üst sıralarda yer alan Finlandiya, Çin Şangay ve Güney Kore’de öğrencilerin bilgisayar başında geçirdikleri süre öteki ülkelere göre daha az düzeyde bulunmaktadır. Çin Şangay’da öğrenciler hafta içi okul dışında günde 39 dakikalarını internette harcarken, Güney Kore’de 41 dakikayı aşmamaktadır. Teknolojide yeni gelişmeler göz önünde bulundurularak 21’nci yüzyılın pedagoji anlayışının yeniden gözden geçirilmesi yararlı olacaktır. Hızlı bir biçimde gelişen dijital teknolojilerin öğrencilerin eğitiminde nasıl daha yararlı olabileceği konusunda eğitimcilerin yeni çözüm yolları aramaları gerekmektedir.
 
Yeni teknolojilerin bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve yayılımı konusundaki hızı ve etkinliği giderek artmaktadır. Eğitimciler ve veliler bilişim teknolojilerinin daha yararlı kullanımı konusunda öğrencilerin çalışma, spor, eğlence ve günlük yaşam arasında bir denge kurmalarını sağlamak amacıyla iş birliği içinde olmaları büyük bir önem taşımaktadır.
 
Share Tweet Paylaş
3937 times read
OTHER NEWS OF THE AUTHOR
ÖZGÜN TASARIM VERİMLİ ÜRETİM
İş dünyasında başarılı olmak için yoğun çaba harcayan kimselerde bulunması gereken önemli niteliklerden bir tanesi de insanlarla olumlu iletişim kurma ve karşılıklı güv MORE...
Yerli Malı Üret ve İhraç Et
Bu yazıyı hazırlarken 30 Kasım 1998 tarihinde, bundan 18 yıl önce, Yeni Asır’da yayımlanan “Yerli Malı” başlıklı köşe yazıma bir göz attım. Son yıllarda iş dün MORE...
Dünyanın Öteki̇ Ucundaki̇ Rakipler
Dünyanın içinde bulunduğu küresel değişim ve dönüşüm süreci iş hayatını, sosyal ve ekonomik altyapıyı hızlı bir şekilde etkilemektedir. Ülkemizde büy& MORE...
İş Yerleri̇nde Esnek Yöneti̇m Anlayışı
İş dünyasında kuruluşların katma değeri yüksek ürünler üretebilme yeteneklerinin artırılması büyük bir önem taşımaktadır. Ekonomimizin gelişimi öncelikl MORE...
İş Dünyasında Yenilik Yapmak
Günümüzde yeni teknolojilerin etkisiyle iş dünyasında hızlı bir değişim süreci yaşanmaktadır. 4. Sanayi Devrimi internetin çevremizdeki verilerle daha çok etk MORE...
Geleneksel Kültürümüzde Eki̇p Çalışmaları
Bir yöneticinin en öncelikli görevleri arasında ekip çalışmaları yaparak iş hedeflerini ve performans kriterlerini belirlemek, çalışanların bilgi ve yeteneklerinin geli MORE...
İstihdamı Arttırma
İş dünyasında yaşanan yoğun rekabet nedeniyle iş gücünün daha verimli çalışması ve maliyetlerin azaltılması günümüzde kritik bir önem taşımaktadır. Bi MORE...
Yenilik ve Atılım Süreci
Yapmakta oldukları ürünleri geliştirmeye ve üretimin verimliliğini artırmaya kafa yoran elemanlar iş hayatında daha başarılı sonuçlar almaktadır. Kuşaklar arasında algılama ve MORE...
Küresel Değişim ve İstihdamın Artırılması
Dünyayı saran küreselleşme süreci ülkelerin ekonomisi ve sosyal hayatı üzerinde etkili bir rol oynamaktadır. Küreselleşme süreci kimi uluslararası kuruluşların pa MORE...
“İş Hayatı Bir Filme Benzer” Diyebilir miyiz?
İş hayatı, üretim ve yönetim süreçleri sinemalarda izlediğimiz filmlere benzemektedir. Öyle ki, günümüzde üretim, yönetim ve satış süre&cced MORE...
Kariyer Planı ve Geleceğe Hazırlık
İçinde bulunduğumuz rekabet ortamı yöneticileri ve tüm çalışanları farklı olmaya zorlamaktadır. Artık alışılmış düşünce kalıplarının dışında, yenilik ve farklılık MORE...
SECTOR NEWS
Döküm Kalıp İmalatı Döküm
AUTHORS
STREAMING
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM