Makine endüstrisinin en büyük buluşmalarından olan IMATECH – 2.Endüstriyel Üretim Teknolojileri Fuarı, dört gün boyunca yerli, yabancı katılımcı ve ziyaretçileri ağırlarken teknolojinin buluşma noktası oldu. Sektörün yenilikleriyle buluşma, yerel ve küresel yeni iş birliği fırsatları yakalanmasına imkan sağlayan IMATECH Fuarı, yerli ve yabancı toplam 14 bin 80 kişi ziyaret etti.
İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ ve İzgi Fuarcılık iş birliği, 4M fuarcılık destekleriyle 22 - 25 Şubat 2024 tarihleri arasında fuarizmir’de düzenlenen IMATECH – 2. Endüstriyel Üretim Teknolojileri Fuarı, yerli, yabancı makine ve üretim sektörlerindeki tüm aktörleri İzmir’de tek çatı altında bir araya getirdi Fuar, katılımcı ve ziyaretçilerine fabrikalar için ihtiyaç duyulan tüm endüstriyel sistemlere ulaşma imkanı tanıdı. Türkiye’deki firmaların yanı sıra Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Avustralya, Belçika, Çin, Kanada, Polonya ve Tayvan’dan firmalar ile ülkemizdeki temsilciliklerinin de katıldığı fuarda, 130’un üzerinde yerli ve yabancı katılımcı ve bu firmaların 250’den fazla markası profesyonel ziyaretçilerle buluştu. Fuarı, başta Ege ve Marmara bölgelerinden olmak üzere Türkiye’nin 32 ilinden ve dünyanın dört bir yanındaki 63 ülkeden, 12 bin 350’si yerli 1730’u yabancı toplam 14 bin 80 kişi ziyaret etti.
Fuarda; CNC, sac işleme ve otomasyon teknolojilerinden güç aktarım sistemlerine, kaynak - kesme teknolojilerinden üretim tesisi lojistiğine kadar birçok farklı alandan endüstriyel teknoloji sistemleri ve makineler bir arada sunuldu. İkili görüşmeleri ile ticari anlaşmalara imza atılan fuarda, çok sayıda makinenin satışı da gerçekleştirildi. İç pazarın ihtiyacı olan endüstriyel sanayi ürünlerinin büyük bir kısmını karşılayan ve 28 milyar doları aşan ihracatıyla da dünyanın en önemli tedarikçi ülkelerinden birisi olmayı başaran makine üreticileri, IMATECH ile birlikte yeni iş birliklerine imza atma şansı buldu.
IMATECH Fuarı, yeni iş birlikleri kurulmasının yanı sıra sektörün yıllık ticaret hedeflerine ulaşmasına, iş hacmini artırmasına, ihracatı büyütmesine ve istihdama da katkı sağlamayı hedefliyor. Fuarla ortaya çıkan potansiyel ile sektörün büyümesi, uzun vadede kent ekonomisine katkı sağlanması ve yeni yatırım olanaklarının ortaya çıkmasına olanak sağlaması amaçlanıyor.