SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Uğur URKUT
Uğur URKUT
Ugur.Urkut@oerlikon.com
Süreçlerle Yönetim Organizasyon Şemanızda Müşterinize Bir Yer Ayırın
Her şirketin iki organizasyon şeması vardır: Resmî olanı duvarlarda asılıdır. Diğeri ise
organizasyon içindeki kişilerin her gün yaşadığı gerçek iletişimi gösterir.
 
Harold Geneen
 
 
Organizasyon şeması bir firmadaki fonksiyonel ve hiyerarşik işleyiş yapısını ortaya koyan klasik ve görsel bir araçtır. Firma yapısındaki tüm unsurlar, bu unsurların yöneticileri ve bu yapı içinde çalışan tüm kişilerin birbirleriyle olan bağıntısını gözler önüne sererek görev tanımlarına ışık tutar. Bu büyük labirentin içinde ismimizi bir kutucuğun içinde görünce birçoğumuz kendimizi mutlu ve önemli hissederiz. En önemlisi, kime rapor vereceğimizi kimden rapor alacağımızı bilmek birçok belirsizliği ortadan kaldırır.
 
Oysa gerçek hayat çok başkadır. Yöneticinin otokratik veya demokratik bir yönetici yapısına sahip olduğunu bu “fotoğraf albümünden” anlamak olanaksızdır. Daha kötüsü pek çok işletmede kişiler arasındaki gerçek ilişkiler, iyi veya kötü anlamda, burada yazılan durumdan çok başkadır. Çizgilerin ucundaki oklar, bizleri, içimizi dökeceğimiz ya da önerilerimizi götüreceğimiz bambaşka kutuların kapısına götürür. 
 
Departman yöneticileri organizasyon içinde yürütülen işlerin tamamını ve resmin bütününü görmekten ziyade kendi alanına giren konulara odaklanmayı diğer bölümlerle bir etkileşim içinde olmayı pek istemezler. Bir anlamda kendilerini ve ekibini izole edip diğer bölümlerle arasına kalın bir duvar örer. Şüphesiz bu noktaya gelen bir organizasyon için en büyük zorluk ise farklı departmanların bu çabasını armonize etmek ve ahengi sağlamaktır.
 
Tüm bu sorunların çözümü ise müşteri odaklı bir işletme için çok açıktır: Organizasyon şemaları otoriteyi göstermekten çok operasyonu göstermelidir. Süreç odaklı olmalıdır. Birden fazla fonksiyonel bölümü kapsayacak şekilde müşteriye ulaşacak iş süreçlerini doğal bir iş akışı halinde sıralamalıdır. Kısaca organizasyon içindeki tüm departmanlar ve dolayısıyla tüm çalışanlar bu süreç boyunca sıra kendilerine geldiğinde meydana getirdikleri ürün ve hizmette kendi sorumluluğuna giren görevleri ve müşterinin beklentisini iliklerine kadar hissetmelidir. Müşterinin bir anlamda organizasyon şemasının her halkasında saygın ve vazgeçilmez bir yeri olmalıdır. 
 
Süreç Tasarımı için Küçük bir İpucu
Aslında müşteri odaklı süreç tasarımı için müşterimiz çoğunlukla bize bir ipucu verir. Müşterilerimiz organizasyonumuzun performansını dört temel gösterge ile mercek altına alır.  Bunlar;
a) Sunulan ürün veya hizmetin etkin bir şekilde ve en uygun maliyetle meydana getirilmesi
b) Çok geniş bir müşteri portföyü içinde çok çeşitliliğin yönetilmesi
c) Kalite seviyesinin sözleşme üzerinde yazılan normlara ya da reklamlarda verilen vaatlere uygunluğu
d) Organizasyonun müşteri isteklerine gösterdiği reaksiyon zamanı ve hız.
 
Maalesef müşteri açısından bu dört temel boyutun mükemmel bir şekilde aynı anda elde edilmesi mümkün değildir. Eğer müşterimiz çok yüksek bir kaliteyi çok kısa bir zaman içinde bizden istiyorsa ürün veya hizmetin yüksek fiyatına razı olmak zorunda kalır. Ya da çok düşük bir fiyatla ve çok hızlı bir şekilde bir siparişin yerine getirilmesini bekliyorsa büyük bir kalite riskini göğüslemek zorunda kalabilir.  Özetle, rekabette bir fiyat avantajı elde etmek isterken diğer üç performans boyutundan birisi risk altına girebilir.
 
Akıllı bir şirket bu dört temel boyutu esas alarak süreçlerini oluşturmak zorundadır. Bu aslında tam bir stratejik tercih meselesidir. Hedef kitlesini bu strateji doğrultusunda oluşturmalı ve oluşturduğu bu kitlenin beklentilerini organizasyon şeması dahil tüm iç süreçlerine yansıtmalıdır. 
 
Farklı Bir Yaklaşım - Organigraf
Klasik organizasyon şemalarının bu yetersizliği karşısında ilk defa Henry Mintzberg ve Ludo Van der Heyden tarafından tasarlanan “Organigraf“ şeması bir işletmenin nasıl çalıştığının gerçek resmidir. Kişiler, ürünler ve bilgiler arasındaki kritik etkileşimi ortaya çıkartır. Firmadaki ilişkilerin, ürünlerin, rekabet fırsatlarının ve başka bir yerde karşınıza doğrudan çıkmayacak başka önemli detayların üst yöneticiler tarafından fark edilmelerine yardımcı olur. Firmanın genel süreç haritasını görsel bir şekilde ortaya koyar.
 
İş hayatı çok hızlı değişiyor. Firmaların bu değişime uyum sağlamasını kolaylaştıran yeni yönetim ve organizasyon modelleri geliştiriliyor. Bu çağın gereği olarak artık sadece kişileri ve pozisyonları göreceğimiz geleneksel organizasyon şemaları yerine insan ilişkilerini, bilgiyi, en önemlisi müşteriyi ve müşteriye giden yoldaki tüm süreçleri görebileceğimiz dinamik organizasyon şemalarını kullanmalıyız. Müşterimizin varlığını attığımız her adımda ve aldığımız her kararda gerçek anlamda içimizde hissetmeliyiz.
 
Paylaş Tweet
6951 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
Ideal foundation for Industrie 4.0
Compressed air and Industrie 4.0 – Kaeser Kompressoren has precisely the right solutions for deriving maximum benefit from this powerful combination. At EMO, the compressed air systems specialist presents a comprehensive showcase of in DEVAMI...
Çeli̇k İhracatinda Ar-Ge Rüzgarı Esi̇yor
Dünya genelindeki 202 ülkenin 186’sına demir-çelik ürünleri ihraç eden türkiye, son beş yılda ortadoğu ve kuzey afrika pazarlarında kaybettiği yaklaşık 6,5 milyar dolarlık ihracatı yeniden kazanma DEVAMI...
Efsi̇ad Ankara’da Ekonomi̇ Bakanlığı’nı Bi̇r Kez Daha Zi̇yaret
Efsiad yönetim kurulu başkanı mehmet özdeşlik, başkan yardımcısı cihan acaroğlu ve genel sekreter mikail altıkulaç ‘dan oluşan efsiad ekibi 17 temmuz 2017 tarihinde ekonomi bakanlığı müsteşar yardımcısı kadir bal& DEVAMI...
Türk Otomoti̇v Sektörü Emi̇n Adimlarla Yoluna Devam Edi̇yor
Taşıt araçları yan sanayicileri derneği (taysad) yönetim kurulu başkanı alper kanca, türk otomotiv sektöründe yükselişin sürdüğünü, ekonomi temsilcilerinin çalışmalarına aralıksız de DEVAMI...
Borusan Mannesmann ABD’de “Yılın Boru Üreticisi” Ödülünü İkinci Kez Kazandı
ABD’de çelik sektörünün önde gelen yayınları arasında yer alan american metal market medya platformunun 2017 “çelik mükemmellik ödülleri”ni kazanan şirketler belli oldu. Yayı DEVAMI...
Sanayicilere Küresel Faaliyetlerinde Maksimum Esneklik Tanıyacak Ve Makineler Arası İletişimde Devrim Yaratacak Işbirliği
Asya ve avrupa’nın en yaygın networking protokollerine imza atan cc-link partner association (clpa) ve profınet & profıbus ınternational (pı), devrim niteliğinde bir işbirliğine imza attı. Dünyanın pek çok farklı ü DEVAMI...
Bosch Türkiye ve Boğaziçi Üniversitesi Sanayi 4.0 İçin Ortak Bir Program Hazırladı
Bosch Türkiye Ve Boğaziçi Üniversitesi’nin İş Birliğiyle Hayata Geçen ‘Değişimi Şekillendirin- Dijital Üretim Ve Sanayi 4.0 Programı’nın İlk Yılında Seçilen 40 Öğrenci, Bosch Manisa DEVAMI...
Schuler installs state-of-the-art blanking line at thyssenkrupp facility in Silao, Mexico
Produces up to 45,000 aluminum and steel parts per day / ıncreases annual processing capacity by 70 percent. The automotive industry in Mexico has been growing steadily in the recent years. To meet this increased demand, thyssenkrupp DEVAMI...
Hammadde Fi̇yatları Sırasıyla Artıyor
Çelik sektörü temsilcileri, inşaat sektör temsilcisinin “inşaat çeliği fiyatları yüksek, çelik üreticileri fiyat indirsin” söylemine anlam vermekte zorlandıklarını belirtti ve bu DEVAMI...
ABD’nin TÜRK ÇELİĞİNE HAKSIZ VERGİ KARARLARI DTÖ’de
Türk çelik sektörü, abd’nin türkiye’den ithal ettiği çelik ürünlerine getirdiği telafi edici vergi önlemlerine karşı hukuk mücadelesini dünya ticaret örgütü DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM