Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Assan Alüminyum, Yetkili Satıcılarıyla Buluştu

 

Yetkili satıcı iş ortaklarıyla bir araya gelen Assan Alüminyum, hem 2012 yılını değerlendirdi, hem 2013 satış stratejilerini paylaştı.


Türk alüminyum sektörünün lider kuruluşu Assan Alüminyum, 13-14 Aralık’ta Crowne Plaza Oteli’nde yetkili satıcı iş ortaklarına yönelik bir toplantı düzenledi. Assan Alüminyum Kurumsal İletişim Müdürü Alper Us’un moderatörlüğünde gerçekleşen 360 Derece Yetkili Satıcı İş Ortakları Toplantısı, Assan Alüminyum Kurumsal Strateji ve Pazarlama Direktörü Arbek Akay’ın 2012 yılının genel bir değerlendirmesini yaptığı sunumla başladı. 

 
Üretim hacminde artış
Akay, son bir yılda üretim hacminin yüzde 10 arttığını belirterek, 2012 için belirledikleri satış hedefine yüzde 100 oranında ulaştıklarını kaydetti. Assan Alüminyum’un tabaka levhadaki pazar payını yüzde 55’e, izolasyon ve cami rulosundaki pazar payını ise yüzde 50’ye çıkardıklarını söyleyen Akay, bu sayede yetkili satıcılarla “2012’de daha fazla satış yapma” hedefinin de gerçekleştiğini vurguladı. Akay, 2013 satış hedefinin yüzde 6 büyüdüğünü belirterek sözlerine son verdi.
 
2013’te de daha fazla satış
Assan Alüminyum Satış Direktörü Göksal Güngör, 2013 yılına yönelik satış stratejilerini paylaştığı sunumda, yetkili satıcıların, Assan Alüminyum ürünlerinin pazarda perakende dağıtımını gerçekleştiren ve hizmet üreterek katma değer yaratan en önemli satış kanalı olduğunu ifade etti. Bu kanal sayesinde 2013’te daha fazla satış yapmayı hedeflediklerini söyleyen Güngör, hem tabaka levhada hem de izolasyon ve cami rulosunda pazar payını artırmak istediklerini açıkladı. 
 
2013’te risk yönetiminin önemi artacak
Assan Alüminyum Mali İşler Direktörü İlhami Ok, Risk Yönetimi Uzmanı Alper Öksüz ve Müşteri Hesapları Yöneticisi Fuat Bilgin, ortaklaşa yaptıkları sunumda, risk yönetim yaklaşımına ve genel piyasa bilgilerine değindiler. İlhami Ok, riskleri finansal riskler, operasyonel riskler ve alacak riskleri olmak üzere üç ana başlıkta yönetmeye çalıştıklarını; temel yaklaşımlarının, tüm bu riskleri iş ortaklarıyla birlikte minimize ederek, işbirliği içinde sürdürülebilirliği ve büyümeyi sağlamak olduğunu söyledi. Alper Öksüz, 2013 yılında ABD’deki mali uçurumun derinleşmesini, gelişmiş ekonomilerde merkez bankalarının önemli adımlar atmasını, Çin Hükümeti’nin para politikalarında değişiklikler görüleceğini, Almanya’daki seçimlerin etkili olmasını beklediklerini, ülkelerin 2013 büyüme oranlarına ise özellikle dikkat edilmesi gerektiğini ifade etti. Öksüz, 2013 alüminyum piyasasında, primlerin yüksek seviyelerde seyredeceğini ve global alüminyum talebinde artış olacağını belirterek, Avrupa Bölgesi’nde alüminyum talebinin hareket yönünün, alüminyum üretimindeki girdi maliyetlerinin ve yeni kapasite kullanım oranlarının dikkatle izleneceğini kaydetti. Fuat Bilgin ise konuşmasında alacak risklerinin yönetimi, tercih edilen teminat türleri, alacak sigorta limiti, referanslı havale sistemi gibi konulara değindi. 
 
Hedeflerle yönetim
Toplantının son sunumunu ise Yönetim Danışmanı Mehmet Kocabaş yaptı. Kocabaş, performans değerlendirmesi, hedef koyma, geliştirme, geribildirim gibi konulara değindiği sunumuyla, Assan Alüminyum’un iş ortaklarıyla birlikte “Hedeflerle Yönetim” bakış açısıyla geleceği planlama hedefine ışık tuttu. Performansların ölçülmesine ve gerçekleşmelerin birlikte takip edilmesine dayanan bu hedef, dönem sonlarında başarı değerlendirmesi yapılmasını ve bu değerlendirme sonucunda ödüllendirme mekanizmalarının ve temsil ve kurumsal kimlik kullanma haklarının uygulanmaya devam edilmesini öngörüyor.
Paylaş Tweet Paylaş
3957 kez okundu
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM