20-23 Ekim tarihleri arasında Messe München fuarında 37 farklı ülkeden 617 sergiciyle, 93 farklı ülkeden 15.000’den fazla ziyaretçiyle ve 40.000 m2 alanıyla, Ceramitec 2015, çok başarılı bir süreç geçirdi.
Bu başarı Messe München Genel Müdür Yardımcısı Gerhard Gerritzen’in yüzünü güldürdü. Ceramitec 2015, Messe München’in en geniş uluslararası katılım yaygınlığına sahip olan etkinliklerinden birisi, katılımcıların %60’ından fazlası yurtdışından olan Ceramitec, endüstride dünya çapında fuarlardan bir tanesi. Katılımcılar ve ziyaretçiler özellikle Ceramitec’in ürünlerinin görüntüsünü ve servislerini takdir ettiler. Ceramitec 2015 seramik endüstrisinin her alanında 1. sınıf sektör durumuna getirmek için oldukça dikkat çeken bir fuar gerçekleştirmiş oldu.
Paul Eirich şöyle konuştu; “ Ceramitec kendi ününü fuarda lider olacak şekilde verimli bir biçimde yükseltti. Örneğin endüstri 4.0 ve teknik seramik gibi kilit konuları sunarak, fuar önemli yeni ziyaretçi gruplarını çekebilir. Bizim farklı ülkelerden üst düzey dinleyici kitlemiz var örneğin Asya’dan Hindistan, Kore, Tayland ve Endonezya diğer taraftan Güney Amerika’dan Kolombiya , Arjantin ve Brezilya. Ben ayrıca Avrupa ve Yakın Doğu’dan bahsetmek isterim. Biz özel ürün fikirleri ve ilgili yeni müşterilerle tanıştık. Ceramitec bizim için vazgeçilmez. “
37 farklı ülkeden 617 katılımcı ürünlerini ve çözümlerini Messe Münche’nin 4 büyük salonunda sergilediler. Uluslararası sergiciler arasında en büyük gösteriyi İtalya yaptı. Onu Fransa, İspanya, Çin, Yunanistan, Büyük Britanya, Avusturya, Türkiye ve Çek Cumhuriyeti izledi. Katılımcıların arasında en iyi 5 olarak sırasıyla İtalya, Türkiye, Fransa, Avusturya ve İspanya gösterildi. Ziyaretçilerde en güçlü büyümeyi gösteren 5 ülke Türkiye, Portekiz, İspanya, Çin ve İtalya oldu.
İtalya’dan Tecnofilere satış departmanından Dr. Daniela Tosi fuarda geniş uluslararası katılım yaygınlığını onayladı ve şunu söyledi : “ Ceramitec bizim için çok iyi gitti ve biz bundan çok memnunuz. Bizim için, Ceramitec bütün seramik endüstrisinde liderliği uluslararası düzeyde sürdürmektedir. İzleyici kalitesi çok yüksek ve onlar dünyanın her yerinden geldiler, ana hatlarıyla Yakın, Orta ve Uzak Doğu’dan.’’
Bu değerlendirme TNS İnfratest tarafından yapılan anket ile de doğrulandı. Katılımcı şirketlerin %93’ü, katılımı ve bunun uluslararası karışımını övdü ve %96’sı gelecek sene Ceramitec’te tekrar yer alacaklarını belirttiler. Ceramitec’in katılımcıları bu etkinlik hakkında hemen hemen aynı oranda iyimserdiler. Ceramitec %94 oranında “iyi” ile “mükemmel” arasında değerlendirildi. Katılımcılar özellikle sergideki genişliği ve derinliği (%90), sergicilerin uluslararası karışımını (%92) ve pazar liderlerinin varlığını ( %92) övdü.
Bununla birlikte, Ceramitec sadece bir ağ platformu değil. Almanya’dan, Genel satış müdürü Dr. Jürgen Blumm, uygulama ve pazarlama’dan Netzsch, özel projelerin tartışıldığını ve çalışmaların başlatıldığını onayladı ve şu sözlerle devam etti: “ Biz Ceramitec 2015’ten oldukça memnunuz. Geçen seneki Ceramitec ile karşılaştırınca, Avrupa’dan, Yakın ve Uzak Doğu’dan %30 oranında daha fazla müşteri ile tanıştık. Standımızdaki ziyaretçi yoğunluğu çok iyiydi. Ayrıca biz birçok yeni özel ve ciddi projeye imza attık çünkü biz Ceramitec’te yeni ürünler ile anılmak istiyorduk.” ve Fransa’dan, Cerinnov genel müdürü Claude Schneider şunları ekledi: “ Biz çok memnunuz. Bir sürü ziyaretçiyle tanıştık ve sözleşmeler imzaladık.”
Destekleyici program mükemmel bir tepki ile karşılandı. Verilen 65 konferansta 4.000 ziyaretçi yer aldı. Özellikle dijitalleşme, endüstri 4.0 ve toz metalurjisi konularında yoğun tartışmalar vardı. Uzun bir süre fuar alanında yer almayan İran Ceramitec 2015’te hevesle beklenen ülke konumundaydı. İlk kez düzenlenen İran Günü, ziyaretçiler tarafından olağanüstü bir biçimde iyi puanlar aldı ve ticaret izleyicisi ağırlıklı geleneksel seramik ülkesi olarak İran ile etkileşime geçebilme şansı yakaladı. İran’dan 200’e yakın ziyaretçi, Ceramitec’te, seramik endüstrisindeki yenilikler hakkında bilgi edinebilmek için fırsat yakaladı.