Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Uğur URKUT
Uğur URKUT
Ugur.Urkut@oerlikon.com
Süreçlerle Yönetim Organizasyon Şemanızda Müşterinize Bir Yer Ayırın
Her şirketin iki organizasyon şeması vardır: Resmî olanı duvarlarda asılıdır. Diğeri ise
organizasyon içindeki kişilerin her gün yaşadığı gerçek iletişimi gösterir.
 
Harold Geneen
 
 
Organizasyon şeması bir firmadaki fonksiyonel ve hiyerarşik işleyiş yapısını ortaya koyan klasik ve görsel bir araçtır. Firma yapısındaki tüm unsurlar, bu unsurların yöneticileri ve bu yapı içinde çalışan tüm kişilerin birbirleriyle olan bağıntısını gözler önüne sererek görev tanımlarına ışık tutar. Bu büyük labirentin içinde ismimizi bir kutucuğun içinde görünce birçoğumuz kendimizi mutlu ve önemli hissederiz. En önemlisi, kime rapor vereceğimizi kimden rapor alacağımızı bilmek birçok belirsizliği ortadan kaldırır.
 
Oysa gerçek hayat çok başkadır. Yöneticinin otokratik veya demokratik bir yönetici yapısına sahip olduğunu bu “fotoğraf albümünden” anlamak olanaksızdır. Daha kötüsü pek çok işletmede kişiler arasındaki gerçek ilişkiler, iyi veya kötü anlamda, burada yazılan durumdan çok başkadır. Çizgilerin ucundaki oklar, bizleri, içimizi dökeceğimiz ya da önerilerimizi götüreceğimiz bambaşka kutuların kapısına götürür. 
 
Departman yöneticileri organizasyon içinde yürütülen işlerin tamamını ve resmin bütününü görmekten ziyade kendi alanına giren konulara odaklanmayı diğer bölümlerle bir etkileşim içinde olmayı pek istemezler. Bir anlamda kendilerini ve ekibini izole edip diğer bölümlerle arasına kalın bir duvar örer. Şüphesiz bu noktaya gelen bir organizasyon için en büyük zorluk ise farklı departmanların bu çabasını armonize etmek ve ahengi sağlamaktır.
 
Tüm bu sorunların çözümü ise müşteri odaklı bir işletme için çok açıktır: Organizasyon şemaları otoriteyi göstermekten çok operasyonu göstermelidir. Süreç odaklı olmalıdır. Birden fazla fonksiyonel bölümü kapsayacak şekilde müşteriye ulaşacak iş süreçlerini doğal bir iş akışı halinde sıralamalıdır. Kısaca organizasyon içindeki tüm departmanlar ve dolayısıyla tüm çalışanlar bu süreç boyunca sıra kendilerine geldiğinde meydana getirdikleri ürün ve hizmette kendi sorumluluğuna giren görevleri ve müşterinin beklentisini iliklerine kadar hissetmelidir. Müşterinin bir anlamda organizasyon şemasının her halkasında saygın ve vazgeçilmez bir yeri olmalıdır. 
 
Süreç Tasarımı için Küçük bir İpucu
Aslında müşteri odaklı süreç tasarımı için müşterimiz çoğunlukla bize bir ipucu verir. Müşterilerimiz organizasyonumuzun performansını dört temel gösterge ile mercek altına alır.  Bunlar;
a) Sunulan ürün veya hizmetin etkin bir şekilde ve en uygun maliyetle meydana getirilmesi
b) Çok geniş bir müşteri portföyü içinde çok çeşitliliğin yönetilmesi
c) Kalite seviyesinin sözleşme üzerinde yazılan normlara ya da reklamlarda verilen vaatlere uygunluğu
d) Organizasyonun müşteri isteklerine gösterdiği reaksiyon zamanı ve hız.
 
Maalesef müşteri açısından bu dört temel boyutun mükemmel bir şekilde aynı anda elde edilmesi mümkün değildir. Eğer müşterimiz çok yüksek bir kaliteyi çok kısa bir zaman içinde bizden istiyorsa ürün veya hizmetin yüksek fiyatına razı olmak zorunda kalır. Ya da çok düşük bir fiyatla ve çok hızlı bir şekilde bir siparişin yerine getirilmesini bekliyorsa büyük bir kalite riskini göğüslemek zorunda kalabilir.  Özetle, rekabette bir fiyat avantajı elde etmek isterken diğer üç performans boyutundan birisi risk altına girebilir.
 
Akıllı bir şirket bu dört temel boyutu esas alarak süreçlerini oluşturmak zorundadır. Bu aslında tam bir stratejik tercih meselesidir. Hedef kitlesini bu strateji doğrultusunda oluşturmalı ve oluşturduğu bu kitlenin beklentilerini organizasyon şeması dahil tüm iç süreçlerine yansıtmalıdır. 
 
Farklı Bir Yaklaşım - Organigraf
Klasik organizasyon şemalarının bu yetersizliği karşısında ilk defa Henry Mintzberg ve Ludo Van der Heyden tarafından tasarlanan “Organigraf“ şeması bir işletmenin nasıl çalıştığının gerçek resmidir. Kişiler, ürünler ve bilgiler arasındaki kritik etkileşimi ortaya çıkartır. Firmadaki ilişkilerin, ürünlerin, rekabet fırsatlarının ve başka bir yerde karşınıza doğrudan çıkmayacak başka önemli detayların üst yöneticiler tarafından fark edilmelerine yardımcı olur. Firmanın genel süreç haritasını görsel bir şekilde ortaya koyar.
 
İş hayatı çok hızlı değişiyor. Firmaların bu değişime uyum sağlamasını kolaylaştıran yeni yönetim ve organizasyon modelleri geliştiriliyor. Bu çağın gereği olarak artık sadece kişileri ve pozisyonları göreceğimiz geleneksel organizasyon şemaları yerine insan ilişkilerini, bilgiyi, en önemlisi müşteriyi ve müşteriye giden yoldaki tüm süreçleri görebileceğimiz dinamik organizasyon şemalarını kullanmalıyız. Müşterimizin varlığını attığımız her adımda ve aldığımız her kararda gerçek anlamda içimizde hissetmeliyiz.
 
Paylaş Tweet Paylaş
38541 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
Boğaziçi’nde Tasarlanan Otonom Araç Projesi Bildiğimiz Tarımı Değiştirebilir
Boğaziçi Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü’nde Dr. Öğr. Üyesi olan Sinan Öncü, Boğaziçi Üniversitesi’nde 2019’da kurduğu Akıllı ve Otonom Mobilite Labor DEVAMI...
2020 Yılında da Alüminyum Sektörümüz İhracatımızın İtici Gücü Olmaya Devam Etti
Türkiye alüminyum sektörü 2020 yılında COVID-19 nedeni ile küresel piyasalarda yaşanan birçok olumsuzluğa rağmen toplam ihracat seviyesini korumayı başararak 3.0 Milyar $’ı aşan ihracat gerçekleş DEVAMI...
TTT Otomotiv Dökümhane Yatırımında Nederman Mikropul Filtre Sistemlerini Tercih Etti
TTT Otomotiv, Konya Organize Sanayi Bölgesindeki yeni dökümhane yatırımında Nederman Mikropul FS filtre sistemini tercih etmiştir. Yeni yatırım doğrultusunda ergitme ocakları, döküm hattı, kum hazırlama ve sarsak &u DEVAMI...
Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye Uzaktan Eğitime Destek Vermeye Devam Ediyor
Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye geçmiş yıllarda olduğu gibi eğitime olan desteğini sürdürüyor. Mesleki eğitime destek faaliyetleri kapsamında eğitim amaçlı araç ve ekipman hibe eden Toyota Otomotiv Sa DEVAMI...
Türkiye’de Ürettiği Temiz Hava Dolaplarıyla 10 Ülkenin Havasını Değiştirdi
Temiz hava akışının sağlanamadığı iç mekânlarda virüs ve bakterilerin yayılımı çok daha hızlı bir şekilde gerçekleşirken, bu ortamlarda sosyal mesafeye uygun hareket edilmesi virüsün bulaşma riskini aza DEVAMI...
Döküm Sektörü Devi Silvan Kumlama Teknolojilerinde Dünya Lideri Rösler ile Anlaştı
Türkiye’nin köklü döküm firması Silvan Sanayi, Dilovası Sanayi Bölgesi’nde kurduğu yeni jenerasyon fabrikasındaki üretimlerinde kumlama teknolojilerinin global ismi RÖSLER ile çalış DEVAMI...
Kalite, Güven, Global Şirket ve Düşük Ergitme Maliyeti
Mayıs 2020 yılında ÖZGÜMÜŞ DÖKÜM SANAYİ VE TİC. A.Ş. firması tarafından devreye alınan İndemak 6 tonluk 3500Kw DUET POWER indüksiyon ocağı enerji tüketim ölçümü bağımsız bir firma tar DEVAMI...
Win Eurasia 2021 Fuar Tarih Değişikliği
Değerli Katılımcılarımız ve Ziyaretçilerimiz,   Mart ayında yapılması planlanan WIN EURASIA 2021 fuarı, 10-13 Kasım 2021 tarihlerine ertelenmiştir. Yoğun bir araştırma ve değerlendirme süreci sonunda, pandeminin küre DEVAMI...
Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün: “Türkiye ve Birleşik Krallık Arasındaki Ticaret Anlaşmasının İmzalanmasını Memnuniyetle Karşılıyoruz”
Brexit sürecinde Birleşik Krallık ve AB arasında Serbest Ticaret Anlaşması (STA) imzalanmasının akabinde Türkiye otomotiv endüstrisi için kritik önem taşıyan Türkiye ve Birleşik Krallık arasındaki ikili ticaret a DEVAMI...
Fanuc’tan Kesintisiz Teknolojiyle Üretimde Durmak Yok
Uzaktan servis ve analizle üretimde verimlilik ve kesintisizlik sağlayan FANUC Assisted Reality (FAR) teknolojisi hayata geçti.    Pandemi döneminde güvenlik ve verimlilik zorluklarının giderilmesi y&ou DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM