Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
Şener MUTER
Şener MUTER
sener.muter@yeniasir.com.tr
Şirketlerde Sürekli Gelişme Kültürü

Şirketler yaptıkları işlerde yüksek katma değer kazandıran süreçleri ve sahip oldukları rekabet avantajlarını iyi değerlendirmek zorundadır. Bu olumlu niteliklerin devamlılığının sağlanması ve rekabet gücünün geliştirilmesi büyük bir önem taşımaktadır. Günümüzde şirketlerin rekabet avantajları kısa süreli olup sık sık değişmektedir. Bu nedenle özellikle yöneticilerin sektördeki rekabet yarışını iyi izlemeleri ve rakiplerle kıyaslamalar yapmaları zorunlu olmaktadır. Ayrıca rekabet gücünü sürekli geliştirmeye öncelik veren bir şirket kültürü önemli bir potansiyel oluşturmaktadır.

 

Hedefler ve İleriye Yönelik Planlar 
Bir şirketin hedefleri ve ileriye yönelik yönetim planları belirlenirken uzmanlık alanlarının ve rekabet avantajlarının öncelikle göz önünde bulundurulması zorunlu olmaktadır. Öte yandan şirketlerin uzmanlık alanlarının ve rekabet avantajlarının gözden kaçırılması ya da değerlendirilememesi müşteri kaybına yol açmaktadır. Şirketler çoğu zaman bu konudaki başarısızlıklarının nedenlerini bulmakta zorluk çekmektedir.
Bir şirketin rekabet avantajı kendisine özgü ve geniş kapsamlı bir konudur. Genel söylemlerle ve basmakalıp düşüncelerle onu tanımlamak ve ondan yararlanmak söz konusu olmamaktadır. Şirketler başarıya ulaşmak için sektördeki gelişmelere uygun yeni rekabet avantajları oluşturmaya çaba harcamalıdır. Bu nedenle şirketlerde sürekli gelişme kültürü büyük bir önem taşımaktadır. 
 
Kurumsal başarılar rastlantılarla elde edilmemektedir. Ayrıca rekabet avantajı da kendiliğinden kazanılan bir nitelik değildir. Rekabet avantajının sürekli kılınması için çalışan elemanlar arasında yenilik, inovasyon ve sürekli gelişme hedeflerinin paylaşılması gerekmektedir. Unutulmamalıdır ki, bilgiye, teknolojiye ve iş deneyimlerine dayalı rekabet avantajı bir şirketin stratejik planının temelini oluşturmaktadır. 
 
Şirketlere başarı ve rekabet avantajı kazandıran bu uygulamalar nitelikli insan kaynaklarıyla ve katılımcı yönetim anlayışıyla gerçekleşmektedir. Günümüzde nitelikli elemanlar, ekip çalışmaları ve yeni yönetim anlayışı başarının ön koşulu durumundadır. Özellikle alışılagelen uygulamalar yenilikleri ve değişim çabalarını engellememelidir. Geleceğin kurumsal başarılarında genç kuşaklar giderek daha çok etkili olacaktır. Genç kuşakların iş başında deneyim kazanmaları, onlara yetki ve sorumluluk verilmesi sürekli gelişme açısından zorunlu bir süreç olarak karşımıza çıkmaktadır.
 
Neleri Daha İyi Yapıyorlar?
Çok sayıda şirketin faaliyet gösterdiği uluslararası pazarlarda başarıya ulaşmak yeni teknolojilerden yararlanmayı ve akıllı atılımlar yapmayı gerektirmektedir. Ayrıca şirketlerde rekabet avantajlarının ve sürekli gelişmenin sürdürülmesi zorunlu olmaktadır. Bu nedenle çeşitli yönetim kademelerinde çalışan elemanların rekabet avantajı kavramını benimsemeleri ve ona sahip çıkmaları büyük bir önem taşımaktadır.
 
Şirketlerin kendi ürün tasarımlarını ve üretim yöntemlerini sektördeki başarılı şirketlerle kıyaslamaları yararlı olmaktadır. Rakip şirketlerin neleri daha iyi yaptıklarını incelemek birtakım uygulanabilir ipuçları verebilmektedir. Burada amaç hazır formüller aramak ya da yapılan bir uygulamayı birebir kopya çekmek değil, inovatif ve özgün projeler tasarlamak için yeni verilere ulaşmak olmalıdır.

 

Paylaş Tweet Paylaş
5106 kez okundu
YAZARIN DİĞER HABERLERİ
ÖZGÜN TASARIM VERİMLİ ÜRETİM
İş dünyasında başarılı olmak için yoğun çaba harcayan kimselerde bulunması gereken önemli niteliklerden bir tanesi de insanlarla olumlu iletişim kurma ve karşılıklı güv DEVAMI...
Yerli Malı Üret ve İhraç Et
Bu yazıyı hazırlarken 30 Kasım 1998 tarihinde, bundan 18 yıl önce, Yeni Asır’da yayımlanan “Yerli Malı” başlıklı köşe yazıma bir göz attım. Son yıllarda iş dün DEVAMI...
Dünyanın Öteki̇ Ucundaki̇ Rakipler
Dünyanın içinde bulunduğu küresel değişim ve dönüşüm süreci iş hayatını, sosyal ve ekonomik altyapıyı hızlı bir şekilde etkilemektedir. Ülkemizde büy& DEVAMI...
İş Yerleri̇nde Esnek Yöneti̇m Anlayışı
İş dünyasında kuruluşların katma değeri yüksek ürünler üretebilme yeteneklerinin artırılması büyük bir önem taşımaktadır. Ekonomimizin gelişimi öncelikl DEVAMI...
İş Dünyasında Yenilik Yapmak
Günümüzde yeni teknolojilerin etkisiyle iş dünyasında hızlı bir değişim süreci yaşanmaktadır. 4. Sanayi Devrimi internetin çevremizdeki verilerle daha çok etk DEVAMI...
Geleneksel Kültürümüzde Eki̇p Çalışmaları
Bir yöneticinin en öncelikli görevleri arasında ekip çalışmaları yaparak iş hedeflerini ve performans kriterlerini belirlemek, çalışanların bilgi ve yeteneklerinin geli DEVAMI...
İstihdamı Arttırma
İş dünyasında yaşanan yoğun rekabet nedeniyle iş gücünün daha verimli çalışması ve maliyetlerin azaltılması günümüzde kritik bir önem taşımaktadır. Bi DEVAMI...
Yenilik ve Atılım Süreci
Yapmakta oldukları ürünleri geliştirmeye ve üretimin verimliliğini artırmaya kafa yoran elemanlar iş hayatında daha başarılı sonuçlar almaktadır. Kuşaklar arasında algılama ve DEVAMI...
Küresel Değişim ve İstihdamın Artırılması
Dünyayı saran küreselleşme süreci ülkelerin ekonomisi ve sosyal hayatı üzerinde etkili bir rol oynamaktadır. Küreselleşme süreci kimi uluslararası kuruluşların pa DEVAMI...
“İş Hayatı Bir Filme Benzer” Diyebilir miyiz?
İş hayatı, üretim ve yönetim süreçleri sinemalarda izlediğimiz filmlere benzemektedir. Öyle ki, günümüzde üretim, yönetim ve satış süre&cced DEVAMI...
Kariyer Planı ve Geleceğe Hazırlık
İçinde bulunduğumuz rekabet ortamı yöneticileri ve tüm çalışanları farklı olmaya zorlamaktadır. Artık alışılmış düşünce kalıplarının dışında, yenilik ve farklılık DEVAMI...
SEKTÖREL HABERLER
%100 Hidrojen Yakıt Uyumlu Self Reküperatif Yakıcılar ile Yüksek Verim ve %50’ye Varan Enerji Tasarrufu Sağlayın
Fosil yakıt tüketimi ve sera gazı karbondioksit salınımı artarak devam ederken, sanayide enerjiyi verimli kullanmak, ekonomik işletmecilik ve kaliteli üretim kavramları her zamankinden daha önemli hale gelmektedir.   End&u DEVAMI...
TOS+H Expo 2024 – 5. Türk İş Güvenliği ve Sağlığı İhtisas Fuarı – „İstanbul Sanayi Odası“ ile Başarılı İşbirliği Devam Ediyor
Başarılı geçen TOS+H Expo 2022’nin ardından Messe Düsseldorf ile yerel ortakları Tezulaş Fuar ve İstanbul Sanayi Odası (İSO) başarıya giden yolda ilerlemeye devam ediyor.     TOS+H Expo, 2 – 4 Mayıs 2024 ta DEVAMI...
ESET Liderliğini Pekiştirdi
Dijital güvenlik alanında dünya lideri olan ESET, IDC MarketScape’te Lider seçilerek büyük bir başarıya imza attı. ESET aynı zamanda, iki IDC MarketScape raporunda da Büyük Oyuncu olarak kabul edildi DEVAMI...
Saha Expo 2024, Savunma, Havacılık ve Uzay Sanayisindeki En Son Yenilikçi Çözümler ve Teknolojileri Sergileyerek Sektördeki Gücünü Ortaya Koyuyor
1100 üye firma ve 29 üniversite ile Türkiye’nin ve Avrupa’nın en büyük Savunma, Havacılık ve Uzay Sanayi kümelenmesi olan SAHA İstanbul tarafından, Cumhurbaşkanlığı himayelerinde 22-26 Ekim 2024 tarih DEVAMI...
Fotoğraflara Saklanan Zararlı Yazılımlar
Bazı fotoğraflarda göründüğünden fazlası vardır; ilk bakışta masum olan görseller, içinde zararlı yazılımlar barındırabilirler. Dijital güvenlik şirketi ESET güncelleme ve yamaların her zaman yapılmas DEVAMI...
Giyilebilir Cihazlar Gizlilik Riski Taşıyor Mu?
Akıllı saatler, fitness takip cihazları ve diğer giyilebilir cihazlar cep telefonlarımız ve tabletlerimiz kadar olağan hale geldi. Bu bağlantılı cihazlar saati söylemekten çok daha fazlasını yapıyor. Sağlığımızı takip ediyor, e-po DEVAMI...
MİB Başkanı Emre Gencer: Reform Alanlarında Daha Hızlı Hareket Etmeliyiz
Makina İmalatçıları Birliği’nin (MİB) geleneksel iftar yemeğinde konuşan MİB Başkanı S. Emre Gencer, sektörün beklentilerine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Makina sektöründe dünya ticar DEVAMI...
Türkiye Çelik Üreticileri Derneği Değerlendirme
ÇELİK ÜRETİMİ  2024 yılının Şubat ayında Türkiye’nin ham çelik üretimi, geçen yılın aynı ayına göre %46,6 artışla 3,1 milyon tona yükseldi. Yılın ilk iki ayında ise üretim %34,5 oran DEVAMI...
Makine İhracatı İlk Çeyrekte 6,9 Milyar Dolar
Makine İhracatçıları Birliği (MAİB) tarafından paylaşılan makine imalat sanayi konsolide verilerine göre, yılın ilk çeyreğinde Türkiye’nin serbest bölgeler dâhil toplam makine ihracatı 6,9 milyar dolar DEVAMI...
Türkiye Otomotiv Sektörü Üretimde Rekabetçiliğini Kaybediyor!
Türkiye otomotiv tedarik sanayinin çatı kuruluşu Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği’nin (TAYSAD) 45’inci Olağan Genel Kurul toplantısı düzenlendi. Toplantının açılış konuşmasını yapan TAYSAD DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM