Profesyonel yaşantısında 1995 yılında reklam sektöründe başlayan Akay, alüminyum sektörüne 2000 yılında Assan Alüminyum bünyesinde adım attı. Yurt dışı ve yurt içi pazarlarda satış, pazarlama ve kurumsal strateji planlama ve kurumsal performans yönetimi konularında uzmanlaşan Arbek Akay, bu süreçte verimlilik, proje yönetimi ve proses planlama alanlarında da farklı projelere imza attı.
2012-2014 yılları Kurumsal Strateji ve Pazarlama Direktörü görevini yürüten Akay, küresel pazarlar ve rekabet alanındaki bilgi birikimiyle Türkiye Alüminyum Sanayicileri Derneği (TALSAD), Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM)’in yanı sire Avrupa Alüminyum Birliği (EAA) ve Alman Metal Distribütörleri Birliği (WGM)’de de sektör temsilcisi olarak sorumluluk aldı.
1973 doğumlu olan Akay, Adolf Reichwein Gymnasium (Almanya) ve Cağaloğlu Anadolu Lisesi’nin ardından, lisans eğitimini İstanbul Üniversitesi İngilizce İktisat bölümünde ve yöneticilik kariyeri paralelinde Sabancı Üniversitesi’nde yüksek lisansını (Executive MBA) tamamladı.
Evli ve 1 çocuk babası olan Akay, ileri derecede Almanca ve İngilizce biliyor.