SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Uğur URKUT
Uğur URKUT
Ugur.Urkut@oerlikon.com
Süreçlerle Yönetim Organizasyon Şemanızda Müşterinize Bir Yer Ayırın
Her şirketin iki organizasyon şeması vardır: Resmî olanı duvarlarda asılıdır. Diğeri ise
organizasyon içindeki kişilerin her gün yaşadığı gerçek iletişimi gösterir.
 
Harold Geneen
 
 
Organizasyon şeması bir firmadaki fonksiyonel ve hiyerarşik işleyiş yapısını ortaya koyan klasik ve görsel bir araçtır. Firma yapısındaki tüm unsurlar, bu unsurların yöneticileri ve bu yapı içinde çalışan tüm kişilerin birbirleriyle olan bağıntısını gözler önüne sererek görev tanımlarına ışık tutar. Bu büyük labirentin içinde ismimizi bir kutucuğun içinde görünce birçoğumuz kendimizi mutlu ve önemli hissederiz. En önemlisi, kime rapor vereceğimizi kimden rapor alacağımızı bilmek birçok belirsizliği ortadan kaldırır.
 
Oysa gerçek hayat çok başkadır. Yöneticinin otokratik veya demokratik bir yönetici yapısına sahip olduğunu bu “fotoğraf albümünden” anlamak olanaksızdır. Daha kötüsü pek çok işletmede kişiler arasındaki gerçek ilişkiler, iyi veya kötü anlamda, burada yazılan durumdan çok başkadır. Çizgilerin ucundaki oklar, bizleri, içimizi dökeceğimiz ya da önerilerimizi götüreceğimiz bambaşka kutuların kapısına götürür. 
 
Departman yöneticileri organizasyon içinde yürütülen işlerin tamamını ve resmin bütününü görmekten ziyade kendi alanına giren konulara odaklanmayı diğer bölümlerle bir etkileşim içinde olmayı pek istemezler. Bir anlamda kendilerini ve ekibini izole edip diğer bölümlerle arasına kalın bir duvar örer. Şüphesiz bu noktaya gelen bir organizasyon için en büyük zorluk ise farklı departmanların bu çabasını armonize etmek ve ahengi sağlamaktır.
 
Tüm bu sorunların çözümü ise müşteri odaklı bir işletme için çok açıktır: Organizasyon şemaları otoriteyi göstermekten çok operasyonu göstermelidir. Süreç odaklı olmalıdır. Birden fazla fonksiyonel bölümü kapsayacak şekilde müşteriye ulaşacak iş süreçlerini doğal bir iş akışı halinde sıralamalıdır. Kısaca organizasyon içindeki tüm departmanlar ve dolayısıyla tüm çalışanlar bu süreç boyunca sıra kendilerine geldiğinde meydana getirdikleri ürün ve hizmette kendi sorumluluğuna giren görevleri ve müşterinin beklentisini iliklerine kadar hissetmelidir. Müşterinin bir anlamda organizasyon şemasının her halkasında saygın ve vazgeçilmez bir yeri olmalıdır. 
 
Süreç Tasarımı için Küçük bir İpucu
Aslında müşteri odaklı süreç tasarımı için müşterimiz çoğunlukla bize bir ipucu verir. Müşterilerimiz organizasyonumuzun performansını dört temel gösterge ile mercek altına alır.  Bunlar;
a) Sunulan ürün veya hizmetin etkin bir şekilde ve en uygun maliyetle meydana getirilmesi
b) Çok geniş bir müşteri portföyü içinde çok çeşitliliğin yönetilmesi
c) Kalite seviyesinin sözleşme üzerinde yazılan normlara ya da reklamlarda verilen vaatlere uygunluğu
d) Organizasyonun müşteri isteklerine gösterdiği reaksiyon zamanı ve hız.
 
Maalesef müşteri açısından bu dört temel boyutun mükemmel bir şekilde aynı anda elde edilmesi mümkün değildir. Eğer müşterimiz çok yüksek bir kaliteyi çok kısa bir zaman içinde bizden istiyorsa ürün veya hizmetin yüksek fiyatına razı olmak zorunda kalır. Ya da çok düşük bir fiyatla ve çok hızlı bir şekilde bir siparişin yerine getirilmesini bekliyorsa büyük bir kalite riskini göğüslemek zorunda kalabilir.  Özetle, rekabette bir fiyat avantajı elde etmek isterken diğer üç performans boyutundan birisi risk altına girebilir.
 
Akıllı bir şirket bu dört temel boyutu esas alarak süreçlerini oluşturmak zorundadır. Bu aslında tam bir stratejik tercih meselesidir. Hedef kitlesini bu strateji doğrultusunda oluşturmalı ve oluşturduğu bu kitlenin beklentilerini organizasyon şeması dahil tüm iç süreçlerine yansıtmalıdır. 
 
Farklı Bir Yaklaşım - Organigraf
Klasik organizasyon şemalarının bu yetersizliği karşısında ilk defa Henry Mintzberg ve Ludo Van der Heyden tarafından tasarlanan “Organigraf“ şeması bir işletmenin nasıl çalıştığının gerçek resmidir. Kişiler, ürünler ve bilgiler arasındaki kritik etkileşimi ortaya çıkartır. Firmadaki ilişkilerin, ürünlerin, rekabet fırsatlarının ve başka bir yerde karşınıza doğrudan çıkmayacak başka önemli detayların üst yöneticiler tarafından fark edilmelerine yardımcı olur. Firmanın genel süreç haritasını görsel bir şekilde ortaya koyar.
 
İş hayatı çok hızlı değişiyor. Firmaların bu değişime uyum sağlamasını kolaylaştıran yeni yönetim ve organizasyon modelleri geliştiriliyor. Bu çağın gereği olarak artık sadece kişileri ve pozisyonları göreceğimiz geleneksel organizasyon şemaları yerine insan ilişkilerini, bilgiyi, en önemlisi müşteriyi ve müşteriye giden yoldaki tüm süreçleri görebileceğimiz dinamik organizasyon şemalarını kullanmalıyız. Müşterimizin varlığını attığımız her adımda ve aldığımız her kararda gerçek anlamda içimizde hissetmeliyiz.
 
Paylaş Tweet
12248 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
Değerli Müşterilerimiz. EUROGUSS Fuarına ücretsiz giriş kartınız bizden bu kodu kullanmanız yeterli
Aşağıdaki Linke Tıklayınız ve Kodu Giriniz : https://www.euroguss.de/en/visitors/tickets/voucher   Kod : come2EG18   Not : Kod ile tek günlük giriş kartı bastırılabilir, 3 günlük fu DEVAMI...
Uzak Doğu Ülkeleri̇ni̇n Gözdesi̇ Türk Çeliği
Türk Çelik Sektörü 2017’Nin İlk Yarısını Yükselişle Tamamladı. Çelik İhracatçıları Birliği Verilerine Göre Yılın İlk Yarısında Çelik İhracatı Miktarda Yüzde 16 Artışla 9,7 Milyo DEVAMI...
“İthalata Dayalı Büyüme İle ‘Sanayi̇ Devri̇mi̇’ Olamaz
Makina İmalatçıları Birliği Başkanı Ahmet Özkayan:     Makine Sektörünün Avrasya Coğrafyasındaki En Büyük Buluşma Noktalarından Biri Olan Ve Sektöre Yön Veren En Öneml DEVAMI...
A new dimension of efficiency
The MSP series from Schuler allows efficient production of formed parts for a low acquisition cost Schuler has expanded its MSP series with the addition of a newly developed servo press. In addition to its 100 and 200 ton stamping presse DEVAMI...
Gümrüklerde Keyfi̇ Alınan Ordi̇no Bedeli̇ Uygulaması Son Buluyor
Türkiye’de Nakliye Acenteleri Tarafından Firmalardan Gümrük İşlemleri Sırasında Kanun Dışı Bir Şekilde Tahsil Edilen Ve Sanayicilere Yükü Yıllık 700 Milyon Lirayı Bulan “Ordino” Bedeli Kaldırıldı. G DEVAMI...
Türk İş Güvenli̇ği̇ Ve Sağliığı Fuari, Tos+H Expo Üçüncü Kez Düzenleni̇yor
Messe Düsseldorf Gmbh Ve Yerel Ortağı Tezulaş Fuar  Oluşturdukları Yakın Işbırlığını Sürdürüyor Ve Fırmaları 6 – 9 Mayıs 2018 Tarıhlerı Arasında Düzenlenecek 3. Türk İş Güvenlığı Ve Sağlığı Fuarı DEVAMI...
Askaynak Automati̇on, Robot Yatırımları İçi̇n Hi̇be Programlarına Di̇kkat Çekiyor
Türkiye’nin Önde Gelen Otomasyon Ve Robot Sistemleri Geliştiricisi Askaynak Automation, Kurumsal Gücü Ve Önemli Sektörlerde Ortaya Koyduğu Otomasyon Ve Robot Projeleri İle Edindiği Tecrübeyi Bu Alanla DEVAMI...
Ayda 1.1 Mi̇lyondan Fazla Si̇steme Bulaşan Siber Suç Ağı Çökertildi
Global Antivirüs Yazılım Kuruluşu Eset, Microsoft, Abd Federal Polisi Fbı, Uluslararası Polis Teşkilatı Interpol Ve Avrupa Polis Teşkilatı Europol İşbirliğiyle, Gamarue Olarak Bilinen Büyük Bir Botnet İşlevsiz Hale Getirildi. DEVAMI...
Madenci̇ler Çalıştay’da Bir Araya Gelecek “Hayatımız Maden” Mesajı Verecek
Maden Sektöründe 4 Yıl Sonra Gelen Dostluk   TÜRKİYE’NİN İHRACATTA KATMA DEĞERLİ SEKTÖRLERİN BAŞINDA GELEN MADEN SEKTÖRÜ 4 YILLIK ARANIN ARDINDAN AYNI MASANIN ETRAFINDA TOPLANDI VE GÜ&Cce DEVAMI...
İTO’nun yeni Başkanı Öztürk Oran
 İstanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu, Başkan İbrahim Çağlar’ın vefatının ardından yaptığı ilk toplantıda, Öztürk Oran’ı İTO’nun yeni Yönetim Kurulu Başkanı olarak seçti. İstanbul DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM