Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK KVKK İLETİŞİM
İhracatta Rekor Kıran Kale Kilit Yeni Pazarların Kilidini Açmaya Hazırlanıyor

Küresel düzeydeki üretim ve Ar-Ge gücüyle yurt içinde yaşam alanlarını ‘Kale gibi’ güvenli alanlara dönüştüren Kale Kilit, bu güveni dünyanın dört bir yanına da ulaştırmak için var gücüyle çalışıyor. Pandemi ve beraberinde gelen ekonomik etkilere karşın ciro bazında son beş yılın en yüksek ihracat rakamına ulaştıklarını belirten Kale Kilit İhracat Satış ve Pazarlama Direktörü Hakan Mumcu, ürün teknolojisinde benimsedikleri inovatif yaklaşımları, profesyonel ihracat ekipleri ve dijitalleşme hamleleri ile 114 ülkedeki faaliyetlerini sürdürülebilir kıldıklarını vurguladı. 

 

70 yıldır kilit ve silindir sektöründe faaliyet gösteren Kale Kilit, bugün tüm kıtalarda toplam 114 ülkeye ihracat yapıyor. İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) tarafından düzenlenen İhracatın Metalik Yıldızları Ödülleri kapsamında Hırdavat Sektörü Kilitler kategorisinde 14. kez ihracat şampiyonu seçilen şirket; önümüzdeki dönemde ise hedef pazarların kilidini doğru stratejilerle açmaya odaklanıyor. 

 

Pandemiye rağmen yeni müşterilere ulaştı
Son iki yılda yaşanan pandemi süreci ve küresel pazarlardaki ekonomik değişkenlerin uzun vadeli projeksiyonları etkilediğini söyleyen Kale Kilit İhracat Satış ve Pazarlama Direktörü Hakan Mumcu, şirketin bu dönemdeki faaliyetleri ile ilgili bilgiler paylaştı: “Pandeminin başında her sektörde olduğu gibi biz de bazı zorluklar yaşadık. Özellikle bazı yurt dışı lokasyonlarda teknolojik altyapısı yeterli olmayan müşterilerimiz ile yalnızca telefon üzerinden iletişimi sürdürebildiğimiz bir dönem oldu. Ancak Kale Kilit’te süreçleri oturmuş, çok profesyonel bir ihracat ekibinin bulunması, tüm kararları hızlıca hayata geçirmemizi sağladı. Önceliğimiz var olan müşterilerimize kaliteli ürün ve hizmet sunarak pazarda büyümeye devam etmek oldu. Sonuç olarak pandemiye rağmen portföyümüze yeni müşteriler katmaya, aktif olmayan iş ortaklıklarımızı tekrar aktif hale getirmeye devam ettik.”

 

Son beş yılın en yüksek ihracat rakamlarıyla bu yıl da şampiyon
Pandemi sürecinin hala devam ettiği, ham madde fiyatlarının artışa geçtiği bir dönem olmasına rağmen 2021 yılını hedeflere ulaşmış şekilde kapatmayı başardıklarını söyleyen Hakan Mumcu, “Gelinen noktada Kale Kilit’in toplam cirosu içerisinde ihracatın payı her geçen gün artıyor. 2021 yılı sonu itibarıyla son beş yılın en iyi ihracat rakamlarına ulaştık. Yıl genelinde 35 farklı ülkeden 63 yeni müşterimizi Kale ailesine dâhil ettik.  Bu bizim için büyük bir mutluluk kaynağı. Elde ettiğimiz bu dinamizm, önümüzdeki dönem için bizlere daha büyük bir güç ve motivasyon sağlıyor. Çalışmalarımız ne mutlu ki sektörde en güzel şekilde karşılık buluyor. Geçtiğimiz günlerde İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği’nin (İDDMİB) düzenlediği İhracatın Metalik Yıldızları Ödülleri’nde Hırdavat Sektörü Kilitler kategorisinin ihracat lideri olduk. 2021 yılı ihracat performansları dikkate alınarak yapılan değerlendirme sonucunda aldığımız ödülle, kendi faaliyet alanımızda 14. kez ihracat şampiyonu seçildik. Bu başarıları çok daha ileri seviyelere ulaştırmayı hedefliyoruz. Bunun için ürünlerimizin rekabetçi ve gelişen teknolojik ihtiyaçlara yanıt verebilir olmasına özen gösteriyoruz. Kale Kilit’in modern üretim tesisi ve her geçen gün artan Ar-Ge yatırımları, elimizi son derece güçlü kılıyor.” dedi.

 

“Saha çalışmalarımızla ülkelerin ihtiyaçlarını derinlemesine analiz ediyoruz”
İhracattaki başarılarının altında yatan bir diğer unsurun da ekip yapılanmasına, müşteri ilişkilerine ve dijitalleşmeye verdikleri önem olduğunu dile getiren Mumcu, “Kale Kilit’in köklü ve diğer departmanlarla senkronize şekilde çalışan bir ihracat organizasyon yapısı bulunuyor.  İhracat ekibimiz; satış destek, operasyon, satış ve pazarlama olmak üzere dörtlü bir yapıdan oluşuyor. İhracat yapılan ülkelerde dört ayrı bölge müdürlüğü ve yönetim organizasyonuyla faaliyetlerimizi şekillendiriyoruz. Örneğin bizim için önemli bir konumda olan Rusya’daki faaliyetlerimizi artırabilmek amacıyla burada da showroom ve ofis açılışımızı gerçekleştirdik. Bu bölgedeki müşterilerimize daha hızlı yanıt verebilmek adına da ofisimizin yanına depomuzu da kurduk. Buna ek olarak saha araştırmalarımızla Avrupa, Balkanlar, Amerika, Orta Doğu gibi dünyanın farklı kültürlerine sahip ülkelerin ihtiyaçlarını derinlemesine analiz ediyor, Ar-Ge ekibimizin geliştirdiği yenilikçi ve teknolojik ürünlerimizle iş ortaklarımıza çözüm sunmaya devam ediyoruz. Ayrıca dijital dünyanın yarattığı yeni trendleri yakından takip ediyoruz. Geleneksel pazarlama faaliyetlerimize ek olarak dijital pazarlama faaliyetleriyle de birçok kanaldan markamızın yurt dışında bilinirliğini artırmak için çalışıyoruz. Kurumsal dijital dönüşüm çalışmalarımız bağlamında ülkemizde en hızlı pozisyon alan şirketlerden biri olduğumuzu söyleyebiliriz. Gerek yönetimsel anlamda gerekse müşteri ilişkileri kanadında teknolojik imkânları stratejik olarak değerlendiriyor ve faaliyetlerimize yansıtıyoruz.” dedi.

 

“Mevcut ve hedef pazarlara odaklanmaya devam edeceğiz”
Şirketin önümüzdeki dönemdeki ihracat hedeflerini de paylaşan Mumcu, sözlerine şöyle son verdi: “Dünya çapında yaşanan konteyner krizi, lojistik maliyetlerin artması gibi küresel ticarette yaşanan bir takım yapısal değişimlerin, ülkemizin coğrafi avantajlarından dolayı ihracat adına olumlu yansımalarının olduğunu görüyoruz. Ülkemizin iş gücü potansiyeli de bir diğer avantaj olarak karşımıza çıkıyor. Tüm gelişmeleri birlikte analiz ettiğimizde, önümüzdeki yıldan başlayarak ülkemiz lehine konjonktürün daha pozitif bir görünüme sahip olacağını ifade etmek yanlış olmayacaktır. Kale Kilit olarak biz de başarılarımızı daha da artırmak adına yaptığımız ihracat pazar araştırmaları doğrultusunda mevcut ve hedef pazarlarımıza odaklanmaya devam edeceğiz. Pazarlama faaliyetlerimizle bölgelerimizde satış ekiplerimizi desteklemeyi sürdüreceğiz. Gerek fuar katılımlarını gerekse de seyahat sıklığını artırarak iş planlarımızı bu yönde hazırlıyoruz.”

Paylaş Tweet Paylaş
6285 kez okundu
HABERLER
Creavit Türkiye, Responsible® Programına Kabul Edildi!
Creavit Türkiye, Ticaret Bakanlığı’nın 30 Temmuz’da duyurduğu Responsible® - Yeşil Mutabakata Uyum Projesi Destek Programı’na kabul edilerek sürdürülebilirl DEVAMI...
2. Milli Havacılık Endüstrisi Çalıştayı Yoğun Katılımla Gerçekleşti
Dünyada havacılık endüstrisi üretimine yönelik düzenlemeleri ve kalite standartlarını belirleyen Uluslararası Havacılık Kalite Grubu (IAQG)’nun Türkiye’deki DEVAMI...
AGTOS - Güçlü Bir Ortakla Daha Fazla Büyüme
Almanya’nın Emsdetten kentinde 2001 yılında kurulan AGTOS, türbinli kumlama makinelerinin tasarımı ve üretimi konusunda uzmanlaşmıştır. Şirketin Konin, Polonya’daki fabrikasında DEVAMI...
İnci Holding Yönetim Kurulu Üyesi Perihan İnci Japonya Devlet Nişanı ile Onurlandırıldı
İnci Holding Yönetim Kurulu Üyesi Perihan İnci,  Japonya ile Türkiye arasındaki ekonomik ilişkilerin derinleşmesine önemli katkılarda bulunması sebebiyle “Altın Işıkla DEVAMI...
Toyotetsu Türkiye, Mühendislik Gücünü Bir Kez Daha Kanıtlayarak Önemli Bir Başarıya İmza Attı!
Kendi üretim hatlarını kurma tecrübesini, bu kez Avrupa’daki bir müşterisi için başarıyla uygulayan Toyotetsu Türkiye, Robotik kaynak hücrelerinin tasarım aşama DEVAMI...
Kutes %100 Yeşil Döküm Hedefine Kararlılıkla İlerliyor
Kutes Metal Stratejik Planlama Müdürü Özgün Elden, İSO Akademi ve Akbank Dönüşüm Akademisi iş birliğinde düzenlenen “Sürdürülebilir DEVAMI...
Yerli Yatırımcıların Pay Senedi Varlıkları 2024 Yılında 3.6 Trilyon Lirayı Aştı
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği (TSPB) tarafından açıklanan 2024 yılı “Finansal piyasa özet verileri”ne göre, 2024 yılında yerli yatırımcıların pay senedi varlıkla DEVAMI...
Sanayi Sektörü, GES Yatırımları ile AB’nin ‘Sınırda Karbon Engeli’nin Mali Yükümlülüklerini Azaltabilir
Türkiye’deki yenilenebilir enerji yatırımlarının umut verici olduğunu, ancak yeterli olmadığını belirten Üçay Mühendislik İcra Kurulu Başkanı ve CEO’su Turan Şakacı DEVAMI...
İTÜ ARI Teknokent Girişimleri, Dünyanın En Büyük Tüketici Elektroniği Fuarı CES 2025’e Çıkarma Yaptı
Türkiye’de teknoloji girişimciliğini geliştirmek, yaymak ve globalleştirmek adına çalışmalar yürüten İTÜ ARI Teknokent’in 34 girişimi, dünyanın en bü DEVAMI...
Koruma Şirketler Grubu Kocaeli Üniversitesi’nde Laboratuvar Kurdu
Türkiye ekonomisi ve sanayine kazandırdığı katma değeri, toplumsal fayda sağlamaya yönelik projeler ile pekiştiren Koruma Şirketler Grubu, eğitim ve sağlık alanındaki desteklerinde hız kes DEVAMI...
ŞA-RA Enerji ve Çukurova Üniversitesi’den Öğrencilere Uygulamalı Eğitim Fırsatı
ŞA-RA Enerji ve Çukurova Üniversitesi Adana Organize Sanayi Bölgesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu arasında yapılan iş birliği ile öğrencilerin sektör deneyimini DEVAMI...
Cavit Soy’dan İş Dünyasına Işık Tutan Üç Yeni Eser: “Fabrikada Satın Alma”, “Fabrikanızın Temelleri Sağlam mı?” ve “Satın Almada Etik”
Dergimizin değerli yazarlarından Cavit Soy, dergimizde ve çeşitli mecralarda yayımlanan yazılarını kitap haline getirdi. “Fabrikada Satın Alma”, “Fabrikanızın Temelleri Sağl DEVAMI...
Rıccardo Rosa, Ucımu-Sıstemı Per Produrre’nin Yeni Başkanı Oldu
UCIMU-SISTEMI PER PRODURRE’nin 10 Temmuz Çarşamba günü Dernek merkezinde düzenlenen Üye Toplantısı, Riccardo Rosa’yı (ROSA ERMANDO SPA, Rescaldina, Milano başkan DEVAMI...
Başarılı Kapanış: 5. TOS+H Expo, Türkiye’de İş Sağlığı ve Güvenliği Alanındaki Lider Konumunu Pekiştiriyor
Düsseldorf, 27 Mayıs 2024 – 2 - 4 Mayıs 2024 tarihleri arasında İstanbul’da beşinci kez düzenlenen TOS+H Expo tam anlamıyla bir başarıydı. Üç gün süren etki DEVAMI...
Yeditepe Yeni Fikir Demo Day 2024 Gerçekleştirildi
Girişimcilik ruhunu keşfetmek ve dinamik toplulukları oluşturmak için Yeditepe Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi (YUTTO) olarak bu yıl sekizincisini düzenlediği Yeditepe Yeni Fi DEVAMI...
Focus Academy Eğitimleri Büyük İlgi Görmeye Devam Ediyor
Focus Endüstri firmasının sektörde öncü olarak oluşturmuş olduğu Focus Academy markasına olan ilgi gün geçtikçe artıyor. Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi DEVAMI...
Unimog Efsanesi, Seri Üretime Geçişinin 75. Yılını Kutluyor!
Bundan 75 yıl önce üretilen ve 70200 model serisine ait Unimog, seri üretim hattından indirilen ilk araç olarak müşterisine teslim edildi. O günden bu yana sadece g&o DEVAMI...
%100 Hidrojen Yakıt Uyumlu Self Reküperatif Yakıcılar ile Yüksek Verim ve %50’ye Varan Enerji Tasarrufu Sağlayın
Fosil yakıt tüketimi ve sera gazı karbondioksit salınımı artarak devam ederken, sanayide enerjiyi verimli kullanmak, ekonomik işletmecilik ve kaliteli üretim kavramları her zamankinden daha DEVAMI...
TOS+H Expo 2024 – 5. Türk İş Güvenliği ve Sağlığı İhtisas Fuarı – „İstanbul Sanayi Odası“ ile Başarılı İşbirliği Devam Ediyor
Başarılı geçen TOS+H Expo 2022’nin ardından Messe Düsseldorf ile yerel ortakları Tezulaş Fuar ve İstanbul Sanayi Odası (İSO) başarıya giden yolda ilerlemeye devam ediyor.   & DEVAMI...
Maden Türkiye Fuarı’nın Büyük Buluşmasına Hazır Mısınız?
Konusunda Avrasya’nın en büyük fuarı olan Maden Türkiye Fuarı için geri sayım başladı. Maden sektöründe hizmet veren yerli ve yabancı firmalardan gelen yoğun ta DEVAMI...
Avrasya’nın Tek Kalite Kontrol Fuarı Kalite’24 Fuarı Geliyor!
09-12 Ekim 2024 tarihlerinde, İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek olan "13. Kontrol, Otomotiv, Havacılık ve Uzay Teknolojileri Test Ekipmanları, Metroloji ve Endüstriyel Y DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM
Yükleniyor...