EMO Hannover 2019, 16-21 Eylül arasında, 150 ülkeden yaklaşık 117.000 uluslararası üretim uzmanı, dünyanın önde gelen metal işleme fuarında bir araya geldi. EMO, “Bu sonuçla, Hannover 2019, 2017 yılının yükseliş yılıyla bağdaştırıyor. Son aylardaki düşük ekonomik beklentiler göz önüne alındığında, ziyaretçilerdeki ılımlı düşüş bir başarıdır ve özellikle yabancı ziyaretçilerin oranının tekrar artmasından memnunuz” dedi. Komisyon Üyesi General Carl Martin Welcker. Salonlardaki ruh hali güzeldi. Birçok katılımcı, standlarında şaşırtıcı derecede yüksek bir ziyaretçi sıklığı bildirdi. “
Moody resim heterojen - yatırım yapmaya istekli yeniden iyi takip işleri vaat ediyor
Geniş bir müşteri yelpazesine sahip katılımcılar, fuar boyunca memnuniyetlerini ifade ettiler. Dr. Mesela Siemens AG’nin Hareket Kontrol CEO’su Wolfgang Heuring, Erlangen, “Bu yıl standımıza gelen ziyaretçilerin sayısı çok büyüktü ve gösterinin gidişatından çok memnunuz” diyor. Otomobil sektöründe daha yüksek paya sahip olan diğer şirketler, rezerve edilmiş yerleri değerlendirir. “Gelecekteki pazar geliştirme konusundaki genel belirsizlik nedeniyle şirketlerin şu anda biraz daha temkinli olduklarını fark ettik” diyor. Christian Lang, Kempten’da Liebherr Gear Teknolojisi Genel Müdürü. Yine de müşterilerle son derece umut verici somut projeler hakkında konuştular. Bir çok katılımcı, otomotiv endüstrisindeki tarihsel olarak en büyük paradigma değişikliğini beklemektedir, ustalaşması gerekiyor. Diğerleri fuarda araç üreticileriyle görüşmelerde bulunabildiler.
EMO’nun başlangıcında Hannover, müşterilerinde sık sık iptal edilen seyahat maliyetleri haberi almıştı. Ancak iki yıl önce fuara neredeyse yüzde 58 daha fazla yönetici geldi. Ziyaretçilerin yarısından fazlasının yatırım niyetleri vardı. Yabancı ziyaretçiler arasında bu oran yüzde 62’ye yükseldi. Bunların dörtte biri, doğrudan fuara emir vermek istemiş veya vermeyi amaçlamıştır. Başka bir beşinci fuardan sonra yatırım yapmak istiyor. Meppen’deki Hedelius satış şirketinin CEO’su Matthias Funk, “Çok özel ihtiyaçlar hakkında birçok tartışma yaptık ve birçok kullanıcı zaten iyi konumlandırılmaları için neye yatırım yaptıklarını düşünüyor” diyor.
Odak nokta, esnek imalat, üretim makineleri, aletler ve otomasyona yönelik genişleme ve yenileme yatırımlarıdır. Nissan Motor Co. Ltd.’den Kiyokazu Sugiyama, “Öncelikle kendimizi bilgilendirmek ve sonra EMO’nun ardından yatırım yapmak istiyoruz” diyor. fuara üç gün boyunca detaylı bir şekilde bakan Japon Yokohama’dan. Aschaffenburg’daki Linde Hydraulics’in Üretim Müdürü Gebhard Debor da şunları ekliyor: “Uygun bir şey olursa özel olarak pazarlık yapabiliriz.”
Asyalılar EMO Hannover’de güçlü bir şekilde temsil ediliyor
Dünyanın önde gelen ticaret fuarı olan EMO Hannover, yüksek derecede uluslararası olması ile karakterizedir. Ziyaretçilerin yarısından fazlası yurtdışından, yarısı Avrupa’dan ve yurtdışından geliyordu. Özellikle dikkat çeken nokta, 2017’ye göre yurtdışındaki konukların beşinci katına çıkan büyük artış ve özellikle yabancı ziyaretçilerin neredeyse üçte birini temsil eden Asyalı konukların yüksek oranda olması. Listede Çin, Japonya, Tayvan ve Hindistan lider. “EMO ziyaretçilerinin, özellikle de Asya bölgesinden gelen uluslararasılığı, standımızda yoğun ve uluslararası bir atmosfer yarattı” diye belirtti. Stefan Brand, Biberach’te Vollmer Werke Genel Müdürü. En azından, bu gelişme, Asyalı katılımcıların sayısındaki artışla ilgilidir, Hanover’da dünyanın önde gelen ticaret fuarı için müşterilerini seferber edebildi. İtalya, Polonya, İsveç, Rusya ve Türkiye de çok iyi temsil edildi.
Dijitalleştirme ve otomasyon ivme kazanıyor
Tübingen’de bulunan Paul Horn GmbH’in Yönetici Ortağı Lothar Horn “Bu yıl bir kez daha EMO, yenilikçiliğe açık bir ivme kazandıracak” dedi. Önümüzdeki yıllar için trendleri belirleyen üretim teknolojisinde inovasyon platformu olarak beklentileri tekrar yerine getiriyor. EMO sloganı Akıllı teknolojiler yarının üretimini destekliyor! Endüstrinin odak konularını şimdiden ele almıştır. DMG Mori AG’nin CEO’su Christian Thönes, “EMO Hannover 2019’daki birçok müşteri tartışması, dijital hizmetleri de içeren bütünsel süreç zincirine yönelik yönelimin müşteriler için katma değer yarattığını gösterdi” dedi. Bu değerlendirme tüm katılımcı alanlarda gerçekleştirilir. “
Bu açıkça iki yıl önce son gösteriden bu yana ne olduğunu gösterir. Özellikle Salon 9’da araştırma ve uygulama bir araya geldi. Bilim ve endüstri karışımı, dünyanın her yerinden çok sayıda ziyaretçi çekmiştir. Bilimsel Araştırmalar Teknolojisi Derneği (WGP) Başkanı ve Üretim Teknolojisi ve Makine Araçları Enstitüsü (IFW) Başkanı Prof. Berend Denkena, “Araştırma projelerine dönüştürmeyi umduğumuz birçok tartışmada birçok yeni temas kurduk ve fikir topladık.” Hannover son altı güne geri döndü. “Bir şey kesinlikle netleşti: dijitalleşme ve otomasyon bize geleceğe giden yolu gösteriyor ve EMO Hannover’da burada görüyoruz.”
İlk AI uygulamaları aynı zamanda dünyanın önde gelen ticaret fuarında, başlangıç alanında ve öncü firmalarda bulundu. Yapay zeka ve makine öğrenmesine sadece ilgi değil, harikaydı. Dünyanın önde gelen ticaret fuarına gelen ziyaretçilerin gelecek için vizyon arayışında olması, beraberindeki etkinliklere ve forumlara da yansımıştır. KI’nın başındaki konular: ilave prosedürler, Endüstriyel Nesnelerin İnterneti (IIoT), 5G ve sonuncusu ama en az OPC UA ve umati, takım tezgahları ve üst seviye BT sistemleri arasındaki yeni standart arayüz. Birincisi ve en önemlisi, ilk kez 70 uluslararası şirketten 110 makineyle kanıtlanan büyük umati vitrini ve makineyi IT sistemleriyle iletişim kurmak için evrensel ara yüzün tüm ürünlerde çalıştığını kanıtladı. Dr. Umati projesi başkanı Alexander Broos şöyle özetliyor: “ Umati’ye ortaklarımızdan ve müşterilerimizden gelen yanıt bombadandır. EMO görünümüyle pazar lansmanı başarılı oldu. Siparişi en kısa sürede gelmesi gereken OPC UA Companion Spesifikasyonu’nu sunmak için eve götürüyoruz. ”
EMO Hannover 2019 geleceğe pencere açıyor
“Tüm beklentilere karşı, EMO Hannover 2019 olumlu bir sonuçla sonuçlanıyoruz. Tüm uluslararası üretim teknolojisi topluluğu için caziptir ve pazarda hala yatırımlara ihtiyaç duyulduğunun sinyallerini vermiştir. Ayrıca tüm politik karışıklıklara rağmen, sektörün aktif olduğunu göstermektedir. EMO Komisyon Üyesi General Carl Martin Welcker, yaklaşmakta olan zorluklar üzerinde çalışıyor ve sorun çözücü olarak katkı yapmak istiyor” dedi.
Bir sonraki EMO, Milano’da 4 - 9 Ekim 2021 tarihleri arasında gerçekleşecek.