Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
ads
ads
Uğur URKUT
Uğur URKUT
Ugur.Urkut@oerlikon.com
Sürekli Değişim Çağı
Kelebek bir defa kanatlandı mı, bir daha asla tırtıl haline gelmez.
 
Colin Wilson
 
 
Uzay çağı, bilgi çağı, dijital çağ derken içinde bulunduğumuz çağın adını bile koyamıyoruz. Kullandığımız teknoloji, dış çevremiz, iç çevremiz her şey büyük bir değişim içinde. Artık ürün ve hizmetlerimizi daha hızlı, daha ucuz ve daha kaliteli üretmek bile yetmiyor. Bir bakıyorsunuz ürettiğiniz şeyin modası geçmiş ya da bir yenisi çıkmış. Olan biteni ‘benim’ diyen bir yöneticinin bile anlamakta zorlandığı kuvvetli bir değişim rüzgârına karşı bilinmez uzak dalgalı sularda rotamızı bulmakta oldukça zorlanıyoruz. Her anımız belirsiz, her anımız ayrı bir deneyim… Sürekli değişiyoruz.
 
Değişim yönetimi, iç ve dış dünyada yaşanan gelişmeler doğrultusunda yöneticilerin kafasında oluşturduğu doğru stratejileri, politikaları ve süreçleri çalışanlara doğru ve planlı bir şekilde aktarması, çalışanların da bunları doğru bir şekilde anlaması ve günlük süreçlerinde uygulamasıdır. Dış dünya ile organizasyon arasında, ya da daha da ileri gidersek, liderle çalışanlar arasında karşılıklı bir etkileşim olmadıkça ve bir denge haline ulaşılmadıkça değişim rüzgârını arkamıza alıp yelkenlerimizi doldurmak güçleşir.
 
Eski yıllara göre frekansı giderek artan krizlerin en önemli nedeni yukarıda açıklamaya çalıştığımız bu denge bozukluğudur. Büyüme ve yatırım politikası dengeli olmayan, çok ağır hareket eden, düşük teknoloji ve bilgi(sizlik) seviyesi içeren sektörlerde faaliyet gösteren işletmeler için dış çevrede olan biten şeylere uyum sağlamak her zaman sıkıntılı olur.
 
 
Şimdi gelin işletmemizi sürekli değişim çağının güçlü bir aktörü yapabilmek için hangi noktaların üzerine önemle eğilmek zorunda olduğumuza kısaca bir göz atalım.
 
1. Organizasyonun Öğrenme Hızı: Herhangi bir yaşayan sistemin kendisini koruyabilmesi ve varlığını sürdürebilmesi için, öğrenme hızının, çevresinde meydana gelen değişimin hızına en az eşit olması gerekir. Aksi halde, organizasyonun gelişim hızı dış dünyada meydana gelen değişim hızının çok altında kalır ve organizasyonun yaşam eğrisinde sonun başlangıcı evresine girilmiş olur. Türbülansı yüksek bir dünyada, olağanüstü bir bilgi bombardımanı altında maalesef başlangıçta belirlediğimiz hiçbir stratejimizitam olarak gerçekleştiremeyeceğimiz için daima yeni şeyler denemek, yeni şeyler öğrenmek, en yeni bilgiler ışığı altında stratejimizi hızla güncellemek ve değişen koşullara uyarlayarak hedefimize giden başka güvenli yollar aramak durumundayız.
 
2. Dinamik ve Çevik Bir Organizasyon Yapısı: Öğrenen organizasyon kültürü bizi zinde tutar, daha yaratıcı ve daha yenilikçi (inovatif) yapar. Yenilikçilik (inovasyon) anlayışı sadece üst yönetimin ya da Ar-Ge bölümünün işi değildir. Bu kavramı organizasyonun en alt kademelerine kadar yaymadıkça, değişime uyum sağlayan ürün ve hizmetler meydana getirmedikçe rekabette öne çıkmak mümkün olmaz.Dinamik, esnek ve çevik bir organizasyon yapısının bir başka faydası da dış dünyada yaşanabilecek olası ani değişimler karşısında çok çabuk reaksiyon göstererek kendisini koruyabilmesidir.
 
3. Liderlik: İnsanoğlu doğası gereği başına bir şey gelmedikçe değişmek istemez. Özellikle “tatlı hayat” devam ederken çalışanları sürekli iyileşmeye doğru yönlendirmek ve değişime ikna etmek için güçlü bir liderlik gerekir. Bu amaçla, üst yönetim vizyonunu, işletmeyi nereye götürmek istediğini, değişimin gerekçelerini çalışanlara açık bir şekilde defalarca anlatmalı, kendilerini değişim sürecine dahil etmeli ve desteğini almalıdır.
 
4. Çalışanların Katılımı: Değişim denilince sadece dış dünyada olan teknolojik, ekonomik, politik ya da sosyal bir değişim anlaşılmasın. Bir başka deyişle, değişimin sadece dışarıdan içeriye doğru gelmesi yetmez. Çalışanlarının da bu değişime hazır olması ve değişimi istemesi gerekir. Bu anlamda, organizasyon kültürünün çalışanlara işletmenin değişme isteğine uygun iklimi sunabilmesi gerekir.
 
5. Müşteri Odaklılık: Günümüzün belirsiz ekonomik ortamı tüketicileri geçmişe göre daha tedirgin yapmaktadır. Herkesin ‘yarın kaygısı’ yaşadığı bir devirde para harcarken hissedilen bu ürkek tutum tüketici davranışlarını ve harcama alışkanlıklarını tamamen değiştirmiştir. Müşterilerimizi anlamak, ihtiyaç ve beklentilerini tespit etmek ve ne zaman nereye harcama yapacağını tahmin etmek düne göre gerçekten çok zorlaştı. Sözün özü, satış gelirlerimizi garanti altına almanın yolu sadece ve sadece müşterimizi anlamaktan ve müşteri odaklı olmaktan geçiyor. 
 
Değişim, bir sistemin, bir süreç veya ortamın belli bir durumdan başka bir duruma geçmesidir. Bu değişim plansız olursa organizasyon kendisini aniden farklı bir ortamda (örneğin, kriz, belirsizlik, ekonomik durgunlukvs.) bulabilir. Bu nedenle, işletmeler, bazen küçük iyileşmelerle bazen büyük sıçramalarla, sürekli kendisini yenilemeli, değişen çağa uyum sağlamalı, yeni özellikler, genç yetenekler ve yeni temel yetkinlikler kazanmalıdır.
 
Son söz: Değişimin lideri olabilmek için değişen dünyanın lideri olmak gerekir.

 

Paylaş Tweet Paylaş
3611 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
Makine İhracatı 8 Ayda 15 Milyar Dolar
Makine İhracatçıları Birliği (MAİB) tarafından yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 8 ayında Türkiye’nin serbest bölgeler dâhil toplam makine ihracatı 15 milyar dolar oldu.    Ağustos ayında DEVAMI...
“İMMİB Çatısı Altındaki Tüm Sektörler Çevre ve Enerjide Yoğun Bir Dönüşüm Halinde”
Dünyanın ve sanayinin öncelikli konuları arasında yer alan karbon ayak izi, emisyon ve atıkların azaltılması gibi çevreci konuların masaya yatırıldığı VII. İstanbul Karbon E-Zirvesi, “İklim Dirençli Türkiye İ& DEVAMI...
OSS Derneği’nde Yönetim Kurulu Güven Tazeledi!
Otomotiv satış sonrası sektörünün çatı kuruluşu OSS Derneği, 2021 yılı Seçimli İdari ve Mali Genel Kurulu’nu gerçekleştirdi. OSS Derneği üyelerinin yoğun katılımıyla düzenlenen genel kurulda DEVAMI...
Kompozit İşlemede İstenmeyen Sürprizler Yok
Sandvik Coromant, CoroDrill® 863-O matkap ile tok kompozit işleme alanına öngörülebilir takım aşınmasını getiriyor. Yakın zamanda yapılan bir ankete göre her üç üreticiden biri otomasyon takımlarına ya DEVAMI...
Otomotivde Üretim ve İhracat Yüzde 14 Arttı!
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Ocak-Ağustos verilerini açıkladı. İlk sekiz ayda otomotiv üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 14 artarak 814 bin 520 adet, otomobil üretimi yüzde 6 artarak DEVAMI...
Dijital Eğitimde Güvenlikle İlgili Bilinmesi Gerekenler
Teknoloji artık eğitimin ayrılmaz bir parçası. Öğretmenlerin ve öğrencilerin dizüstü bilgisayarları, tabletler, akıllı tahtalar, medya oynatıcılar, yazıcılar, hoparlörler ve kameralar  okullardaki teknoloj DEVAMI...
Robot Pazarının Yaklaşık Yüzde 40’ı Kolaboratif Robot Olacak
Uluslararası Robotik Federasyonu (IFR) tarafından yayınlanan 2020 Dünya Robotik Raporu, insanlarla iş birliği içerisinde yan yana çalışan kolaboratif robotların yani cobot’ların artışta olduğunu gösteriyor. Rapor DEVAMI...
Hava Temizleme Cihazları Akıllandı: Tek Bir Mobil Uygulama ile 50 Cihaz Kontrol Edilerek İzlenebiliyor
Yüzde 100 yerli firma Bomaksan’ın yenilikçi yeni projesi BOASmart, hava temizleme cihazlarını inovasyon ile akıllandırdı.  2021’de ihracat rakamını en az iki katına çıkarmayı hedefleyen şirket yeni ür&uu DEVAMI...
Bomaksan, Fuardan Yeni İşbirlikleri ile Döndü
Dünya devlerini İstanbul’a taşıyan iklimlendirme sanayi fuarı ISK-SODEX bu yıl binlerce ziyaretçiyi ağırladı. Isıtma, soğutma ve iklimlendirme (HVAC) sanayisinin öncüsü Bomaksan, fuarda inovatif ve yenilik&cce DEVAMI...
ODÖKSAN, Yeni Filtre Yatırımında Yeniden Nederman’ı Seçti
Odöksan, 1.hat kum hazırlama tesisi için yeniden Nederman Mikropul filtre sistemlerini tercih etmiştir.    100.000 m3/h kapasiteli filtre tesisi Nederman’ın Almanya fabrikasından yola çıkmıştır ve  bu DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM