Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
“Ticari Diplomasi Yolculuğu” Buluşmaları

DEİK Türkiye-Asya Pasifik İş Konseyleri Koordinatör Başkanı ve Türkiye-Hong Kong İş Konseyi Başkanı Murat Kolbaşı: “Doğu batıya doğru zaten geldi. Çin, Yunanistan’daki Pire Limanı’nı aldı. Hemen karşı kıyımız. O limana Kahire’den direkt hat koyduğunda Pire Limanı’nın hacmi Türkiye’nin toplam limanlarının hacmini geçecek. Yani biz bunları istesek de istemesek de geliyorlar. O yüzden bizim AB gibi ‘bu konuda ne yapabiliriz’e bakıp bir an önce pozisyon almamız gerekiyor”
“Şöyle düşünebiliriz; doğudan batıya gelen trenler muhakkak geriye dönerken boş dönmeyecekler. Biz onun içerisinde olabilir miyiz? Oraya ürün ihracatı için yeni bir yol açılıyor sonuçta”

 

Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Türkiye-Asya Pasifik İş Konseyleri Koordinatör Başkanı ve Türkiye-Hong Kong İş Konseyi Başkanı Murat Kolbaşı, Çin’in Kahire’de kurduğu dev üretim üssünün yine Çinlilerin satın aldığı Yunanistan’daki Pire Limanı ile entegre olarak dünyada muazzam bir ticaret hacmine ulaşacağını belirterek, “Bizim AB gibi ‘bu konuda ne yapabiliriz’e bakıp bir an önce pozisyon almamız gerekiyor. Şöyle düşünebiliriz; doğudan batıya gelen trenler muhakkak geriye dönerken boş dönmeyecekler. Biz onun içerisinde olabilir miyiz? Oraya ürün ihracatı için yeni bir yol açılıyor.” dedi.

 

Kolbaşı, Ekonomi Gazetecileri Derneği’nin (EGD), DEİK ile birlikte düzenlediği “Ticari Diplomasi Yolculuğu” buluşmaları kapsamında yapılan toplantıda, Asya ülkeleri ile dış ticarete ilişkin bilgiler verdi.

 

Asya-Pasifik Bölgesi’nde 17 ülkenin, 2 de bölgenin bulunduğunu aktaran Kolbaşı, “Hindistan’dan başlıyor, Yeni Zelanda’ya kadar bu bölgeler, ülkeler yayılıyor. Bölge dediğimiz zaman da biz Hong Kong’u ve Tayvan’ı burada söylüyoruz.” bilgilerini verdi.

 

Türkiye’nin dış ticarette en fazla açık verdiği bölgenin Asya-Pasifik olduğunu belirten Kolbaşı her yıl yaklaşık 40 milyar dolar dış ticaret açığı gerçekleştiğini hatırlattı.

 

Bölgeye ithalat için gidilmesine karşın ihracat amacıyla yeterince gidilemediğini anlatan Kolbaşı, iş dünyası ve kamunun birlikte çalışarak bu konuda sürdürülebilir adımlar atması gerektiğini söyledi.

 

Asyalı turistlerin tüm dünya için önemli bir gelir kaynağı olarak görüldüğünü hatırlatan Kolbaşı, şunları kaydetti:

 

“Son dönemde ciddi olarak turizm konusunda Asya’nın Çin başta olmak üzere bir yükselişi var. Dünyaya 150 milyondan fazla turist gönderiyorlar ve Asyalılar dünya turizm gelirlerini en fazla kısmını oluşturan grup konumuna geldi. Turizmde Türkiye için çok önemli. Türkiye de pandemi öncesine döndüğümüz zaman dünyada en fazla turist ağırlayan 6. ülke konumundayız. Dolayısıyla Asya bu yönden de bizler için kıymetli.”

 

“Makine parkı genç olan bir coğrafya olduk”
Kolbaşı, Türkiye’nin tarihi İpek Yolu’nun güzergahında bulunduğunu belirterek, Asya’daki tren hatlarının son kıyısının Türkiye olduğunu söyledi. Çin’in 2012’den beri Kuşak ve Yol inisiyatifini sürdürdüğünü belirten Kolbaşı, bu konunun Türk iş dünyasının da gündeminde bulunduğunu kaydetti.
 

Türkiye’nin 1996’dan sonra yakaladığı ihracat ivmesini hatırlatan Kolbaşı, şu bilgileri verdi: “Bugün 170 milyar dolarlık ihracatın bir kısmını biz kendi Türk markalarımızla yapıyoruz dünyanın birçok yerine. Diğerlerinde de aslında ağırlıklı olarak Avrupalı markalara fason olarak ihracatımız var. Ne yazık ki şu anda hala daha Türkiye’nin dış ticaret verilerinde Türk markasıyla yaptığımız ihracat datası yok. Dolayısıyla bunun tam olarak bir oranını bulamıyoruz. Markalı ihracat ve markalı ithalatta bu veriler önemli.  Türkiye 1996’dan bugüne kadar sanayi konusunda kendini geliştirdi. Bunun verilerini şöyle almak da mümkün. Bugün Almanya’nın doğusundan bir çizgi çekerseniz, Çin’in de batısındaki sınırını çizgi olarak alırsanız bu coğrafyada hemen hemen her sektördeki en büyük üreticidir Türkiye ve Türkiye’nin üretim kapasitesi yüksek olmakla birlikte yeni bir sanayileşme olduğu için de özellikle 2000’den sonra da bu gelişti ve makine parkı genç olan bir coğrafya olduk. Dolayısıyla ihracatçılarımızın Asya-Pasifik’e odaklandıkları zaman fason olarak değil kendi markalarıyla bölgeye gitmelerini ben çok önemli görüyorum. Bu konuda da Türkiye’nin şansı var.”

 

Türk perakende ve gıda markalarının Asya-Pasifik’te tutunma şansı bulabileceğini ifade eden Kolbaşı, Mado’nun bölgeye 5 şube açtığı örneğini verdi.

 

- Türk şirketlere Hong Kong ve Singapur’a odaklanmaları çağrısı

Kolbaşı, Asya konuşulduğunda genelde “Uzak Doğu” denildiğini hatırlatarak, uzak kelimesinin düşürülmesi gerektiğini söyledi.

 

Doğunun önce zihinlerde yakınlaştırılması gerektiğini belirten Kolbaşı, “Önce beynimizde doğuyu yaklaştıralım ardından nasıl ticaret yapacağız, nasıl oraya ihracat yapacağız, bunları konuşabiliriz. Çünkü rakamlar gösteriyor, ithalat için gitmişiz oraya. Sayın Ticaret Bakanı’mız Ruhsar Pekcan Hanım’ın da dediği gibi, ‘Madem ithalat için oraya gidiyoruz, ihracat için de gitmek mümkün.’ Sadece biraz stratejiyi değiştirip oraya doğru odaklanmamız lazım.” ifadelerini kullandı.

 

Asya Pasifik’te kişi başına düşen gelirin gitgide yükseldiğini anlatan Kolbaşı, lüks ürün alıcılarının bu coğrafyada önemli bir potansiyel taşıdığını söyledi.

 

Türk firmalarının Hong Kong ve Singapur gibi ticareti çok kuvvetli olan iki ülkeye odaklanması gerektiğini belirten Kolbaşı, Asya’ya açılmanın önemli fırsatlar getireceğini söyledi.

 

Asya-Pasifik ülkeleriyle bulunan ikili ticaret anlaşmalarındaki eksikliklerin giderilmesi için çalışmaların yapıldığını ifade eden Kolbaşı, bu konuda önümüzdeki dönemde önemli adımların atılmasını beklediğini söyledi.  

 

“Çin Kahire’de kendisine  bir üretim üssü kurdu”
Kolbaşı, Çin’in 2012’de tanıttığı Kuşak ve Yol İnisiyatifi’yle 72 tane ülkeyi içine alacağını açıkladığını ve buna bütçe ayırdığını anımsatarak, şu değerlendirmeyi yaptı: “Çin’in 2012’de tanıttığı Kuşak ve Yol İnisiyatifi Türkiye’nin ihracatçılar için aslında bir handikap olabilir, kabul ediyorum. Ancak şöyle bir gerçek var: Biz bunu içselleştirsek de içselleştirmesek de Türkiye’nin kuzeyinden yukarıya ulaştılar. Yine Türkiye’nin güneyinden Kahire’ye geldiler. Bizzat gidip gezdim Kahire’yi. Çin Kahire’de dev bir üretim üssü kurdu. Mısır’da ürettiği ürünü hem Afrika Kıtası’na dağıtabiliyor hem de Mısır’ın özel anlaşmalarıyla, civar ülkelerle beraber direkt Amerika’ya ihracat yapabiliyor. ABD’de konulan vergilerden de böylece muaf oluyorlar. 

 

Dolayısıyla doğu batıya doğru zaten geldi. Hatta bir hamle daha yaptı Çin, Yunanistan’daki Pire Limanı’nı aldı. Hemen karşı kıyımız. O limana Kahire’den direkt hat koyduğunda Pire Limanı’nın hacmi Türkiye’nin toplam limanlarının hacmini geçecek. Yani biz bunları istesek de istemesek de geliyorlar. O yüzden bizim AB gibi ‘bu konuda ne yapabiliriz’e bakıp bir an önce pozisyon almamız gerekiyor. Şöyle düşünebiliriz; doğudan batıya gelen trenler muhakkak geriye dönerken boş dönmeyecekler. Biz onun içerisinde olabilir miyiz? Oraya ürün ihracatı için yeni bir yol açılıyor sonuçta...”

 

Türkiye’nin Asyalılarla beraber ortak üretimlerle AB’ye ve Afrika’ya birlikte gidebileceğini anlatan Kolbaşı, “Türkiye sanayisi bunu fırsata çevirebilir.” dedi.
 

Paylaş Tweet Paylaş
2243 kez okundu
HABERLER
Focus Academy Eğitimleri Büyük İlgi Görmeye Devam Ediyor
Focus Endüstri firmasının sektörde öncü olarak oluşturmuş olduğu Focus Academy markasına olan ilgi gün geçtikçe artıyor. Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi DEVAMI...
Unimog Efsanesi, Seri Üretime Geçişinin 75. Yılını Kutluyor!
Bundan 75 yıl önce üretilen ve 70200 model serisine ait Unimog, seri üretim hattından indirilen ilk araç olarak müşterisine teslim edildi. O günden bu yana sadece g&o DEVAMI...
%100 Hidrojen Yakıt Uyumlu Self Reküperatif Yakıcılar ile Yüksek Verim ve %50’ye Varan Enerji Tasarrufu Sağlayın
Fosil yakıt tüketimi ve sera gazı karbondioksit salınımı artarak devam ederken, sanayide enerjiyi verimli kullanmak, ekonomik işletmecilik ve kaliteli üretim kavramları her zamankinden daha DEVAMI...
TOS+H Expo 2024 – 5. Türk İş Güvenliği ve Sağlığı İhtisas Fuarı – „İstanbul Sanayi Odası“ ile Başarılı İşbirliği Devam Ediyor
Başarılı geçen TOS+H Expo 2022’nin ardından Messe Düsseldorf ile yerel ortakları Tezulaş Fuar ve İstanbul Sanayi Odası (İSO) başarıya giden yolda ilerlemeye devam ediyor.   & DEVAMI...
Maden Türkiye Fuarı’nın Büyük Buluşmasına Hazır Mısınız?
Konusunda Avrasya’nın en büyük fuarı olan Maden Türkiye Fuarı için geri sayım başladı. Maden sektöründe hizmet veren yerli ve yabancı firmalardan gelen yoğun ta DEVAMI...
Avrasya’nın Tek Kalite Kontrol Fuarı Kalite’24 Fuarı Geliyor!
09-12 Ekim 2024 tarihlerinde, İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek olan "13. Kontrol, Otomotiv, Havacılık ve Uzay Teknolojileri Test Ekipmanları, Metroloji ve Endüstriyel Y DEVAMI...
TOS+H Expo 2024 – 5. Türk İş Güvenliği ve Sağlığı İhtisas Fuarı – „İstanbul Sanayi Odası“ ile Başarılı İşbirliği Devam Ediyor
Başarılı geçen TOS+H Expo 2022’nin ardından Messe Düsseldorf ile yerel ortakları Tezulaş Fuar ve İstanbul Sanayi Odası (İSO) başarıya giden yolda ilerlemeye devam ediyor.   & DEVAMI...
Eti Bakır’ın Yeni Ar-Ge Merkezi Samsun’u Küresel Üs Haline Getirecek
Eti Bakır, 2018’den beri faaliyet gösteren Ar-Ge Merkezi’ni yeni yerine taşıdı. 3.600 metrekarelik kapalı alana sahip yeni Ar-Ge Merkezi, inovasyon ve verimlilik alanında gerç DEVAMI...
BUMATECH Fuarı Sektöre Damgasını Vurdu
Tüyap, makine imalat sektörünün Bursa’daki kıtalararası dev buluşmasında 58 ülkeden 41.112 ziyaretçiyi bir araya getirdi. 394 firma ve firma temsilciliğinin kat DEVAMI...
Mercedes-Benz Türk’ün öğrencilerinden Dolmabahçe Sarayı’na Anlamlı Ziyaret
Mercedes-Benz Türk’ün sosyal fayda programları ‘Her Kızımız Bir Yıldız’, ‘Mühendisliğin Yıldızları’ ve ‘EML’miz Geleceğin Yıldızı’ prog DEVAMI...
EUROGUSS 2024 Fuarı için Ücretsiz Bilet
Prestij Yayıncılık (Metal Dünyası Degisi & Kalıp Dünyası Dergisi) aracılığı ile aşağıdaki kodu kullanarak ücretsiz olarak EUROGUSS 2024 için fuar biletini alabilirsiniz.&nb DEVAMI...
ISRS – Uluslararası Hadde Sempozyumu ve Sergisi İskenderun’da Gerçekleştirildi
İskenderun’un muhteşem ev sahipliğinde gerçekleşen ilk ISRS – Uluslararası Hadde Sempozyumu ve Sergisine gösterilen yoğun ilginin aynı şekilde devam etti. Yaşanılan deprem fe DEVAMI...
Pendik Borsa İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde Delphi Technologies Yedek Parça Laboratuvarı Açıldı!
Gelecek nesillerin eğitimine yatırım yapmanın bilinciyle çalışmalarını aralıksız şekilde sürdüren Delphi Technologies, eğitim ve öğretime verdiği desteklere devam ediyor. Bu ka DEVAMI...
Borsa İstanbul 2022 Yılında Dünyada En Fazla Kazandıran Borsa Oldu
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği tarafından hazırlanan “Türkiye Sermaye Piyasası 2022” raporuna göre, Borsa İstanbul, dünyadaki organize borsalar arasında 2022 yılınd DEVAMI...
Focus Endüstriden Verimlilik Alanında Yeni Bir Adım Daha
Endüstriyel tesislerin enerji tüketimine odaklanan projeleri ile dikkat çeken Focus Endüstri firması, bu alanda yaptığı yeniliklerden birini daha gerçekleştirdi.   DEVAMI...
İnci Holding, Bu Yıl da Üç Şirketiyle Türkiye’nin İhracat Devleri Arasında Yer Aldı
İnci Holding, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından gerçekleştirilen ‘Türkiye’nin İlk 1000 İhracatçısı 2022’ araştırmasında üç işti DEVAMI...
GEBKİM MTAL’de Mezuniyet Heyecanı
GEBKİM Vakfı’nın kimya sektörünün geleceği olan gençlerin yetişmesine katkı sağlamak amacıyla eğitim hayatına kazandırdığı GEBKİM Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, ilk me DEVAMI...
Mottosu “Desingned İn Türkiye” Olan Tiad’ın Yürüttüğü Open Design İstanbul Projesi; Markalaşma, Sürdürülebilirlik ve Katma Değere Adandı
TİAD’ın, İstanbul Kalkınma Ajansı’nın destekleri ile sektöre kazandırdığı Açık Kaynak Tasarım Merkezi ve İşbirliği Platformu Projesi’nin kapanış toplantısı, 25 Mayıs 20 DEVAMI...
CoroMill® MF80 Kaba Talaş İşleme Veya Kenar Frezeleme Uygulamalarında Parça Başına Maliyeti Düşürüyor
Uluslararası Temiz Taşımacılık Konseyi’nin (ICCT) Fact Sheet: Europe raporuna göre “Kütlenin azaltılması, araç emisyonlarını azaltmanın etkili bir yoludur”. Otomot DEVAMI...
İmalat Sanayi 29’uncu Kez WIN EURASIA Çatısı Altında Buluşmaya Hazırlanıyor
7-10 Haziran 2023 tarihleri arasında “Endüstri gelecekle buluşuyor” mottosuyla İstanbul Fuar Merkezi’nde 29’uncu kez imalat sanayini aynı çatı altında buluşturaca DEVAMI...
Eklemeli İmalat ve Yeni Üretim Süreçleri
Yazar: Gerd Krause, Mediakonzept Düsseldorf   Eklemeli imalat son yıllarda hızlı bir büyüme kaydetti ve gelecek parlak görünüyor: uzmanlar önümüzd DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
Döküm Demir / Çelik Otomotiv Sanayi
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM