Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Otomotiv Görünümü 2040: Çin Otomobil Endüstrisi Yükselişte, Ancak Avrupa Bir Dönüşüm Sağlayabilir

Otomotiv endüstrisi temel bir değişimle karşı karşıya: elektromobilite önem kazanıyor, bölgesel pazarlar farklı şekilde gelişiyor ve Çinli üreticiler daha büyük bir rol üstlenebilir. Rekabet gücü için stratejik ayarlamalar çok önemli olacak.

 

Küresel otomotiv piyasaları geçiş sürecinde
Otomotiv endüstrisi, elektriklendirme, otomasyon ve pazar dinamiklerindeki bölgesel değişimlerle karakterize edilen derin bir dönüşüm sürecinden geçiyor. Tahminlere göre, Çin ve küresel Güney birlikte 2040 yılına kadar küresel pazarın yaklaşık %60’ını oluşturabilirken, Batı pazarlarının durgunlaşması veya hafifçe küçülmesi bekleniyor. Genel olarak, küresel yeni otomobil satışlarındaki yıllık büyümenin ortalama %1,1 olması bekleniyor.

 
Baskın tahrik olarak elektromobilite
2040 yılına kadar, dünya çapında yeni kayıtlı araçların yaklaşık %70’i tamamen elektrikli olabilir. Mevcut mevzuat yürürlükte kalırsa, Avrupa o zamana kadar %90’ın üzerinde bir elektrik payına ulaşabilir. Çin için %70 ila %85’lik bir pay beklenirken, ABD ve diğer bölgeler geride kalabilir. Hidrojen ve sentetik yakıtların teknik ve ekonomik engeller nedeniyle daha küçük bir rol oynaması muhtemeldir.
 

Bölgesel pazarlar birbirinden uzaklaşıyor

  •  Çin ve Küresel Güney: Özellikle Çin’de (%1,2 yıllık) ve Hindistan’da (%4,2 yıllık) güçlü büyüme oranları.
  •  Avrupa ve Kuzey Amerika: Satış rakamları durgunluk gösteriyor veya biraz düşüş gösteriyor, ancak yine de büyük hacimlere sahip önemli pazarlar.
  •  Çinli üreticiler: Küresel pazar payları %34’e kadar ulaşabilir. Çinli şirketlerin tedarikçiler arasında da yükselişi öngörülebilir.

 
Değer zincirlerinin dönüşümü
Elektrifikasyon ve bağlantılı araçların artan önemi, sektörü kökten değiştiriyor. Araçlar 2040 yılına kadar büyük ölçüde yazılım tabanlı olabilir ve yeni iş modelleri ve gereksinimler yaratabilir. Tedarikçilerin, özellikle pil teknolojisi, elektronik ve otomasyon alanlarında yıllık %3,4’lük satış büyümesinden faydalanmaları bekleniyor. Aynı zamanda, ham maddeler ve belirli teknolojiler için Çin’e bağımlılık daha da artabilir.

 

Batılı üreticiler için stratejik seçenekler
Zorluklara rağmen Batılı üreticiler için fırsatlar var. Daha verimli süreçler, standart donanım kullanımı ve harici yazılım platformlarının kullanımı yoluyla rekabet güçlerini güçlendirebilirler. Bu stratejiler başarıyla uygulanırsa, 2040 yılına kadar küresel büyümenin önemli bir payını kendileri için güvence altına alabilirler.

 

Ana Eğilimlerin Özeti 

  •  2040 yılına gelindiğinde elektromobilitenin hakim olması bekleniyor. 
  •  Bölgesel farklılıklar artıyor; Çin ve Küresel Güney’de büyüme, Batı’da ise durgunluk yaşanıyor.
  •  Çinli oyuncular nüfuz kazanabilir, ancak Batılı üreticilerin stratejik ayarlamalarla ilgili fırsatları hala var.
  •  Değer yaratımı yazılıma ve elektrikli tahriklere doğru kayıyor.

 

Otomotiv endüstrisinin geleceği belirsizliğini koruyor ancak gelişmeler zorluklar kadar fırsatlar da sunuyor. Değişikliklere esnek tepki veren ve stratejilerini uyarlayan şirketler uzun vadede başarılı olabilir.

    

Kaynak: Euroguss 365

Paylaş Tweet Paylaş
98 kez okundu
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
Döküm Demir / Çelik Otomotiv Sanayi
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM