Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), ‘ Automechanika Shanghai’ fuarında Milli katılımla yer aldı.
Otomotiv endüstrisinde Çin’in en büyük ülke olduğunu kaydeden OİB Başkan Yardımcısı Ömer Burhanoğlu, “ Global marka olmak isteyen firmalarımız mutlaka bu pazarda yer almalı” dedi.Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nin (OİB) organizasyonuyla milli katılım statüsünde 16 firma ile fuarda yer aldı. Automechanika Shanghai Fuarına geçtiğimiz yıla oranla yüzde 6 seviyesinde büyüme gösterdi. Fuara başta Çinliler olmak üzere 4 bin 906 firma katıldı. Türkiye, Almanya, Fransa İtalya, Hindistan, Japonya, Malezya, Polonya, ABD olmak üzere 17 ülkenin milli katılım olmak üzere toplamda 39 ülkeden 581 yabancı firma fuarda yer aldı. Yüzbine yakın profesyonelin ziyaret etmesi beklenen fuarda elektrikten, elektroniğe, fren sistemlerinden janta, motor aksamlarından aküye kadar birçok ürün sergilendi.
İşbirliği ortamı yaratıldı
Çin’in otomotiv pazarının 20 milyon adedi aştığını hatırlatan OİB Başkan Yardımcısı Ömer Burhanoğlu, fuarın önemine değinerek global marka olmak isteyen firmaların mutlaka bu ülkede olması gerektiğinin altını çizdi. Burhanoğlu, “Çin çok önemli bir potansiyele sahip, bizim de tedarik sağladığımız tüm markalar Çin’de üretim yapıyor. Dolayısıyla bu global markalar Türk otomotiv yan sanayinin kalitesini, güvenilirliğini bildikleri için Çin’de yer almamızı arzuluyorlar. Çin’de yatırım veya işbirliklerinin zorluğunu bildiğimiz için firmalarımızı böyle fuarlara davet ederek ikili ilişkileri geliştirmeyi ve işbirliği ortamı yaratmayı amaçlıyoruz” dedi.
Devasa bir Pazar
16 Türk firmasının Çin’de üretim yaptığını kaydeden Burhanoğlu, yeni yatırım fırsatı arayan birçok şirketin de araştırmalarını yürüttüklerini bildiklerini belirtti. Çin’in 20 milyar doların üzerinde yedek parça ithalatı yaptığına değinen Burhanoğlu, “Dünyanın en büyük otomotiv üreticisi konumuna gelen Çin’in gelecek 10 yılda iç pazarının 30 milyon adede yükseleceği tahmin ediliyor. Halen bu ülkenin 74 milyar dolarlık otomotiv ithalatının 24 milyarlık bölümünün yedek parça olduğu hesaplanıyor. Böylesi devasa bir pazarda biz de Çinlilere ve global markalara ‘Turkey Discover the Potential’ diyoruz” şeklinde konuştu