Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Uğur URKUT
Uğur URKUT
Ugur.Urkut@oerlikon.com
Süreçlerle Yönetim Organizasyon Şemanızda Müşterinize Bir Yer Ayırın
Her şirketin iki organizasyon şeması vardır: Resmî olanı duvarlarda asılıdır. Diğeri ise
organizasyon içindeki kişilerin her gün yaşadığı gerçek iletişimi gösterir.
 
Harold Geneen
 
 
Organizasyon şeması bir firmadaki fonksiyonel ve hiyerarşik işleyiş yapısını ortaya koyan klasik ve görsel bir araçtır. Firma yapısındaki tüm unsurlar, bu unsurların yöneticileri ve bu yapı içinde çalışan tüm kişilerin birbirleriyle olan bağıntısını gözler önüne sererek görev tanımlarına ışık tutar. Bu büyük labirentin içinde ismimizi bir kutucuğun içinde görünce birçoğumuz kendimizi mutlu ve önemli hissederiz. En önemlisi, kime rapor vereceğimizi kimden rapor alacağımızı bilmek birçok belirsizliği ortadan kaldırır.
 
Oysa gerçek hayat çok başkadır. Yöneticinin otokratik veya demokratik bir yönetici yapısına sahip olduğunu bu “fotoğraf albümünden” anlamak olanaksızdır. Daha kötüsü pek çok işletmede kişiler arasındaki gerçek ilişkiler, iyi veya kötü anlamda, burada yazılan durumdan çok başkadır. Çizgilerin ucundaki oklar, bizleri, içimizi dökeceğimiz ya da önerilerimizi götüreceğimiz bambaşka kutuların kapısına götürür. 
 
Departman yöneticileri organizasyon içinde yürütülen işlerin tamamını ve resmin bütününü görmekten ziyade kendi alanına giren konulara odaklanmayı diğer bölümlerle bir etkileşim içinde olmayı pek istemezler. Bir anlamda kendilerini ve ekibini izole edip diğer bölümlerle arasına kalın bir duvar örer. Şüphesiz bu noktaya gelen bir organizasyon için en büyük zorluk ise farklı departmanların bu çabasını armonize etmek ve ahengi sağlamaktır.
 
Tüm bu sorunların çözümü ise müşteri odaklı bir işletme için çok açıktır: Organizasyon şemaları otoriteyi göstermekten çok operasyonu göstermelidir. Süreç odaklı olmalıdır. Birden fazla fonksiyonel bölümü kapsayacak şekilde müşteriye ulaşacak iş süreçlerini doğal bir iş akışı halinde sıralamalıdır. Kısaca organizasyon içindeki tüm departmanlar ve dolayısıyla tüm çalışanlar bu süreç boyunca sıra kendilerine geldiğinde meydana getirdikleri ürün ve hizmette kendi sorumluluğuna giren görevleri ve müşterinin beklentisini iliklerine kadar hissetmelidir. Müşterinin bir anlamda organizasyon şemasının her halkasında saygın ve vazgeçilmez bir yeri olmalıdır. 
 
Süreç Tasarımı için Küçük bir İpucu
Aslında müşteri odaklı süreç tasarımı için müşterimiz çoğunlukla bize bir ipucu verir. Müşterilerimiz organizasyonumuzun performansını dört temel gösterge ile mercek altına alır.  Bunlar;
a) Sunulan ürün veya hizmetin etkin bir şekilde ve en uygun maliyetle meydana getirilmesi
b) Çok geniş bir müşteri portföyü içinde çok çeşitliliğin yönetilmesi
c) Kalite seviyesinin sözleşme üzerinde yazılan normlara ya da reklamlarda verilen vaatlere uygunluğu
d) Organizasyonun müşteri isteklerine gösterdiği reaksiyon zamanı ve hız.
 
Maalesef müşteri açısından bu dört temel boyutun mükemmel bir şekilde aynı anda elde edilmesi mümkün değildir. Eğer müşterimiz çok yüksek bir kaliteyi çok kısa bir zaman içinde bizden istiyorsa ürün veya hizmetin yüksek fiyatına razı olmak zorunda kalır. Ya da çok düşük bir fiyatla ve çok hızlı bir şekilde bir siparişin yerine getirilmesini bekliyorsa büyük bir kalite riskini göğüslemek zorunda kalabilir.  Özetle, rekabette bir fiyat avantajı elde etmek isterken diğer üç performans boyutundan birisi risk altına girebilir.
 
Akıllı bir şirket bu dört temel boyutu esas alarak süreçlerini oluşturmak zorundadır. Bu aslında tam bir stratejik tercih meselesidir. Hedef kitlesini bu strateji doğrultusunda oluşturmalı ve oluşturduğu bu kitlenin beklentilerini organizasyon şeması dahil tüm iç süreçlerine yansıtmalıdır. 
 
Farklı Bir Yaklaşım - Organigraf
Klasik organizasyon şemalarının bu yetersizliği karşısında ilk defa Henry Mintzberg ve Ludo Van der Heyden tarafından tasarlanan “Organigraf“ şeması bir işletmenin nasıl çalıştığının gerçek resmidir. Kişiler, ürünler ve bilgiler arasındaki kritik etkileşimi ortaya çıkartır. Firmadaki ilişkilerin, ürünlerin, rekabet fırsatlarının ve başka bir yerde karşınıza doğrudan çıkmayacak başka önemli detayların üst yöneticiler tarafından fark edilmelerine yardımcı olur. Firmanın genel süreç haritasını görsel bir şekilde ortaya koyar.
 
İş hayatı çok hızlı değişiyor. Firmaların bu değişime uyum sağlamasını kolaylaştıran yeni yönetim ve organizasyon modelleri geliştiriliyor. Bu çağın gereği olarak artık sadece kişileri ve pozisyonları göreceğimiz geleneksel organizasyon şemaları yerine insan ilişkilerini, bilgiyi, en önemlisi müşteriyi ve müşteriye giden yoldaki tüm süreçleri görebileceğimiz dinamik organizasyon şemalarını kullanmalıyız. Müşterimizin varlığını attığımız her adımda ve aldığımız her kararda gerçek anlamda içimizde hissetmeliyiz.
 
Paylaş Tweet Paylaş
51683 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
voestalpine High Performance Metal Türkiye, Kullanıma Hazır Özelleştirilmiş Engineered Products Ürünleri ile Müşterilerine Maksimum Verim ve Rekabet Gücü Sunuyor
Kullanıma hazır, özelleştirilmiş parçalardan oluşan Engineered Products ürün portföyü, yüksek basınçlı döküm,  plastik enjeksiyon, soğuk iş ürünleri ve gıda işlemeye odaklan DEVAMI...
VIP Tehlike
Üst düzey yöneticiler, diplomatlar ve kıdemli BT yöneticileri yani kısaca önemli isimler olarak adlandırılan VIP’ler genellikle hassas bilgilere, büyük miktarda veriye, finansmana veya tüm bunları DEVAMI...
Başarılı Kapanış: 5. TOS+H Expo, Türkiye’de İş Sağlığı ve Güvenliği Alanındaki Lider Konumunu Pekiştiriyor
Düsseldorf, 27 Mayıs 2024 – 2 - 4 Mayıs 2024 tarihleri arasında İstanbul’da beşinci kez düzenlenen TOS+H Expo tam anlamıyla bir başarıydı. Üç gün süren etkinlikte 19 ülkeden 163 katılımcı, kişise DEVAMI...
Dolandırıcıların Tuzağına Düşmeyin: Sahte İş İlanları Nasıl Anlaşılır?
İş aramak ve bulmak zor ve sıkıntılı bir süreç olarak değerlendiriliyor. Uzaktan çalışma olanaklarının artması, iş yapma şekillerinin değişmesi, dünyanın farklı yerlerinde iş bulabilme olanaklarının çoğalması bi DEVAMI...
Yeditepe Yeni Fikir Demo Day 2024 Gerçekleştirildi
Girişimcilik ruhunu keşfetmek ve dinamik toplulukları oluşturmak için Yeditepe Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi (YUTTO) olarak bu yıl sekizincisini düzenlediği Yeditepe Yeni Fikir Erken Aşama Girişim Hızlandırma Programı DEVAMI...
Türkiye Çelik Üreticileri Derneği Değerlendirme
ÇELİK ÜRETİMİ  2024 yılının Mayıs ayında Türkiye’nin ham çelik üretimi, geçen yılın aynı ayına göre %11,6 artışla 3,2 milyon tona yükseldi.  Yılın ilk 5 ayında ise üretim %19,8 DEVAMI...
TALSAD’ın Partneri Olduğu Future Aluminium Forum İstanbul Etkinliği 22-23 Mayıs 2024 Tarihlerinde Gerçekleştirildi
TALSAD’ın partneri olduğu Future Aluminium Forum İstanbul etkinliği 22-23 Mayıs 2024 tarihlerinde, Crown Plaza Florya Hotel’de gerçekleştirildi. Yurtiçi ve yurtdışından birçok delegenin katılımlarıyla ger&cced DEVAMI...
Proemtia 1. Yıl Etkinliği ve Sektör Buluşması İş Kuleleri İstanbul’da Gerçekleştirildi
Proemtia’nın 1. Yıl & Sektör Buluşması etkinliği kapsamında “Alüminyum & Demir Çelik Sektöründeki Gelişmeler ve Gelecek Beklentiler” paneli 2 Mayıs 2024 tarihinde İş Kuleleri İstanbul&rsquo DEVAMI...
TAYSAD’ın Dönüşüm Temalı 3. Tedarik Zinciri Konferansı Gerçekleştirildi!
Türkiye otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan TAYSAD, bu yıl 3’üncüsünü gerçekleştirdiği Tedarik Zinciri Konferansı ile sektörün sorunlarını masaya yatırdı. Dönüşüm temas DEVAMI...
Talsad Olağan Genel Kurul Toplantısı Fairmont Quasar Otelde Gerçekleşti
TALSAD, Türkiye Alüminyum Sanayicileri Derneği, Olağan Genel Kurul Toplantısı 06 Mayıs 2024 tarihinde Fairmont Quasar, Mecidiyeköy İstanbul’da gerçekleşti. Üyelerinin büyük bir ilgi ve katılımıyla ge DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
Döküm Demir / Çelik Otomotiv Sanayi
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM