Ziyaretçilerin Yatırım İştahı Katılımcılarda Olağanüstü Derecede Memnuniyet Yarattı / Birçok Yenilikçi Ürün Ve Geliştirilmiş Modeller İlk Kez Bu Fuarda Tanıtıldı.
Stuttgart’ta 13 - 17 Eylül 2016 tarihlerinde düzenlenmiş olan AMB fuarı, talaş kaldırmalı metal işleme sektörünün lider firmalarına ev sahipliği yaptı. Fuarda tanıtılan çok sayıda ürün yenilikleri ve yenilikçi ürünler fuar ziyaretçileri ve sektör uzmanlarının memnuniyetini sağladı. Fuara katılan 1.469 katılımcının (2014 yılındaki katılımcı sayısı: 1.357) standlarında somut projeler tartışıldı ve yatırım kararları alındı. Fuarı ziyaret eden toplam 86.156 ziyaretçinin (2014 yılındaki ziyaretçi sayısı: 90.331) üçte ikisi (%79, 2014 yılındaki oran: %80) şirketlerde yatırım kararı veren, satın alma ve tedarik işlerinden sorumlu kişilerdi.
Fuara katılan ziyaretçilerin %75’i (2014 yılındaki oran: %72) somut satın alma ve yatırım yapma niyeti ile fuara geldi. Bu gelişmeler sektörün fuar sonrasından çok ümitli olmasını sağladı ve işlerin iyi gideceğinin bir göstergesi oldu. Messe Stuttgart Genel Müdürü Sayın Ulrich Kromer: “Katılımcıların fuardan pozitif izlenimler ile ayrılması ve yüzlerin gülmesi AMB 2016 fuarının başarılı olduğunun kesin göstergesidir“ diyor.
Fuara gelen ziyaretçilerin portföyünde bu yılda da çok büyük bir değişiklik olmadı. Fuarı gezen ziyaretçilerin %37’si (2014 yılındaki oran: %33) makina imalat sektöründen geldi ve böylece en büyük ziyaretçi kitlesini oluşturdu. Bunu sırasıyla metal işleme sanayi %24 (2014 yılındaki oran: %23), otomotiv/araç imalat sanayi %17 (2014 yılındaki oran: %18), takım ve kalıp imalat sektörü %12 (önceki oran: %13) ve metal konstrüksiyon işletmelerinden %9 (önceki oran: %10) gelen ziyaretçiler takip etti. Ziyaretçilerin üçte birinden fazlası AMB fuarı dışında başka fuara gitmediklerini bildirdi. Ziyaretçilerin yaklaşık yarısı AMB fuarının öneminin daha da artacağından emin olduklarını beyan etti.
Yurtdışından gelen katılımcı ve ziyaretçi sayısında hafif bir yükseliş yaşandı
Toplam katılımcıların 408’i (2014 yılındaki sayı: 359) yurtdışı merkezliydi. Bunlardan birinci sırada İtalya 52 katılımcı (2014 yılındaki sayı: 49) ve ardından sırayla İsviçre 49 katılımcı (2014 yılındaki sayı: 41), İspanya 24 katılımcı (2014 yılındaki sayı: 26), Japonya 20 katılımcı (2014 yılındaki sayı: 18) ve Avusturya 19 katılımcı (2014 yılındaki sayı: 16) ile takip etti. Benzer gelişme ziyaretçi sayısında da yaşandı: Stuttgart’ta düzenlenen AMB fuarına gelen ziyaretçilerin %16’sı (2014 yılındaki oran: %15) yurtdışından geldi. Ziyaretçiler toplam 89 ülkeden (2014 yılındaki sayı: 75) geldi. En fazla ziyaretçinin geldiği 5 ülke sırayla Avusturya %17 (2014 yılındaki oran: %19), İsviçre %15 (2014 yılındaki oran: %15), İtalya %7 (2014 yılındaki oran: %8), İskandinavya kümülatif %7 (2014 yılındaki oran: %6) ve Fransa %6 (2014 yılındaki oran: %5) oldu. Almanya’nın güçlü ekonomisinin bulunduğu Güney Batı bölgesinden gelen ziyaretçiler her zaman olduğu gibi bu yıl da çoğunluktaydı.
Katılımcılar fuar sonrası işlerde olumlu gelişmeler olacağına güvenle bakıyor
AMB fuarı katılımcılarından DACH Komet Group GmbH firmasının Pazarlama Müdürü Sayın Stefan Pross fuar izlenimlerini özetleyerek: “AMB fuarı boyunca hergün standımızda yoğun bir ziyaretçi ilgisi ile karşı karşıya kaldık ve ziyaretçi frekansı çok iyiydi. Bunun yanında ve kanımca en önemlisi, standımıza gelen ziyaretçiler ürünlerimiz ile yakından ilgilendiler ve somut projeler standımıza geldiler. Müşterilerimizin büyük çoğunluğu proses optimizasyonu ve Endüstri 4.0 konuları ile ilgilendi. Ayrıca müşterilerden edindiğim hava kendilerinin geleceğe olumlu bakmalarıdır“ diyor. GF Machining Solutions GmbH firmasının Marketing ve İletişim Müdürü Sayın Gabriele Urhahn: “Ziyaretçi sayısı ve kalitesinden çok memnun kaldık. Fuarda ele alınan konuların başında çözümler, otomasyon, yeni teknolojiler, katkılı imalat ve lazer konuları gelmekteydi. Endüstri 4.0 konusundaki ilgi kesin olarak artmakta ve gittikçe somut bir hal almaktadır“ diyor.
Siemens AG fuarda yepyeni bir stand ile temsil edildi. Siemens AG Güney Batı Bölge Müdürü Sayın Jürgen Köhler yeni fuar stratejilerini açıklıyor ve: “Bu yılki fuarda konferans bölümünde ilk kez büyük bir salon daha kiraladık. Müşterilerimiz ek olarak kiralanan bu bölümden çok memnun kaldı. Dijitalleşme ve simülasyon proses zinciri gibi konular çok karmaşık konulardır. Bunların fuar içindeki kalabalıktan uzakta, sakin bir yerde görüşülmesi çok daha faydalı olmuştur. Bu uygulamayı bir sonraki AMB fuarda da devam ettireceğiz“ diyor.
Fikirsel sponsorlar sektörün olumlu görüşünü tasdikliyor
VDW Birliği Genel Müdürü Sayın Dr. Wilfried Schäfer: “AMB fuarı, sektörün en önemli buluşma noktası olarak değerlendirilmiştir ve 2016 yılında da üyelerimizin beklentilerini karşılamıştır. Salonlardaki bütün standların kiralanmış olması, karar verme mercisindeki ziyaretçilerin çokluğu, yüksek yatırım iştahı, katılımcı ve ziyaretçilerin ekonomi hakkındaki olumlu görüşleri beklentilerimizi teyid etti ve yılın ikinci yarısında bu olumlu gelişmelerin devam edeceği sinyalini verdi. Fuar öncesinde açıkladığımız, takım tezgahları üretiminde %2’lik bir büyüme tahminimizin gerçekleşeceğini düşünüyoruz“ diyor.
VDMA Birliği bünyesindeki Hassas Takımlar Birliği Genel Müdürü Sayın Lothar Horn bu değerlendirmeye katılıyor ve ekliyor: “Ön etkinliklerin çok yüksek seviyesi muhafaza edildi.
Standlarda gerçekleşen görüşmeler çok olumlu geçti ve salonlar ziyaretçiler ile doldu taştı. Kendimizi fuarda çok iyi hissettik ve Stuttgart’a düzenlenen AMB fuarının doğru adres olduğunu bir kez daha tasdik ettik“. Birlik Genel Müdürü Sayın Markus Heseding: “1 nolu salondaki fuar standımızda ilk kez düzenlediğimiz Endüstri 4.0 forumu çok başarılı geçti. Bu foruma ilgi çok büyüktü ve uzmanların sunumlarına çok sayıda ziyaretçi katıldı. Bu formatı gelecekte daha da geliştireceğiz ve sürdüreceğiz“ diyor.
VDMA Birliği Bilgisayar Mühendisliği Departmanı Uzmanı Sayın Meinolf Gröpper özetle: “Endüstri 4.0 alanındaki dijitalleşme ve sanal oluşum sadece 4 nolu salonda gerçekleşmedi. Bu konu bütün salonlarda gündem maddesiydi ve ziyaretçilerin bu konuya yoğun ilgili olduğu görüldü“ diyor.
AMB İran, yükselen talepten memnun
Bir sonraki AMB fuarı hemen önümüzdeki yıl gerçekleşecektir. Teknoloji forumları ve sektör konularının ele alındığı ihtisas fuarı 23 - 26 Mayıs 2017 tarihleri arasında ikinci kez Tahran’da düzenlenecek. Tahran’da ilk kez düzenlenen ve çok başarılı geçen AMB İran 2016 fuarından sonra yeni fuar tarihinin ilan edilmesinden sonra Takım Tezgahları İmalatı ve Hassas Takım Sektöründen müthiş bir talep geldi. AMB İran fuarının yeni hizmete giren Shahr-e-Aftab fuar alanında düzenlenmesine yönelik 2017, 2018 ve 2019 yılları için üç yıllık bir sözleşme imzalandı. Messe Stuttgart Genel Müdürü Sayın Ulrich Kromer gelecek vizyonu hakkında: “AMB İran fuarını ülkedeki en önemli fuar konumuna yükseltmek için büyük bir fuar alanına taşınmamıza bu yüksek talep sebep oldu. Tahran’daki yeni Shahr-e-Aftab fuar alanı bize ideal şekilde uyuyor. Hedefimiz fuar etkinliğinin büyüklüğünü ikiye katlamaktır“ diyor.
Stuttgart’ta düzenlenecek bir sonraki AMB fuarı 18 - 22 Eylül 2018 tarihleri arasında gerçekleşecektir. Bir sonraki fuarda yeni Paul Horn Salonu (Salon 10) hizmete girecek ve 15.000 m2 brüt stand alanı eklenecektir.