Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Uğur URKUT
Uğur URKUT
Ugur.Urkut@oerlikon.com
Süreçlerle Yönetim Organizasyon Şemanızda Müşterinize Bir Yer Ayırın
Her şirketin iki organizasyon şeması vardır: Resmî olanı duvarlarda asılıdır. Diğeri ise
organizasyon içindeki kişilerin her gün yaşadığı gerçek iletişimi gösterir.
 
Harold Geneen
 
 
Organizasyon şeması bir firmadaki fonksiyonel ve hiyerarşik işleyiş yapısını ortaya koyan klasik ve görsel bir araçtır. Firma yapısındaki tüm unsurlar, bu unsurların yöneticileri ve bu yapı içinde çalışan tüm kişilerin birbirleriyle olan bağıntısını gözler önüne sererek görev tanımlarına ışık tutar. Bu büyük labirentin içinde ismimizi bir kutucuğun içinde görünce birçoğumuz kendimizi mutlu ve önemli hissederiz. En önemlisi, kime rapor vereceğimizi kimden rapor alacağımızı bilmek birçok belirsizliği ortadan kaldırır.
 
Oysa gerçek hayat çok başkadır. Yöneticinin otokratik veya demokratik bir yönetici yapısına sahip olduğunu bu “fotoğraf albümünden” anlamak olanaksızdır. Daha kötüsü pek çok işletmede kişiler arasındaki gerçek ilişkiler, iyi veya kötü anlamda, burada yazılan durumdan çok başkadır. Çizgilerin ucundaki oklar, bizleri, içimizi dökeceğimiz ya da önerilerimizi götüreceğimiz bambaşka kutuların kapısına götürür. 
 
Departman yöneticileri organizasyon içinde yürütülen işlerin tamamını ve resmin bütününü görmekten ziyade kendi alanına giren konulara odaklanmayı diğer bölümlerle bir etkileşim içinde olmayı pek istemezler. Bir anlamda kendilerini ve ekibini izole edip diğer bölümlerle arasına kalın bir duvar örer. Şüphesiz bu noktaya gelen bir organizasyon için en büyük zorluk ise farklı departmanların bu çabasını armonize etmek ve ahengi sağlamaktır.
 
Tüm bu sorunların çözümü ise müşteri odaklı bir işletme için çok açıktır: Organizasyon şemaları otoriteyi göstermekten çok operasyonu göstermelidir. Süreç odaklı olmalıdır. Birden fazla fonksiyonel bölümü kapsayacak şekilde müşteriye ulaşacak iş süreçlerini doğal bir iş akışı halinde sıralamalıdır. Kısaca organizasyon içindeki tüm departmanlar ve dolayısıyla tüm çalışanlar bu süreç boyunca sıra kendilerine geldiğinde meydana getirdikleri ürün ve hizmette kendi sorumluluğuna giren görevleri ve müşterinin beklentisini iliklerine kadar hissetmelidir. Müşterinin bir anlamda organizasyon şemasının her halkasında saygın ve vazgeçilmez bir yeri olmalıdır. 
 
Süreç Tasarımı için Küçük bir İpucu
Aslında müşteri odaklı süreç tasarımı için müşterimiz çoğunlukla bize bir ipucu verir. Müşterilerimiz organizasyonumuzun performansını dört temel gösterge ile mercek altına alır.  Bunlar;
a) Sunulan ürün veya hizmetin etkin bir şekilde ve en uygun maliyetle meydana getirilmesi
b) Çok geniş bir müşteri portföyü içinde çok çeşitliliğin yönetilmesi
c) Kalite seviyesinin sözleşme üzerinde yazılan normlara ya da reklamlarda verilen vaatlere uygunluğu
d) Organizasyonun müşteri isteklerine gösterdiği reaksiyon zamanı ve hız.
 
Maalesef müşteri açısından bu dört temel boyutun mükemmel bir şekilde aynı anda elde edilmesi mümkün değildir. Eğer müşterimiz çok yüksek bir kaliteyi çok kısa bir zaman içinde bizden istiyorsa ürün veya hizmetin yüksek fiyatına razı olmak zorunda kalır. Ya da çok düşük bir fiyatla ve çok hızlı bir şekilde bir siparişin yerine getirilmesini bekliyorsa büyük bir kalite riskini göğüslemek zorunda kalabilir.  Özetle, rekabette bir fiyat avantajı elde etmek isterken diğer üç performans boyutundan birisi risk altına girebilir.
 
Akıllı bir şirket bu dört temel boyutu esas alarak süreçlerini oluşturmak zorundadır. Bu aslında tam bir stratejik tercih meselesidir. Hedef kitlesini bu strateji doğrultusunda oluşturmalı ve oluşturduğu bu kitlenin beklentilerini organizasyon şeması dahil tüm iç süreçlerine yansıtmalıdır. 
 
Farklı Bir Yaklaşım - Organigraf
Klasik organizasyon şemalarının bu yetersizliği karşısında ilk defa Henry Mintzberg ve Ludo Van der Heyden tarafından tasarlanan “Organigraf“ şeması bir işletmenin nasıl çalıştığının gerçek resmidir. Kişiler, ürünler ve bilgiler arasındaki kritik etkileşimi ortaya çıkartır. Firmadaki ilişkilerin, ürünlerin, rekabet fırsatlarının ve başka bir yerde karşınıza doğrudan çıkmayacak başka önemli detayların üst yöneticiler tarafından fark edilmelerine yardımcı olur. Firmanın genel süreç haritasını görsel bir şekilde ortaya koyar.
 
İş hayatı çok hızlı değişiyor. Firmaların bu değişime uyum sağlamasını kolaylaştıran yeni yönetim ve organizasyon modelleri geliştiriliyor. Bu çağın gereği olarak artık sadece kişileri ve pozisyonları göreceğimiz geleneksel organizasyon şemaları yerine insan ilişkilerini, bilgiyi, en önemlisi müşteriyi ve müşteriye giden yoldaki tüm süreçleri görebileceğimiz dinamik organizasyon şemalarını kullanmalıyız. Müşterimizin varlığını attığımız her adımda ve aldığımız her kararda gerçek anlamda içimizde hissetmeliyiz.
 
Paylaş Tweet
32243 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
Arda Türkmen Kadın Makinecilerle İşin Mutfağında Buluştu: Makine Sanayii 22 Alt Sektörde, Mühendis Kadınları Fabrikaya Bekliyor
Türkiye’nin makinecileri cinsiyete dayalı işbölümüne karşı makine sektöründe kadın istihdamını artırmak için “Kadın Makinecilerle Var Gücümüzle” projesi kapsamında genç DEVAMI...
BSH Fabrikası Çocuklara Emanet!
BSH Türkiye, BSH Grubu’nun dünya çapındaki en büyük üretim merkezi ve en önemli üç Ar-Ge merkezinden birinin yer aldığı Çerkezköy Üretim Tesisleri’nde, çocuk h DEVAMI...
Coşkunöz MA’dan 20 Milyon Euro’luk Yatırım: Coşkunöz MA, Üretim Atağı İçin Rotasını Romanya’ya Çevirdi
Coşkunöz Holding, Coşkunöz MA üretimi otomotiv parçalarında ihracatı hızlandırmak üzere Romanya’ya yatırım yapıyor. Otomotiv sanayisinin Türkiye’deki önemli temsilcilerinden Coşkunöz MA, yen DEVAMI...
İLAMET METAL İLAVE 250.000 M³/SAAT KAPASİTELİ FİLTRE YATIRIMINDA YİNE NEDERMAN’I TERCİH ETTİ
İlamet metal’in  bu yıl devreye aldığı çelikhane sistemi hız kesmeden üretime devam etmektedir.    Fabrika kurulu 250.000 m3/h kapasiteli filtrelere ilave olarak 250.000 m3/h yeni filtre yatırımını tamamla DEVAMI...
TÜRKİYE ÇELİK ÜRETİCİLERİ DERNEĞİ DEĞERLENDİRME
ÇELİK ÜRETİMİ  Türkiye’nin ham çelik üretimi, 2018 yılının Ekim ayında, bir önceki yılın aynı ayına göre %4,3 oranında azalışla 3.2 milyon ton, Ocak-Ekim döneminde ise %0,8 artışla 31.3 mi DEVAMI...
Küresel Teknoloji Sektörünün Saygın Markası IDC’den Borçelik’e 3 Ödül Birden!
International Data Corporation (IDC) tarafından düzenlenen Üretim Sektörü Teknoloji Ödülleri’ne 3 projeyle katılan Borçelik 3 ödülün sahibi oldu.   19 Kasım 2018, Istanbul. Fa DEVAMI...
Avrupa Alüminyum Birliği Toplantısından Notlar
Talsad Bükreş’te Avrupa Aalüminyum Birliği (EA) toplantısına katıldı.   Birlik tüm üyeleri ile yılda iki kez toplanarak, teknik komitelerin çalışmaları ile alüminyum pazarına yönelik gelişme DEVAMI...
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nı Ziyaret Ettik
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Bakan yardımcılığına getirilen sektörümüzün yakından tanıdığı Hasan Büyükdede’yi makamında ziyaret ettik.   6 Kasım 2018’de Ankara’da gerçekleşen zi DEVAMI...
Türk Limanları Üçüncü Çeyrekte Büyüdü: Türk Limanlarından Yüzde 19’luk İhracat Artışı
Türkiye Liman İşletmecileri Derneği liman sektörünün 2018 yılı üçüncü çeyrek rakamlarını açıkladı. Türklim’in açıkladığı verilere göre üçüncü & DEVAMI...
Endüstriyel Fırın Sektörü Yakıcılarda Yeni Trendler Seminerinde Buluştu
Efsiad ve Honeywell Teknoloji A.Ş. Endüstriyel Fırın Sektörünü bir araya getirdi. Endüstriyel Fırın Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği ile Honeywell Teknoloji A.Ş.’nin birlikte organize ettiği seminer 22 kasım 2 DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
Döküm Demir / Çelik Otomotiv Sanayi
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM