Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
İhracatta Rekor Kıran Kale Kilit Yeni Pazarların Kilidini Açmaya Hazırlanıyor

Küresel düzeydeki üretim ve Ar-Ge gücüyle yurt içinde yaşam alanlarını ‘Kale gibi’ güvenli alanlara dönüştüren Kale Kilit, bu güveni dünyanın dört bir yanına da ulaştırmak için var gücüyle çalışıyor. Pandemi ve beraberinde gelen ekonomik etkilere karşın ciro bazında son beş yılın en yüksek ihracat rakamına ulaştıklarını belirten Kale Kilit İhracat Satış ve Pazarlama Direktörü Hakan Mumcu, ürün teknolojisinde benimsedikleri inovatif yaklaşımları, profesyonel ihracat ekipleri ve dijitalleşme hamleleri ile 114 ülkedeki faaliyetlerini sürdürülebilir kıldıklarını vurguladı. 

 

70 yıldır kilit ve silindir sektöründe faaliyet gösteren Kale Kilit, bugün tüm kıtalarda toplam 114 ülkeye ihracat yapıyor. İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) tarafından düzenlenen İhracatın Metalik Yıldızları Ödülleri kapsamında Hırdavat Sektörü Kilitler kategorisinde 14. kez ihracat şampiyonu seçilen şirket; önümüzdeki dönemde ise hedef pazarların kilidini doğru stratejilerle açmaya odaklanıyor. 

 

Pandemiye rağmen yeni müşterilere ulaştı
Son iki yılda yaşanan pandemi süreci ve küresel pazarlardaki ekonomik değişkenlerin uzun vadeli projeksiyonları etkilediğini söyleyen Kale Kilit İhracat Satış ve Pazarlama Direktörü Hakan Mumcu, şirketin bu dönemdeki faaliyetleri ile ilgili bilgiler paylaştı: “Pandeminin başında her sektörde olduğu gibi biz de bazı zorluklar yaşadık. Özellikle bazı yurt dışı lokasyonlarda teknolojik altyapısı yeterli olmayan müşterilerimiz ile yalnızca telefon üzerinden iletişimi sürdürebildiğimiz bir dönem oldu. Ancak Kale Kilit’te süreçleri oturmuş, çok profesyonel bir ihracat ekibinin bulunması, tüm kararları hızlıca hayata geçirmemizi sağladı. Önceliğimiz var olan müşterilerimize kaliteli ürün ve hizmet sunarak pazarda büyümeye devam etmek oldu. Sonuç olarak pandemiye rağmen portföyümüze yeni müşteriler katmaya, aktif olmayan iş ortaklıklarımızı tekrar aktif hale getirmeye devam ettik.”

 

Son beş yılın en yüksek ihracat rakamlarıyla bu yıl da şampiyon
Pandemi sürecinin hala devam ettiği, ham madde fiyatlarının artışa geçtiği bir dönem olmasına rağmen 2021 yılını hedeflere ulaşmış şekilde kapatmayı başardıklarını söyleyen Hakan Mumcu, “Gelinen noktada Kale Kilit’in toplam cirosu içerisinde ihracatın payı her geçen gün artıyor. 2021 yılı sonu itibarıyla son beş yılın en iyi ihracat rakamlarına ulaştık. Yıl genelinde 35 farklı ülkeden 63 yeni müşterimizi Kale ailesine dâhil ettik.  Bu bizim için büyük bir mutluluk kaynağı. Elde ettiğimiz bu dinamizm, önümüzdeki dönem için bizlere daha büyük bir güç ve motivasyon sağlıyor. Çalışmalarımız ne mutlu ki sektörde en güzel şekilde karşılık buluyor. Geçtiğimiz günlerde İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği’nin (İDDMİB) düzenlediği İhracatın Metalik Yıldızları Ödülleri’nde Hırdavat Sektörü Kilitler kategorisinin ihracat lideri olduk. 2021 yılı ihracat performansları dikkate alınarak yapılan değerlendirme sonucunda aldığımız ödülle, kendi faaliyet alanımızda 14. kez ihracat şampiyonu seçildik. Bu başarıları çok daha ileri seviyelere ulaştırmayı hedefliyoruz. Bunun için ürünlerimizin rekabetçi ve gelişen teknolojik ihtiyaçlara yanıt verebilir olmasına özen gösteriyoruz. Kale Kilit’in modern üretim tesisi ve her geçen gün artan Ar-Ge yatırımları, elimizi son derece güçlü kılıyor.” dedi.

 

“Saha çalışmalarımızla ülkelerin ihtiyaçlarını derinlemesine analiz ediyoruz”
İhracattaki başarılarının altında yatan bir diğer unsurun da ekip yapılanmasına, müşteri ilişkilerine ve dijitalleşmeye verdikleri önem olduğunu dile getiren Mumcu, “Kale Kilit’in köklü ve diğer departmanlarla senkronize şekilde çalışan bir ihracat organizasyon yapısı bulunuyor.  İhracat ekibimiz; satış destek, operasyon, satış ve pazarlama olmak üzere dörtlü bir yapıdan oluşuyor. İhracat yapılan ülkelerde dört ayrı bölge müdürlüğü ve yönetim organizasyonuyla faaliyetlerimizi şekillendiriyoruz. Örneğin bizim için önemli bir konumda olan Rusya’daki faaliyetlerimizi artırabilmek amacıyla burada da showroom ve ofis açılışımızı gerçekleştirdik. Bu bölgedeki müşterilerimize daha hızlı yanıt verebilmek adına da ofisimizin yanına depomuzu da kurduk. Buna ek olarak saha araştırmalarımızla Avrupa, Balkanlar, Amerika, Orta Doğu gibi dünyanın farklı kültürlerine sahip ülkelerin ihtiyaçlarını derinlemesine analiz ediyor, Ar-Ge ekibimizin geliştirdiği yenilikçi ve teknolojik ürünlerimizle iş ortaklarımıza çözüm sunmaya devam ediyoruz. Ayrıca dijital dünyanın yarattığı yeni trendleri yakından takip ediyoruz. Geleneksel pazarlama faaliyetlerimize ek olarak dijital pazarlama faaliyetleriyle de birçok kanaldan markamızın yurt dışında bilinirliğini artırmak için çalışıyoruz. Kurumsal dijital dönüşüm çalışmalarımız bağlamında ülkemizde en hızlı pozisyon alan şirketlerden biri olduğumuzu söyleyebiliriz. Gerek yönetimsel anlamda gerekse müşteri ilişkileri kanadında teknolojik imkânları stratejik olarak değerlendiriyor ve faaliyetlerimize yansıtıyoruz.” dedi.

 

“Mevcut ve hedef pazarlara odaklanmaya devam edeceğiz”
Şirketin önümüzdeki dönemdeki ihracat hedeflerini de paylaşan Mumcu, sözlerine şöyle son verdi: “Dünya çapında yaşanan konteyner krizi, lojistik maliyetlerin artması gibi küresel ticarette yaşanan bir takım yapısal değişimlerin, ülkemizin coğrafi avantajlarından dolayı ihracat adına olumlu yansımalarının olduğunu görüyoruz. Ülkemizin iş gücü potansiyeli de bir diğer avantaj olarak karşımıza çıkıyor. Tüm gelişmeleri birlikte analiz ettiğimizde, önümüzdeki yıldan başlayarak ülkemiz lehine konjonktürün daha pozitif bir görünüme sahip olacağını ifade etmek yanlış olmayacaktır. Kale Kilit olarak biz de başarılarımızı daha da artırmak adına yaptığımız ihracat pazar araştırmaları doğrultusunda mevcut ve hedef pazarlarımıza odaklanmaya devam edeceğiz. Pazarlama faaliyetlerimizle bölgelerimizde satış ekiplerimizi desteklemeyi sürdüreceğiz. Gerek fuar katılımlarını gerekse de seyahat sıklığını artırarak iş planlarımızı bu yönde hazırlıyoruz.”

Paylaş Tweet Paylaş
226 kez okundu
HABERLER
İklim Açısından Nötr Bir Metal Endüstrisine Dönüşüm Yolları
Metal dünyasının önümüzdeki yıl için özel bir etkinliği var. The Bright World of Metals olarak bilinen GIFA, METEC, THERMPROCESS ve NEWCAST 2023 ticaret fuarı dö DEVAMI...
Döngüsel Ekonomi: İtalya, Alüminyum Geri Kazanımı ve Geri Dönüşümü İçin Podyumda
“Yeşil Alüminyum Konferansı”nı 4 Mayıs’ta Confindustria Brescia’da ve ikincisi 9 Haziran’da MECSPE ile aynı anda 9-11 Haziran tarihleri arasında gerçekleştiri DEVAMI...
Maden Sektörü 2022 Yılında Tüyap’ta Buluşuyor
Maden Türkiye Fuarı 10 Yaşında!   Maden sektörünün en kapsamlı fuarı alan Maden Türkiye Fuarı, 15-18 Aralık 2022 tarihleri arasında Tüyap İstanbul’da katıl DEVAMI...
“Her Zaman Daha Fazla BIEMH” 31. BIEMH: Endüstri 4.0’in Üst Düzey Vitrini
23 ülkeden önde gelen şirketler, üç aydan kısa bir süre kala, mevcut alanın %95’inin rezerve edildiği BIEMH-Uluslararası Takım Tezgahı ve Teknolojileri fuarı- katılı DEVAMI...
Bomaksan Solunan Hava Kalitesini Artırmaya Devam Ediyor: TOFILbench İle Enerji Ve Maliyet Tasarrufu
1986 yılından bu yana hava kirliliğini azaltmaya yönelik sistemler ve çözümler geliştiren yerli üretici Bomaksan, solunan hava kalitesini artırmaya devam ediyor.  Daha DEVAMI...
Jiangzhong Trusts TF Technology From ItalPresseGauss to Increase Casting Capacity
Nantong Jiangzhong Photoelectricity Co., Ltd. (“Jiangzhong”) has ordered two new die casting machines from ItalPresseGauss to increase casting capacity and extend its position as the lea DEVAMI...
Bomaksan, Bu Yıl İhracatını Yüzde 70’e Çıkarmayı Hedefliyor
Pandemi sürecinde önemli fırsatlar yakalayan ve bunları çok iyi değerlendiren yerli üretici Bomaksan,  2022 yılında Avrupa ülkelerine inovatif tasarımlarını göt&uu DEVAMI...
Bilecik Demir Çelik’in Emülsiyon Sorununa Çözüm Sunuyor
Endüstriyel toz toplama ve filtrasyonu alanında geniş ürün gamına sahip yerli marka Bomaksan, yaklaşık 45 yıldır Türkiye’nin demir çelik üretim sektörün DEVAMI...
Focus Endüstri ve Önder Mühendislik Eğitim Seminerlerine Start Verdi
Focus Endüstri ve Önder Mühendislik firmaları ‘Gaz Yakma Sistemlerinde Enerji Verimliliği ve Yeni Teknolojiler’ konulu eğitim seminerlerine start verdi.   Focus End DEVAMI...
21. Uluslararası Metalurji ve Malzeme Kongresi
DEVAMI...
Unimetal ile Bomaksan’dan Yeni İş Birliği
Hava kirliliğini azaltmaya yönelik ürünler tasarlayan yüzde 100 yerli üretici Bomaksan, Unimetal ile yeni bir iş birliğine gitti.    Unimetal, ergitme ocaklarınd DEVAMI...
Bomaksan İmalat Sektörünün Yükünü Hafifletiyor
Türkiye’de Jet-Pulse filtre temizleme sistemlerinin verimliliğinin artırılması adına Ar-Ge çalışması yaparak TÜBİTAK’tan hibe alan ilk ve tek yerli firma Bomaksan, imalat DEVAMI...
Bomaksan’dan Temiz ve Daha Yaşanabilir Bir Dünya İçin Çözümler
Türkiye’de kendini tamamen hava temizlemeye ve daha yaşanabilir bir dünya oluşturmaya adayan Bomaksan’ın yeni ürünü DUFILmini,  özel tasarım davlumbazı v DEVAMI...
ASD Başkanı Zeki Sarıbekir: İhracat Seferberliğinin Tam Zamanı
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, sektörün bu yılın ilk 10 ayında 5,3 milyar dolar ihracat gerçekleştirdiğini açıkladı. Zeki Sarıbekir, “Mevcut d DEVAMI...
TİAD, Açık Kaynak Tasarım Merkezi ve İşbirliği Platformu Projesi ile İhracatçıları Destekleyecek
Açık Kaynak Tasarım Merkezi ve İşbirliği Platformu Projesi ile yüzlerce firmaya ve tasarımcıya tasarımdan Ar-Ge’ye, otomasyondan yazılıma kadar birçok alanda destek verilece DEVAMI...
Petrofer Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Taşkın’ın Yeni Yıl Mesajı
Değerli İlgililer;   Bulunduğumuz sektör itibariyle Edirne’den Gaziantep’e kadar birçok ildeki binlerce firmaya hizmet sunuyoruz. 2020 yılı mart ayında başlayan kapanma n DEVAMI...
SANLAB ve ASELSAN Konya, Türkiye’nin Savunma Sanayindeki Dışa Bağımlılığını Azaltıyor
Yerli savunma sanayi, 2021 yılındaki çalışmalarıyla başarılı bir ivme elde etti. Türk savunma sanayinde ilklere imza atan ve Türkiye’nin öncü simülatör &uu DEVAMI...
Focus Endüstri 1 Yaşında...
Sektördeki kazandıkları tecrübeyi Focus Endüstri Satış Pazarlama Mühendislik ve Danışmanlık Hizmetleri kurarak hayata geçiren Hasan Yıldız ve ekibi kasım 2021 yılında 1 yaşı DEVAMI...
SAHA İstanbul, Anadolu’nun Savunma Sanayiindeki Gücünü Artırmayı Hedefliyor
Savunma, Havacılık ve Uzay Kümelenmesi SAHA İstanbul Yönetimi Tarsus, Mersin ve Kahramanmaraş’ta savunma ve havacılık sanayiine çalışan ve çalışma potansiyeline sahip f DEVAMI...
Bomaksan İmalat Sektörünün Yükünü Hafifletiyor
Türkiye’de Jet-Pulse filtre temizleme sistemlerinin verimliliğinin artırılması adına Ar-Ge çalışması yaparak TÜBİTAK’tan hibe alan ilk ve tek yerli firma Bomaksan, imalat DEVAMI...
TİAD‘ın Temsil Ettiği Takım Tezgahları Sektörü, 65 Milyar Dolarlık İhracatta 22 Milyar Dolarlık Değer Sağlayacak
Takım tezgahları sektörü yılın 10 ayında yurt içi satış rakamlarını yüzde 38 artırarak 1,34 milyar dolara ulaştırırken sektör 2021’i, imalat ve iş hacminde geç DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM