Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Uğur URKUT
Uğur URKUT
Ugur.Urkut@oerlikon.com
Süreçlerle Yönetim Organizasyon Şemanızda Müşterinize Bir Yer Ayırın
Her şirketin iki organizasyon şeması vardır: Resmî olanı duvarlarda asılıdır. Diğeri ise
organizasyon içindeki kişilerin her gün yaşadığı gerçek iletişimi gösterir.
 
Harold Geneen
 
 
Organizasyon şeması bir firmadaki fonksiyonel ve hiyerarşik işleyiş yapısını ortaya koyan klasik ve görsel bir araçtır. Firma yapısındaki tüm unsurlar, bu unsurların yöneticileri ve bu yapı içinde çalışan tüm kişilerin birbirleriyle olan bağıntısını gözler önüne sererek görev tanımlarına ışık tutar. Bu büyük labirentin içinde ismimizi bir kutucuğun içinde görünce birçoğumuz kendimizi mutlu ve önemli hissederiz. En önemlisi, kime rapor vereceğimizi kimden rapor alacağımızı bilmek birçok belirsizliği ortadan kaldırır.
 
Oysa gerçek hayat çok başkadır. Yöneticinin otokratik veya demokratik bir yönetici yapısına sahip olduğunu bu “fotoğraf albümünden” anlamak olanaksızdır. Daha kötüsü pek çok işletmede kişiler arasındaki gerçek ilişkiler, iyi veya kötü anlamda, burada yazılan durumdan çok başkadır. Çizgilerin ucundaki oklar, bizleri, içimizi dökeceğimiz ya da önerilerimizi götüreceğimiz bambaşka kutuların kapısına götürür. 
 
Departman yöneticileri organizasyon içinde yürütülen işlerin tamamını ve resmin bütününü görmekten ziyade kendi alanına giren konulara odaklanmayı diğer bölümlerle bir etkileşim içinde olmayı pek istemezler. Bir anlamda kendilerini ve ekibini izole edip diğer bölümlerle arasına kalın bir duvar örer. Şüphesiz bu noktaya gelen bir organizasyon için en büyük zorluk ise farklı departmanların bu çabasını armonize etmek ve ahengi sağlamaktır.
 
Tüm bu sorunların çözümü ise müşteri odaklı bir işletme için çok açıktır: Organizasyon şemaları otoriteyi göstermekten çok operasyonu göstermelidir. Süreç odaklı olmalıdır. Birden fazla fonksiyonel bölümü kapsayacak şekilde müşteriye ulaşacak iş süreçlerini doğal bir iş akışı halinde sıralamalıdır. Kısaca organizasyon içindeki tüm departmanlar ve dolayısıyla tüm çalışanlar bu süreç boyunca sıra kendilerine geldiğinde meydana getirdikleri ürün ve hizmette kendi sorumluluğuna giren görevleri ve müşterinin beklentisini iliklerine kadar hissetmelidir. Müşterinin bir anlamda organizasyon şemasının her halkasında saygın ve vazgeçilmez bir yeri olmalıdır. 
 
Süreç Tasarımı için Küçük bir İpucu
Aslında müşteri odaklı süreç tasarımı için müşterimiz çoğunlukla bize bir ipucu verir. Müşterilerimiz organizasyonumuzun performansını dört temel gösterge ile mercek altına alır.  Bunlar;
a) Sunulan ürün veya hizmetin etkin bir şekilde ve en uygun maliyetle meydana getirilmesi
b) Çok geniş bir müşteri portföyü içinde çok çeşitliliğin yönetilmesi
c) Kalite seviyesinin sözleşme üzerinde yazılan normlara ya da reklamlarda verilen vaatlere uygunluğu
d) Organizasyonun müşteri isteklerine gösterdiği reaksiyon zamanı ve hız.
 
Maalesef müşteri açısından bu dört temel boyutun mükemmel bir şekilde aynı anda elde edilmesi mümkün değildir. Eğer müşterimiz çok yüksek bir kaliteyi çok kısa bir zaman içinde bizden istiyorsa ürün veya hizmetin yüksek fiyatına razı olmak zorunda kalır. Ya da çok düşük bir fiyatla ve çok hızlı bir şekilde bir siparişin yerine getirilmesini bekliyorsa büyük bir kalite riskini göğüslemek zorunda kalabilir.  Özetle, rekabette bir fiyat avantajı elde etmek isterken diğer üç performans boyutundan birisi risk altına girebilir.
 
Akıllı bir şirket bu dört temel boyutu esas alarak süreçlerini oluşturmak zorundadır. Bu aslında tam bir stratejik tercih meselesidir. Hedef kitlesini bu strateji doğrultusunda oluşturmalı ve oluşturduğu bu kitlenin beklentilerini organizasyon şeması dahil tüm iç süreçlerine yansıtmalıdır. 
 
Farklı Bir Yaklaşım - Organigraf
Klasik organizasyon şemalarının bu yetersizliği karşısında ilk defa Henry Mintzberg ve Ludo Van der Heyden tarafından tasarlanan “Organigraf“ şeması bir işletmenin nasıl çalıştığının gerçek resmidir. Kişiler, ürünler ve bilgiler arasındaki kritik etkileşimi ortaya çıkartır. Firmadaki ilişkilerin, ürünlerin, rekabet fırsatlarının ve başka bir yerde karşınıza doğrudan çıkmayacak başka önemli detayların üst yöneticiler tarafından fark edilmelerine yardımcı olur. Firmanın genel süreç haritasını görsel bir şekilde ortaya koyar.
 
İş hayatı çok hızlı değişiyor. Firmaların bu değişime uyum sağlamasını kolaylaştıran yeni yönetim ve organizasyon modelleri geliştiriliyor. Bu çağın gereği olarak artık sadece kişileri ve pozisyonları göreceğimiz geleneksel organizasyon şemaları yerine insan ilişkilerini, bilgiyi, en önemlisi müşteriyi ve müşteriye giden yoldaki tüm süreçleri görebileceğimiz dinamik organizasyon şemalarını kullanmalıyız. Müşterimizin varlığını attığımız her adımda ve aldığımız her kararda gerçek anlamda içimizde hissetmeliyiz.
 
Paylaş Tweet
34758 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
Mitsubishi Electric Üniversitelerde Öğrencilere Işık Tutmaya Devam Ediyor: Geleceğin Teknolojilerini Geliştirecek Gençlere Tavsiyeler
Endüstriyel otomasyon sistemleri alanında dünyanın önde gelen markalarından Mitsubishi Electric, sanayideki rolü hızla artan robot teknolojilerine yön verecek mühendislerin yetiştirilmesi hedefiyle eğitime destek o DEVAMI...
TABA Gaziantepli Yatırımcılara ABD Kapısını Aralıyor: Türk-Amerikan İş Adamları OSB Yatırımlarını Anlatmaya Devam Ediyor
Türk Amerikan İş Adamları Derneği (TABA-AmCham), Türkiye’den ABD’ye yatırım yapmak isteyen iş insanlarına kapı aralayacak Türk OSB (IZUS) yatırımını bu kez de Gaziantep’te anlattı. Türk Amerikan İş Adamları DEVAMI...
DemirDöküm, MECTALKS Leaders Etkinliğinde Gençlerle Buluştu
DemirDöküm, İstanbul Medipol Üniversitesi İşletme ve Ekonomi Kulübü tarafından düzenlenen “MECTALKS Leaders” etkinliğinde öğrencilerle bir araya geldi. Üniversitenin Kavacık Güney Kamp&uu DEVAMI...
Sanayiciden Proses Güvenliği ve Süreçlerin İyileştirilmesi için Destek Paketi Çağrısı
Yaralanma, ölüm, çevresel ve maddi hasarlarla sonuçlanan büyük endüstriyel kazaların önlenmesi ve etkilerinin azaltılması için Mart ayında yönetmelik güncellendi. Kazaları önleme DEVAMI...
Sarıgözoğlu Aksaray Tesislerindeki Yeni Yatırımın Açılışını Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank Yaptı
Sarıgözoğlu A.Ş.’nin Aksaray Pres Metal Fabrikasında yaptığı yeni yatırımın açılışını Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varak yaptı.    1957 yılında kurulduğu günden bu yana sürekli gelişen ve bü DEVAMI...
Orijinal Yedek Parça, Servis Hizmetleri ve Retrofit Uygulamaları
Diğer tüm endüstrilerde olduğu gibi filtre sistemleri de en iyi performansı yine orijinal yedek parçaların kullanımı ve düzenli servis hizmeti ile sağlayabilmektedir.    Orijinal olmayan ürünler d DEVAMI...
Tüpraş’ın 59. Genel Kurul Toplantısı Gerçekleşti
Koç Holding ve Tüpraş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç: “Risk politikaları çerçevesinde operasyonlarını başarı ile yöneten Tüpraş, 2018’de de işletme sermayesini ve gü&cced DEVAMI...
Borusan Mannesmann Tesislerindeki Seslerle Beste Yaptı
Dünyaca ünlü sanatçı ve besteci Mercan Dede, Borusan Mannesmann’ın 60’ıncı yılı vesilesiyle yepyeni bir özel çalışmaya imza attı. Sanatçının Borusan Mannesmann’ın Türkiye’dek DEVAMI...
Şirketler İçin 2019’u Siber Güvende Geçirmenin 10 Yolu
2019 itibarıyla dijital cihaz veya yazılım kullanılmadan yapılan iş kalmadı. Aynı zamanda dijital dünyadaki zararlı yazılım sayısı 850 milyon adeti geçti ve bunların pek çoğu şirketleri hedef alıyor. Peki kurumları, siber sal DEVAMI...
TÜDÖKSAD, Bahar Yemeği Organizasyonu ile Üyeler ve Sektörle Bir Araya Gelindi
Türkiye Döküm Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Mart ayı toplantısını 15 Mart 2019’da Ankara Bilkent Otel’de gerçekleştirdi. Toplantı çerçevesinde yapılan organizasyonla Değerli Üyemiz DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
Döküm Demir / Çelik Otomotiv Sanayi
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM