Şirket sahibi Elektrik Mühendisi Henry Rowan’ın, Ajax firmasından ayrılarak evinin garajında eşi ile birlikte ürettiği ilk indüksiyon ergitme ocağı ile kurduğu bu firma şu anda dünya çapında çalışan 25.000.’den fazla indüksiyon sistemiyle bu pazarın % 50 den fazlasını elinde bulunduran lider firma durumuna gelmiştir.
Inductotherm Türkiye ise 1990 yılında, şu an bulunduğu tesiste kurulmuştur. İlk yıllarında sadece indüksiyon ergitme ocaklarına servis ve tamir hizmeti veren firmamız, 1994 yılında ergitme ocağı imalatına başlamıştır. 2002 yılına kadar ergitme sistemleri konusunda çalışan Inductotherm Türkiye, bu yıl Inductoheat ürünlerinin satış ve servis hizmetini vermeye başlamıştır.
2001 krizi nedeniyle rekabet koşullarının kızgınlaştığı bu dönemde, maliyetleri aşağı çekebilmek için yerli imalatı artırarak, daha önce yurtdışından kardeş firmalardan getirdiği güç ünitelerini ve ısıtma sistemlerini bünyesinde imale başlamıştır. Yaklaşık 6 yıldır sistemlerimiz ortalama % 70 -80 yerli oranı ile tesisimizde üretilmektedir. Hem ergitme ocakları, hem de ısıtma sistemleri için yıllık toplam 80 sistem üretim kapasitemiz mevcuttur.
Inductotherm, dünyanın en büyük ve yaygın Indüksiyon Sistemleri üreticisi ve geliştiricisidir. 20 ülkede toplam 93 firması ve 6.000.’e yakın çalışanı ile sektörün lideridir. Dünyada indüksiyon sistemleri alanında yapılan yeniliklerde hep bu ismi görürsünüz, ilk seri devreli indüksiyon güç ünitesi(Power Trak), ilk güç paylaştıran ünite (Dual Trak), v.s. Grup firmaları genel olarak 4 alanda toplanabilir: ergitme, ısıtma ,vakum ve diğer firmalar; Ergitme bölümü Inductotherm ismi altında, ısıtma bölümü Inductoheat ismi altında ve vakum bölümü ise Consarc adı altında üretim yapmaktadır.
Müşterilerimiz başta güven duyduğu ve kalitesinden emin olduğu bir sistem alacağı için Inductotherm’i tercih etmektedir. Bunların yanında yaygın servis ağı, sorunsuz çalışma, düşük enerji tüketimi, yüksek verim gibi öne çıkan özellikleri de tercih nedenlerimizdendir.
Firmamız, Türkiye ve çevre ülkelere satış yapmakta, bunun için gerekli bütün araçları kullanmaktadır. Yurtiçi ve yurtdışı olmak üzere sektörel fuar’lar, kongreler, sempozyumlar, bilimsel toplantılar müşterilerle birebir yüz yüze görüşmeler yaptığımız, yeni firmalarla tanıştığımız en önemli tanıtım platformlarıdır. Ayrıca diğer tanıtım olanaklarını da kullanarak olabildiğince geniş bir müşteri potansiyeline ulaşmaya çalışıyoruz.