ABD eski Başkanı Trump’ın Çin’e karşı yürüttüğü ticaret savaşları ile başlayan ve hemen arkasından ortaya çıkan Covid-19 Pandemisinin etkisi ile birlikte ülkeler, firmalar ve kişiler Çin’e karşı tavır almaya başladı. Çin malları yerine başka ülkelerin mallarına yönelim başladı. Bu süreçte Çin ve Hindistan’daki Pandemi kısıtlamalarından dolayı üretim kapasitelerinde de büyük düşüş oldu. Dolayısı ile Çin’de yaptırılan üretim ve tedarik büyük ölçüde, büyük tüketici olmalarından dolayı, başta AB ülkeleri ve AB yakınındaki diğer ülkelere kaymaya başladı. Çin’den sağlanan üretim ihtiyacının bir kısmı Türkiye’ye yöneldi ve Türkiye bu fırsatı çok iyi bir şekilde değerlendirdi. Sürecin devamında; özellikle Avrupa’nın üretim üssü olan Almanya ve İtalya başta olmak üzere AB ülkelerinin Covid-19’un yarattığı kriz ile üretimlerini neredeyse tamamen durdurmalarından dolayı oradaki üretimler de Türkiye’ye aktarıldı. Türkiye kapasitesi yeterli olmadığı için birçok işi geri çevirmek zorunda kaldı. Bu fırsatın devamlılığını yatırımlarımızı ve üretim kapasitemizi artırarak sürdürmeliyiz. İhtiyaç duyulan üretim kapasitesini sağlayamazsak, bu dönemde fırsat yaratarak diğer ülkelerin elinden almış olduğumuz siparişler, geri gidecektir. Üretim kapasitemizin artırılması kilit noktadır. Geçen yıl imalat sanayine, Pandemi’nin de etkisiyle üretim kapasitelerini artırmaları için çok iyi devlet teşvikleri verildi. Bu teşvikler sayesinde üretim kapasitelerinin artırılması ile (Takım tezgah kullanımı %54.2 arttı) 2020 yılı imalat sanayi açısından oldukça iyi geçti ve devamında bu yılın ilk 4 ayında 2020’ye göre %23 büyüme oldu.
Tüm bu gelişmeler yerli takım tezgahı üretimimizi de olumlu yönde etkiledi ve Takım Tezgah üretimi bu yılın ilk çeyreğinde %20.5 artış sağladı. Bunun benzeri geçmiş yıllarda otomotiv sektöründeki gelişmeye ve büyümeye paralel ülkemizdeki Sac İşleme ve Şekillendirme tezgahlarının (lazer, plazma kesme tezgahları, presler, giyotin, abkant, bükme, rulo açma tezgahları, vb.) gelişmesinde ve devamında yerli Sac işleme ve şekil verme takım tezgahı üretiminin büyümesinde olmuştur.
Takım tezgahları için gümrük vergisi ve ek vergilerin yatırım teşviki kapsamından çıkarılması, maliyetleri artıracağından gerek ek finansman bulma zorlukları ve maliyet artışı nedeniyle ihracatçı firmaların rekabet avantajlarının azalması nedeniyle, geçtiğimiz dönemde ülkemize kazandırılmış olan işlerin büyük bir kısmı daha avantajlı ve üretim kapasiteleri yüksek ülkelere gidecektir. Buna bağlı olarak takım tezgahı kullanımında düşüşler olacaktır. Dolaysıyla yerli takım tezgahı üretimi de alınan bu karardan olumsuz etkilenecektir.
Bu alınan kararın yeniden değerlendirilip gerek ülkemiz imalat sanayinin büyümesi gerekse yerli takım tezgah üretimimizin gelişmesi için takım tezgahlarının teşvik kapsamı dışına çıkarılmaması ülkemiz sanayisinin yararına olacaktır.
Saygılarımla,
Otomotiv endüstrisi temel bir değişimle karşı karşıya: elektromobilite önem kazanıyor, bölgesel pazarlar farklı şekilde gelişiyor ve Çinli üreticiler daha büyük bir rol üstlenebilir. Rekabet güc& DEVAMI...
ŞA-RA Enerji ve Çukurova Üniversitesi Adana Organize Sanayi Bölgesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu arasında yapılan iş birliği ile öğrencilerin sektör deneyimini üniversite eğitimiyle buluşturacakları DEVAMI...
Sensör, yazılım ve otonom teknolojileri bir araya getiren dijital gerçeklik çözümlerinde dünya lideri Hexagon, otomotiv üreticisi SEAT S.A. ile 25 yıllık ortaklığını Manufacturing Intelligence böl&u DEVAMI...
Siber güvenlik şirketi ESET, Linux arka kapısı WolfsBane’in birden fazla örneğini tespit ederek bunu Çin’e bağlı bir gelişmiş kalıcı tehdit (APT) grubu olan Gelsemium’a atfetti. Keşfedilen arka kapılar DEVAMI...
Siber güvenlik şirketi ESET, Linux sistemleri için tasarlanan ve yaratıcıları tarafından Bootkitty olarak adlandırılan ilk UEFI bootkit’ini keşfetti. Bu keşif UEFI önyükleme kitlerinin artık yalnızca Windows sistem DEVAMI...
Tosyalı Holding, metalurji sektöründe önemli bir hamle yaptı. Tosyalı Metalurji, sektördeki en büyük rakiplerinden Baştuğ Metalurji’yi satın alarak, yıllık sıvı çelik üretim kapasitesini 8 milyo DEVAMI...
Yönetim danışmanlığı şirketi Horváth’tan Tobias Bock İnsansı robotların üretim süreçlerine esnek bir şekilde entegre edilebileceğini vurguluyor. İnsansı robotların yakın zamandaki atılımının te DEVAMI...
ÇELİK ÜRETİMİ 2024 yılının Ekim ayında Türkiye’nin ham çelik üretimi, geçen yılın aynı ayına göre %0,7 artışla 3 milyon tona yükseldi. Ocak-Ekim döneminde ise üretim %12,4 oran DEVAMI...
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2024 yılının ilk 10 aylık dönemine ilişkin verileri açıkladı. Geçen yılın aynı dönemine göre toplam üretim yüzde 7 gerileyerek 1 milyon 122 bin 567 adet olarak gerçek DEVAMI...
Otomotiv tedarik sanayisinin başarılı kuruluşlarının ödüllendirildiği 2024 Yılı OSD Tedarik Sanayi Başarı Ödülleri Töreni düzenlendi. Etkinlikte OSD üyelerinin kalite anlayışı, teslimat güvenirliği, tek DEVAMI...