Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Uğur URKUT
Uğur URKUT
Ugur.Urkut@oerlikon.com
Süreçlerle Yönetim Organizasyon Şemanızda Müşterinize Bir Yer Ayırın
Her şirketin iki organizasyon şeması vardır: Resmî olanı duvarlarda asılıdır. Diğeri ise
organizasyon içindeki kişilerin her gün yaşadığı gerçek iletişimi gösterir.
 
Harold Geneen
 
 
Organizasyon şeması bir firmadaki fonksiyonel ve hiyerarşik işleyiş yapısını ortaya koyan klasik ve görsel bir araçtır. Firma yapısındaki tüm unsurlar, bu unsurların yöneticileri ve bu yapı içinde çalışan tüm kişilerin birbirleriyle olan bağıntısını gözler önüne sererek görev tanımlarına ışık tutar. Bu büyük labirentin içinde ismimizi bir kutucuğun içinde görünce birçoğumuz kendimizi mutlu ve önemli hissederiz. En önemlisi, kime rapor vereceğimizi kimden rapor alacağımızı bilmek birçok belirsizliği ortadan kaldırır.
 
Oysa gerçek hayat çok başkadır. Yöneticinin otokratik veya demokratik bir yönetici yapısına sahip olduğunu bu “fotoğraf albümünden” anlamak olanaksızdır. Daha kötüsü pek çok işletmede kişiler arasındaki gerçek ilişkiler, iyi veya kötü anlamda, burada yazılan durumdan çok başkadır. Çizgilerin ucundaki oklar, bizleri, içimizi dökeceğimiz ya da önerilerimizi götüreceğimiz bambaşka kutuların kapısına götürür. 
 
Departman yöneticileri organizasyon içinde yürütülen işlerin tamamını ve resmin bütününü görmekten ziyade kendi alanına giren konulara odaklanmayı diğer bölümlerle bir etkileşim içinde olmayı pek istemezler. Bir anlamda kendilerini ve ekibini izole edip diğer bölümlerle arasına kalın bir duvar örer. Şüphesiz bu noktaya gelen bir organizasyon için en büyük zorluk ise farklı departmanların bu çabasını armonize etmek ve ahengi sağlamaktır.
 
Tüm bu sorunların çözümü ise müşteri odaklı bir işletme için çok açıktır: Organizasyon şemaları otoriteyi göstermekten çok operasyonu göstermelidir. Süreç odaklı olmalıdır. Birden fazla fonksiyonel bölümü kapsayacak şekilde müşteriye ulaşacak iş süreçlerini doğal bir iş akışı halinde sıralamalıdır. Kısaca organizasyon içindeki tüm departmanlar ve dolayısıyla tüm çalışanlar bu süreç boyunca sıra kendilerine geldiğinde meydana getirdikleri ürün ve hizmette kendi sorumluluğuna giren görevleri ve müşterinin beklentisini iliklerine kadar hissetmelidir. Müşterinin bir anlamda organizasyon şemasının her halkasında saygın ve vazgeçilmez bir yeri olmalıdır. 
 
Süreç Tasarımı için Küçük bir İpucu
Aslında müşteri odaklı süreç tasarımı için müşterimiz çoğunlukla bize bir ipucu verir. Müşterilerimiz organizasyonumuzun performansını dört temel gösterge ile mercek altına alır.  Bunlar;
a) Sunulan ürün veya hizmetin etkin bir şekilde ve en uygun maliyetle meydana getirilmesi
b) Çok geniş bir müşteri portföyü içinde çok çeşitliliğin yönetilmesi
c) Kalite seviyesinin sözleşme üzerinde yazılan normlara ya da reklamlarda verilen vaatlere uygunluğu
d) Organizasyonun müşteri isteklerine gösterdiği reaksiyon zamanı ve hız.
 
Maalesef müşteri açısından bu dört temel boyutun mükemmel bir şekilde aynı anda elde edilmesi mümkün değildir. Eğer müşterimiz çok yüksek bir kaliteyi çok kısa bir zaman içinde bizden istiyorsa ürün veya hizmetin yüksek fiyatına razı olmak zorunda kalır. Ya da çok düşük bir fiyatla ve çok hızlı bir şekilde bir siparişin yerine getirilmesini bekliyorsa büyük bir kalite riskini göğüslemek zorunda kalabilir.  Özetle, rekabette bir fiyat avantajı elde etmek isterken diğer üç performans boyutundan birisi risk altına girebilir.
 
Akıllı bir şirket bu dört temel boyutu esas alarak süreçlerini oluşturmak zorundadır. Bu aslında tam bir stratejik tercih meselesidir. Hedef kitlesini bu strateji doğrultusunda oluşturmalı ve oluşturduğu bu kitlenin beklentilerini organizasyon şeması dahil tüm iç süreçlerine yansıtmalıdır. 
 
Farklı Bir Yaklaşım - Organigraf
Klasik organizasyon şemalarının bu yetersizliği karşısında ilk defa Henry Mintzberg ve Ludo Van der Heyden tarafından tasarlanan “Organigraf“ şeması bir işletmenin nasıl çalıştığının gerçek resmidir. Kişiler, ürünler ve bilgiler arasındaki kritik etkileşimi ortaya çıkartır. Firmadaki ilişkilerin, ürünlerin, rekabet fırsatlarının ve başka bir yerde karşınıza doğrudan çıkmayacak başka önemli detayların üst yöneticiler tarafından fark edilmelerine yardımcı olur. Firmanın genel süreç haritasını görsel bir şekilde ortaya koyar.
 
İş hayatı çok hızlı değişiyor. Firmaların bu değişime uyum sağlamasını kolaylaştıran yeni yönetim ve organizasyon modelleri geliştiriliyor. Bu çağın gereği olarak artık sadece kişileri ve pozisyonları göreceğimiz geleneksel organizasyon şemaları yerine insan ilişkilerini, bilgiyi, en önemlisi müşteriyi ve müşteriye giden yoldaki tüm süreçleri görebileceğimiz dinamik organizasyon şemalarını kullanmalıyız. Müşterimizin varlığını attığımız her adımda ve aldığımız her kararda gerçek anlamda içimizde hissetmeliyiz.
 
Paylaş Tweet Paylaş
37867 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
Bugüne Kadar Tespit Edilen En Yetenekli Kripto Para Hırsızı
Siber güvenlik kuruluşu ESET, bugüne kadar tespit edilenler arasında en çarpıcı hırsızlık yeteneklerine sahip yeni bir kripto para zararlı yazılımını belirledi. KryptoCibule adı verilen bu truva atı; kripto madencilik, pano ele DEVAMI...
Kolaboratif Robotlarla Otomotiv Sanayindeki İş Kazaları Minimumda
Kolaboratif robot olarak da tanımlanan cobotlar, programlama kolaylığı ve çevre güvenlik ekipmanlarına ihtiyaç duyulmadan kullanılmaları nedeniyle son beş yıldır dünya fabrika otomasyon çözümleri sahnesi DEVAMI...
İkitelli OSB’den, Pandemiye Rağmen Sanayiciye Büyük Destek
İkitelli OSB 2020 yılının ilk 8 ayında sanayicilere toplamda 10.834.240 TL tasarruf sağladı.   Türkiye ihracatına en büyük katma değeri sağlayan en eski ve en büyük organize sanayi bölgesi İkitelli Organ DEVAMI...
Koç Holding Ceo’su Levent Çakıroğlu Dünya Ekonomik Forumu’nun CEO Eylem Grubu’nda Türkiye’yi Temsil Ediyor
Dünya Ekonomik Forumu, Avrupa Komisyonu’nun 2019 yılında açıkladığı “Yeşil Mutabakat” kapsamında küresel 30 şirketin CEO’sunu bir araya getirerek CEO Eylem Grubu oluşturdu.   “Yeşil Muta DEVAMI...
EGİAD İş Dünyası Robotik Süreç Otomasyonunu Masaya Yatırdı
Robotic Process Automation (RPA) veya Türkçesi ile Robotik Süreç Otomasyonu son yıllarda dünyada katlanarak büyüyen bir kavram ve sektör haline geldi. Türkiye’de bu durum biraz daha gec DEVAMI...
ESET: Kullanmadığınız Uygulamalara Dikkat! Houseparty – Kalmalı mı gitmeli mi?
Koronavirüs pandemisi başladığında milyonlarca kişi Houseparty uygulamasını kullanmaya başladı. Yüzyüze görüşmenin mümkün olmadığı zamanlarda bu görüntülü sosyal ağ hizmeti, özelli DEVAMI...
Mavi Vatan Koruması İçin Geliştirilen ATMACA GPS Olmadan Hedefini Bulup İmha Etti
Roketsan, Lalahan Tesisleri’nin kapılarını açtı. SSB Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir, Mavi Vatan koruması için geliştirilen ATMACA füzesinin son doğrulama atışının başarıyla icra edildiğini açıkladı. Demir &ld DEVAMI...
SİHA’lardan Tank Taşıyıcıya Savunma Sanayine Yerli Lastik
Türkiye’nin yerli sermayeli sanayi gücü Abdulkadir Özcan A.Ş. (AKO Grup) bünyesinde, bugüne dek 4.5 milyar lira yatırım yapılan, ülkemiz lastik sektörünün yüzde 100 yerli sermayel DEVAMI...
Güvenlikte Verimliliğin Yolu Teknoloji Entegrasyonundan Geçiyor
Güvenlik teknolojilerinde entegrasyon, bugüne kadar tek başına çalışan pek çok sistemin birlikte çalışmasını sağlayarak kolay yönetilebilen, verimli çözümlere dönüşmesini sağlıy DEVAMI...
İnternetin Karanlık Köşelerine Küresel Polis Operasyonu
ABD ve Avrupa polis teşkilatları, karanlık internette yasadışı ürünler  özellikle de uyuşturucu satan kişilere yönelik ulusal sınırları aşan bir operasyon düzenledi. “DisrupTor“ adı verilen operasyo DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
Döküm Demir / Çelik Otomotiv Sanayi
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM