En yeni yüzey frezeleri paslanmaz çelik turbo gövdelerin işlenmesini arttırıyor.
Sandvik Coromant, Paslanmaz Çelik Turbo Gövdelerin Kaba İşlemesi İçin Özel Olarak Tasarlanmış Bir Ürün Olan M612 Yüzey Frezesini Sundu. Takımın Pozitif Geometrisi, Tezgah İmalathanelerinin Titreşimi Ortadan Kaldırmalarına Yardımcı Olan Daha Pürüzsüz Kesme İşlemi Sunar. Böylece Daha Yüksek Talaş Kaldırma Oranlarına Ulaşılabilir Ve Bu Da Devirlerin Daha Kısa Olmasını Sağlar. Geometri Ve Kenar Çizgi Kalitesi Güvenilirliği ve Uç Başına Daha Fazla Parça Düşmesini Sağlar.
Sandvik Coromant’ta Otomotiv Uygulama Mühendisi olan Jacques Gasthuys şöyle söylüyor: “Paslanmaz, 1300°C’ye kadar egzoz gazı sıcaklığına ve korozyona olan direnci arttırmaya yardımcı olan malzeme özellikleri sayesinde turbo gövdeler için geleneksel döküm demire oranla gitgide daha popüler bir malzeme seçimi haline geliyor”. “Her yıl yaklaşık 50 milyon döküm demir ve paslanmaz turboşarj üretiliyor, ancak paslanmazı işleme maliyeti çoğu zaman 20 kat daha yüksektir ve bu işlemler genellikle son derece kısa ve düzensiz takım ömrü ve eşit olmayan aşınma ile nitelendirilir. Bunu da akılda tutarak hedefimiz parça maliyetlerini düşürecek güçlü bir kesici geliştirmekti.”
Turbo egzoz gövdelerinin kaba talaş işlemesindeki temel zorluk bu ince duvarlı parçaların karmaşık şekli ve karışık bağlamalarıdır, bu zorluklar birleştiğinde ise titreşime yatkın bir işleme yol açar. Yeni M612 yüzey frezeleme kesicisi bu sorunu ortadan kaldırmaya yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Güç tüketimini azaltan ve kaba işleme operasyonlarında titreşimleri yok eden pozitif geometrisi pürüzsüz kesme işlemi sağlar. Bu da daha fazla talaş kaldırmaya ve daha hızlı devir sürelerine imkan verir, her iki tarafta 6 tane olmak üzere 12 kesme kenarı parça başına maliyeti düşürmeye katkıda bulunur. Ayrıca yuvarlak kesici uç seçimi tezgah imalathanelerine esneklik katar ve uç değiştirebilme arabirimi hem kesinlik hem de tekrarlanabilirlik sağlar.
Bir kullanıcı örneğinde paslanmaz bir turbo egzoz gövdesini kaba talaş işlemek için GC4240 kalite uçlar kullanmak, rakip bir kesici yerine M612 yüzey frezesi kullanmak fener mili hızının 212’den 273 dev/dak’a yükselmesini, kesme hızının 70’ten 90 m/dak’a yükselmesini (230’ten 295 ft/dak’a) ve ilerlemenin 0,13’ten 0,18 mm’ye (0,005’ten 0,007 inçe) yükselmesini sağladı. Aynı 2,5 mm (0,098 inç) kesme derinliğinde, denemenin sonucu M612 yüzey frezesinin parça başına işleme süresini %27’ye kadar azalttığını ve bu arada takım ömrünü de %172 kadar arttırdığını gösterdi.