Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK KVKK İLETİŞİM
Cavit SOY
Cavit SOY
Satış Temsilcisi ve Danışmanı Takibi

Yönetici, Ceo ve Firma Sahiplerinin Dikkatine

 

Firmalarda yönetici, Ceo olarak çalışan ve firmanın sahibi olan kişilere Satış Temsilcileri hakkında bazı yönlendirmeler yapmak istiyorum.

 

Satış Temsilcisi çalışma arkadaşlarınızı iyi takip edin, onlara destek olun, ne yaptıklarını, kimlerle neler görüştüklerini gözlemleyin, sonuçları birlikte değerlendirin, aksayan yönleri tespit edip birlikte gidermeye çalışın, onları eğitin, tecrübelerinizi aktarın, başarılı olduklarında ise motive etmek için yüksek primler vermekten çekinmeyin. Yoğun dönemlerinde onlara destek olup, gidemediği yerlere gerekirse başkasını yönlendirin. Elemanlarınız yetersiz kalıyorsa bir eleman daha ekibinize takviye yapın.

 

Sizi en iyi şekilde temsil ediyor mu, müşterilere nazik davranıyor mu, taleplerine hızlı ve etkili cevap verebiliyor mu, teknik bilgisi yeterli kalıyor mu? Ona fiyat ve satış konusunda yeterli hareket alanı ve insiyatif alma yetkisi ile donattınız mı? İkili ilişkileri nasıl? Çabuk ikna edebiliyor mu?

 

Neden mi? Tabi ki firmanın satış ve karlılıklarının artması için, verimlilik ve sürdürülebilirlik için.

 

Size birkaç örnek vereyim?

Mesela geçenlerde bir firmanın satış temsilcisinden arge çalışmamız için numune istedim. Biz 25 kg lık paketler halinde satıyoruz. Size 1 kg lık numune veremeyiz dedi.

 

Diğer bir firmanın satış temsilcisi ise: “Sizi en kısa zamanda ziyaret etmeyi planlıyorum fakat bu yarın mümkün değil. Şu anda İzmir’de bir iş seyahatindeyim, üç gün sürecek bir ürün devreye alma işim var. Cuma ve önümüzdeki Pazartesi Ankara’da denemem var. Haftaya Salı ve Çarşamba da Sakarya’da bir deneme programım var. En erken haftaya Perşembe veya Cuma gibi sizi ziyaret edebilirim.” dedi.

 

Peki sayın yöneticim! Senin bunlardan haberin var mı? Satış temsilcinin müşteriye numune vermediğini veya çok yoğunluktan dolayı bazı müşterilerine gidemediğini biliyor musun? Asıl soru ise; 1 kg lık numunenin ileride aylık 500 kg lık siparişlere dönüşme ihtimalini kaybettiğinizin farkında mısınız?

 

İndirim konusunda da yeterince destek olun. Siz en son nereye inebilecekseniz satış fiyatını oraya kadar inebilsinler. O inmeyip siz inince hoş olmuyor. Danışıklı dövüşün, iyi polis, kötü polisi oynayabilirsiniz. Bazen az bir indirim veya kısa bir vade yüzünden öyle büyük fırsatlar kaçırıyorlar ki duysanız uykularınız kaçar, bayrağınız olsa yarıya indirirsiniz yani o derece. 

 

Bu arada satış temsilcilerinin dedektif gibi araştırmacı olmaları lazım. Havadan nem kapmalı, bir müşteriden diğer müşteriyi bulabilmeleri, tüyoları, piyasadaki gelişmeleri, yeni açılan ve yatırım yapan, gelişmekte olan firmaları iyi takip etmeleri, iyi koku almaları lazım. Kötüye giden firmaları da sezmeleri de önemli. Konkordato ilan edildikten sonra iş işten geçmiş olur.

 

Orta şeker olmalarında fayda var. Ne müşteriyi bezdirecek şekilde çok agresif ve saldırgan ne de hiçbir şey satamayacak kadar pasif olmamaları lazım. Hiçbir şey satamasalar bile potansiyel müşteri adayını ara sıra ziyaret edip kendilerini hatırlatmak çok faydalı olabilir.

 

Sakın satınalmacıya rakip firma kötülemesi yapılmamalı. Kendi üstün yanlarını anlatmalı sadece. Ters tepebilir.

 

Satılan ürünle ilgili teknik bilgi yanı sıra, iade olursa, kötü çıkarsa, değişim gerekirse malının arkasında durabilsin, gerekirse uygulama için sahada bilgi verebilsin, gösterebilsin, yanında örnekler bulundursun. Bir de yok kelimesini kullanmak yerine bir yerden bulup temin edebilsin, ürünle ilgili kritik stok seviyelerini kontrol edip her zaman yedekte ürün bulundursun.

 

Satış temsilciniz ulaşılabilir olsun, şirket hattı ve telefonu vermeyi kesinlikle ihmal etmeyin, araç verin, mailllerine ve mesajlarına kısa sürede dönüş yapıp yapmadığını kontrol edin. Unutmayın! İletişim bu işin ilk ve en önemli noktasıdır. Onu müşterileri ile temas etmesi için fuarlara, seminerlere mutlaka gönderin. Çevre edinsin. Yanına müşterilere vermesi için katalog, broşür ve hediyelik promosyonlar almasını sağlayın.

 

Kısacası güvene dayalı ancak kontrollü bir yapınız olsun. Saldım çayıra deyip bir kenara çekilmeyin.

Paylaş Tweet Paylaş
8372 kez okundu
YAZARIN DİĞER HABERLERİ
Satış Temsilcisi ve Danışmanı Takibi
Yönetici, Ceo ve Firma Sahiplerinin Dikkatine   Firmalarda yönetici, Ceo olarak çalışan ve firmanın sahibi olan kişilere Satış Temsilcileri hakkında bazı yönlendirmeler ya DEVAMI...
Piyasada Fiyatlar Nasıl Oluşuyor?
Piyasa uzmanı veya satışçı değilim. Biz köprünün karşı tarafında, terazinin öbür kefesindeyiz. Ancak satınalmacı olarak karşı kıyıda fiyatların nasıl oluştuğunu da ince DEVAMI...
Satınalmacıyı Nasıl Arıyorlar
Atalarımız “arayan bulur” demişler. Bugünlerde elaman bulmak ta, iş aramak ta, iş bulmak ta zor. Firmalar genel veya kendi yaptıkları işe özel beceriler istiyorlar. Ancak ç DEVAMI...
Rakip Out Partner In
Çin aldı başını gidiyor. Avrupa durdu. Amerika macera ve eski konumuna ulaşma peşinde, içeriye oynuyor, sadece kendisi kazanma derdinde. Uzak Doğu’da yeni ülkeler yükseli DEVAMI...
Kritik Seviye
Hayatta her şeyin kritik seviyesi vardır. Mesela biz satınalmacılar için aldığımız ürünlerin kritik stok seviyesi vardır. Buna emniyet stoğu da diyebiliriz. Eğer imalat yapıyorsak kul DEVAMI...
Aromatik Sahte Hayatlar
Aroma artık hayatımızın her alanında. Hem de doğala özdeş…. Aslında içinde meyve olmayan sular, tarçın olmayan kekler, ceviz olmayan tatlılar, peynir olmayan peynirler, i&cce DEVAMI...
Satış ve Satınalmada Racona Ters Hareketler
SATINALMACI olarak bizim de kendimize göre yıllar içinde oluşmuş, yazılı olmayan kurallarımız vardır. Bizim alemde de RACONA TERS hareketlerle karşılaştığımız olur ama aşmasını biliriz EVE DEVAMI...
Vade ve Açık Cari Hesap
Proje bazlı çalışan firmaların ortak sorunudur finansman. İşi alabilmek ve rekabet edebilmek için en dip fiyatlar verilir. İşin başında verilen cüzi avansla zaten az karlı işi baş DEVAMI...
Beni Bir Tek Sen Anladın, Sen de Yanlış Anladın
Fabrikalarda gördüğüm önemli bir eksiklik var. Aynı dili konuşamamak. Mühendisler, satış elemanları, satın alma uzmanları, idareciler, proje çizimcilerimiz ve ustalarım DEVAMI...
Samimiyet
Unutmayın! Bu Dünya’ya boşuna gelmedik; her birimizin hayat tiyatrosunda bir rolümüz var. Kimimiz başrol oyuncusu, kimimiz yardımcı oyuncu veya figüran. Ama sonuçta he DEVAMI...
Elektrik Panosu Üretiminde Tedarik Zinciri ve Satın Almanın Rolü
Endüstriyel fırınlar üreten bir firmada çalışan satın almacı olarak, fırınlarımızda kullanılan, satın almasını yaptığım ve kendi bünyemizde montaj edip ekipmanlarını içine DEVAMI...
SEKTÖREL HABERLER
Dijital Yaşam Korumasının Lideri ESET
Siber güvenlik alanında dünya lideri olan  ESET,  IDC MarketScape’de Dijital Yaşam Korumada “Lider” olarak seçildi.    IDC MarketScape’in değerlendirmesinde “ESET, güve DEVAMI...
Başarılı İşletmelerin Temelinde Güçlü Siber Güvenlik Yatırımları Var
Her yıl Ekim ayı boyunca kutlanan Siber Güvenlik Farkındalık Ayı, şirketlerin siber riskleri daha iyi anlaması, farkındalığı eyleme dönüştürmesi ve güvenliği önceliklendirmesi için önemli bir fırsat s DEVAMI...
Borçelik, “Bu İş Eşitlik İşi” ile TEGEP Öğrenme ve Gelişim Ödülleri’nde Sosyal Etki Ödülünü Kazandı
Borçelik’in, Bursa İş Kadınları ve Yöneticileri Derneği (BUİKAD) ve Nilüfer Organize Sanayi Bölgesi (NOSAB) iş birliğiyle yürüttüğü “Bu İş Eşitlik İşi” projesi, TEGEP Öğrenme ve DEVAMI...
2025’in Zirvesindeki Tehdit: SnakeStealer
Bilgi hırsızları, dijital dünyanın en kalıcı tehditlerden biri olmaya devam ediyor Oturum açma bilgileri, finansal veriler ve kripto para cüzdanları gibi hassas bilgileri hedef alan bu yazılımlar, sistemlere sessizce sızarak DEVAMI...
İş Teklifi Sahte Casusluk Gerçek
Siber güvenlik alanında dünya lideri olan ESET, Kuzey Kore ile bağlantılı Lazarus grubu çatısı altında takip ettiği Operation DreamJob kampanyasının yeni bir örneğini gözlemledi. Kampanyada, savunma sanayisinde faal DEVAMI...
MISAD Yönetim Kurulu Ve Üyeleri Genel Değerlendirme İçin Bir Araya Geldi
11 Ekim tarihinde Cemile sultan korusunda bir araya gelen Metal ısıl işlem sanayicileri derneği üyeleri kahvaltı eşliğinde dernek tüzüğü, BHTS’26 ve ekonomi ve sektör sorunları üzerinde görüşmeler DEVAMI...
Yapay Zekâ İle Büyüyen Yeni Tehdit: Grokking
Sosyal mühendislik siber suçluların dolandırıcılık için yoğun olarak kullandığı yöntemler içerisinde yer alıyor. Çoğunlukla kimlik avı e-postaları, mesajlar veya telefon aramaları yolu kullanılarak yapıla DEVAMI...
Makine Zirvesi 2025 “Rekabetçilik” Kavramını Masaya Yatırıyor
Türkiye Makina Federasyonu (MAKFED) tarafından, makine sektörünün küresel rekabetteki konumunu güçlendirmek ve geleceğe yönelik ortak politikalar oluşturmak hedefiyle düzenlenen Makine Zirvesi 20 DEVAMI...
Yılın İlk 9 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 3, İhracat Yüzde 6 Büyüdü!
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2025 yılının ilk 9 aylık dönemine ilişkin verileri açıkladı. Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3 artış gösteren toplam üretim 1 milyon 31 bin 527 adet olarak ger&cce DEVAMI...
Siber Güvenlik Olmadan Endüstri 4.0 Sürdürülebilir Değil
Günümüzde üretim tesisleri artık arızalı makineler nedeniyle değil, siber saldırılar nedeniyle duruyor. Fidye yazılımları ve veri ihlalleri, üretim hatlarını sekteye uğratıyor; tedarik zincirlerini zorluyor ve marka g DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
Döküm Demir / Çelik Otomotiv Sanayi
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM