Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Uğur URKUT
Uğur URKUT
Ugur.Urkut@oerlikon.com
Süreçlerle Yönetim Organizasyon Şemanızda Müşterinize Bir Yer Ayırın
Her şirketin iki organizasyon şeması vardır: Resmî olanı duvarlarda asılıdır. Diğeri ise
organizasyon içindeki kişilerin her gün yaşadığı gerçek iletişimi gösterir.
 
Harold Geneen
 
 
Organizasyon şeması bir firmadaki fonksiyonel ve hiyerarşik işleyiş yapısını ortaya koyan klasik ve görsel bir araçtır. Firma yapısındaki tüm unsurlar, bu unsurların yöneticileri ve bu yapı içinde çalışan tüm kişilerin birbirleriyle olan bağıntısını gözler önüne sererek görev tanımlarına ışık tutar. Bu büyük labirentin içinde ismimizi bir kutucuğun içinde görünce birçoğumuz kendimizi mutlu ve önemli hissederiz. En önemlisi, kime rapor vereceğimizi kimden rapor alacağımızı bilmek birçok belirsizliği ortadan kaldırır.
 
Oysa gerçek hayat çok başkadır. Yöneticinin otokratik veya demokratik bir yönetici yapısına sahip olduğunu bu “fotoğraf albümünden” anlamak olanaksızdır. Daha kötüsü pek çok işletmede kişiler arasındaki gerçek ilişkiler, iyi veya kötü anlamda, burada yazılan durumdan çok başkadır. Çizgilerin ucundaki oklar, bizleri, içimizi dökeceğimiz ya da önerilerimizi götüreceğimiz bambaşka kutuların kapısına götürür. 
 
Departman yöneticileri organizasyon içinde yürütülen işlerin tamamını ve resmin bütününü görmekten ziyade kendi alanına giren konulara odaklanmayı diğer bölümlerle bir etkileşim içinde olmayı pek istemezler. Bir anlamda kendilerini ve ekibini izole edip diğer bölümlerle arasına kalın bir duvar örer. Şüphesiz bu noktaya gelen bir organizasyon için en büyük zorluk ise farklı departmanların bu çabasını armonize etmek ve ahengi sağlamaktır.
 
Tüm bu sorunların çözümü ise müşteri odaklı bir işletme için çok açıktır: Organizasyon şemaları otoriteyi göstermekten çok operasyonu göstermelidir. Süreç odaklı olmalıdır. Birden fazla fonksiyonel bölümü kapsayacak şekilde müşteriye ulaşacak iş süreçlerini doğal bir iş akışı halinde sıralamalıdır. Kısaca organizasyon içindeki tüm departmanlar ve dolayısıyla tüm çalışanlar bu süreç boyunca sıra kendilerine geldiğinde meydana getirdikleri ürün ve hizmette kendi sorumluluğuna giren görevleri ve müşterinin beklentisini iliklerine kadar hissetmelidir. Müşterinin bir anlamda organizasyon şemasının her halkasında saygın ve vazgeçilmez bir yeri olmalıdır. 
 
Süreç Tasarımı için Küçük bir İpucu
Aslında müşteri odaklı süreç tasarımı için müşterimiz çoğunlukla bize bir ipucu verir. Müşterilerimiz organizasyonumuzun performansını dört temel gösterge ile mercek altına alır.  Bunlar;
a) Sunulan ürün veya hizmetin etkin bir şekilde ve en uygun maliyetle meydana getirilmesi
b) Çok geniş bir müşteri portföyü içinde çok çeşitliliğin yönetilmesi
c) Kalite seviyesinin sözleşme üzerinde yazılan normlara ya da reklamlarda verilen vaatlere uygunluğu
d) Organizasyonun müşteri isteklerine gösterdiği reaksiyon zamanı ve hız.
 
Maalesef müşteri açısından bu dört temel boyutun mükemmel bir şekilde aynı anda elde edilmesi mümkün değildir. Eğer müşterimiz çok yüksek bir kaliteyi çok kısa bir zaman içinde bizden istiyorsa ürün veya hizmetin yüksek fiyatına razı olmak zorunda kalır. Ya da çok düşük bir fiyatla ve çok hızlı bir şekilde bir siparişin yerine getirilmesini bekliyorsa büyük bir kalite riskini göğüslemek zorunda kalabilir.  Özetle, rekabette bir fiyat avantajı elde etmek isterken diğer üç performans boyutundan birisi risk altına girebilir.
 
Akıllı bir şirket bu dört temel boyutu esas alarak süreçlerini oluşturmak zorundadır. Bu aslında tam bir stratejik tercih meselesidir. Hedef kitlesini bu strateji doğrultusunda oluşturmalı ve oluşturduğu bu kitlenin beklentilerini organizasyon şeması dahil tüm iç süreçlerine yansıtmalıdır. 
 
Farklı Bir Yaklaşım - Organigraf
Klasik organizasyon şemalarının bu yetersizliği karşısında ilk defa Henry Mintzberg ve Ludo Van der Heyden tarafından tasarlanan “Organigraf“ şeması bir işletmenin nasıl çalıştığının gerçek resmidir. Kişiler, ürünler ve bilgiler arasındaki kritik etkileşimi ortaya çıkartır. Firmadaki ilişkilerin, ürünlerin, rekabet fırsatlarının ve başka bir yerde karşınıza doğrudan çıkmayacak başka önemli detayların üst yöneticiler tarafından fark edilmelerine yardımcı olur. Firmanın genel süreç haritasını görsel bir şekilde ortaya koyar.
 
İş hayatı çok hızlı değişiyor. Firmaların bu değişime uyum sağlamasını kolaylaştıran yeni yönetim ve organizasyon modelleri geliştiriliyor. Bu çağın gereği olarak artık sadece kişileri ve pozisyonları göreceğimiz geleneksel organizasyon şemaları yerine insan ilişkilerini, bilgiyi, en önemlisi müşteriyi ve müşteriye giden yoldaki tüm süreçleri görebileceğimiz dinamik organizasyon şemalarını kullanmalıyız. Müşterimizin varlığını attığımız her adımda ve aldığımız her kararda gerçek anlamda içimizde hissetmeliyiz.
 
Paylaş Tweet Paylaş
52289 kez okundu
SEKTÖREL HABERLER
MAGMA, Ankiros Fuarı’nda
MAGMA,  19-21 Eylül 2024 tarihlerinde düzenlenen, Ankiros Uluslararası Demir-Çelik ve Döküm Teknolojileri, Makina ve Ürünleri İhtisas fuarında yer alan standında, yeni versiyon MAGMA 6, MAGMAeconomics DEVAMI...
İlk 9 Ayda da Türkiye İhracatında Lider Değişmedi!
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2024 yılının ilk 9 aylık dönemine ilişkin verileri açıkladı. Geçen yılın aynı dönemine göre toplam üretim yüzde 7 gerileyerek 1 milyon 597 adet olarak gerçekleşti. Ge DEVAMI...
İşletmelerin Güvenliği Sürekli Gözetimde
Siber güvenlik çözümlerinde dünya lideri olan ESET, ESET Güvenlik Açığı ve Yama Yönetimi (V&PM) modülünde bir güncelleme yayımladığını duyurdu. ESET V&PM artık Linux -masa&uum DEVAMI...
IMMC2024 - 22. Uluslararası Metalurji ve Malzeme Kongresi
METEM - TMMOB Metalurji ve Malzeme Mühendisleri Odası Eğitim Merkezi tarafından 1975 yılından beri devam eden IMMC - Uluslararası Metalurji ve Malzeme Kongresi, bu yıl 22. kez İstanbul Fuar Merkezi’nde 19-21 Eylül 2024 tarihle DEVAMI...
Çolakoğlu Metalurji, Kocaeli Üniversitesi ile Eğitim ve Araştırma İş Birliği Protokolü İmzaladı
Türkiye’nin önde gelen çelik üreticisi Çolakoğlu Metalurji, Kocaeli Üniversitesi ile eğitim, araştırma ve yüksek lisans alanlarında önemli bir iş birliği protokolü imzaladı. Bu protokol i DEVAMI...
Türkiye Çelik Üreticileri Derneği Değerlendirme
ÇELİK ÜRETİMİ  2024 yılının Ağustos ayında Türkiye’nin ham çelik üretimi, geçen yılın aynı ayına göre %13,9 artışla 3,1 milyon tona yükseldi. Ocak-Ağustos döneminde ise üretim DEVAMI...
Metalürji Sektörünün Buluşma Noktası Ankiros, Yeni Alanında Yeni Rekorlarla Kapılarını Açıyor
Bu yıl 16. kez düzenlenecek olan ANKIROS Fuarı için hazırlıkların sonuna gelindi. 19-21 Eylül tarihleri arasında bu yıl Yeşilköy İFM’ de gerçekleşecek olan fuara, yurtiçi ve yurtdışından yoğun ilgi va DEVAMI...
Türkiye Çelik Üreticileri Derneği Değerlendirme
ÇELİK ÜRETİMİ  2024 yılının Temmuz ayında Türkiye’nin ham çelik üretimi, geçen yılın aynı ayına göre %4 artışla 3,1 milyon tona yükseldi. Ocak-Temmuz döneminde ise üretim %14, DEVAMI...
Hexagon, El Tipi 3D Tarama Teknolojisi İle Endüstrilerde Devrim Yaratıyor
Dijital gerçeklik çözümleriyle metroloji alanında dünya lideri olan Hexagon, geniş yelpazedeki imalat denetim cihazlarını tamamlayan ve benzersiz esnek ölçüm yeteneğine sahip el tipi 3D tarama tek DEVAMI...
TOMRA, Alüminyum Geri Dönüşümünün Geleceği Hakkında Yeni Bir E-Kitap Yayınladı
Ayıklama çözümlerinin global lideri TOMRA Recycling, 8-10 Ekim tarihleri arasında gerçekleşecek ALUMINIUM Düsseldorf Fuarı öncesinde yeni bir e-Kitap yayınladı. Alüminyum geri dönüşümü DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM