Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Uğur URKUT
Uğur URKUT
Ugur.Urkut@oerlikon.com
Süreçlerle Yönetim Organizasyon Şemanızda Müşterinize Bir Yer Ayırın
Her şirketin iki organizasyon şeması vardır: Resmî olanı duvarlarda asılıdır. Diğeri ise
organizasyon içindeki kişilerin her gün yaşadığı gerçek iletişimi gösterir.
 
Harold Geneen
 
 
Organizasyon şeması bir firmadaki fonksiyonel ve hiyerarşik işleyiş yapısını ortaya koyan klasik ve görsel bir araçtır. Firma yapısındaki tüm unsurlar, bu unsurların yöneticileri ve bu yapı içinde çalışan tüm kişilerin birbirleriyle olan bağıntısını gözler önüne sererek görev tanımlarına ışık tutar. Bu büyük labirentin içinde ismimizi bir kutucuğun içinde görünce birçoğumuz kendimizi mutlu ve önemli hissederiz. En önemlisi, kime rapor vereceğimizi kimden rapor alacağımızı bilmek birçok belirsizliği ortadan kaldırır.
 
Oysa gerçek hayat çok başkadır. Yöneticinin otokratik veya demokratik bir yönetici yapısına sahip olduğunu bu “fotoğraf albümünden” anlamak olanaksızdır. Daha kötüsü pek çok işletmede kişiler arasındaki gerçek ilişkiler, iyi veya kötü anlamda, burada yazılan durumdan çok başkadır. Çizgilerin ucundaki oklar, bizleri, içimizi dökeceğimiz ya da önerilerimizi götüreceğimiz bambaşka kutuların kapısına götürür. 
 
Departman yöneticileri organizasyon içinde yürütülen işlerin tamamını ve resmin bütününü görmekten ziyade kendi alanına giren konulara odaklanmayı diğer bölümlerle bir etkileşim içinde olmayı pek istemezler. Bir anlamda kendilerini ve ekibini izole edip diğer bölümlerle arasına kalın bir duvar örer. Şüphesiz bu noktaya gelen bir organizasyon için en büyük zorluk ise farklı departmanların bu çabasını armonize etmek ve ahengi sağlamaktır.
 
Tüm bu sorunların çözümü ise müşteri odaklı bir işletme için çok açıktır: Organizasyon şemaları otoriteyi göstermekten çok operasyonu göstermelidir. Süreç odaklı olmalıdır. Birden fazla fonksiyonel bölümü kapsayacak şekilde müşteriye ulaşacak iş süreçlerini doğal bir iş akışı halinde sıralamalıdır. Kısaca organizasyon içindeki tüm departmanlar ve dolayısıyla tüm çalışanlar bu süreç boyunca sıra kendilerine geldiğinde meydana getirdikleri ürün ve hizmette kendi sorumluluğuna giren görevleri ve müşterinin beklentisini iliklerine kadar hissetmelidir. Müşterinin bir anlamda organizasyon şemasının her halkasında saygın ve vazgeçilmez bir yeri olmalıdır. 
 
Süreç Tasarımı için Küçük bir İpucu
Aslında müşteri odaklı süreç tasarımı için müşterimiz çoğunlukla bize bir ipucu verir. Müşterilerimiz organizasyonumuzun performansını dört temel gösterge ile mercek altına alır.  Bunlar;
a) Sunulan ürün veya hizmetin etkin bir şekilde ve en uygun maliyetle meydana getirilmesi
b) Çok geniş bir müşteri portföyü içinde çok çeşitliliğin yönetilmesi
c) Kalite seviyesinin sözleşme üzerinde yazılan normlara ya da reklamlarda verilen vaatlere uygunluğu
d) Organizasyonun müşteri isteklerine gösterdiği reaksiyon zamanı ve hız.
 
Maalesef müşteri açısından bu dört temel boyutun mükemmel bir şekilde aynı anda elde edilmesi mümkün değildir. Eğer müşterimiz çok yüksek bir kaliteyi çok kısa bir zaman içinde bizden istiyorsa ürün veya hizmetin yüksek fiyatına razı olmak zorunda kalır. Ya da çok düşük bir fiyatla ve çok hızlı bir şekilde bir siparişin yerine getirilmesini bekliyorsa büyük bir kalite riskini göğüslemek zorunda kalabilir.  Özetle, rekabette bir fiyat avantajı elde etmek isterken diğer üç performans boyutundan birisi risk altına girebilir.
 
Akıllı bir şirket bu dört temel boyutu esas alarak süreçlerini oluşturmak zorundadır. Bu aslında tam bir stratejik tercih meselesidir. Hedef kitlesini bu strateji doğrultusunda oluşturmalı ve oluşturduğu bu kitlenin beklentilerini organizasyon şeması dahil tüm iç süreçlerine yansıtmalıdır. 
 
Farklı Bir Yaklaşım - Organigraf
Klasik organizasyon şemalarının bu yetersizliği karşısında ilk defa Henry Mintzberg ve Ludo Van der Heyden tarafından tasarlanan “Organigraf“ şeması bir işletmenin nasıl çalıştığının gerçek resmidir. Kişiler, ürünler ve bilgiler arasındaki kritik etkileşimi ortaya çıkartır. Firmadaki ilişkilerin, ürünlerin, rekabet fırsatlarının ve başka bir yerde karşınıza doğrudan çıkmayacak başka önemli detayların üst yöneticiler tarafından fark edilmelerine yardımcı olur. Firmanın genel süreç haritasını görsel bir şekilde ortaya koyar.
 
İş hayatı çok hızlı değişiyor. Firmaların bu değişime uyum sağlamasını kolaylaştıran yeni yönetim ve organizasyon modelleri geliştiriliyor. Bu çağın gereği olarak artık sadece kişileri ve pozisyonları göreceğimiz geleneksel organizasyon şemaları yerine insan ilişkilerini, bilgiyi, en önemlisi müşteriyi ve müşteriye giden yoldaki tüm süreçleri görebileceğimiz dinamik organizasyon şemalarını kullanmalıyız. Müşterimizin varlığını attığımız her adımda ve aldığımız her kararda gerçek anlamda içimizde hissetmeliyiz.
 
Paylaş Tweet Paylaş
36568 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
4.Uluslararası Akdeniz Isıl İşlem ve Yüzey Mühendisliği Konferansı İçin Yürütme Kurulu Toplantısı Gerçekleştirildi
IFHTSE bünyesinde farklı ülkelerde yapılan, 4.Uluslararası Akdeniz Isıl İşlem ve Yüzey Mühendisliği Konferansı, MISAD-Metal Isıl İşlem Sanayicileri Derneği ve METEM-TMMOB Metalurji ve Malzeme Mühendisleri Odası Eğit DEVAMI...
2019 Yılı İlk 9 Ayında Toplam Alüminyum İhracatımız %18,1 Arttı
TÜİK verilerinin esas alındığı Türkiye Alüminyum Sektörünün dış ticaret ve tüketim verileri TALSAD – CORPORATE SENSE işbirliği ile hazırlanarak her ay düzenli olarak Dijital Platform’da ya DEVAMI...
2. Ulusal Döküm Kongresi Yüksek Katılım ile Gerçekleşti
Türkiye Döküm Sanayicileri Derneği tarafından organize edilen 2. Ulusal Döküm Kongresi 30 Kasım – 1 Aralık 2019 tarihleri arasında İzmir Büyük Efes Swissotel’de yüksek katılımla gerç DEVAMI...
MSK Çelik Dövme’nin Tercihi Inductotherm Grup Türkiye!
Bursa’da faaliyet gösteren MSK Çelik Dövme bir kez daha Inductotherm Grup Türkiye’yi tercih etti.   Bursa Karacabey’de bulunan ve son yıllarda hızlı büyümesine devam eden MSK &Cce DEVAMI...
Makine Sektörü Yılı 18 Milyar Dolar İhracatla Kapatacak
Makine İhracatçıları Birliği, Kasım ayında 1,5 milyar doların üzerinde ihracat gerçekleştirdiğini açıkladı. 11 aylık makine ihracatı 16,4 milyar dolar olarak gerçekleşen sektör, ihracatını geçtiğimiz DEVAMI...
Türkiye Çelik Üreticileri Derneği Değerlendirme
  ÇELİK ÜRETİMİ  Türkiye’nin ham çelik üretimi, 2019 yılının Ekim ayında, bir önceki yılın aynı ayına göre %15 oranında azalışla 2.7 milyon ton, Ocak-Ekim döneminde ise %10,6 o DEVAMI...
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’ndan Yıldız Teknopark’a Birincilik Ödülü
7’nci Teknoloji Geliştirme Bölgeleri ve Ar-Ge Merkezleri ödülleri sahiplerini buldu. Törene damgasını vuran Yıldız Teknopark, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın hazırladığı Teknoloji Geliştirme Böl DEVAMI...
11 Aylık İhracat 165 Milyar Dolara Ulaştı
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), kasım ayı ihracat rakamlarını İstanbul’da açıkladı. Türkiye’nin ihracatı 2019 yılı kasım ayında 16 milyar 214 milyon dolar oldu. Yılın ilk 11 ayında ise ihracat yü DEVAMI...
Arçelik’ten Ar-Ge’de Kadın Gücünü Destekleyecek Proje: “Sen Mühendissin, Bizimlesin”
Arçelik, kadınların mühendislik ve yeni nesil Ar-Ge alanlarında çalışmalarını teşvik etmek amacıyla “Sen Mühendissin, Bizimlesin” projesini başlattı.  Proje ile üniversitelerin mühendislik DEVAMI...
İMİB Başkanı Dinçer, 4 Aralık Dünya Madencilik Günü kapsamında açıklama yaptı! ‘Güvenli Madencilik İçin Herkesin Kırmızı Çizgilere Uyması Gerekir’
Madencilik sektörünün bugün doğrudan 150 bin, dolaylı olarak 2 milyon kişiye istihdam sağladığını söyleyen İMİB Başkanı Aydın Dinçer, güvenli madencilik faaliyetleri için herkesin kırmızı ç DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM