Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Uğur URKUT
Uğur URKUT
Ugur.Urkut@oerlikon.com
Süreçlerle Yönetim Organizasyon Şemanızda Müşterinize Bir Yer Ayırın
Her şirketin iki organizasyon şeması vardır: Resmî olanı duvarlarda asılıdır. Diğeri ise
organizasyon içindeki kişilerin her gün yaşadığı gerçek iletişimi gösterir.
 
Harold Geneen
 
 
Organizasyon şeması bir firmadaki fonksiyonel ve hiyerarşik işleyiş yapısını ortaya koyan klasik ve görsel bir araçtır. Firma yapısındaki tüm unsurlar, bu unsurların yöneticileri ve bu yapı içinde çalışan tüm kişilerin birbirleriyle olan bağıntısını gözler önüne sererek görev tanımlarına ışık tutar. Bu büyük labirentin içinde ismimizi bir kutucuğun içinde görünce birçoğumuz kendimizi mutlu ve önemli hissederiz. En önemlisi, kime rapor vereceğimizi kimden rapor alacağımızı bilmek birçok belirsizliği ortadan kaldırır.
 
Oysa gerçek hayat çok başkadır. Yöneticinin otokratik veya demokratik bir yönetici yapısına sahip olduğunu bu “fotoğraf albümünden” anlamak olanaksızdır. Daha kötüsü pek çok işletmede kişiler arasındaki gerçek ilişkiler, iyi veya kötü anlamda, burada yazılan durumdan çok başkadır. Çizgilerin ucundaki oklar, bizleri, içimizi dökeceğimiz ya da önerilerimizi götüreceğimiz bambaşka kutuların kapısına götürür. 
 
Departman yöneticileri organizasyon içinde yürütülen işlerin tamamını ve resmin bütününü görmekten ziyade kendi alanına giren konulara odaklanmayı diğer bölümlerle bir etkileşim içinde olmayı pek istemezler. Bir anlamda kendilerini ve ekibini izole edip diğer bölümlerle arasına kalın bir duvar örer. Şüphesiz bu noktaya gelen bir organizasyon için en büyük zorluk ise farklı departmanların bu çabasını armonize etmek ve ahengi sağlamaktır.
 
Tüm bu sorunların çözümü ise müşteri odaklı bir işletme için çok açıktır: Organizasyon şemaları otoriteyi göstermekten çok operasyonu göstermelidir. Süreç odaklı olmalıdır. Birden fazla fonksiyonel bölümü kapsayacak şekilde müşteriye ulaşacak iş süreçlerini doğal bir iş akışı halinde sıralamalıdır. Kısaca organizasyon içindeki tüm departmanlar ve dolayısıyla tüm çalışanlar bu süreç boyunca sıra kendilerine geldiğinde meydana getirdikleri ürün ve hizmette kendi sorumluluğuna giren görevleri ve müşterinin beklentisini iliklerine kadar hissetmelidir. Müşterinin bir anlamda organizasyon şemasının her halkasında saygın ve vazgeçilmez bir yeri olmalıdır. 
 
Süreç Tasarımı için Küçük bir İpucu
Aslında müşteri odaklı süreç tasarımı için müşterimiz çoğunlukla bize bir ipucu verir. Müşterilerimiz organizasyonumuzun performansını dört temel gösterge ile mercek altına alır.  Bunlar;
a) Sunulan ürün veya hizmetin etkin bir şekilde ve en uygun maliyetle meydana getirilmesi
b) Çok geniş bir müşteri portföyü içinde çok çeşitliliğin yönetilmesi
c) Kalite seviyesinin sözleşme üzerinde yazılan normlara ya da reklamlarda verilen vaatlere uygunluğu
d) Organizasyonun müşteri isteklerine gösterdiği reaksiyon zamanı ve hız.
 
Maalesef müşteri açısından bu dört temel boyutun mükemmel bir şekilde aynı anda elde edilmesi mümkün değildir. Eğer müşterimiz çok yüksek bir kaliteyi çok kısa bir zaman içinde bizden istiyorsa ürün veya hizmetin yüksek fiyatına razı olmak zorunda kalır. Ya da çok düşük bir fiyatla ve çok hızlı bir şekilde bir siparişin yerine getirilmesini bekliyorsa büyük bir kalite riskini göğüslemek zorunda kalabilir.  Özetle, rekabette bir fiyat avantajı elde etmek isterken diğer üç performans boyutundan birisi risk altına girebilir.
 
Akıllı bir şirket bu dört temel boyutu esas alarak süreçlerini oluşturmak zorundadır. Bu aslında tam bir stratejik tercih meselesidir. Hedef kitlesini bu strateji doğrultusunda oluşturmalı ve oluşturduğu bu kitlenin beklentilerini organizasyon şeması dahil tüm iç süreçlerine yansıtmalıdır. 
 
Farklı Bir Yaklaşım - Organigraf
Klasik organizasyon şemalarının bu yetersizliği karşısında ilk defa Henry Mintzberg ve Ludo Van der Heyden tarafından tasarlanan “Organigraf“ şeması bir işletmenin nasıl çalıştığının gerçek resmidir. Kişiler, ürünler ve bilgiler arasındaki kritik etkileşimi ortaya çıkartır. Firmadaki ilişkilerin, ürünlerin, rekabet fırsatlarının ve başka bir yerde karşınıza doğrudan çıkmayacak başka önemli detayların üst yöneticiler tarafından fark edilmelerine yardımcı olur. Firmanın genel süreç haritasını görsel bir şekilde ortaya koyar.
 
İş hayatı çok hızlı değişiyor. Firmaların bu değişime uyum sağlamasını kolaylaştıran yeni yönetim ve organizasyon modelleri geliştiriliyor. Bu çağın gereği olarak artık sadece kişileri ve pozisyonları göreceğimiz geleneksel organizasyon şemaları yerine insan ilişkilerini, bilgiyi, en önemlisi müşteriyi ve müşteriye giden yoldaki tüm süreçleri görebileceğimiz dinamik organizasyon şemalarını kullanmalıyız. Müşterimizin varlığını attığımız her adımda ve aldığımız her kararda gerçek anlamda içimizde hissetmeliyiz.
 
Paylaş Tweet Paylaş
43849 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
İklim Açısından Nötr Bir Metal Endüstrisine Dönüşüm Yolları
Metal dünyasının önümüzdeki yıl için özel bir etkinliği var. The Bright World of Metals olarak bilinen GIFA, METEC, THERMPROCESS ve NEWCAST 2023 ticaret fuarı dörtlüsü , uluslararası çelik DEVAMI...
Pres Döküm Sektörünün Beklentisi Büyük
Haziran 2022’de nihayet o gün geliyor: NürnbergMesse 8-10 Haziran tarihleri arasında, aslında ocak ayında yapılması planlanan EUROGUSS için kapılarını açacak. Böylelikle, bu yılki pres döküm teknol DEVAMI...
İtalyan Döküm Sanayicileri Derneği Amafond, Metef’te, Fuar İçinde Yer Alacak Olan Bazı Üyelerine Ayrılmış Özel Bir Alan Olan “Amafond Köyü”nde Yer Alacak
AMAFOND başkanı Riccardo Ferrario, “Metef, alüminyumun olağanüstü geliştirme yeteneklerini kavrayan dünyadaki ilk sergiydi – malzeme, teknoloji ve kullanımlarda her zaman dünya lideri olan İtalya’da do DEVAMI...
DTÖ Paneli Çelik Davasında Türkiye’yi Haklı Buldu
Ticaret Bakanlığı, AB tarafından belirli çelik ürünlerine uygulanan korunma önlemine karşı Türkiye’nin başlattığı davada kurulan Dünya Ticaret Örgütü Paneli’nin Türkiye’yi ha DEVAMI...
EUROGUSS 2022’deki Mega Trendler
Gövde yapımında yeni bir alüminyum pres döküm işlemi olan Mega-Döküm, otomotiv endüstrisinde üretimde devrim yaratıyor. Her şeyden önce, bu konunun öncüsü Tesla, aynı zamanda diğer b DEVAMI...
Yenilenen Büyümenin Katalizörü: EuroBLECH 2022 Canlı Etkinlik Formatına Döndü
Yirmi altıncı Uluslararası Sac Levha İşleme Teknolojisi Fuarı EuroBLECH 2022, 25-28 Ekim 2022 tarihleri arasında Almanya, Hannover Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek. Fuar organizatörü Mack-Brooks Exhibitions, geçtiğ DEVAMI...
İhracatta Rekor Kıran Kale Kilit Yeni Pazarların Kilidini Açmaya Hazırlanıyor
Küresel düzeydeki üretim ve Ar-Ge gücüyle yurt içinde yaşam alanlarını ‘Kale gibi’ güvenli alanlara dönüştüren Kale Kilit, bu güveni dünyanın dört bir yanına da ul DEVAMI...
Döngüsel Ekonomi: İtalya, Alüminyum Geri Kazanımı ve Geri Dönüşümü İçin Podyumda
“Yeşil Alüminyum Konferansı”nı 4 Mayıs’ta Confindustria Brescia’da ve ikincisi 9 Haziran’da MECSPE ile aynı anda 9-11 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan fuarda olmak üzere iki aşama DEVAMI...
Yeniden Düşünün, Azaltın, Yeniden Kullanın, Geri Dönüştürün
Otomotiv endüstrisi, her yıl tüm Avrupa Birliği’nden daha fazla sera gazı emisyonu üretiyor. Elektromobilitedeki ilerleme bile enerji dengesini nötralize etmeye yetmeyecektir. Bunun yerine, otomotiv ekosisteminin mal DEVAMI...
“Foundry Vitko - Ruzıca Petkovıc”in, Induksiyon Ergitme Sistemi Yatırımında Tercihi 5M Oldu
Gıri Dökme Demir Dökümü yapan Yıllık Kapasitesi yaklaşık 1200 Ton olan  Foundry Vitko, 1967 yılında “Sırbistan da” kuruldu.   2022 yılında dökümhanemize, döküm proseslerimizi geliş DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM