Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK KVKK İLETİŞİM
Ahmet YAVUZ
Ahmet YAVUZ
ahmetyavuz@iltem.com.tr
Teknolojik KOBİ’ye KOSGEB Destekleri
Kobi İş Yeri Sahipleri İçin Teknoloji Ürün Tanıtım Ve Pazarlama Destek Programı (Teknopazar) Oluşturmuştur. Oluşturulan Bu Program İle Kobi İşletme Sahibinin İmal Ettiği Ürünün Tanıtım Ve Pazarlama Faaliyetleri İle İlgili Harcamalarının Toplamda 150.000 Tl’sine Kadarına Geri Ödemesiz Devlet Kredisi Olanağı Sunulmaktadır.
 
KOSGEB bilindiği üzere ülkemizde girişimci ve KOBİ’leri kredi ve çeşitli hizmetler ile desteklemektedir. Bu destekleri ise oluşturduğu programlar üzerinden şartları sağlayan girişimci ve KOBİ iş yeri sahiplerine sunmaktadır. KOSGEB’in yeni destek programı olan Teknoloji ürün tanıtım ve pazarlama desteğinin amacı ve gerekçesi; Teknoloji Tabanlı KOBİ’lerin uluslararası pazarlarda rekabet güçlerinin artırılması, Ar-Ge ve İnovasyon projelerinin sonuçlarının ticarileştirilmesine yönelik destek mekanizmalarına ihtiyaç duyulması ve Teknolojik Ürüne yönelik Tanıtım ve Pazarlama faaliyetlerinin desteklenmesi olarak sunulmaktadır.
 
KOSGEB’in bu yeni destek programına; 
• Ar-Ge, yenilik veya tasarım projesi kamu kaynakları ile desteklenerek başarıyla tamamlanan projelerin sonucunda ortaya çıkmış teknolojik ürün/prototipe sahip veya kullanım hakkını sözleşme ile hak sahibinden devralmış işletmeler, 
 
• Patent belgesi ile koruma altına alınmış teknolojik ürün/prototipe sahip veya patent hakkını Türk Patent Enstitüsü nezdinde devralmış işletmeler 
 
• Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından verilen Teknolojik Ürün (TÜR) Deneyim Belgesine sahip işletmeler başvuruda bulunabilmektedir.
 
Bu destek kapsamında bölge farkı gözetmeksizin tüm bölgelerde  %100 destek oranı uygulanmaktadır. Yurt dışındaki tanıtım ve pazarlama faaliyetleri için 100.000 (yüz bin) TL ve Yurt içindeki tanıtım ve pazarlama faaliyetleri için ise 50.000 (elli bin) TL olmak üzere bu program kapsamında destek üst limiti 150.000 (yüz elli bin) TL geri ödemesiz destek sağlanmaktadır. Bu destek programının süresi 12 aydır.
TEKNOPAZAR destek programın kapsamında aşağıda belirtilen gider kalemleri desteklenmektedir.
•Basılı veya elektronik tanıtım materyalleri (Broşür, Ürün Kataloğu, Etiketli baskılı ve bandrollü elektronik depolama aygıtı) giderlerini kapsamaktadır.  İşletmeye sağlanacak desteğin üst limiti 10.000 TL olarak belirlenmiştir. 
 
• İşletmenin fuarlara katılımında; stand kirası, stand yapımı, stand dekorasyonu, nakliye ve depolama giderleri ile nakliye sigortası giderlerini kapsamaktadır. Fuar katılımlarında destek üst limiti; yurt içi fuar katılımlarına 25.000 TL ve Yurt dışı fuar katılımlarında 50.000 TL belirlenmiştir. Ayrıca yurt dışı fuarlarda gümrük işlem giderlerinde destek üst limiti 5.000 TL’ye kadar destek vermektedir.
 
• İşletmenin Ekonomi Bakanlığı tarafından “Ön Onay Verilen e-Ticaret Siteleri Listesi”nde yer alan e-ticaret sitelerine yapılan üyeliğin en az 1 yıl olması şartı ile yurt içi merkezli e-ticaret siteleri için 5.000 TL’ye, yurt dışı merkezli e-ticaret siteleri için 15.000 TL’ye kadar destek sağlamaktadır.
 
• İşletmenin yurt içi veya yurt dışında yayınlanan/dağıtılan basılı yayınlara reklam verme giderlerini yurt içinde 5.000 TL’ye yurt dışında 15.000 TL’ye  üst limite kadar destek vermektedir.
• İşletmenin tanıtım ve pazarlama faaliyetleri kapsamında; yurt içi ve yurt dışı fuarlar ile ilgili seyahatlerinde en fazla 2 çalışanın ulaşım ve 7 günü geçmeyen şekilde konaklama giderleri yurt içinde 5.000 TL’ye kadar, yurt dışında 15.000 TL’ye kadar destek sağlamaktadır.
 
KOSGEB açıkladığı yeni destek programı ile kamu kaynakları ile desteklenerek başarı ile tamamlanmış projeler, patent belgesi ile koruma altına alınmış teknolojik ürün/prototip ve teknolojik ürün deneyim belgesine sahip işletmelerin geliştirmiş oldukları ürünlerin yurt içi ve yurt dışı pazarda daha fazla pay alabilmesi için tanıtım desteği sunmaktadır. Böylelikle ülkemizde üretilmekte olan teknolojik ürünlerin ithalatının azaltılması ve ikame ürün kullanım oranı ve ihracatın artırılması hedeflenmektedir.
 
Kamu kaynakları ile desteklenerek başarıyla tamamlanmış Ar-Ge, yenilik veya tasarım projeleri, patent belgesi ile koruma altına alınmış ürün/prototip ve teknolojik ürün deneyim belgesine sahip işletmelerin bu desteklerden yararlanması beklenmektedir.
 
Paylaş Tweet Paylaş
18950 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
Dijital Yaşam Korumasının Lideri ESET
Siber güvenlik alanında dünya lideri olan  ESET,  IDC MarketScape’de Dijital Yaşam Korumada “Lider” olarak seçildi.    IDC MarketScape’in değerlendirmesinde “ESET, güve DEVAMI...
Başarılı İşletmelerin Temelinde Güçlü Siber Güvenlik Yatırımları Var
Her yıl Ekim ayı boyunca kutlanan Siber Güvenlik Farkındalık Ayı, şirketlerin siber riskleri daha iyi anlaması, farkındalığı eyleme dönüştürmesi ve güvenliği önceliklendirmesi için önemli bir fırsat s DEVAMI...
Borçelik, “Bu İş Eşitlik İşi” ile TEGEP Öğrenme ve Gelişim Ödülleri’nde Sosyal Etki Ödülünü Kazandı
Borçelik’in, Bursa İş Kadınları ve Yöneticileri Derneği (BUİKAD) ve Nilüfer Organize Sanayi Bölgesi (NOSAB) iş birliğiyle yürüttüğü “Bu İş Eşitlik İşi” projesi, TEGEP Öğrenme ve DEVAMI...
2025’in Zirvesindeki Tehdit: SnakeStealer
Bilgi hırsızları, dijital dünyanın en kalıcı tehditlerden biri olmaya devam ediyor Oturum açma bilgileri, finansal veriler ve kripto para cüzdanları gibi hassas bilgileri hedef alan bu yazılımlar, sistemlere sessizce sızarak DEVAMI...
İş Teklifi Sahte Casusluk Gerçek
Siber güvenlik alanında dünya lideri olan ESET, Kuzey Kore ile bağlantılı Lazarus grubu çatısı altında takip ettiği Operation DreamJob kampanyasının yeni bir örneğini gözlemledi. Kampanyada, savunma sanayisinde faal DEVAMI...
MISAD Yönetim Kurulu Ve Üyeleri Genel Değerlendirme İçin Bir Araya Geldi
11 Ekim tarihinde Cemile sultan korusunda bir araya gelen Metal ısıl işlem sanayicileri derneği üyeleri kahvaltı eşliğinde dernek tüzüğü, BHTS’26 ve ekonomi ve sektör sorunları üzerinde görüşmeler DEVAMI...
Yapay Zekâ İle Büyüyen Yeni Tehdit: Grokking
Sosyal mühendislik siber suçluların dolandırıcılık için yoğun olarak kullandığı yöntemler içerisinde yer alıyor. Çoğunlukla kimlik avı e-postaları, mesajlar veya telefon aramaları yolu kullanılarak yapıla DEVAMI...
Makine Zirvesi 2025 “Rekabetçilik” Kavramını Masaya Yatırıyor
Türkiye Makina Federasyonu (MAKFED) tarafından, makine sektörünün küresel rekabetteki konumunu güçlendirmek ve geleceğe yönelik ortak politikalar oluşturmak hedefiyle düzenlenen Makine Zirvesi 20 DEVAMI...
Yılın İlk 9 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 3, İhracat Yüzde 6 Büyüdü!
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2025 yılının ilk 9 aylık dönemine ilişkin verileri açıkladı. Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3 artış gösteren toplam üretim 1 milyon 31 bin 527 adet olarak ger&cce DEVAMI...
Siber Güvenlik Olmadan Endüstri 4.0 Sürdürülebilir Değil
Günümüzde üretim tesisleri artık arızalı makineler nedeniyle değil, siber saldırılar nedeniyle duruyor. Fidye yazılımları ve veri ihlalleri, üretim hatlarını sekteye uğratıyor; tedarik zincirlerini zorluyor ve marka g DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
Döküm Demir / Çelik Otomotiv Sanayi
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM