Automechanika İstanbul 2015, büyük bir başarıyla sona erdi .1.667 katılımcı en yeni ürünlerini sergileme fırsatı buldu. Fuar toplam 14 Salonda, 40.516 metrekarelik bir alanda düzenlendi.
Türkiye’nin ticaret ve finans merkezi İstanbul, bir kez daha otomotiv sektörünün odak noktası haline geldi. Bölgenin en kapsamlı otomotiv sektörü fuarı Automechanika İstanbul, 9-12 Nisan 2015 tarihlerinde İstanbul’da TÜYAP Fuar Merkezi’nde gerçekleşti.
Fuar, bu yıl rekor rakamlara ulaşarak Frankfurt ve Shanghai’dan sonra otomotiv sektörünün üçüncü en büyük fuarı olarak konumunu pekiştirdi. 41 ülkeden 1.667 katılımcı, 40.516 metrekarelik bir alanda (2014: 34.791 metrekare) 14 salonda yeniliklerini sergiledi. Dünyanın dört bir yanından fuara bireysel katılım gösteren şirketlerin yanı sıra, Fas’tan Çin’e kadar 17 tane ülke pavilyonunda ülkeler kendi bölgelerinin ürünlerini tanıttı.
Fuar hakkında görüşlerini ifade eden Hannover Fairs Turkey Genel Müdürü Alexander Kühnel şunları paylaştı: “Automechanika İstanbul, yerel ve uluslararası katılımcılar için bir buluşma noktası olmaya devam ediyor. Her yıl üreticilere, yatırımcılara ve alıcılara yüz yüze görüşme şansı sunuyor. Bu yıl, fuar yine yeni ve umut verici distribütörlük anlaşmalarının imzalandığı ve mevcut ve potansiyel müşterilerin, teknoloji alanındaki yenilikleri öğrendiği bir yer oldu. Fuar, yeni ithalat ve ihracat fırsatları sundu ve aynı zamanda işlerini genişletmek isteyenler için önemli bir uluslararası platform görevi gördü.”
Automechanika İstanbul 2015 birçok yeniliği de beraberinde getirdi. Tüm fuar, ürün gruplarına göre yeniden yapılandırıldı ve Yağlar, Lastikler, Aküler ve Kamyon-Çekici Uzmanlığı gibi çeşitli yeni bölümler eklendi. Katılımcılar inovasyonlarını Yedek Parça & Aksamlar, Elektrik & Elektronik Sistemler, Aksesuarlar & Tuning, Tamir & Bakım, IT & Yönetim ve Servis İstasyonları & Araç Yıkama olmak üzere toplamda altı farklı kategoride sergileme fırsatı yakaladı. Ayrıca birçok hizmet ziyaretçiler için daha iyi hale getirildi. Navigasyon kolaylığı için gelişmiş bir aplikasyon sunuldu, bekleme süresini en aza indirmek için geliştirilmiş bir ziyaretçi kayıt sistemi kullanıldı ve fuar kılavuzlarında ziyaretçiler için aktiviteler hakkında daha kolay bir bilgilendirme sistemi geliştirildi.
Dünyanın dört bir yanından gelen ziyaretçiler, fuara büyük ilgi gösterdi. Fuar dört gün boyunca 46.382 ziyaretçiye ev sahipliği yaptı. Türkiye Cumhuriyeti Ekonomi Bakanlığı ve Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nin desteğiyle, Bosna Hersek, Bulgaristan, İsrail, Kırgızistan, Moldova, Pakistan ve Tunus’tan alım heyetleri de fuara geldi ve yeni iş ilişkileri geliştirdi.
Fuarla ilgili fikirlerini belirten Messe Frankfurt İstanbul Genel Müdürü Tayfun Yardım; “Automechanika İstanbul, bir kez daha tüm otomotiv sektöründeki önemli yeniliklerin sergilendiği uluslararası bir platform olduğunu kanıtladı ve Türk otomotiv sektöründeki öncü konumunu güçlendirdi. Böyle profesyonel ve uluslararası bir fuar düzenlemekten gurur duyuyoruz ve katılımcıların yüksek memnuniyeti de fuarın konsepti ve tanıtımı için yapılan yatırımların doğru olduğunu bize gösteriyor,” dedi.
Sektörün birçok tanınmış kurumunun bu fuara destek vermesi, Automechanika İstanbul’un güvenilirliğini bir kez daha kanıtladı. Bu kurumlardan bazıları şunlar: AASA - Satış Sonrası Otomotiv Tedarikçileri Derneği, APRA - Otomotiv Parçaları Yeniden İmalatçıları Derneği, ASA – Otomobil Servis Ekipmanları Üretici ve İthalatçıları Derneği (Almanya), EGEA - Avrupa Garaj Ekipmanları Birliği (Belçika), HDMA – Ağır İş Aracı Üreticileri Birliği, MEMA – Motor Ekipmanları Üreticileri Birliği, OAC - Denizaşırı Otomotiv Konseyi, TAYSAD – Türkiye Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği, OYPG – Türkiye Otomotiv Yenileme Pazarı Geliştirme Derneği, ZDK - Almanya Alman Motor Endüstrisi ve Tamir Federasyonu, TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, KOSGEB - Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı.
Bir sonraki Automechanika İstanbul fuarı 7-10 Nisan 2016 tarihlerinde gerçekleşecek.