Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Uğur URKUT
Uğur URKUT
Ugur.Urkut@oerlikon.com
Süreçlerle Yönetim Organizasyon Şemanızda Müşterinize Bir Yer Ayırın
Her şirketin iki organizasyon şeması vardır: Resmî olanı duvarlarda asılıdır. Diğeri ise
organizasyon içindeki kişilerin her gün yaşadığı gerçek iletişimi gösterir.
 
Harold Geneen
 
 
Organizasyon şeması bir firmadaki fonksiyonel ve hiyerarşik işleyiş yapısını ortaya koyan klasik ve görsel bir araçtır. Firma yapısındaki tüm unsurlar, bu unsurların yöneticileri ve bu yapı içinde çalışan tüm kişilerin birbirleriyle olan bağıntısını gözler önüne sererek görev tanımlarına ışık tutar. Bu büyük labirentin içinde ismimizi bir kutucuğun içinde görünce birçoğumuz kendimizi mutlu ve önemli hissederiz. En önemlisi, kime rapor vereceğimizi kimden rapor alacağımızı bilmek birçok belirsizliği ortadan kaldırır.
 
Oysa gerçek hayat çok başkadır. Yöneticinin otokratik veya demokratik bir yönetici yapısına sahip olduğunu bu “fotoğraf albümünden” anlamak olanaksızdır. Daha kötüsü pek çok işletmede kişiler arasındaki gerçek ilişkiler, iyi veya kötü anlamda, burada yazılan durumdan çok başkadır. Çizgilerin ucundaki oklar, bizleri, içimizi dökeceğimiz ya da önerilerimizi götüreceğimiz bambaşka kutuların kapısına götürür. 
 
Departman yöneticileri organizasyon içinde yürütülen işlerin tamamını ve resmin bütününü görmekten ziyade kendi alanına giren konulara odaklanmayı diğer bölümlerle bir etkileşim içinde olmayı pek istemezler. Bir anlamda kendilerini ve ekibini izole edip diğer bölümlerle arasına kalın bir duvar örer. Şüphesiz bu noktaya gelen bir organizasyon için en büyük zorluk ise farklı departmanların bu çabasını armonize etmek ve ahengi sağlamaktır.
 
Tüm bu sorunların çözümü ise müşteri odaklı bir işletme için çok açıktır: Organizasyon şemaları otoriteyi göstermekten çok operasyonu göstermelidir. Süreç odaklı olmalıdır. Birden fazla fonksiyonel bölümü kapsayacak şekilde müşteriye ulaşacak iş süreçlerini doğal bir iş akışı halinde sıralamalıdır. Kısaca organizasyon içindeki tüm departmanlar ve dolayısıyla tüm çalışanlar bu süreç boyunca sıra kendilerine geldiğinde meydana getirdikleri ürün ve hizmette kendi sorumluluğuna giren görevleri ve müşterinin beklentisini iliklerine kadar hissetmelidir. Müşterinin bir anlamda organizasyon şemasının her halkasında saygın ve vazgeçilmez bir yeri olmalıdır. 
 
Süreç Tasarımı için Küçük bir İpucu
Aslında müşteri odaklı süreç tasarımı için müşterimiz çoğunlukla bize bir ipucu verir. Müşterilerimiz organizasyonumuzun performansını dört temel gösterge ile mercek altına alır.  Bunlar;
a) Sunulan ürün veya hizmetin etkin bir şekilde ve en uygun maliyetle meydana getirilmesi
b) Çok geniş bir müşteri portföyü içinde çok çeşitliliğin yönetilmesi
c) Kalite seviyesinin sözleşme üzerinde yazılan normlara ya da reklamlarda verilen vaatlere uygunluğu
d) Organizasyonun müşteri isteklerine gösterdiği reaksiyon zamanı ve hız.
 
Maalesef müşteri açısından bu dört temel boyutun mükemmel bir şekilde aynı anda elde edilmesi mümkün değildir. Eğer müşterimiz çok yüksek bir kaliteyi çok kısa bir zaman içinde bizden istiyorsa ürün veya hizmetin yüksek fiyatına razı olmak zorunda kalır. Ya da çok düşük bir fiyatla ve çok hızlı bir şekilde bir siparişin yerine getirilmesini bekliyorsa büyük bir kalite riskini göğüslemek zorunda kalabilir.  Özetle, rekabette bir fiyat avantajı elde etmek isterken diğer üç performans boyutundan birisi risk altına girebilir.
 
Akıllı bir şirket bu dört temel boyutu esas alarak süreçlerini oluşturmak zorundadır. Bu aslında tam bir stratejik tercih meselesidir. Hedef kitlesini bu strateji doğrultusunda oluşturmalı ve oluşturduğu bu kitlenin beklentilerini organizasyon şeması dahil tüm iç süreçlerine yansıtmalıdır. 
 
Farklı Bir Yaklaşım - Organigraf
Klasik organizasyon şemalarının bu yetersizliği karşısında ilk defa Henry Mintzberg ve Ludo Van der Heyden tarafından tasarlanan “Organigraf“ şeması bir işletmenin nasıl çalıştığının gerçek resmidir. Kişiler, ürünler ve bilgiler arasındaki kritik etkileşimi ortaya çıkartır. Firmadaki ilişkilerin, ürünlerin, rekabet fırsatlarının ve başka bir yerde karşınıza doğrudan çıkmayacak başka önemli detayların üst yöneticiler tarafından fark edilmelerine yardımcı olur. Firmanın genel süreç haritasını görsel bir şekilde ortaya koyar.
 
İş hayatı çok hızlı değişiyor. Firmaların bu değişime uyum sağlamasını kolaylaştıran yeni yönetim ve organizasyon modelleri geliştiriliyor. Bu çağın gereği olarak artık sadece kişileri ve pozisyonları göreceğimiz geleneksel organizasyon şemaları yerine insan ilişkilerini, bilgiyi, en önemlisi müşteriyi ve müşteriye giden yoldaki tüm süreçleri görebileceğimiz dinamik organizasyon şemalarını kullanmalıyız. Müşterimizin varlığını attığımız her adımda ve aldığımız her kararda gerçek anlamda içimizde hissetmeliyiz.
 
Paylaş Tweet
36254 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
Bursa Teknoloji Günü
Uddeholm ve ALSEKO’un öncülüğünde her yıl düzenlenen Bursa Teknoloji Günü bu yıl / Kasım 2019 tarihinde Sheraton Bursa otelinde Uddeholm, Sisma ve ABB işbirliğiyle gerçekleştirildi. Açı DEVAMI...
Henkel’de Yönetim Kurulu Değişikliği Henkel’de CEO pozisyonuna Hans Van Bylen’ın Yerine Carsten Knobel Geliyor
Henkel, şirketin mevcut CEO’su Hans Van Bylen’ın kişisel sebeplerden ötürü CEO görevini yürütmeyeceğini açıkladı. Bylen, yaklaşık 35 yıldır şirket içinde önemli görevlerde bu DEVAMI...
Robotlar Tehlikeli ve Karmaşık İşleri Yapıyor
Günümüz üretim süreçlerinde robot teknolojilerine ilgi artarken, kolaboratif robotlar diğer sektörlerde olduğu gibi metal ve talaşlı işleme sektöründe de verimi artırıyor. Universal Robots&rsqu DEVAMI...
Türkiye’nin Makine Yapan Makineleri ABD, Rusya, Polonya, Almanya ve Kanada’da
    Makineleri yapan makineler olarak tanımlanan takım tezgahları alanında yapılan ihracatın yüzde 80’ini sac şekillendirme ve kesme presleri ile lazer ve plazma sac işleme makineleri oluşturuyor. En çok ih DEVAMI...
“Geleceğin Akıllı Çeliği” Halka Arz Oluyor
Türkiye vasıflı çelik sektörünün önde gelen markalarından biri olan Yükselen Çelik halka arzında geri sayım başladı. 7-8 Kasım 2019 tarihlerinde talep toplayacak olan Yükselen Çelik, s DEVAMI...
EFRS’2019, 7.Uluslararası Demir Çelik Sempozyumu Tüm Sektörün Büyük Beğenisini Kazanarak Yapıldı…
7.Uluslararası Demir Çelik Sempozyumu, 26-27 Eylül 2019 tarihlerinde Tepekule Kongre ve Sergi Merkezi, İzmir’de sektörün büyük katılım ve desteği gerçekleştirilmiştir. Sempozyum; tüm dü DEVAMI...
ProLeiS MES ve Süreç Analizi Semineri
Tebis CAD/CAM/MES yazılımı ürünlerinden Süreç Analizi (Danışmanlık) ve ProLeiS İmalat Yönetim Sisteminin (MES) tanıtıldığı seminer  17 Ekim 2019 Tarihinde Bursa Hilton Convention Center da, Türkiye&rsquo DEVAMI...
Makine Kiralama İle 12.5 Milyon Dolar Tasarruf Sağlandı
Türkiye ekonomisi yılın ikinci çeyreğinde yüzde 1,5 küçülürken, sanayide kiralamaya ağırlık verilmesi gündemde. TOBB bünyesinde Kiralama Komitesi kurulurken, takım tezgahları sektörü DEVAMI...
Tayvan ve Türkiye Yeşil Enerji, Akıllı Makine, Akıllı Medikal ve Helal Sektörlerinde İşbirliği Fırsatları İçin Buluştu
Türkiye ile Tayvan arasındaki ekonomik işbirliğini güçlendirmek amacıyla hayata geçirilen Taiwan Business Day, 12 Kasım 2019 tarihinde Fairmont Quasar İstanbul’da gerçekleştirildi. Tayvan Dış Ticaret B&u DEVAMI...
ProManage Corp. Japon Partneri ile Asya Pasifik’e Açılıyor
Dünya genelinde 300’den fazla fabrikayı dijitalleştiren Doruk’un Amerika’da yer alan ProManage Smart Manufacturing Solutions Corp. isimli şirketi, Asya Pasifik bölgesi faaliyetleri için Japonya’daki DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
Döküm Demir / Çelik Otomotiv Sanayi
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM