Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
ads
ads
K. Fatih BİRBİLEN
K. Fatih BİRBİLEN
kfbirbilen@gmail.com
Rekabet Stratejilerinde Odaklanmanın Önemi
Globalleşmenin ekonomi içindeki kıt kaynakları eskiye oranla daha hızlı tükettiği bir gerçek. Dünyanın dört bir yanından gelen rekabetçi baskıya karşılık kıt kaynakları en iyi şekilde kullanmak durumunda olan sektörümüz oyuncuları, önceki yazılarımızda da belirttiğimiz gibi faaliyet stratejileri, şirket politikalarını yeniden gözden geçirmek durumundadır. Zira uzun süreli yüksek tempolu koşuya alışık olmayan bünyeler, bir süre sonra organ iflasları ile karşılaşmakta ve koşuyu tamamlayamamaktadır. Şirketlerin bu tempolu koşuda sağlayacakları en büyük kazanç, şirketlerini küresel pazarda temsil etmek, sundukları ürün ve hizmetleri tanıtmak olduğu gibi bu faaliyetler orta vadede şirket değerini artışı olarak sonuçlanmaktadır. Şirketlerin değer artışı başlangıçta kıt finans ancak ciddi bilgi ve deneyim sermayesi ile maratona başlamış firmaların sağlayabilecekleri en iyi performanstır.
 
 
Yukarıdaki yaklaşım tarzında endüstri yapımızın KOBI sisteminde oluştuğunu düşünürsek, kanımızca yapılması gereken en ivedi aktivite hizmet vermeği hedeflediğimiz pazar sayısını daraltmak ve tüm kaynakları buraya odaklamaktır. Zira odaklama, tüm enerjinin benzer talep yapısı, miktar, geometri, kalite standart seviyesi ve ilgili standart talepleri, ticari koşulları, dağıtım kanalı ile firmalarımıza ciddi fayda sağlayacaktır. Bir firmanın beyaz eşya, otomotiv, ziraat, çimento, gıda, enerji sektörlerine aynı anda hizmet verme gayreti içinde olması entelektüel enerjinin, sermayenin ve diğer kaynakların israf edilmesi anlamına gelmektedir ki yukarıda saydığımız hiçbir sektörde kalıcı, güvenilir bir tedarikçi kimliği de kazanılamaz. Ticari koşullardan dolayı salt belirli bir coğrafi alana yönelik olarak ihracat odaklı çalışmak bir seçenek olduğu gibi salt çimento ve enerji ya da otomotiv ve dayanıklı tüketim ürünleri pazarına çalışmak ta bir seçenektir. Ancak kendi pazarını yaratmak, ticari koşulları belirleyen taraf olmak en arzu edilen durumdur. Bunun için örneğin yakın ve uzak tarihimizde günlük hayatta kullanılan eşya ve objelerin yeniden üretilmesi ile yepyeni bir pazar oluşturulmuş olur ki burada son ürün ciddi yurtdışı satış potansiyeline de ayrıca sahip olur. Bunlara örnek vermek gerekirse; kuzineler, sobalar, şehir mobilyaları, çeşmeler, mono blok ferforjeler ile Roma ve Bizans dönemine ait objeler ve gereçlerin üretimi ciddi pazara sahiptir ki sektör özelinde yer kalıplamasına müsait küçük kapasite ocaklarla çalışmaya imkânı vardır. Burada yapılacak iş üniversiteler ve tasarım ofisleri ile irtibat sağlamak ve onlarla ortak proje geliştirip yepyeni kanallarda ürünleri satmaktır. Yine önerdiğimiz odaklanma stratejisine dönersek;
 
Odaklanma stratejileri aşağıdaki durumlar göz önünde bulundurulduktan sonra takip edilmeli ve bu noktalar üzerince yeterince ön görüde bulunulmalıdır. 
 
• Pazara yeni giriş yapabilecek yeni firmaların tehdidi
• İkame malların yarattığı tehdit
• Tedarikçilerin pazarlık gücü
• Müşterilerin pazarlık gücü
 
Paylaş Tweet Paylaş
3583 kez okundu
YAZARIN DİĞER HABERLERİ
Değişim Yönetimi
Değişim içinde düzeni koruyabilmek, başlı başına bir sanat. Yakıp yıkmadan, biriktirilmişi ziyan etmeden değiştirebilmek, insanüstü maharet istiyor ve dünyada pek az sayıda DEVAMI...
Gemi-Deniz İlişkisi
Gerçekte nasıl rüzgârın şiddeti ve geldiği yön ağaçları şekillendiriyorsa ve böyle ortama uygun ağaçlar bu coğrafyalarda yaşayakalıyorsa, yerel sanayiler i DEVAMI...
Gidişi Okumak
Taş da yumurtanın üstüne düşse, yumurta da taşın üstüne düşse, olan yine yumurtaya olur. İçinde bulunduğumuz dönemde kanaatimizce sadece üzerinde d&uu DEVAMI...
İlerleme
Ulaşılabilir teknoloji, insan kaynağı, ucuz sermaye ve teşvikli enerji maliyeti ile orta vadede sektörümüzü beklenmedik rekabetler bekliyor.    Mal, hizmet ve DEVAMI...
Değerlendirmeler (II)
Dünya yeni bir stratejik ekonomik çekişme ile daha karşı karşıya. Orta ve Doğu Avrupa, nasıl enerji olarak Rusya’ya bağımlıysa, benzeri bir bağımlılık durumu da, bu defa tüm DEVAMI...
Üretkenlik ile Karlılık
İşin doğası ve kişilere göre büyük değişkenlik gösteren üretkenlik, günümüz dünyasında karlılığın saklı bulunduğu en önemli kavramlardan biridir. M DEVAMI...
Primum Non Nocere
Yazımıza başlık olan Latince özdeyiş tıp okullarında öğrencilere öğretilen ana kurallardandır ve hekime her şeyden önce herhangi bir tıbbî müdahalenin yol açab DEVAMI...
Sular Yükseldikçe
Taş da yumurtanın üstüne düşse, yumurta da taşın üstüne düşse, olan yine yumurtaya olur. İçinde bulunduğumuz dönemde kanaatimizce sadece üzerinde d&uu DEVAMI...
Rekabet Stratejilerinde Odaklanmanın Önemi
Globalleşmenin ekonomi içindeki kıt kaynakları eskiye oranla daha hızlı tükettiği bir gerçek. Dünyanın dört bir yanından gelen rekabetçi baskıya karşılık kıt kay DEVAMI...
Değerlendirmeler (I)
1950’de başlayıp üç yıldan fazla süren iç savaş sonrasında Güney Kore, dünyanın en fakir noktalarından biri durumundaydı... 1960’lı yılların başında, T DEVAMI...
Çözüm Yönetimi Yaklaşımı
Günümüz dünyasının genel ticaret ortamında artık mal yerine çözüm ticareti yapılmaya başlandığını görmeye başlamış durumdayız. Zira çözüm DEVAMI...
SEKTÖREL HABERLER
MISAD 7. Olağan Genel Kurul Toplantısı Gerçekleştirdi
3 Dönem başkanlığını yapan Koray Yavuz ekibiyle görev tazeledi.   2008 yılında Kurulan Metal Isıl İşlem Sanayicileri Derneği kurulduğundan beri sektörün sorunlarını çözmek ve birliktelik adına sektör& DEVAMI...
BMS, Yeni Ürünlerini Üniversite İş Birliğiyle Devreye Alacak
Müşterilerine robot teknolojileri alanında da hizmet veren Bilginoğlu Grup, firmalardan gelen özel isteklere göre görüntülü ayıklama ve jant sektörüne yönelik özel ölçüm ek DEVAMI...
Şirketlerin Korkulu Rüyası Kurumsal E Posta Dolandırıcılığı
Teknolojik ve dijital gelişmeler uzaktan çalışma yöntemlerinin benimsenmesine katkı sağladı.  Çalışma hayatına yeni modeller eklendi. Online dolandırıcılığın hız kesmediği bu dönemde siber suçlular da şirke DEVAMI...
Sanayi Sektöründe Endüstriyel Doğal Gaz Talebi Artıyor
Türkiye’de 1970 yılından bugüne kadar enerji santrallerinde, ulaşım ve hizmet sektörü gibi birden fazla alanda kullanılan doğal gaz, sanayi sektöründe de sıklıkla tercih edilen bir enerjidir kaynağıdır.&nbs DEVAMI...
Makine İhracatı 8 Ayda 15 Milyar Dolar
Makine İhracatçıları Birliği (MAİB) tarafından yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 8 ayında Türkiye’nin serbest bölgeler dâhil toplam makine ihracatı 15 milyar dolar oldu.    Ağustos ayında DEVAMI...
“İMMİB Çatısı Altındaki Tüm Sektörler Çevre ve Enerjide Yoğun Bir Dönüşüm Halinde”
Dünyanın ve sanayinin öncelikli konuları arasında yer alan karbon ayak izi, emisyon ve atıkların azaltılması gibi çevreci konuların masaya yatırıldığı VII. İstanbul Karbon E-Zirvesi, “İklim Dirençli Türkiye İ& DEVAMI...
OSS Derneği’nde Yönetim Kurulu Güven Tazeledi!
Otomotiv satış sonrası sektörünün çatı kuruluşu OSS Derneği, 2021 yılı Seçimli İdari ve Mali Genel Kurulu’nu gerçekleştirdi. OSS Derneği üyelerinin yoğun katılımıyla düzenlenen genel kurulda DEVAMI...
Kompozit İşlemede İstenmeyen Sürprizler Yok
Sandvik Coromant, CoroDrill® 863-O matkap ile tok kompozit işleme alanına öngörülebilir takım aşınmasını getiriyor. Yakın zamanda yapılan bir ankete göre her üç üreticiden biri otomasyon takımlarına ya DEVAMI...
Otomotivde Üretim ve İhracat Yüzde 14 Arttı!
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Ocak-Ağustos verilerini açıkladı. İlk sekiz ayda otomotiv üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 14 artarak 814 bin 520 adet, otomobil üretimi yüzde 6 artarak DEVAMI...
Dijital Eğitimde Güvenlikle İlgili Bilinmesi Gerekenler
Teknoloji artık eğitimin ayrılmaz bir parçası. Öğretmenlerin ve öğrencilerin dizüstü bilgisayarları, tabletler, akıllı tahtalar, medya oynatıcılar, yazıcılar, hoparlörler ve kameralar  okullardaki teknoloj DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM