Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Uğur URKUT
Uğur URKUT
Ugur.Urkut@oerlikon.com
Süreçlerle Yönetim Organizasyon Şemanızda Müşterinize Bir Yer Ayırın
Her şirketin iki organizasyon şeması vardır: Resmî olanı duvarlarda asılıdır. Diğeri ise
organizasyon içindeki kişilerin her gün yaşadığı gerçek iletişimi gösterir.
 
Harold Geneen
 
 
Organizasyon şeması bir firmadaki fonksiyonel ve hiyerarşik işleyiş yapısını ortaya koyan klasik ve görsel bir araçtır. Firma yapısındaki tüm unsurlar, bu unsurların yöneticileri ve bu yapı içinde çalışan tüm kişilerin birbirleriyle olan bağıntısını gözler önüne sererek görev tanımlarına ışık tutar. Bu büyük labirentin içinde ismimizi bir kutucuğun içinde görünce birçoğumuz kendimizi mutlu ve önemli hissederiz. En önemlisi, kime rapor vereceğimizi kimden rapor alacağımızı bilmek birçok belirsizliği ortadan kaldırır.
 
Oysa gerçek hayat çok başkadır. Yöneticinin otokratik veya demokratik bir yönetici yapısına sahip olduğunu bu “fotoğraf albümünden” anlamak olanaksızdır. Daha kötüsü pek çok işletmede kişiler arasındaki gerçek ilişkiler, iyi veya kötü anlamda, burada yazılan durumdan çok başkadır. Çizgilerin ucundaki oklar, bizleri, içimizi dökeceğimiz ya da önerilerimizi götüreceğimiz bambaşka kutuların kapısına götürür. 
 
Departman yöneticileri organizasyon içinde yürütülen işlerin tamamını ve resmin bütününü görmekten ziyade kendi alanına giren konulara odaklanmayı diğer bölümlerle bir etkileşim içinde olmayı pek istemezler. Bir anlamda kendilerini ve ekibini izole edip diğer bölümlerle arasına kalın bir duvar örer. Şüphesiz bu noktaya gelen bir organizasyon için en büyük zorluk ise farklı departmanların bu çabasını armonize etmek ve ahengi sağlamaktır.
 
Tüm bu sorunların çözümü ise müşteri odaklı bir işletme için çok açıktır: Organizasyon şemaları otoriteyi göstermekten çok operasyonu göstermelidir. Süreç odaklı olmalıdır. Birden fazla fonksiyonel bölümü kapsayacak şekilde müşteriye ulaşacak iş süreçlerini doğal bir iş akışı halinde sıralamalıdır. Kısaca organizasyon içindeki tüm departmanlar ve dolayısıyla tüm çalışanlar bu süreç boyunca sıra kendilerine geldiğinde meydana getirdikleri ürün ve hizmette kendi sorumluluğuna giren görevleri ve müşterinin beklentisini iliklerine kadar hissetmelidir. Müşterinin bir anlamda organizasyon şemasının her halkasında saygın ve vazgeçilmez bir yeri olmalıdır. 
 
Süreç Tasarımı için Küçük bir İpucu
Aslında müşteri odaklı süreç tasarımı için müşterimiz çoğunlukla bize bir ipucu verir. Müşterilerimiz organizasyonumuzun performansını dört temel gösterge ile mercek altına alır.  Bunlar;
a) Sunulan ürün veya hizmetin etkin bir şekilde ve en uygun maliyetle meydana getirilmesi
b) Çok geniş bir müşteri portföyü içinde çok çeşitliliğin yönetilmesi
c) Kalite seviyesinin sözleşme üzerinde yazılan normlara ya da reklamlarda verilen vaatlere uygunluğu
d) Organizasyonun müşteri isteklerine gösterdiği reaksiyon zamanı ve hız.
 
Maalesef müşteri açısından bu dört temel boyutun mükemmel bir şekilde aynı anda elde edilmesi mümkün değildir. Eğer müşterimiz çok yüksek bir kaliteyi çok kısa bir zaman içinde bizden istiyorsa ürün veya hizmetin yüksek fiyatına razı olmak zorunda kalır. Ya da çok düşük bir fiyatla ve çok hızlı bir şekilde bir siparişin yerine getirilmesini bekliyorsa büyük bir kalite riskini göğüslemek zorunda kalabilir.  Özetle, rekabette bir fiyat avantajı elde etmek isterken diğer üç performans boyutundan birisi risk altına girebilir.
 
Akıllı bir şirket bu dört temel boyutu esas alarak süreçlerini oluşturmak zorundadır. Bu aslında tam bir stratejik tercih meselesidir. Hedef kitlesini bu strateji doğrultusunda oluşturmalı ve oluşturduğu bu kitlenin beklentilerini organizasyon şeması dahil tüm iç süreçlerine yansıtmalıdır. 
 
Farklı Bir Yaklaşım - Organigraf
Klasik organizasyon şemalarının bu yetersizliği karşısında ilk defa Henry Mintzberg ve Ludo Van der Heyden tarafından tasarlanan “Organigraf“ şeması bir işletmenin nasıl çalıştığının gerçek resmidir. Kişiler, ürünler ve bilgiler arasındaki kritik etkileşimi ortaya çıkartır. Firmadaki ilişkilerin, ürünlerin, rekabet fırsatlarının ve başka bir yerde karşınıza doğrudan çıkmayacak başka önemli detayların üst yöneticiler tarafından fark edilmelerine yardımcı olur. Firmanın genel süreç haritasını görsel bir şekilde ortaya koyar.
 
İş hayatı çok hızlı değişiyor. Firmaların bu değişime uyum sağlamasını kolaylaştıran yeni yönetim ve organizasyon modelleri geliştiriliyor. Bu çağın gereği olarak artık sadece kişileri ve pozisyonları göreceğimiz geleneksel organizasyon şemaları yerine insan ilişkilerini, bilgiyi, en önemlisi müşteriyi ve müşteriye giden yoldaki tüm süreçleri görebileceğimiz dinamik organizasyon şemalarını kullanmalıyız. Müşterimizin varlığını attığımız her adımda ve aldığımız her kararda gerçek anlamda içimizde hissetmeliyiz.
 
Paylaş Tweet Paylaş
38322 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
Mobil Tehditlerin Yeni Yüzü Qr Kodlar ve Taşıdığı 10 Risk
QR kodların popülerliği ve kullanımı artıyor. Pandemiyle birlikte kullanımı artan QR kodların taşıdığı siber riskler ise kullanıcılar tarafından bilinmiyor. Tehlikeli bir QR kodu taramanın, tehlikeli bir URL’yi açmaktan &c DEVAMI...
Beyaz Eşyanın Devleri için Çerkezköy’ü Üs Yapacak
Dünya çapında projelere imza atan Türkiye düzcam sektörünün global oyuncusu Yorglass, pandemi dönemi yaptığı 75 milyon TL’lik yeni yatırımıyla sektöre katma değer kazandırmaya odaklandı. DEVAMI...
Pandemi İhracata Engel Olamadı... Demir ve Demir Dışından 7,56 Milyar Dolar İhracat
Demir ve Demir Dışı Metaller sektörü Ocak-Kasım döneminde 7,56 milyar dolar ihracat gerçekleştirdi ve Türkiye’nin toplam ihracatından yüzde 4,9 pay aldı. İDDMİB Başkanı Tahsin Öztiryaki, “İhr DEVAMI...
4 Milyar Dolarlık Armatür Sektörü ‘Sınır Ötesi E-Ticaret’ ile Büyüyecek
4 milyar dolara yakın hacimsel büyüklüğü olan armatür sektörü 1,5 milyar dolarlık ihracatını artırmak için çalışmalara başladı. Armatür Derneği Başkanı Gökhan Turhan’a gö DEVAMI...
“Our Broad İnternational Positioning Has Proven İts Worth During The Pandemic”
A top result in preventive maintenance and a gradual recovery of new machine business: How STUDER has come through the Corona crisis so far. An assessment by Managing Director Sandro Bottazzo.   Drops in sales, short-time working DEVAMI...
Inductotherm Türkiye’den Bulgaristan Çıkartması!
Inductotherm Türkiye; Bulgaristan’ın dev metal ve teknoloji firması MTG (Metal Technology Group) bünyesindeki üç ayrı şirkete çeşitli boyutlardaki sistemlerin satışını gerçekleştirdi. DEVAMI...
Inductotherm Türkiye Bulgaristan Ossam Firmasında 6 Tonluk Ergitme Ocağı ve 500 Kg Flexipour Döküm Ocağı Sistemini Devreye Aldı!
Otomotiv sektörüne demir döküm hizmeti veren OSSAM firması Inductotherm sistemlerini tercih etti.   Bulgaristan’ın köklü döküm firmalarından olan OSSAM, dökümhanesinde kulla DEVAMI...
Inductotherm Türkiye Bulgaristan’ın En Büyük Santrifüj Dökümhanesi Centromet’den 5 Adet İndüksiyon Sistemi Devreye Aldı
Bulgaristan’ın en büyük çelik santrifüj dökümhanelerinden olan Centromet, Inductotherm Türkiye’nin ürettiği sistemleri tercih etti!   1977 yılında Bulgaristan’da kurulan v DEVAMI...
İDEAL MODEL, Isıtmasız Otomatik Döküm Makineleri ve Robotları Konusunda Patente Hak Kazandı
1981’den bu yana döküm sektörüne katkılar sağlayan ve bugün daha çok dökümhane makineleri ve anahtar teslim dökümhane projeleri konusunda hizmet veren İDEAL MODEL, uzun bir süre DEVAMI...
Borçelik’e “En Başarılı Gönüllülük Projesi” Ödülü
Özel Sektör Gönüllüleri Derneği tarafından gerçekleştirilen 13. Gönülden Ödüller etkinliği kapsamında Borçelik “En Başarılı Gönüllülük Projesi” ö DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM