Günümüzde çalışanlar, yöneticiler en çok da üst yönetici ve patronların konuşma başlıklarından biri: İNOVASYON. Herkesin İNOVASYON ile ilgili bir fikri var. Herkes İnovasyon’dan yanında olmasını istediği, hatta çok yakından tanıdığı ve değer verdiği arkadaşı imiş gibi konuşuyor. Hatta onu tanımış ve bilmiş olmanın gurunu yaşayıp diğerlerine hava atıyor. “Bana daha yakın, beni daha çok seviyor” diye. Bense bu sahte arkadaşların söylemelerini duydukça çok ama çok korkuyorum. Kim için biliyor musunuz? İNOVASYON için. Çünkü onun eski bir arkadaşı vardı, KALİTE.
Kalite’nin hayatımıza girişi ile İnovasyon’un girişi çok benzer olduğundan “aynı kaderi paylaşacaklar” diye korkuyorum. Yıllar önce tıpkı ‘İnovasyon’un sahnelere çıkışı gibi ‘Kalite’ de sahne aldı. Birileri zaten insanlığın başlangıcından beri hayatımızda olan Kalite’nin halkla ilişkiler yönetimini üstlendi. ‘Kalite’, rekabetin arttığı dünya gerçeğinde üretici ve tüketici arasında bir garanti idi. Bu kampanyada Kalite, dünya ile tanıştırılırken standartları, araçları, teknikleri ile tanıtıldı. Hatta daha sonraları aynı ailenin diğer fertleri ‘Bakım’ ve ‘Verimlilik’ de tanıtıldı. Bazıları ise Kalite’yi sırf başkaları istiyor, “başkalarının var, benim de olsun” diye hayatlarına kattı. Kalite standartlarını “bizimde olsun, yok demesinler” diye uyguladılar, sertifikalarını alıp duvarlarına astılar. Bu yapmacık ilişki her iki tarafa da kaybettirdi. Bu arkadaşlığın tek göstergesi duvardaki levhada hapsolmuştu. Ama asıl gerçek olan bu ilişkinin büyük bir yalan olmasıydı. Aslında ‘Kalite’ o ilişkiyi çoktan terk etmişti de kuruluş yetkilileri kendilerini, çalışanlarını ve müşterilerini duvardaki sertifika ile kandırmakla zaman kaybediyorlardı. Gün geldi o ilişkinin yaşandığı işletmelerde Kalite’yi tekrar canlandırmak, onu hayatlarına tekrar almak için yeni yöntemler denediler (Toplam Kalite Yönetimi, 6 Sigma, Toplam Verimlilik Yönetimi, Toplam Bakım Yönetimi, 5S vb.) ama o yöntemler dahi bu sağlıksız başlayan, samimiyetsiz, magazin dolu ilişkiyi kurtaramadı. Çünkü Kalite’ye yaklaşıp onunla yola çıkmak isteyenler, Kalite’nin kıymetini bilmeden ona inanmadan yol aldılar ve bu ilişki başlangıcında taahhüt edilmiş sözleri tutmadılar. Yazılı kalite politikaları, misyonlar, vizyonlar, değerler geçersiz kaldı. Halkla ilişkilerin yürüttüğü bu kampanyada tanıtılan ‘Kalite’ karakteri kimileri tarafından ise tam olarak anlaşıldı, Kalite’nin kıymeti bilindi, ‘Kalite’ çok iyi tanındı ve bu ilişkide her iki taraf da kazandı.
Günümüzde ‘‘İnovasyon’’ değişimin araçlarından biri haline gelmiştir. Kurumlar kültürlerine İnovasyon’u davet etmeye çalışıyorlar. İnovasyon gelecek ve her şey çok güzel olacak! Öyle mi gerçekten? İyi tanıdınız mı? Felsefesini anladınız mı? Bu felsefeye ruhu verebilecek misiniz yani “İnovasyon Kültürü” nü oluşturabilecek misiniz? İnovasyon Kültürü’nü anladınız mı? Sizin kurum kültürünüze adapte olabilecek mi? Yoksa kültürünüze radikal etkileri mi olacak? Buna siz ve çalışanlarınız hazır mısınız? “İnovasyon nedir?” sorusuna sizin ve sizinle çalışanların cevabı nedir? Yoksa hiç düşünmenize gerek yok da, bu sorunun cevabını başkalarından mı öğreneceksiniz? Kim olacak, bu yolda sizi İnovasyon’la tanıştıran ve o yolda size yoldaşlık yapacak olan? Size yol gösterenin İnovasyon’u tanıdığından emin misiniz? Yoksa bir kokteylde merhabalaşmış ve bir fotoğraf çektirip onu tanıdığını söyleyip sizi inandırmaya mı çalışıyor? Güzel olan İnovasyon’la aracısız tanışmanız. Düşünün, güvenilir kaynakları araştırın, okuyun, öğrenin ve sorun sonra kurumunuzun kültürünü analiz edin, tarihinize bakın, nerde doğru, nerde yanlış yaptınız, zayıf olduğunuz, kuvvetli olduğunuz alanları tespit edin, fırsatları ve tehditleri analiz edin. Bunu yapmak için kimseye ihtiyacınız yok, sadece cesur olmanız gerek. Sonra kurum çalışanlarınızla görüşün anlatın, dinleyin onlarla kültürünüzü ve kültürünüzde yapmak istediğiniz zenginlikleri tartışın. İnovasyon kültürünün yapı taşı insan ve kurulmak istenilen yönetim sistemidir1.
Artık günümüzde kurumlar, insanlarını değer katan buluş yapmaları yönünde cesaretlendirmeye çalışıyorlar. Peki, bu icat çıkarma sürecini nasıl yöneteceğiz? Kim olacak bu İnovasyon’un lideri? İnovasyon Kurulu Başkanı ( Chief Inovator Officer, CIO) olacak mı? Görev tanımını nasıl yazacağız? Sınırları neler olacak? İcra Kurulu Başkanı (Chief Executive Officer, CEO ve Chief Technology Officer, CTO) Teknoloji Kurulu Başkanı, Ar-Ge müdürleri ile ilişkileri nasıl olacak? Ülkemize dönüp bakarsak, kim İnovasyon yapar sorusunun cevabında Ar-Ge merkezlerinin yeri nedir? Buluşçu fikirlerin garantörü kim olacak, emek hırsızlığının yanında fikir hırsızlığına karşı nasıl önlemler alınacak? Peki, birbirlerine hep önyargılı bakan üniversiteler, enstitüler ve sanayiciler arasında kurulamamış olan ilişki bu sefer kurulabilecek mi? Acaba kurumlarda bölümler arası çatışmalar mı çıkacak, yıpratılmalar, sabotajlar mı aratacak? Peki, olanları patronlar/üst yönetim görecek mi? Yoksa görmelerine rağmen kendi çıkarları için bütün yıpratılmalara, hırsızlıklara ve haksızlıklara icat çıkarmamak için göz mü yumacaklar? İşin en sonunda ‘iyi tasarlanmamış yönetim sistemleri ile magazin sayfalarında birlikte boy gösterelim de havamızı atalım’ diye İnovasyon’u ve insanınızı yıpratıp kurumunuzun kültürünü yozlaştırabilirsiniz. Bu durumda İnovasyon’un sizleri terk etme olasılığından ve en kötüsü terk edildiğinizin farkına varmama olasılığından, çok uzun sürelerde kaybettiklerinizin farkında bile olamama olasılığınızdan KORKUYORUM. Korkuyorum ama inanıyorum, değer verenler değer bulur. Doğa konuşur, hayvanlar konuşur, bitkiler konuşur, insanlar konuşur. Konuşmak iletişim kurmak için gereklidir. Konuşmak, en karmaşık süreç ve nimetlerden biridir. Beyin düş&uum DEVAMI...
Bir var mış, gökten bir taş düşmüş; Yaklaşık 2 milyon yıl önce Tanzanya’nın kuzeyinde Olduvai Gorge’da ilk kesici aletler Oldowan taşları markası ile üretilmiş ve DEVAMI...
“Önce hayaller ölür, sonra insanlar” der William Shaskpere. Hayal kurmak ve gerçekleştirebilmek insanlığa verilmiş en büyük hediyelerdendir. İnsan; d&uum DEVAMI...
Zeka nedir? Kaç çeşit zeka vardır? Yapay zeka nedir, yaratılabilir mi? Zeka ve akıl arasında fark var mıdır? Kurumların zekası olur mu? Kurumsal zeka ölçülebilir mi? DEVAMI...
İnsanın ilk inovasyonu, insanlığını bulup ortaya çıkarmak yani benliğininin (egosunun) farkına varmak olmalıdır. İnovasyonun doğasındaki değer yaratma kavramını sadece kazanıl DEVAMI...
Hiç düşündünüz mü aynı tür varlığın bireyleri olarak, bizlere “İnsan nedir?” sorusu sorulmuş olsa nasıl cevaplarız? Veya diğer varlıklar bizi &ldquo DEVAMI...
Enerjimizi değer yaratmak için harcayalım. Ne zaman üniversite öğretim üyeleri ile sanayici veya çalışanları bir araya gelse konu “ülkemde üniversit DEVAMI...
Pek çoğumuz İnovasyon’la tanıştıdığımızı sanıyoruz da pek azımız İmovasyon’u tanımak istiyor. Hatta öyle ki İnovasyon’u tanıdığını sananlar, bu tanışıklığı gururla dil DEVAMI...
Günümüzde çalışanlar, yöneticiler en çok da üst yönetici ve patronların konuşma başlıklarından biri: İNOVASYON. Herkesin İNOVASYON ile ilgili bir fikri v DEVAMI...
Değişim. Değişmeliyiz, değişmezsek olmaz. Zamanı geldi geçiyor, hadi değişelim. Neden değişmek ister insan? Değişmekten kastımız daha iyi olmak, gelişmektir. Her birey, kendi DEVAMI...
Siber güvenlik alanında dünya lideri olan ESET, IDC MarketScape’de Dijital Yaşam Korumada “Lider” olarak seçildi. IDC MarketScape’in değerlendirmesinde “ESET, güve DEVAMI...
Her yıl Ekim ayı boyunca kutlanan Siber Güvenlik Farkındalık Ayı, şirketlerin siber riskleri daha iyi anlaması, farkındalığı eyleme dönüştürmesi ve güvenliği önceliklendirmesi için önemli bir fırsat s DEVAMI...
Borçelik’in, Bursa İş Kadınları ve Yöneticileri Derneği (BUİKAD) ve Nilüfer Organize Sanayi Bölgesi (NOSAB) iş birliğiyle yürüttüğü “Bu İş Eşitlik İşi” projesi, TEGEP Öğrenme ve DEVAMI...
Bilgi hırsızları, dijital dünyanın en kalıcı tehditlerden biri olmaya devam ediyor Oturum açma bilgileri, finansal veriler ve kripto para cüzdanları gibi hassas bilgileri hedef alan bu yazılımlar, sistemlere sessizce sızarak DEVAMI...
Siber güvenlik alanında dünya lideri olan ESET, Kuzey Kore ile bağlantılı Lazarus grubu çatısı altında takip ettiği Operation DreamJob kampanyasının yeni bir örneğini gözlemledi. Kampanyada, savunma sanayisinde faal DEVAMI...
11 Ekim tarihinde Cemile sultan korusunda bir araya gelen Metal ısıl işlem sanayicileri derneği üyeleri kahvaltı eşliğinde dernek tüzüğü, BHTS’26 ve ekonomi ve sektör sorunları üzerinde görüşmeler DEVAMI...
Sosyal mühendislik siber suçluların dolandırıcılık için yoğun olarak kullandığı yöntemler içerisinde yer alıyor. Çoğunlukla kimlik avı e-postaları, mesajlar veya telefon aramaları yolu kullanılarak yapıla DEVAMI...
Türkiye Makina Federasyonu (MAKFED) tarafından, makine sektörünün küresel rekabetteki konumunu güçlendirmek ve geleceğe yönelik ortak politikalar oluşturmak hedefiyle düzenlenen Makine Zirvesi 20 DEVAMI...
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2025 yılının ilk 9 aylık dönemine ilişkin verileri açıkladı. Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3 artış gösteren toplam üretim 1 milyon 31 bin 527 adet olarak ger&cce DEVAMI...
Günümüzde üretim tesisleri artık arızalı makineler nedeniyle değil, siber saldırılar nedeniyle duruyor. Fidye yazılımları ve veri ihlalleri, üretim hatlarını sekteye uğratıyor; tedarik zincirlerini zorluyor ve marka g DEVAMI...


