Metal Dünyası

Çelik

Demir

Maden

Alüminyum

Döküm

E-Dergi SEKTÖRLER HABERLER ÜRÜN TANITIMLARI TEKNİK YAZILAR DOSYALAR RÖPORTAJLAR BAŞARI HİKAYELERİ UZMAN GÖRÜŞÜ YAZARLAR FUARLAR ETKİNLİKLER PROFİLLER Editörden Künye YAYIN KURULU ARŞİV ABONELİK İLETİŞİM
K. Fatih BİRBİLEN
K. Fatih BİRBİLEN
kfbirbilen@gmail.com
Çözüm Yönetimi Yaklaşımı
Günümüz dünyasının genel ticaret ortamında artık mal yerine çözüm ticareti yapılmaya başlandığını görmeye başlamış durumdayız. Zira çözüm yönetiminden neyi ifade etmek istediğimizi biraz açarsak, Henry Ford?un yaklaşımı bize çok yardımcı olur.
 
 
Şöyle ki Henry Ford, T5 Modeli ilk seri üretim otomobil ile endüstri sahnesine çıkıp başarılı olduğunda kendisine başarısının müşteri beklentilerini tam karşılayabilmeyi başarmak mı olduğu sorulmuş. Ford; ihtiyacın ulaştırma ihtiyacı olduğu, bunun at ile veya araba ile karşılanabileceğini, kendisinin bu ihtiyacı satın alınabilir kolaylıkta otomobil çözümü sunarak karşıladığını belirtmiş ve eklemiş, “eğer müşterilerimin hayal ve beklentileri ile sınırlı kalsaydım, çok hızlı ve güçlü at yetiştirmek durumunda olurdum”  şeklinde devam etmiş.  
 
Çözüm yönetimi kavramına gelirsek, bu yeni kavram içinde ürün çözümün sadece bir parçasıdır. Asıl rekabet unsurunu ürün yanında sunulan teknik ve ticari ekspertiz zamanı, finansman paketi ve sonuca etkisi olacak tüm entelektüel destektir. Zira yeni bir örnek verirsek, aydınlanma ihtiyacını gidermeye yönelik olarak; enerji santrali kurulumu, işletmeciliği konusunda eğitim verilmesi, dağıtım şebekesinin yapılandırılması ve tüm bu hizmetlerin yatırım masraflarını teknik destek yanında finansman paketi sağlayarak tamamlamak. Sonuçta son kullanıcının aydınlanma ihtiyacı giderilmiş, ilgili enerji santralin işletmeciliği konusunda insan yetiştirilmiş ve sonuçta müşteri belirli bir kuruma borçlandırılarak proje tamamlanmıştır. Bu örnekte son kullanıcı, türbin satın almamış, aydınlanma çözümü satın almıştır ve bunu yaparken çok rekabetçi bir kredi paketini araştırıp zaman ayırmadan bulmuş ve kullanmıştır.   
 
Kar, ürün yanına verilen ekstra hizmetler içinde gizlenmeye başlamıştır Bizler de artık yaptığımız işleri bu perspektiften değerlendirmek durumundayız, zira karlar ürün yanın verilen ekstra hizmetler içinde gizlenmeye başlamıştır. Mal odaklı rekabet ortamından çözüm odaklı rekabet sahasına geçmek durumundayız.
 
Önceki yazılarımızda da sıkça değindiğimiz gibi içinde bulunduğumuz global yeniden yapılanma döneminin şartlarını faydamıza çalışır hale sokmak çok önemlidir. Zira ciddi kazanımlar ve/veya kayıplar bulanık dönemlerde oluşmaktadır. Dolayısıyla günümüze kadar kazanılan ürün ve süreç ekspertizi ile kurulması başarılmış endüstri altyapısını koruyup güçlendirmek, yeni düşünce ve hareket şekillerini başarmakla sağlanacaktır.
 
Bilgi ve mali sermayeyi koruyup güçlendirerek, fonksiyonların artık değerini arttıracak yakın işbirlikleri içinde girmek, lisanslar yolu ile bölgesel etkinliği arttırmak ki ciro kayıp riskinin yönetmenin en önemli sigortalarındandır, mevcut müşterilerimizle daha da yakın işbirlikleri içine girmek asıl gündemimizi oluşturmalıdır, kanaatini taşıyoruz.
 
En ucuz yol yeni müşteri aramaktan çok mevcudu korumak ve sahip olunan ticaret hacmini arttırmanın yollarına yatırım yapmaktır. Hacmi arttırmanın yolu emtia yanında bilgi-uzmanlık içerikli hizmet de vermektir ve buna “çözüm yönetimi” diyoruz.
İçinde bulunduğumuz dönem, tüm parametrelerin faydamıza çalıştığı bir dönemdir ve böyle bir dönemde iş yeni düşünce ve iş yapış şekillerini tasarlamak, uygulamak ve yaygınlaştırmak olmalıdır.
Paylaş Tweet Paylaş
7766 kez okundu
YAZARIN DİĞER HABERLERİ
Değişim Yönetimi
Değişim içinde düzeni koruyabilmek, başlı başına bir sanat. Yakıp yıkmadan, biriktirilmişi ziyan etmeden değiştirebilmek, insanüstü maharet istiyor ve dünyada pek az sayıda DEVAMI...
Gemi-Deniz İlişkisi
Gerçekte nasıl rüzgârın şiddeti ve geldiği yön ağaçları şekillendiriyorsa ve böyle ortama uygun ağaçlar bu coğrafyalarda yaşayakalıyorsa, yerel sanayiler i DEVAMI...
Gidişi Okumak
Taş da yumurtanın üstüne düşse, yumurta da taşın üstüne düşse, olan yine yumurtaya olur. İçinde bulunduğumuz dönemde kanaatimizce sadece üzerinde d&uu DEVAMI...
İlerleme
Ulaşılabilir teknoloji, insan kaynağı, ucuz sermaye ve teşvikli enerji maliyeti ile orta vadede sektörümüzü beklenmedik rekabetler bekliyor.    Mal, hizmet ve DEVAMI...
Değerlendirmeler (II)
Dünya yeni bir stratejik ekonomik çekişme ile daha karşı karşıya. Orta ve Doğu Avrupa, nasıl enerji olarak Rusya’ya bağımlıysa, benzeri bir bağımlılık durumu da, bu defa tüm DEVAMI...
Üretkenlik ile Karlılık
İşin doğası ve kişilere göre büyük değişkenlik gösteren üretkenlik, günümüz dünyasında karlılığın saklı bulunduğu en önemli kavramlardan biridir. M DEVAMI...
Primum Non Nocere
Yazımıza başlık olan Latince özdeyiş tıp okullarında öğrencilere öğretilen ana kurallardandır ve hekime her şeyden önce herhangi bir tıbbî müdahalenin yol açab DEVAMI...
Sular Yükseldikçe
Taş da yumurtanın üstüne düşse, yumurta da taşın üstüne düşse, olan yine yumurtaya olur. İçinde bulunduğumuz dönemde kanaatimizce sadece üzerinde d&uu DEVAMI...
Rekabet Stratejilerinde Odaklanmanın Önemi
Globalleşmenin ekonomi içindeki kıt kaynakları eskiye oranla daha hızlı tükettiği bir gerçek. Dünyanın dört bir yanından gelen rekabetçi baskıya karşılık kıt kay DEVAMI...
Değerlendirmeler (I)
1950’de başlayıp üç yıldan fazla süren iç savaş sonrasında Güney Kore, dünyanın en fakir noktalarından biri durumundaydı... 1960’lı yılların başında, T DEVAMI...
Çözüm Yönetimi Yaklaşımı
Günümüz dünyasının genel ticaret ortamında artık mal yerine çözüm ticareti yapılmaya başlandığını görmeye başlamış durumdayız. Zira çözüm DEVAMI...
SEKTÖREL HABERLER
%100 Hidrojen Yakıt Uyumlu Self Reküperatif Yakıcılar ile Yüksek Verim ve %50’ye Varan Enerji Tasarrufu Sağlayın
Fosil yakıt tüketimi ve sera gazı karbondioksit salınımı artarak devam ederken, sanayide enerjiyi verimli kullanmak, ekonomik işletmecilik ve kaliteli üretim kavramları her zamankinden daha önemli hale gelmektedir.   End&u DEVAMI...
TOS+H Expo 2024 – 5. Türk İş Güvenliği ve Sağlığı İhtisas Fuarı – „İstanbul Sanayi Odası“ ile Başarılı İşbirliği Devam Ediyor
Başarılı geçen TOS+H Expo 2022’nin ardından Messe Düsseldorf ile yerel ortakları Tezulaş Fuar ve İstanbul Sanayi Odası (İSO) başarıya giden yolda ilerlemeye devam ediyor.     TOS+H Expo, 2 – 4 Mayıs 2024 ta DEVAMI...
ESET Liderliğini Pekiştirdi
Dijital güvenlik alanında dünya lideri olan ESET, IDC MarketScape’te Lider seçilerek büyük bir başarıya imza attı. ESET aynı zamanda, iki IDC MarketScape raporunda da Büyük Oyuncu olarak kabul edildi DEVAMI...
Saha Expo 2024, Savunma, Havacılık ve Uzay Sanayisindeki En Son Yenilikçi Çözümler ve Teknolojileri Sergileyerek Sektördeki Gücünü Ortaya Koyuyor
1100 üye firma ve 29 üniversite ile Türkiye’nin ve Avrupa’nın en büyük Savunma, Havacılık ve Uzay Sanayi kümelenmesi olan SAHA İstanbul tarafından, Cumhurbaşkanlığı himayelerinde 22-26 Ekim 2024 tarih DEVAMI...
Fotoğraflara Saklanan Zararlı Yazılımlar
Bazı fotoğraflarda göründüğünden fazlası vardır; ilk bakışta masum olan görseller, içinde zararlı yazılımlar barındırabilirler. Dijital güvenlik şirketi ESET güncelleme ve yamaların her zaman yapılmas DEVAMI...
Giyilebilir Cihazlar Gizlilik Riski Taşıyor Mu?
Akıllı saatler, fitness takip cihazları ve diğer giyilebilir cihazlar cep telefonlarımız ve tabletlerimiz kadar olağan hale geldi. Bu bağlantılı cihazlar saati söylemekten çok daha fazlasını yapıyor. Sağlığımızı takip ediyor, e-po DEVAMI...
MİB Başkanı Emre Gencer: Reform Alanlarında Daha Hızlı Hareket Etmeliyiz
Makina İmalatçıları Birliği’nin (MİB) geleneksel iftar yemeğinde konuşan MİB Başkanı S. Emre Gencer, sektörün beklentilerine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Makina sektöründe dünya ticar DEVAMI...
Türkiye Çelik Üreticileri Derneği Değerlendirme
ÇELİK ÜRETİMİ  2024 yılının Şubat ayında Türkiye’nin ham çelik üretimi, geçen yılın aynı ayına göre %46,6 artışla 3,1 milyon tona yükseldi. Yılın ilk iki ayında ise üretim %34,5 oran DEVAMI...
Makine İhracatı İlk Çeyrekte 6,9 Milyar Dolar
Makine İhracatçıları Birliği (MAİB) tarafından paylaşılan makine imalat sanayi konsolide verilerine göre, yılın ilk çeyreğinde Türkiye’nin serbest bölgeler dâhil toplam makine ihracatı 6,9 milyar dolar DEVAMI...
Türkiye Otomotiv Sektörü Üretimde Rekabetçiliğini Kaybediyor!
Türkiye otomotiv tedarik sanayinin çatı kuruluşu Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği’nin (TAYSAD) 45’inci Olağan Genel Kurul toplantısı düzenlendi. Toplantının açılış konuşmasını yapan TAYSAD DEVAMI...
En Çok Okunanlar Son Eklenenler
YAYIN AKIŞI
FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM