Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
K. Fatih BİRBİLEN
K. Fatih BİRBİLEN
kfbirbilen@gmail.com
Rekabet Stratejilerinde Odaklanmanın Önemi
Globalleşmenin ekonomi içindeki kıt kaynakları eskiye oranla daha hızlı tükettiği bir gerçek. Dünyanın dört bir yanından gelen rekabetçi baskıya karşılık kıt kaynakları en iyi şekilde kullanmak durumunda olan sektörümüz oyuncuları, önceki yazılarımızda da belirttiğimiz gibi faaliyet stratejileri, şirket politikalarını yeniden gözden geçirmek durumundadır. Zira uzun süreli yüksek tempolu koşuya alışık olmayan bünyeler, bir süre sonra organ iflasları ile karşılaşmakta ve koşuyu tamamlayamamaktadır. Şirketlerin bu tempolu koşuda sağlayacakları en büyük kazanç, şirketlerini küresel pazarda temsil etmek, sundukları ürün ve hizmetleri tanıtmak olduğu gibi bu faaliyetler orta vadede şirket değerini artışı olarak sonuçlanmaktadır. Şirketlerin değer artışı başlangıçta kıt finans ancak ciddi bilgi ve deneyim sermayesi ile maratona başlamış firmaların sağlayabilecekleri en iyi performanstır.
 
 
Yukarıdaki yaklaşım tarzında endüstri yapımızın KOBI sisteminde oluştuğunu düşünürsek, kanımızca yapılması gereken en ivedi aktivite hizmet vermeği hedeflediğimiz pazar sayısını daraltmak ve tüm kaynakları buraya odaklamaktır. Zira odaklama, tüm enerjinin benzer talep yapısı, miktar, geometri, kalite standart seviyesi ve ilgili standart talepleri, ticari koşulları, dağıtım kanalı ile firmalarımıza ciddi fayda sağlayacaktır. Bir firmanın beyaz eşya, otomotiv, ziraat, çimento, gıda, enerji sektörlerine aynı anda hizmet verme gayreti içinde olması entelektüel enerjinin, sermayenin ve diğer kaynakların israf edilmesi anlamına gelmektedir ki yukarıda saydığımız hiçbir sektörde kalıcı, güvenilir bir tedarikçi kimliği de kazanılamaz. Ticari koşullardan dolayı salt belirli bir coğrafi alana yönelik olarak ihracat odaklı çalışmak bir seçenek olduğu gibi salt çimento ve enerji ya da otomotiv ve dayanıklı tüketim ürünleri pazarına çalışmak ta bir seçenektir. Ancak kendi pazarını yaratmak, ticari koşulları belirleyen taraf olmak en arzu edilen durumdur. Bunun için örneğin yakın ve uzak tarihimizde günlük hayatta kullanılan eşya ve objelerin yeniden üretilmesi ile yepyeni bir pazar oluşturulmuş olur ki burada son ürün ciddi yurtdışı satış potansiyeline de ayrıca sahip olur. Bunlara örnek vermek gerekirse; kuzineler, sobalar, şehir mobilyaları, çeşmeler, mono blok ferforjeler ile Roma ve Bizans dönemine ait objeler ve gereçlerin üretimi ciddi pazara sahiptir ki sektör özelinde yer kalıplamasına müsait küçük kapasite ocaklarla çalışmaya imkânı vardır. Burada yapılacak iş üniversiteler ve tasarım ofisleri ile irtibat sağlamak ve onlarla ortak proje geliştirip yepyeni kanallarda ürünleri satmaktır. Yine önerdiğimiz odaklanma stratejisine dönersek;
 
Odaklanma stratejileri aşağıdaki durumlar göz önünde bulundurulduktan sonra takip edilmeli ve bu noktalar üzerince yeterince ön görüde bulunulmalıdır. 
 
• Pazara yeni giriş yapabilecek yeni firmaların tehdidi
• İkame malların yarattığı tehdit
• Tedarikçilerin pazarlık gücü
• Müşterilerin pazarlık gücü
 
Paylaş Tweet Paylaş
5093 kez okundu
YAZARIN DİĞER HABERLERİ
Değişim Yönetimi
Değişim içinde düzeni koruyabilmek, başlı başına bir sanat. Yakıp yıkmadan, biriktirilmişi ziyan etmeden değiştirebilmek, insanüstü maharet istiyor ve dünyada pek az sayıda DEVAMI...
Gemi-Deniz İlişkisi
Gerçekte nasıl rüzgârın şiddeti ve geldiği yön ağaçları şekillendiriyorsa ve böyle ortama uygun ağaçlar bu coğrafyalarda yaşayakalıyorsa, yerel sanayiler i DEVAMI...
Gidişi Okumak
Taş da yumurtanın üstüne düşse, yumurta da taşın üstüne düşse, olan yine yumurtaya olur. İçinde bulunduğumuz dönemde kanaatimizce sadece üzerinde d&uu DEVAMI...
İlerleme
Ulaşılabilir teknoloji, insan kaynağı, ucuz sermaye ve teşvikli enerji maliyeti ile orta vadede sektörümüzü beklenmedik rekabetler bekliyor.    Mal, hizmet ve DEVAMI...
Değerlendirmeler (II)
Dünya yeni bir stratejik ekonomik çekişme ile daha karşı karşıya. Orta ve Doğu Avrupa, nasıl enerji olarak Rusya’ya bağımlıysa, benzeri bir bağımlılık durumu da, bu defa tüm DEVAMI...
Üretkenlik ile Karlılık
İşin doğası ve kişilere göre büyük değişkenlik gösteren üretkenlik, günümüz dünyasında karlılığın saklı bulunduğu en önemli kavramlardan biridir. M DEVAMI...
Primum Non Nocere
Yazımıza başlık olan Latince özdeyiş tıp okullarında öğrencilere öğretilen ana kurallardandır ve hekime her şeyden önce herhangi bir tıbbî müdahalenin yol açab DEVAMI...
Sular Yükseldikçe
Taş da yumurtanın üstüne düşse, yumurta da taşın üstüne düşse, olan yine yumurtaya olur. İçinde bulunduğumuz dönemde kanaatimizce sadece üzerinde d&uu DEVAMI...
Rekabet Stratejilerinde Odaklanmanın Önemi
Globalleşmenin ekonomi içindeki kıt kaynakları eskiye oranla daha hızlı tükettiği bir gerçek. Dünyanın dört bir yanından gelen rekabetçi baskıya karşılık kıt kay DEVAMI...
Değerlendirmeler (I)
1950’de başlayıp üç yıldan fazla süren iç savaş sonrasında Güney Kore, dünyanın en fakir noktalarından biri durumundaydı... 1960’lı yılların başında, T DEVAMI...
Çözüm Yönetimi Yaklaşımı
Günümüz dünyasının genel ticaret ortamında artık mal yerine çözüm ticareti yapılmaya başlandığını görmeye başlamış durumdayız. Zira çözüm DEVAMI...
SEKTÖREL HABERLER
MAGMA, Ankiros Fuarı’nda
MAGMA,  19-21 Eylül 2024 tarihlerinde düzenlenen, Ankiros Uluslararası Demir-Çelik ve Döküm Teknolojileri, Makina ve Ürünleri İhtisas fuarında yer alan standında, yeni versiyon MAGMA 6, MAGMAeconomics DEVAMI...
İlk 9 Ayda da Türkiye İhracatında Lider Değişmedi!
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2024 yılının ilk 9 aylık dönemine ilişkin verileri açıkladı. Geçen yılın aynı dönemine göre toplam üretim yüzde 7 gerileyerek 1 milyon 597 adet olarak gerçekleşti. Ge DEVAMI...
İşletmelerin Güvenliği Sürekli Gözetimde
Siber güvenlik çözümlerinde dünya lideri olan ESET, ESET Güvenlik Açığı ve Yama Yönetimi (V&PM) modülünde bir güncelleme yayımladığını duyurdu. ESET V&PM artık Linux -masa&uum DEVAMI...
IMMC2024 - 22. Uluslararası Metalurji ve Malzeme Kongresi
METEM - TMMOB Metalurji ve Malzeme Mühendisleri Odası Eğitim Merkezi tarafından 1975 yılından beri devam eden IMMC - Uluslararası Metalurji ve Malzeme Kongresi, bu yıl 22. kez İstanbul Fuar Merkezi’nde 19-21 Eylül 2024 tarihle DEVAMI...
Çolakoğlu Metalurji, Kocaeli Üniversitesi ile Eğitim ve Araştırma İş Birliği Protokolü İmzaladı
Türkiye’nin önde gelen çelik üreticisi Çolakoğlu Metalurji, Kocaeli Üniversitesi ile eğitim, araştırma ve yüksek lisans alanlarında önemli bir iş birliği protokolü imzaladı. Bu protokol i DEVAMI...
Türkiye Çelik Üreticileri Derneği Değerlendirme
ÇELİK ÜRETİMİ  2024 yılının Ağustos ayında Türkiye’nin ham çelik üretimi, geçen yılın aynı ayına göre %13,9 artışla 3,1 milyon tona yükseldi. Ocak-Ağustos döneminde ise üretim DEVAMI...
Metalürji Sektörünün Buluşma Noktası Ankiros, Yeni Alanında Yeni Rekorlarla Kapılarını Açıyor
Bu yıl 16. kez düzenlenecek olan ANKIROS Fuarı için hazırlıkların sonuna gelindi. 19-21 Eylül tarihleri arasında bu yıl Yeşilköy İFM’ de gerçekleşecek olan fuara, yurtiçi ve yurtdışından yoğun ilgi va DEVAMI...
Türkiye Çelik Üreticileri Derneği Değerlendirme
ÇELİK ÜRETİMİ  2024 yılının Temmuz ayında Türkiye’nin ham çelik üretimi, geçen yılın aynı ayına göre %4 artışla 3,1 milyon tona yükseldi. Ocak-Temmuz döneminde ise üretim %14, DEVAMI...
Hexagon, El Tipi 3D Tarama Teknolojisi İle Endüstrilerde Devrim Yaratıyor
Dijital gerçeklik çözümleriyle metroloji alanında dünya lideri olan Hexagon, geniş yelpazedeki imalat denetim cihazlarını tamamlayan ve benzersiz esnek ölçüm yeteneğine sahip el tipi 3D tarama tek DEVAMI...
TOMRA, Alüminyum Geri Dönüşümünün Geleceği Hakkında Yeni Bir E-Kitap Yayınladı
Ayıklama çözümlerinin global lideri TOMRA Recycling, 8-10 Ekim tarihleri arasında gerçekleşecek ALUMINIUM Düsseldorf Fuarı öncesinde yeni bir e-Kitap yayınladı. Alüminyum geri dönüşümü DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM